Skocz do zawartości

EPOS ES 7N


kaczadupa

Recommended Posts

Cześć.

Zacznę nietypowo. To pierwszy od dobrych 6 lat monitor BR, który  mogę w swoim małym pokoju słuchać bez zgrzytania zębami i chęci natychmiastowego  powrotu do monitorów ATC SCM7. Mam na myśli niskie tony, które z konstrukcji BR nie są "moje" (zarówno przez akustykę -mody małego pokoju jak i przyzwyczajenie słuchu do basu z konstrukcji OZ). Szok. Jednak da się  uzyskać niskie tony z BR takie jak lubię. Jeszcze raz napiszę - szok.

A teraz mniej różowo. Trwa akomodacja słuchu do tweetera z Eposa. I chyba to właśnie góra pasma zdecyduje czy po latach miłości do ATC odważę się...

Środek pasma zostawiam na deser. Celowo :)

Cdn.

Ps. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i miłośników brzmienia głośników od Eposa! 

 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DiBatonio napisał:

Swoją drogą bardzo ładna kolumienka bez udziwnień.

Grają też bez udziwnień. 

 

14 minut temu, Kraft napisał:

Ale wiesz, że Twoje Eposy nie mają z dawnymi nic wspólnego? To zupełnie  nowe otwarcie.

Nie znam dawnego Eposa więc zostaje zaufać temu co piszą w sieci. I wiem kto stoi za nowym otwarciem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo, bardzo fajny opis konstrukcji znalazłem, przełącznik hebelkowy z tyłu, Adam pobaw się nim również 😉

https://dwakanaly.pl/epos-es7n

1 minutę temu, kaczadupa napisał:

Nie znam dawnego Eposa więc zostaje zaufać temu co piszą w sieci

Dawne Eposy nie mialy filtracji średnio-niskotonowca.

Mało kto odważył się wtedy na takie rozwiązania z tego słynął też właśnie Epos.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, DiBatonio napisał:

tweeter jest bliżej jednej krawędzi i ta krawędź powinna byc tą wewnętrzną

Ale warto sprawdzić też drugie ustawienie, tym bardziej, że różnica może być nie tylko na sopranach, ale i na basie (otwory przedniego BR bliżej tej drugiej krawędzi). Ciekawe, czy w niektórych pomieszczeniach nie okazałoby się, że ustawienie odwrotne brzmi lepiej... Do tego te hebelki - jest pole do zabawy. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafał S napisał:

Ale warto sprawdzić też drugie ustawienie, tym bardziej, że różnica może być nie tylko na sopranach, ale i na basie (otwory przedniego BR bliżej tej drugiej krawędzi). Ciekawe, czy w niektórych pomieszczeniach nie okazałoby się, że ustawienie odwrotne brzmi lepiej... Do tego te hebelki - jest pole do zabawy. :)

A ja myślę, że tak jak w ProAcach ma to związek z wyrównaniem czasowym, czy fazowym tweetera z resztą pasma stąd takie zalecenia, które zresztą wynikają z tak poważanych pomiarow przecież 😉

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, jak podoba się ten  design? 
Jest dalece inny od niektórych Sonusowych, o których ciepło i z uwielbieniem się wypowiadasz.  

Czy ktoś może coś więcej napisać o konstruktorze tych monitorów? 
Z czego jest znany. Może właśnie warto by w taki sposób poszukiwać „swojego” brzmienia. Zamiast od księgowości, designu przejść się do od razu do działu projektowanie/inżynieria. Głośno myślę.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, nadal podtrzymuję, że Sonus Faber robi kapitalnie wyglądające  monitory a Sonetto 1 gen.2 jest tego przykładem. Oczywiście za taki wygląd pewnie trzeba dodatkowo zapłacić ale efekt skali w przypadku Sonusa może działać na jego korzyść. Sonus Faber twierdzi, że linia Sonetto powstaje we Włoszech, ja w to nie wierzę.

Przedmiotowy Epos to, patrząc na jego wygląd, podejście czysto inżynieryjne. I oficjalnie produkcja w Chinach. 

