marcinmarcin Napisano 25 sierpnia Udostępnij Napisano 25 sierpnia 1 minutę temu, audiowit napisał: Jak to sprawdzić? Najlepiej posłuchać Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 25 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 25 sierpnia No tak. Czyli trzeba mieć takie same kolumny w wersji aktywnej i pasywnej. Niby proste bo np bm15 wystepuje w wersji bez ''a". Ale tu dochodzi wzmacniacz, kable, zwrotnica analogowa. Nie da się Jest jeszcze jeden minus takich skomplikowanych konstrukcji, ktorej teraz nikt nie zauważa. Awaryjność.... Manitory w studiach zmienialo się bardzo rzadko. Bo po co. Ciekawe jak to bedzie za 10 lat.... Żeby nieco urozmaic watek trochę fotek wołów roboczych cykanych w biegu, bez artyzmu Dla wyjasnienia, to 3 różne rodzaje Genelec, wygladajace podobnie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 25 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 25 sierpnia (edytowany) 1 godzinę temu, marcinmarcin napisał: Legendy o nich krążą, niestety nie było mi dane słuchać. Ale tanie Hs7 czy Hs8 miło wspominam odsluchy, choć strasznie wrażliwe na zakłócenia, np lapaly komórkęvw pobliżu. Przypuszczam że z dobrym źródłem zawstydzić by mogły dobre, wielokrotnie droższe Hifi. Oooo zobscz co znalazłem w swoich archiwach Edytowano 25 sierpnia przez audiowit 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 25 sierpnia Udostępnij Napisano 25 sierpnia Dnia 24.08.2024 o 20:00, audiowit napisał: Chcialbym rozpocząć dyskusje na temat audiofilskich stereotypow. Zapraszam ludzi z otwartymi umyslami, majacych doswiadczenie z audio wyzszej proby i nie ulegajacym baraniemu pedowi czy powtarzajacych forumowe stereotypy. Odkrywamy nowe przestrzenie dźwiekowe. To teraz łyżka dziegciu do tego wstępu Witek. Który audiofil chciałby napędzać swoje pasywne kolumny takimi wzmacniaczami i zasilaczem smps jak zaprezentowane w linkowanym wczesniej filmie? 😉 Po taniości poszli. Wzmacniacz tweetera klasa AB na scalaku. Wygląda jak TDA7294 za kilkadziesiąt zł. D klasowiec napędzający woofery to chyba jakiś produkt na TPA plus zasilacz SMPS czyli to czego audiofile unikają. O przetworniku AD/DA na kości BB chyba nawet nie warto się rozwijać. Gdzie mu do Chordów, Holo czy innych dakowych kilerów. Mimo to gra wyśmienicie. Wszystkie stereotypy połamane w jednej kolumnie 😉 1 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 25 sierpnia Udostępnij Napisano 25 sierpnia (edytowany) @MariuszZ spaliłeś mi puentę:( Mógł się jeszcze Witold trochę pozachwycać. Wybrzmiałaby mocniej;). Edytowano 25 sierpnia przez Kraft Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 sierpnia Do puenty jeszcze bardzo daleko. Jeszcze kilka kombinacji i użądzeń. Mariusz, daj jeszcze potestować. Wiem co jest w srodku i to bylo zupelnie niepotrzebne. Oczywiście że czekam aż przyjdzie Kraft ze swoimi domowymi śmieciami typu marantz z balance przekreconym na godz 3, tidal ( choc on to chyba na spotify slucha, bo szkoda mu kasy) i wklei filmik np z porównania kef ls50 z Genelec z youtuba. I pewnie jad juz mu do pasa wisi i trzesie się z niecierpliwosci żeby mi przywalić. A ja mu wtedy, ze wszystko mam okablowane audiofilskimi kablami ;). Poproszę go o wklejenie zdjeć jego pylonow i przypomne jak oklamywal latami forumowiczow, ze mu nie buczą. Przepraszam, nie mówił prawdy bo nie buczały, bo sluchał cichutko Forumowy standardzik. Napewno bedziesz mial duzo roboty. 1 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 36 minut temu, audiowit napisał: spotify slucha, bo szkoda mu kasy) Spotify też kosztuje... A co do reszty to nie Kraft a Mariusz pokazał, że król jest nagi. Zawsze możesz powiedzieć, że przecież pisałeś aby otworzyć umysły i wyzbyć się forumowych twierdzeń klepanych od lat przez baranie głowy. I to Ci się udało. Ultra hi end pokonany przez najtańszą chińszczyznę. