Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Zacznę nietypowo. To pierwszy od dobrych 6 lat monitor BR, który  mogę w swoim małym pokoju słuchać bez zgrzytania zębami i chęci natychmiastowego  powrotu do monitorów ATC SCM7. Mam na myśli niskie tony, które z konstrukcji BR nie są "moje" (zarówno przez akustykę -mody małego pokoju jak i przyzwyczajenie słuchu do basu z konstrukcji OZ). Szok. Jednak da się  uzyskać niskie tony z BR takie jak lubię. Jeszcze raz napiszę - szok.

A teraz mniej różowo. Trwa akomodacja słuchu do tweetera z Eposa. I chyba to właśnie góra pasma zdecyduje czy po latach miłości do ATC odważę się...

Środek pasma zostawiam na deser. Celowo :)

Cdn.

Ps. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i miłośników brzmienia głośników od Eposa! 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano
1 minutę temu, DiBatonio napisał:

Swoją drogą bardzo ładna kolumienka bez udziwnień.

Grają też bez udziwnień. 

 

14 minut temu, Kraft napisał:

Ale wiesz, że Twoje Eposy nie mają z dawnymi nic wspólnego? To zupełnie  nowe otwarcie.

Nie znam dawnego Eposa więc zostaje zaufać temu co piszą w sieci. I wiem kto stoi za nowym otwarciem. 

Napisano

Ooooo, bardzo fajny opis konstrukcji znalazłem, przełącznik hebelkowy z tyłu, Adam pobaw się nim również 😉

https://dwakanaly.pl/epos-es7n

1 minutę temu, kaczadupa napisał:

Nie znam dawnego Eposa więc zostaje zaufać temu co piszą w sieci

Dawne Eposy nie mialy filtracji średnio-niskotonowca.

Mało kto odważył się wtedy na takie rozwiązania z tego słynął też właśnie Epos.

Napisano
13 minut temu, DiBatonio napisał:

tweeter jest bliżej jednej krawędzi i ta krawędź powinna byc tą wewnętrzną

Ale warto sprawdzić też drugie ustawienie, tym bardziej, że różnica może być nie tylko na sopranach, ale i na basie (otwory przedniego BR bliżej tej drugiej krawędzi). Ciekawe, czy w niektórych pomieszczeniach nie okazałoby się, że ustawienie odwrotne brzmi lepiej... Do tego te hebelki - jest pole do zabawy. :)

Napisano
5 minut temu, Rafał S napisał:

Ale warto sprawdzić też drugie ustawienie, tym bardziej, że różnica może być nie tylko na sopranach, ale i na basie (otwory przedniego BR bliżej tej drugiej krawędzi). Ciekawe, czy w niektórych pomieszczeniach nie okazałoby się, że ustawienie odwrotne brzmi lepiej... Do tego te hebelki - jest pole do zabawy. :)

A ja myślę, że tak jak w ProAcach ma to związek z wyrównaniem czasowym, czy fazowym tweetera z resztą pasma stąd takie zalecenia, które zresztą wynikają z tak poważanych pomiarow przecież 😉

 

Napisano

Adam, jak podoba się ten  design? 
Jest dalece inny od niektórych Sonusowych, o których ciepło i z uwielbieniem się wypowiadasz.  

Czy ktoś może coś więcej napisać o konstruktorze tych monitorów? 
Z czego jest znany. Może właśnie warto by w taki sposób poszukiwać „swojego” brzmienia. Zamiast od księgowości, designu przejść się do od razu do działu projektowanie/inżynieria. Głośno myślę.

 

Napisano

Adam, nadal podtrzymuję, że Sonus Faber robi kapitalnie wyglądające  monitory a Sonetto 1 gen.2 jest tego przykładem. Oczywiście za taki wygląd pewnie trzeba dodatkowo zapłacić ale efekt skali w przypadku Sonusa może działać na jego korzyść. Sonus Faber twierdzi, że linia Sonetto powstaje we Włoszech, ja w to nie wierzę.

Przedmiotowy Epos to, patrząc na jego wygląd, podejście czysto inżynieryjne. I oficjalnie produkcja w Chinach. 

Jak już wcześniej wspomniał Jarek, za obecnym Eposem stoi Karl-Heinz Fink.  Na portalu High Fidelity jest ciekawa rozmowa, polecam przeczytać. 

https://highfidelity.pl/@main-3458&lang=

 

Napisano
14 godzin temu, DiBatonio napisał:

A ja myślę, że tak jak w ProAcach ma to związek z wyrównaniem czasowym, czy fazowym tweetera z resztą pasma stąd takie zalecenia, które zresztą wynikają z tak poważanych pomiarow przecież 😉

 

Tak, tylko że tu jest trochę inna sytuacja, bo tu oba głośniki są przesunięte w jedną stronę (przy czym wysokotonówka bardziej), czyli względem siebie leżą prawie w tej samej osi:

image.jpeg.050a57f9299ca517a070c3690bde268b.jpeg

Napisano
5 godzin temu, majkel74 napisał:

Tak, tylko że tu jest trochę inna sytuacja, bo tu oba głośniki są przesunięte w jedną stronę (przy czym wysokotonówka bardziej), czyli względem siebie leżą prawie w tej samej osi:

Co nie zmienia faktu, że sam producent zaleca, aby tą krawędzią do środka bazy między głośnikami. 

