Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Panowie: nie napisałem, że Elex nie wystarczy, tylko, że paczki mogą się z nim nie zgrać.
-
O to że Elex „wystarczy” to jestem spokojny, nie wyciśnie 100 ale już umowne 80 proc potencjału kolumn to już na pewno. W sumie z monitorów, które do niego podłączałem, to tylko z Dynaudio Focus 110 „nie grał” i nie mam pojęcia czemu (bo z S40 i S25 nie miał problemu). Może jednak te klasyczne Dynki są „kapryśne” jak głosi audiofilska legenda.
-
Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)
topic odpisał jaknb na maskun w Nasze testy
Mam wzmacniacz od 3 lipca. Przyszedł dobrze zapakowany, choć dość skromnie. Brak kabla zasilającego ani choćby szczątkowej instrukcji. Mój tor: WiiM Ultra -> Apollon -> Elac Carina FS 247.4 W tym maluchu drzemie ogromna moc. Nie wiedziałem, że moje Elaki w salonie mogą tak zagrać. Bas jest trzymany "za mordę". Granie bardzo czyste, dynamiczne, trochę studyjne. W porównaniu z Cambridge CXA80 przysłowiowy kocyk został zdjęty. Czy jednak mi się to podoba? Tu pojawia się problem. Mam już drugi system z monitorkami bliskiego pola i chyba nie potrzebuję, żeby ten w salonie grał również bez podkolorowań. Lubiłem połączenie Elaków z Cambridge za to, że grało w zrelaksowany, wybaczający sposób. Elaki z Apollonem z kolei grają bardzo angażująco. To faktycznie "drut ze wzmocnieniem", gdzie warto zainwestować w lepszy tor albo puścić pliki lepszej jakości. No właśnie – tor. Próbowałem trochę wygładzić to brzmienie. Najpierw dołożyłem po drodze tani chiński preamp lampowy Fosi P3. Może trochę pomogło, ale ostatecznie poszedł w odstawkę, bo nadal Apollon robił swoje. Potem wstawiłem FiiO K11 R2R w trybie NOS. Faktycznie usłyszałem różnicę DACa – coś, czego na Cambridge'u bym nie usłyszał. Barwa była trochę przyjemniejsza, ale momentami pojawiała się dziwna szorstkość. Chyba jednak trzeba trochę więcej zapłacić za dobre R2R. FiiO poszło w odstawkę. Na koniec wymieniłem stockowe op-ampy OPA1656 na Muzg Audio. Bas się trochę poluzował, wokale są przyjemniejsze, ale nadal Apollon z Elakami gra dla mnie zbyt "prosto w twarz". Tibor z Apollona napisał mi, że lepiej dać Sonic Imagery 994 (jego ulubione) lub Sparkos SS2590 (tu uważa, że to już zbyt podkolorowane, "lampowe" brzmienie). Dziś muszę zdecydować, czy chcę go zwrócić. Z jednej strony chcę. Z drugiej – szkoda mi Apollona, to mały butik; robią super robotę i nie chcę ich za to karać. Kusi też, żeby zostawić ampa, pochodzić po salonach audio i poszukać mu lepszego towarzystwa. Może po prostu Cariny wyjątkowo do niego nie pasują. -
Właśnie kończę tę płytę - czwartą już z kolei - i nie widzę dotąd żadnych słabych punktów (jedynie płyta live z Tokyo jest kiepska ale ona też stylistycznie jest jakimś odstępstwem od tego, co ona zwykle gra). A ta właśnie płyta pt. Alive, nasuwa mi oczywiste skojarzenie ze stylem gry Jarretta, zresztą w ten sposób się na nią natknąłem, tj. szukając informacji na temat tego, czy styl jarrettowy można by uznać za jakiś nowy podgatunek (tu mała dygresja: czasem, jak żona pyta mnie co czytam, to po odpowiedzi, długo i milcząco patrzy na mnie 🤨...). Hiromi ma praktycznie całą dyskografię wydaną w formacie SHM-CD, także chyba szykują się zakupy poza kolejnością... Docenić trzeba, że nie tylko rewelacyjnie gra ale jest kompozytorką wszystkich utworów, zazwyczaj baaardzo rozbudowanych stylistycznie, długich, a zarazem nie nużących.