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 sierpnia Nie do konca Kaczadupa. Test trwa, juz domyslam sie jaki bedzie final ale ja znam swoja elektronikę i mogę sie domysleć. A Ty skad mozesz wiedzieć? Już znasz podsumowanie. A mozesz sie zdziwić. I pewne audiofilskie mity bedą obalone inne nie. 18 minut temu, kaczadupa napisał: Zawsze możesz powiedzieć, że przecież pisałeś aby otworzyć umysły i wyzbyć się forumowych twierdzeń klepanych od lat przez baranie głowy. Ale ja o tym mowię od dawna, tyle, ze nie wszyscy są "baranimi glowami". Audio to bardzo skomplikowane zagadnienie. 21 minut temu, kaczadupa napisał: I to Ci się udało. Ultra hi end pokonany przez najtańszą chińszczyznę. Tego nie powiedziałem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia (edytowany) Dnia 24.08.2024 o 21:09, audiowit napisał: [...]. I obudziłem potwora. Mod około 40-50hz. Nie poradzę sobie nim ustawieniem ( sprawdzone ). W ruch poszła pianka. Otwory br zatkane bardzo ściśle pianką. Jest spokój. Piszesz, że zatkałeś otwory BR, i że kolumny grają Ci teraz bardzo dobrze. Wcześniej odradzałeś takie rozwiązanie. Dnia 27.10.2021 o 14:45, audiowit napisał: Jazz, bo później ludzie to czytają i myślą, że tak trzeba. [...]. Zatyczki br są absolutnym półśrodkiem. Konstruktor w jakiś tam sposób zaprojektował te kolumny. Zatkanie br powoduje zachwianie balansu tonalnego. W żadnym poważnym systemie nikt nie wkłada skarpet do br. Robiłem wiele eksperymentów z zatykaniem br lub zmiana litrażu kolumn w ramach zabawy. To nic dobrego. Czy teraz Dnia 27.10.2021 o 14:24, audiowit napisał: zobaczymy zdjęcia firmowych gąbek i dorabianie teorii. Czy może... Dnia 27.10.2021 o 15:00, audiowit napisał: Początkowa euforia... opada z czasem Już opadła, czy trwa nadal? Edytowano 26 sierpnia przez Kraft 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia @audiowit Nie była to żadna złośliwość z mojej strony i nie chciałem żeby tak wybrzmiało. Sprzęt pro taki już jest. Ma dobrze grać przede wszystkim ale też można spojrzeć na poszczególne konstrukcje przyglądając się głębiej. Audiofil to głównie "sprzętowiec" więc chyba nie napisałem nic co by nie mieściło się w nurcie tej dyskusji. Zatem mając do wyboru wzmacniacz na kości TPA, Hypexa czy Pascala co byście wybrali do napędzania kolumn? Pascal ma konstrukcje wykorzystujące napięcia sinus, reszta piłokształtne. Jeden dzwoni na wysokich po podłączeniu obciążenia reaktancyjnego inny ma wcześniej rolowane pasmo. Jeden tanie cewki inny kleju za dużo itd. Trzeba słuchać i jest to jedyna opcja wyboru. Może nie być różnic wtedy patrzymy na estetykę, cenę, niezawodność, moc. Nie ma co się nakręcać ale faktycznie sprzęt pro na forum audiofilskim będzie zawsze wzbudzał dużo emocji. Nie szczypcie się i nie dokuczajcie. Dyskutujcie bez personalnych odnośników proszę. Pozdrawiam. M Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 9 godzin temu, MariuszZ napisał: Po taniości poszli. Wzmacniacz tweetera klasa AB na scalaku. Scalaków nie stosują nawet Yamaha i Marantz. Chyba tylko CA w najtańszych modelach za tysiaka. Ale fajnie, że gra to "na poziomie Sony TA-N7". To bardzo dobra wiadomość dla oszczędnych. