Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Nudno na forum to wrzucę fragment recki z naszego Magazynu Audio o brzmieniu wzmacniaczy, porównanie Musicala NuVista 600.2 z Luxem L505Z. Ciekawe jest ostatnie zdanie testu Musicala - „ A na końcu i tak do roboty wezmą się kolumny i zrobią, co chcą.” 

Nadto porównanie wzmacniacza Jarka (Kraft) z redakcyjnym Marantzem PM14s1SE z magazynu AV. 

Redakcje słyszą różnice, Maraś Jarka jakiś taki kiepski się wydaje :( 

IMG_2902.png

IMG_3214.png

Edytowano przez kaczadupa
Napisano

Rzucę ostrożną tezę, za brzmienie wzmacniaczy odpowiada strojenie brzmienia preampu

Przykład z dalekiej przeszłości: Arcam A18, kryształ jeśli chodzi o brzmienie średnicy. Jednak brakowało mi w nim basu.

Okazało się w praniu, że to efekt tego, że preamp wycina niski bas. Z ciekawości podłączyłem aktywny subwoofer do wyjścia pre out, i nawet po podkręceniu głośności w A18 i suba na maksa, bez odcięcia, grało to bardzo cicho, i tylko wysokim basem

Ten sam sub przypięty do wyjścia liniowego z cedeka (wtedy Arcam CD82) łupał basem aż miło.

Co ciekawe wykresy pasma przenoszenia z pomiarów A18 w teście tutejszego Audio pokazywały pełne pasmo..

O ile mój egzemplarz A18 nie był uszkodzony, to podejrzewam że czysto rezystancyjne obciążenie wzmacniacza podczas pomiarów fałszuje ich wyniki. Bo prawie wszystkie piece pokazują przenoszenie od samego dołu, a ilość odtwarzanego przez nie basu bywa różna.

Screenshot_2025-06-16-11-25-45-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Napisano (edytowany)
11 minut temu, michaudio napisał:

O ile mój egzemplarz A18 nie był uszkodzony, to podejrzewam że czysto rezystancyjne obciążenie wzmacniacza podczas pomiarów fałszuje ich wyniki. Bo prawie wszystkie piece pokazują przenoszenie od samego dołu, a ilość odtwarzanego przez nie basu bywa różna.

Tylko jakoś nie widziałem, żeby pomiary sygnałem doprowadzonym do kolumn potwierdzały to twierdzenie. Były próby  uchwycenia mikrofonem tych różnic między wzmacniaczami i nie dały rezultatu.

Edytowano przez Kraft
Napisano
16 minut temu, kaczadupa napisał:

porównanie Musicala NuVista 600.2 z Luxem L505Z.

Trochę odeszliśmy od tematu tzn. porównaniu klas AB i D. Ale to fakt, że o klasie AB, czy A jakoś milej się rozmawia. :) 

2 minuty temu, Kraft napisał:

Były próby  uchwycenia mikrofonem tych różnic między wzmacniaczami i nie dały rezultatu.

A czy przypadkiem nie ograniczono się do mierzenia charakterystyki SPL? Jeśli tak, to nic dziwnego. Zarówno harmoniczne, jak i przeciąganie basowych dźwięków dają wrażenie większej ilości niskich tonów, a na pomiar SPL się nie przełożą.

Napisano
16 minut temu, Kraft napisał:

Tylko jakoś nie widziałem, żeby pomiary sygnałem doprowadzonym do kolumn potwierdzały to twierdzenie. Były próby  uchwycenia mikrofonem tych różnic między wzmacniaczami i nie dały rezultatu.

A jakie to próby?

Gdzie można o nich poczytać?

Może obejrzeć film z tych prób?

Napisano
52 minuty temu, Rafał S napisał:

A czy przypadkiem nie ograniczono się do mierzenia charakterystyki SPL? Jeśli tak, to nic dziwnego. Zarówno harmoniczne, jak i przeciąganie basowych dźwięków dają wrażenie większej ilości niskich tonów, a na pomiar SPL się nie przełożą.

Też mam takie wrażenie. Moje pomiary Umikiem w pokoju wskazywały na brak istotnych różnic w SPL na wszystkich wzmacniaczach które miałem, mimo że grały czasem inaczej.

Napisano (edytowany)

Mnie zastanawiają trzy rzeczy przy  porównywaniu wzmacniaczy, gdzie wydaje mi się, że na własnym terenie i na swoich głośnikach oraz źródle można coś tam usłyszeć (w przypadku części wzmacniaczy i gdy oczywiście widzę wzmacniacze) tj.

1. Sposób pokazania perspektywy stereo. (np. Leema Tucana 2 czy Exposure 3510 vs każdy Hegel).

2. Tonalność np. Rega Elicit mk5 czy Naim Nait XS3 vs każdy znany mi Hegel.

3. Rozdzielczość i detal (każdy znany mi Naim i Rega a w sumie to każdy inny znany mi wzmacniacz vs każdy znany mi Hegel).

4. Już pomijam subiektywne odczucia dotyczące np. werwy, oddania transjentów itd.

Czy wszystkie w/w różnice to tylko nasze oczy i siedzące w głowie recenzje/opinie z for o tematyce audio? Jeżeli tak to trochę lipa z tym naszym hobby… 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano (edytowany)
9 minut temu, kaczadupa napisał:

Jeżeli tak to trochę lipa z tym naszym hobby… 

Można się ratować skupieniem uwagi na kolumnach i akustyce. No i na wyszukiwaniu różnic w różnych wydaniach tych samych albumów (choć mi się nie chce). 

Można też interesować się elektroniką z pobudek estetycznych i emocjonalnych (np. z powodu kultowości marki).

Edytowano przez Kraft
Napisano
1 minutę temu, Kraft napisał:

Może to podobnie jak z zegarkami. 

Możesz odpowiedzieć stanowczo? 
Tak lub nie? 

Jarek, nasz Magazyn Audio twierdzi, że bezpośrednio porównując można wykazać różnice między wzmacniaczami. 

Napisano
2 minuty temu, Kraft napisał:

IProblem w tym, że nie porównują na ślepo. 

 

Tego nie wiemy. Może tak też sprawdzali, przecież nie chcą, żeby producenci robili z nich naiwnych audiowariatów.
 

Za to Ty na bank nie sprawdziłeś u siebie w ślepym teście swojego Marantza vs Gryphon czy Luxman a z góry zakładasz wynik…

Napisano
5 minut temu, Kraft napisał:

Nie gorzej od Ciebie. 

Miałem nadzieję, że jednak dużo lepiej bo ja miernie, np. nie rozumiem nic z budowy takiego piecyka jak Ayre EX 8. Nic a nic, totalny beton. 
A gdzie dopiero równać się z takimi łbami z Luxmana czy Gryphona, którzy całe życie zajmują się konstruowaniem wzmacniaczy.  

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...