-
Nie zgodzę się. Uważam, że jest bardzo OK Elex MK4 z własnych ułomności może nie jest do końca tak otwarty i lotny na wysokich jak niektóre trzydziestotysięczniki i drożej (chociaż z D2R nie było z tym problemu). Może nie ma tak mocnego i soczystego niskiego basu jak niektóre piece ( dla mnie to plus). Nie ma się czego wstydzić a i te około 80W jest więcej niż wystarczające w moich warunkach. Będzie dobry!
-
Wrzuce rysunek w wolnej chwili jak to dokladnie wyglada
-
Adam, weź poprawkę na to, że nawet najlepsze kolumny na świecie mogą się zwyczajnie nie zgrać z Elexem. (A aktywne to już w ogóle.)
-
Sens stosowanie wielu kanałów systemie opiera sie na równomiernym ich położeniu wokół odsłuchu. Zmniejszenie odległości kątowych wobec siebie (wysoko surround, Atmos w niewielkiej odległości) wzajemnie się wyklucza. Możesz tak zrobić, ale to zdecydowanie pogorszy wrażenia przestrzenne. Surroundy mają odzworować dźwięki na poziomie odsłuchu, nie te ponad Tobą.
-
Nie wrzuciłeś żadnego planu/diagramu pomieszczenia wiec ciezko bez tego doradzic jakies rozwiązanie.
-
Pytanie o wagę netto było dobre 😉
- Today
-
Obecnie przeprawia się przez Kanał La Manche.
-
Gdzie ten kurier????😁
-
Dzięki za wyjaśnienie. To niestety w moim przypadku bardzo psuje moje plany bo chciałem zrobić Atmos a tylne surroundy (prawy) nie da sie niżej powiesić bo przeszkadza szafka
-
Atmos jest po to abyś mógł usłyszeć dźwięk dobiegający z góry. Jak zamontujesz surround za wysoko to nie zapewnisz odpowiedniej separacji między głośnikami warstwy podstawowej (5/7.1) a głośnikami warstwy górnej (Atmos).
-
Mogę poprosić o wytłumaczenie? Atmos wyklucza takie umiejscowienie tyłu? Możesz polecić dobry centralny ale koniecznie nie wyższy niż 12cm bo inaczej zasłoni mi tv
-
Z Z Rotelem A12 mk2.
-
Surroundy możesz sobie dać wyżej pod warunkiem że nie dołożysz Atmosa. Co do integralności marki w systemie... Zdania są rozbieżne. Na pewno wizualnie stosowanie jednej serii jest warte podkreślenia. Dźwiękowo, moim zdaniem nie trzeba się tego pryncypalnie trzymać. Amplituner podczas kalibracji wyrówna poziomy, aczkolwiek stosowanie zasadniczo odmiennych tonowo kolumn może być dziwne w odbiorze. Ale to raczej w ekstremalnych przypadkach. Na pewno warto mieć dobry głośnik centralny, to najbardziej obciążony głośnik w kinie.