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia Oj tam oj tam. Scalaki są niedowartościowane. Słyszałem super konstrukcje na kościach. Mają wiele zalet i mniej wad niż zakorzeniły w naszej wyobraźni stereotypy audio. Niskie zniekształcenia są porządane w pro. Nikt tam nie chce zniekształceń harmonicznych choćby nie wiem jak były eufoniczne. To osiąga się tam "wtyczkami" programowymi wg uznania. To inny świat, inne potrzeby i oczekiwania, a mimo to muzyka ta sama. Emocje podobne tylko sporo tańszym kosztem 😉 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 sierpnia 22 minuty temu, MariuszZ napisał: @audiowit Nie była to żadna złośliwość z mojej strony i nie chciałem żeby tak wybrzmiało. Sprzęt pro taki już jest. Ma dobrze grać przede wszystkim ale też można spojrzeć na poszczególne konstrukcje przyglądając się głębiej. Audiofil to głównie "sprzętowiec" więc chyba nie napisałem nic co by nie mieściło się w nurcie tej dyskusji. Zatem mając do wyboru wzmacniacz na kości TPA, Hypexa czy Pascala co byście wybrali do napędzania kolumn? Pascal ma konstrukcje wykorzystujące napięcia sinus, reszta piłokształtne. Jeden dzwoni na wysokich po podłączeniu obciążenia reaktancyjnego inny ma wcześniej rolowane pasmo. Jeden tanie cewki inny kleju za dużo itd. Trzeba słuchać i jest to jedyna opcja wyboru. Może nie być różnic wtedy patrzymy na estetykę, cenę, niezawodność, moc. Nie ma co się nakręcać ale faktycznie sprzęt pro na forum audiofilskim będzie zawsze wzbudzał dużo emocji. Nie szczypcie się i nie dokuczajcie. Dyskutujcie bez personalnych odnośników proszę. Pozdrawiam. M Ja wcale nawet przez chwilę nie pomyslałem, ze zrobiles to specjalnie. Dales pozywkę teoretykom. 6 minut temu, MariuszZ napisał: Oj tam oj tam. Scalaki są niedowartościowane. Słyszałem super konstrukcje na kościach. Mają wiele zalet i mniej wad niż zakorzeniły w naszej wyobraźni stereotypy audio. Niskie zniekształcenia są porządane w pro. Nikt tam nie chce zniekształceń harmonicznych choćby nie wiem jak były eufoniczne. To osiąga się tam "wtyczkami" programowymi wg uznania. To inny świat, inne potrzeby i oczekiwania, a mimo to muzyka ta sama. Emocje podobne tylko sporo tańszym kosztem 😉 Wszystko bedzie w podsumowaniu. Nie wyrywaj się tak do przodu bo znow jestes w błedzie. Chyba, ze podsumowanie chcecie juz teraz. Ja juz jestem w stanie je zrobić choć jest jeszcze kilka kwestii do przedyskutowania. Watek do zamkniecia i problem z glowy. 1 godzinę temu, Kraft napisał: Piszesz, że zatkałeś otwory BR, i że kolumny grają Ci teraz bardzo dobrze. Wcześniej odradzałeś takie rozwiązanie. Czy teraz Czy może... Już opadła, czy trwa nadal? Nadal tak twierdze. Doksztalc sie z konstrukcji br. A tak swoją drogą. Kraft, nie uwazasz, ze to jest chore wklejać moje posty z roznych watkow sprzed lat czy miesiecy? Nie niepokoi Cie to? 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia (edytowany) No to świeżutki cytat, skoro wolisz. Dnia 24.08.2024 o 22:19, audiowit napisał: No więc z WBA zagralo to rewelacyjnie. Zaryzykuję, ze na poziomie TAN7 z Kudosami. Crescendo chyba bardziej blyszczy i czaruje ale Amt jest bardziej spokojne i dokladne. Srednica na korzyść Kudosow. Bas to jednak Eve. Zaznaczam, ze br zakryte. Scena bardzo podobna. Eve chyba troche szerzej grają natomiast Kudosy głębiej. Ustawienie instrumentow prawidlowe, narysowane cienką kreską. Focusowanie znakomite. Wypełnienie lepsze z Eve. Eve grają troszkę niżej i są spokojniejsze ale tez bardziej dynamiczne. W instrumentach smyczkowych na kudosach lepiej slychac strunę na Eve pudło. No jakby nie czytać, to wygląda, że granie Eve z zatkanymi "skarpetami" portami BR Ci się podoba. A już szczególnie ich bas, który przebija nawet ten z legendarnych Kudosów. To dlaczego 22 minuty temu, audiowit napisał: Nadal tak twierdze. ,że zatykanie BR "to NIC dobrego". Nie rozumiem tego dualizmu. Edytowano 26 sierpnia przez Kraft 2 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 sierpnia Bo nie znasz zasady dzialania br w tej konstrukcji. Pozatym nie jest tak pieknie, powtarzam, bedzie wszystko w podsumowaniu. Mam jeszcze 3 uządzenia do obgadania. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 3 minuty temu, audiowit napisał: Bo nie znasz zasady dzialania br w tej konstrukcji. A jaka jest ta zasada, jeśli byłbyś tak miły? 