Jak już wcześniej wspomniał Jarek, za obecnym Eposem stoi Karl-Heinz Fink.  Na portalu High Fidelity jest ciekawa rozmowa, polecam przeczytać. 

https://highfidelity.pl/@main-3458&lang=

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DiBatonio napisał:

A ja myślę, że tak jak w ProAcach ma to związek z wyrównaniem czasowym, czy fazowym tweetera z resztą pasma stąd takie zalecenia, które zresztą wynikają z tak poważanych pomiarow przecież 😉

 

Tak, tylko że tu jest trochę inna sytuacja, bo tu oba głośniki są przesunięte w jedną stronę (przy czym wysokotonówka bardziej), czyli względem siebie leżą prawie w tej samej osi:

image.jpeg.050a57f9299ca517a070c3690bde268b.jpeg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, majkel74 napisał:

Tak, tylko że tu jest trochę inna sytuacja, bo tu oba głośniki są przesunięte w jedną stronę (przy czym wysokotonówka bardziej), czyli względem siebie leżą prawie w tej samej osi:

Co nie zmienia faktu, że sam producent zaleca, aby tą krawędzią do środka bazy między głośnikami. 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kraft napisał:

Jako zadowolony posiadacz innej kolumny projektu Finka, jestem bardzo ciekaw Twoich wrażeń.

Dobra, możesz śmiało brać na testy.

A teraz będzie grubo.

Zwłaszcza, że pisze to fanatyk paczek od ATC.

Dla osób ceniących WIERNOŚĆ ponad wszystko ten monitor jest spełnieniem marzeń, a nawet więcej. Ja lepiej spełniającego to kryterium -braku podbarwień- nie słyszałem. Pod tym względem to wręcz moje objawienie. I dopiero z tym monitorem inaczej patrzę na naszą ostatnią wymianę poglądów  @audiowit. 👍

Ten monitor to triumf współczesnej inżynierii najwyższych lotów. Jestem pod gigantycznym wrażeniem. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kaczadupa napisał:

Ja lepiej spełniającego to kryterium -braku podbarwień- nie słyszałem

Usłyszałeś zatem różnicę. I to na taką skalę. Mogę sobie to wyobrazić. Rok temu wyrzuciłem preampa z toru i wstawiłem w to miejsce coś co dało mi wrażenie czystego dźwięku/brzmienia. Do dziś mnie to trzyma.

Adam, jestem ciekawy jak Twoje wrażenia po pewnym czasie. 
Tyle już zmieniłeś klamotów. Masz osłuchanie i tyle obserwacji.
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
Dnia 29.06.2024 o 08:54, AudioTube napisał:

Adam, jestem ciekawy jak Twoje wrażenia po pewnym czasie. 

Nadal przyjemnie grają. Myślę czy nie kupić w miejsce ATC SCM7, pierwsze dwa dni było ciężko, miłość do ATC duża i na samą myśl o zmianie... W takim kolorku jak niżej rozważam zakup. Rodzina nie podziela zachwytów nad ewentualnym, nowym brzmieniem bo ATC szybsze...

A g... prawda bo tylko bardziej sucha i ujednolicona góra i tyle z tej większej szybkości. O wyglądzie (cyt.: co to za kwadraty?) nawet nie wspomnę :)

No myślę. 

Dnia 29.06.2024 o 00:10, Rafał S napisał:

Jaki procent płyt od razu do wyrzucenia? ;)

Podobają mi się w każdym muzycznym klimacie, ani ostre, ani rozjaśnione, ani twarde, z pewnością nie "szkieletowe" granie a i bas daje radę ( pamiętając, że to raczej mały monitor więc są ograniczenia, te które powinny być w takich konstrukcjach i w małym pokoju). 

IMG_20240629_132236.jpg

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To jeszcze pytanie. Czy w tym utworze, a oprócz sejsmicznego basu wszystkie pasma obecne, czy dosłyszałeś różnicę w stosunku do brzmienia z obecnych monitorów?

Puszczam ten utwór na 85-90dB z 3 metrów, gdy ego mnie rozsadza i lubię przyglądać się twarzom kolegów.

Overture oczywiście 

IMG_0275.jpeg

Edytowano przez AudioTube
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, AudioTube napisał:

Ok.

:) "Krejtos" ups... Bogusław Linda :) Gra wiele lat temu ukończona. Muza rewelacja. Sprawdzę w wolnej chwili czy są ciary i czy jest bogactwo wybrzmień.

Chociaż dla mnie Epos daje popis na muzyce z Conana Barbarzyńcy, uwielbiam to muzyczne arcydzieło a na Eposach odlatuję. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...