-
@Nowy75, @marcinmarcin Panowie , to , że ktoś się uśmiecha czy nie ,to ja mam gdzieś. Mówimy tłuste koty , 8000 euro + dieta to mało nie jest , ale pragnę przypomnieć , że w TVpis zarabiali więcej, czytając z kartki w programach informacyjnych , o Spółkach Skarbu Państwa nie wspomnę. Nie byłem fanem wstąpienia naszego do UE , ale raczej nie mieliśmy wyjścia. Można było wybrać , wschód albo zachód. Jeżdżę często po naszym pięknym kraju i nikt mi nie wmówi , że z wejścia do UE nie odnieśliśmy korzyści. Polska się zmieniła , infrastruktura tak na wsi jak i w mieście , po prostu widać cywilizację. Szansę na rozwój gospodarczy wykorzystaliśmy o tyle o ile było to możliwe bez wsparcia państwa. Żaden rząd nie nie wspomógł przedsiębiorców , zawsze była wymówka w postaci " wolnego rynku ". pis dodatkowo nas dobił , sprawiając , iż zostaliśmy zmarginalizowani na poziomie politycznym. A ze słabym nikt się nie liczy. Nikt nam nic nie da, bo nas kocha , tak jak wszędzie trzeba walczyć , a aby walczyć trzeba mieć narzędzia i argumenty. Jedynym co obecnie mamy to położenie geograficzne. Stanowimy bufor między zachodem , a wojną. Ekonomicznie już nie podskoczymy , Rumunia , Bułgaria rozwija się w tempie imponującym. Kryzys na zachodzie spowodował , że mocno zachwiał się nasz eksport. Nasze sny o potędze są pod dużym znakiem zapytania. Boję się , że jak utrzyma się trend nacjonalistyczny w UE i zacznie się pełnowymiarowa wojna o wpływy z jednoczesną izolacją polityczną poszczególnych państw to leżymy. Leżymy My obywatele , bo jak to nastąpi ,to jest najbardziej komfortowa sytuacja dla każdego polityka. kaczyński do tego właśnie dążył. Mając na sztandarach , wstawanie z kolan , patriotyzm , Polska dla Polaków ,dążył do całkowitej izolacji kraju. Bo w takim państwie tworząc oligarchię / a to już było wdrożone/ , można rządzić do końca świata i robić co się chce. Nikt Ci nie patrzy na ręce , masz swoje sądy , prokuraturę , media / możesz kształtować świadomość narodu jak chcesz /, przez nikogo nie kontrolowane dochody ze Sp. Skarbu Państwa. Jak pojawi się jakaś opozycja to uruchamiasz cały mechanizm siłowy policję , wojsko / to też już pis wdrożył , widzieliśmy kordony policyjne wszędzie , gdzie prezes się pojawił , barierki pod sejmem , ochrona wszystkich pisowskich wydarzeń przed kim ? Przed własnym narodem , za jego pieniądze . Oj , będzie ciekawie. Bo Panowie to się zadzieje i to za dwa lata.
-
tak, ale nie u mnie w pomieszczeniu tylko u właściciela svs-a i yamahy i grał super ustawiony maksymalnie do połowy mocy na potencjometrze chyba na to wychodzi, niestety
-
A z jakim wzmacniaczem słuchałeś Focali na odsłuchach?
-
Warto w takim razie posłuchać też Audiolaba 7000A Bardzo fajny styl grania.
-
Brytyjczyk. Ale nie projektował kolumn.
-
Prawie Audiofil zaczął obserwować Czego słuchasz??
-
-
Dzisiejsze posty
-
Panowie: nie napisałem, że Elex nie wystarczy, tylko, że paczki mogą się z nim nie zgrać.
-
O to że Elex „wystarczy” to jestem spokojny, nie wyciśnie 100 ale już umowne 80 proc potencjału kolumn to już na pewno. W sumie z monitorów, które do niego podłączałem, to tylko z Dynaudio Focus 110 „nie grał” i nie mam pojęcia czemu (bo z S40 i S25 nie miał problemu). Może jednak te klasyczne Dynki są „kapryśne” jak głosi audiofilska legenda.
-
Mam wzmacniacz od 3 lipca. Przyszedł dobrze zapakowany, choć dość skromnie. Brak kabla zasilającego ani choćby szczątkowej instrukcji. Mój tor: WiiM Ultra -> Apollon -> Elac Carina FS 247.4 W tym maluchu drzemie ogromna moc. Nie wiedziałem, że moje Elaki w salonie mogą tak zagrać. Bas jest trzymany "za mordę". Granie bardzo czyste, dynamiczne, trochę studyjne. W porównaniu z Cambridge CXA80 przysłowiowy kocyk został zdjęty. Czy jednak mi się to podoba? Tu pojawia się problem. Mam już drugi system z monitorkami bliskiego pola i chyba nie potrzebuję, żeby ten w salonie grał również bez podkolorowań. Lubiłem połączenie Elaków z Cambridge za to, że grało w zrelaksowany, wybaczający sposób. Elaki z Apollonem z kolei grają bardzo angażująco. To faktycznie "drut ze wzmocnieniem", gdzie warto zainwestować w lepszy tor albo puścić pliki lepszej jakości. No właśnie – tor. Próbowałem trochę wygładzić to brzmienie. Najpierw dołożyłem po drodze tani chiński preamp lampowy Fosi P3. Może trochę pomogło, ale ostatecznie poszedł w odstawkę, bo nadal Apollon robił swoje. Potem wstawiłem FiiO K11 R2R w trybie NOS. Faktycznie usłyszałem różnicę DACa – coś, czego na Cambridge'u bym nie usłyszał. Barwa była trochę przyjemniejsza, ale momentami pojawiała się dziwna szorstkość. Chyba jednak trzeba trochę więcej zapłacić za dobre R2R. FiiO poszło w odstawkę. Na koniec wymieniłem stockowe op-ampy OPA1656 na Muzg Audio. Bas się trochę poluzował, wokale są przyjemniejsze, ale nadal Apollon z Elakami gra dla mnie zbyt "prosto w twarz". Tibor z Apollona napisał mi, że lepiej dać Sonic Imagery 994 (jego ulubione) lub Sparkos SS2590 (tu uważa, że to już zbyt podkolorowane, "lampowe" brzmienie). Dziś muszę zdecydować, czy chcę go zwrócić. Z jednej strony chcę. Z drugiej – szkoda mi Apollona, to mały butik; robią super robotę i nie chcę ich za to karać. Kusi też, żeby zostawić ampa, pochodzić po salonach audio i poszukać mu lepszego towarzystwa. Może po prostu Cariny wyjątkowo do niego nie pasują.