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 2 godziny temu, Kraft napisał: Scalaków nie stosują nawet Yamaha i Marantz Yamaha WXA 50 jest na module IcePower na przykład. Marantz PM12SE też na modułach. To, że tweeter w Eve jest na kości AB to zaleta raczej bo PWMy kluczując tranzystorami strasznie zakłócają górne pasmo i trzeba mocno filtrować ograniczając od góry przepustowość. Ograniczone pasmo to większe zniekształcenia fazowe i inne kompromisy. 1 godzinę temu, Kraft napisał: jaka jest ta zasada, jeśli byłbyś tak miły? Jarek to chyba nieistotne jest. Ważne żeby wiedzieć, że jak BR gada to membrana milczy. Jaki Step Response czy impuls może dać BR porównując do tego z membrany np. w OZ? To kolejne kompromisy. Konstruktor użył dobrych głośników ale w małej obudowie. Jak zejść nisko bez BR jak przetwornik ma ograniczenia? Zresztą to super przetwornik bo sztywny bardzo co pozwala uniknąć pracy membrany w innych modach niż tłokowy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia (edytowany) 14 minut temu, MariuszZ napisał: Yamaha WXA 50 jest na module IcePower na przykład. Marantz PM12SE też na modułach. Chodziło mi o scalaki we wzmacniaczach kl. AB. Tam scalaki to rzadkość. Ich końcówki są zazwyczaj oparte na tranzystorach. Edytowano 26 sierpnia przez Kraft 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 2 godziny temu, MariuszZ napisał: Jarek to chyba nieistotne jest. Podobno w tym przypadku istotne. Przekonamy się, jak Witold odpisze. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia (edytowany) Dnia 24.08.2024 o 21:02, audiowit napisał: Zrobilem z 1000 koncertow i na codzień mam dźwięk z elektroniki w pracy... Cosik mnie się tutaj powyższe gryzie w związku z poniższym: Dnia 24.08.2024 o 21:09, audiowit napisał: Muszę przyznać, ze zrobiłem jeden bląd. Podłączyłem Eve za pomocą Ziggy Cheatach. Te kable są szybkie, nie mają zbyt duzych naleciałosci barwnych ale powiekszają bas... Co do zatykania basrefleksów - to powolne morderstwo głośników. Kanał stratny/bassrefleks a właściwie jego długość jest liczona dokładnie do pojemnosci obudowy. Jeśli go zatkamy to głośnik nie wychyli się na tyle ile dostanie prądu. Nie pozwoli na to poduszka powietrzna której pozbycie się umożliwia otwór bassrefleks. Edytowano 26 sierpnia przez gienas a niech tam Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wing0 Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 42 minuty temu, gienas napisał: Dnia 24.08.2024 o 21:09, audiowit napisał: powiekszają bas... Co do zatykania basrefleksów - to powolne morderstwo głośników. Co za skur... z firm robią kolumny z bassreflexem i dają do nich zatyczki żeby się szybciej psuły, dziady.... 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 26 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 26 sierpnia No dobra, czas na podsumowanie, bo lepiej juz nie bedzie dźwiekowo co najwyzej moze byc ciekawie , a teoretycy uzbrojeni w smieci w domu ustawione w kącie z gabkami oprawionymi w paździez, uzbrojeni w prenumerate Audio i internet zaczynaja szaleć. Podsumowanie bedzie krotkie. Dźwiek to nie pasmo przenoszenia, nie scalaki czy porty br. Dźwiek to iluzja przebywania z muzyka na zywo z jej niunsami, smaczkami, brudami, halasem. Do tego dochodzi odpowiedź pomieszczenia w ktorym wydazenie się odbywa. I w tej materii bez watpienia wygrywa polaczenie wba z tan7 i kudos. Czyli bardzo dobre kolumny ze szczytem technologii lat 70. Jednym słowem proste ale dobrze skonstruowane kolumny z 50letnim wzmacniaczem na tranzysorach juz nie produkowanych bo... zbyt drogich w produkcji ale o bardzo wyrownanej charakterystyce. Dlaczego? Eve są bardzo fajnym rozwiazaniem do budzetowego audio. Mozna je udomowić i za stosunkowo niewielkie pieniadze mieć dobry system. Ale to kudosy i tan7 powodują podnoszenie