 

 

Napisano
22 godziny temu, Kraft napisał:

Jako zadowolony posiadacz innej kolumny projektu Finka, jestem bardzo ciekaw Twoich wrażeń.

Dobra, możesz śmiało brać na testy.

A teraz będzie grubo.

Zwłaszcza, że pisze to fanatyk paczek od ATC.

Dla osób ceniących WIERNOŚĆ ponad wszystko ten monitor jest spełnieniem marzeń, a nawet więcej. Ja lepiej spełniającego to kryterium -braku podbarwień- nie słyszałem. Pod tym względem to wręcz moje objawienie. I dopiero z tym monitorem inaczej patrzę na naszą ostatnią wymianę poglądów  @audiowit. 👍

Ten monitor to triumf współczesnej inżynierii najwyższych lotów. Jestem pod gigantycznym wrażeniem. 

 

Napisano
22 minuty temu, kaczadupa napisał:

Dla osób ceniących WIERNOŚĆ ponad wszystko ten monitor jest spełnieniem marzeń, a nawet więcej. Ja lepiej spełniającego to kryterium -braku podbarwień- nie słyszałem.

Jaki procent płyt od razu do wyrzucenia? ;)

Napisano
8 godzin temu, kaczadupa napisał:

Ja lepiej spełniającego to kryterium -braku podbarwień- nie słyszałem

Usłyszałeś zatem różnicę. I to na taką skalę. Mogę sobie to wyobrazić. Rok temu wyrzuciłem preampa z toru i wstawiłem w to miejsce coś co dało mi wrażenie czystego dźwięku/brzmienia. Do dziś mnie to trzyma.

Adam, jestem ciekawy jak Twoje wrażenia po pewnym czasie. 
Tyle już zmieniłeś klamotów. Masz osłuchanie i tyle obserwacji.
 

Napisano (edytowany)
Dnia 29.06.2024 o 08:54, AudioTube napisał:

Adam, jestem ciekawy jak Twoje wrażenia po pewnym czasie. 

Nadal przyjemnie grają. Myślę czy nie kupić w miejsce ATC SCM7, pierwsze dwa dni było ciężko, miłość do ATC duża i na samą myśl o zmianie... W takim kolorku jak niżej rozważam zakup. Rodzina nie podziela zachwytów nad ewentualnym, nowym brzmieniem bo ATC szybsze...

A g... prawda bo tylko bardziej sucha i ujednolicona góra i tyle z tej większej szybkości. O wyglądzie (cyt.: co to za kwadraty?) nawet nie wspomnę :)

No myślę. 

Dnia 29.06.2024 o 00:10, Rafał S napisał:

Jaki procent płyt od razu do wyrzucenia? ;)

Podobają mi się w każdym muzycznym klimacie, ani ostre, ani rozjaśnione, ani twarde, z pewnością nie "szkieletowe" granie a i bas daje radę ( pamiętając, że to raczej mały monitor więc są ograniczenia, te które powinny być w takich konstrukcjach i w małym pokoju). 

IMG_20240629_132236.jpg

Edytowano przez kaczadupa
Napisano (edytowany)

Ok. To jeszcze pytanie. Czy w tym utworze, a oprócz sejsmicznego basu wszystkie pasma obecne, czy dosłyszałeś różnicę w stosunku do brzmienia z obecnych monitorów?

Puszczam ten utwór na 85-90dB z 3 metrów, gdy ego mnie rozsadza i lubię przyglądać się twarzom kolegów.

Overture oczywiście 

IMG_0275.jpeg

Edytowano przez AudioTube
Napisano
24 minuty temu, AudioTube napisał:

Ok.

:) "Krejtos" ups... Bogusław Linda :) Gra wiele lat temu ukończona. Muza rewelacja. Sprawdzę w wolnej chwili czy są ciary i czy jest bogactwo wybrzmień.

Chociaż dla mnie Epos daje popis na muzyce z Conana Barbarzyńcy, uwielbiam to muzyczne arcydzieło a na Eposach odlatuję. 

Napisano
2 godziny temu, kaczadupa napisał:

Chociaż dla mnie Epos daje popis na muzyce z Conana Barbarzyńcy, uwielbiam to muzyczne arcydzieło a na Eposach odlatuję. 

Ja najbardziej lubię orgię;)

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...