-
Właśnie kończę tę płytę - czwartą już z kolei - i nie widzę dotąd żadnych słabych punktów (jedynie płyta live z Tokyo jest kiepska ale ona też stylistycznie jest jakimś odstępstwem od tego, co ona zwykle gra). A ta właśnie płyta pt. Alive, nasuwa mi oczywiste skojarzenie ze stylem gry Jarretta, zresztą w ten sposób się na nią natknąłem, tj. szukając informacji na temat tego, czy styl jarrettowy można by uznać za jakiś nowy podgatunek (tu mała dygresja: czasem, jak żona pyta mnie co czytam, to po odpowiedzi, długo i milcząco patrzy na mnie 🤨...). Hiromi ma praktycznie całą dyskografię wydaną w formacie SHM-CD, także chyba szykują się zakupy poza kolejnością... Docenić trzeba, że nie tylko rewelacyjnie gra ale jest kompozytorką wszystkich utworów, zazwyczaj baaardzo rozbudowanych stylistycznie, długich, a zarazem nie nużących.
-
Nie zgodzę się. Uważam, że jest bardzo OK Elex MK4 z własnych ułomności może nie jest do końca tak otwarty i lotny na wysokich jak niektóre trzydziestotysięczniki i drożej (chociaż z D2R nie było z tym problemu). Może nie ma tak mocnego i soczystego niskiego basu jak niektóre piece ( dla mnie to plus). Nie ma się czego wstydzić a i te około 80W jest więcej niż wystarczające w moich warunkach. Będzie dobry!
-
Wrzuce rysunek w wolnej chwili jak to dokladnie wyglada
-
Adam, weź poprawkę na to, że nawet najlepsze kolumny na świecie mogą się zwyczajnie nie zgrać z Elexem. (A aktywne to już w ogóle.)
-
Sens stosowanie wielu kanałów systemie opiera sie na równomiernym ich położeniu wokół odsłuchu. Zmniejszenie odległości kątowych wobec siebie (wysoko surround, Atmos w niewielkiej odległości) wzajemnie się wyklucza. Możesz tak zrobić, ale to zdecydowanie pogorszy wrażenia przestrzenne. Surroundy mają odzworować dźwięki na poziomie odsłuchu, nie te ponad Tobą.
-
Nie wrzuciłeś żadnego planu/diagramu pomieszczenia wiec ciezko bez tego doradzic jakies rozwiązanie.
-
To fajk, Jimmy żyje.
-
Dzięki za wyjaśnienie. To niestety w moim przypadku bardzo psuje moje plany bo chciałem zrobić Atmos a tylne surroundy (prawy) nie da sie niżej powiesić bo przeszkadza szafka
-
Atmos jest po to abyś mógł usłyszeć dźwięk dobiegający z góry. Jak zamontujesz surround za wysoko to nie zapewnisz odpowiedniej separacji między głośnikami warstwy podstawowej (5/7.1) a głośnikami warstwy górnej (Atmos).
-
-
Dzisiejsze tematy