się wloskow na rekach i wrazenie uczestniczenia w wydazeniu. Tego nie przeniesie sie na wykres czy nie policzy. Przewagą monitorow studyjnych nad dzielonymi zestawami głosnikowymi jest ich optymalne ( w danym budzecie) dobranie wzmocnienia do przetwornika. Przy dzielonym zestawie troche na to potrzeba czasu i doswiadczenia. Ale da się lepiej. Pisalem o tym, ze biorę pod uwage cenę kudosow w stosunku do eve. Czyli 3 i trochę krotnie tansze do tego cenę wzmacniacza ( trudno okreslić). Wiec tu stosunek jakosć/cena jest po stronie eve. Tylko czy o to w tym hobby chodzi? Mnie nie. Czasem wydaje się wiele plnow o przyslowiowy 3% wzrost jakosci. Czasem wydaje sie kilka plnow zeby sprawdzic czy tedy droga. Albo ze zwyczajnej ludzkiej ciekawosci i to sprawia radość i to jest przygodą w 4 scianach. Jak widać dla niektorych jest przygodą czytanie o tym w periodykach, przeliczanie, gdybanie. No dobra jak chcą to wyjasnienie zjawiska br w podwojnym porcie jest na 2.40 m w linku przytoczonym przez Mariusza. Ten monitor nie jest typową budową jaka spotykamy w domu i w inny sposob dziala br. Wiec Eve z kudosami wygrywa basem, po zmianie efektywności niskich tonow. Jest on bardziej czytelny niekoniecznie lepiej fakturowany od tego w kudosach. Pozatym bas w kudosach schodzi nizej choć pewnie z duzym spadkiem. Bez zatkania portow br to co w filmiku jest okreslane jako wspanialy bas, dla mnie byl on przewalony. Zwalam to na mod pomieszczenia. I niech tak pozostanie bo mozna by sie zastanowić dlaczego takie zjawisko nie jest tak czytelne w kudosach. Nie chce od Was wyjasnien bo bedą gdybaniem. Kudosy wygrywają wysokimi, srednicą i to o 2 dlugosci. Przestrzenią, sceną, oddaniem klimatu pomieszczenia. A przede wszystkim tą iluzją. Eve jest grzeczne, poprawne, stonowane, bez tej iskry. Nie chcialem o tym pisac w ten sposob i mialem nadzieję zeby to szerzej omowic ale juz mi się nie chce. Takich ciekawych wymian zdan jak z Marcinem brakuje i raczej się nie spodziewam więcej. Jeszcze do Krafta. Chlopie wyciagnoleś cytaty z 2021r. Mnie czy komuś innemu nie chcialoby sie szukać, mam ciekawsze rzeczy do roboty. Nie myslisz, ze czas poradzić się specjalisty. Masz jakichś przyjaciół, takich w realu? Wątek do zamkniecia. 2 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia Pięknie Witek. Gratuluję testu. Szkoda jednak tego: 8 minut temu, audiowit napisał: a teoretycy uzbrojeni w smieci w domu ustawione w kącie z gabkami oprawionymi w paździez, uzbrojeni w prenumerate Audio i internet zaczynaja szaleć. Przykro mi to stwierdzić, ale jesteś po prostu zwykłym chamem. 4 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia A mogłeś pokazać klasę a wyszło jak wyszło czyli pokaz kto ma najdłuższego na forum. Opis paczek to tylko mało istotny dodatek.... 3 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pairtick Napisano 26 sierpnia Udostępnij Napisano 26 sierpnia 2 godziny temu, gienas napisał: Co do zatykania basrefleksów - to powolne morderstwo głośników. Kanał stratny/bassrefleks a właściwie jego długość jest liczona dokładnie do pojemnosci obudowy. Jeśli go zatkamy to głośnik nie wychyli się na tyle ile dostanie prądu. Nie pozwoli na to poduszka powietrzna której pozbycie się umożliwia otwór bassrefleks. I gdzie to morderstwo? Mniej się wychyli, to i mniej się zużyje zawieszenie głośnika. 30 minut temu, audiowit napisał: Przewagą monitorow studyjnych nad dzielonymi zestawami głosnikowymi jest ich optymalne ( w danym budzecie) dobranie wzmocnienia do przetwornika. Przy dzielonym zestawie troche na to potrzeba czasu i doswiadczenia. Ale da się lepiej. W kwestii formalnej. Ale Ty opisujesz aktywne monitory studyjne, to i porównanie powinno być do aktywnych zespołów głośnikowych. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts