Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Fajna sprawa, ja się znów w tym roku do Eindhoven I Tilburga wybiorę. Może coś nowego będą mieli.
  3. Jest to North West Audio Show organizowana niedaleko Chester, UK-adres widoczny na katalogu-przez Kris Sawicki, byl tez Marcin (nie znam zadnego z nich) w hotelu z tego co wiem nalezacym do Polaka, ale czy to ten Kris jest wlascicielem, czy ktos inny to nie wiem.Dla mnie fajna sprawa i za rok na bank jade.Wrzuce tu jego facebook, mam nadzieje, ze nie ma nic przeciwko.
  4. Dziękuje za odpowiedzi. Zrobię zgodnie z radą, tj. wybiorę się do miejsca, gdzie będę mógł przetestować co i jak brzmi, a potem do Was wrócę z konkretnymi preferencjami. Na ten moment przygotuję okablowanie dosyć elastycznie, a już po tynkach i wylewkach ocenię co gdzie może stać. Dzięki!
  5. Today
  6. We Francji jest Malta Festiwal ? Marcin może poczytaj z czym ten festiwal się wiąże, a o Polskę się nie "martw" drugiej Francji z niej się nie da zrobić, a z Warszawy Paryża...
  7. I przypomniał mi się Cyrus i7, brakowało mu wypełnienia, stawiał nacisk na kontur i był zbyt twardy z Dali. To był z pewnością źle skonstruowany wzmacniacz, bardzo specyficzny i nienaturalny.
  8. A co do kolumn tak przeglądam te sklepy i patrzę że są setki różnych firm i rodzajów kolumn i wracam do mojego pytania czy monitor audio to w tym przedziale cenowym jedyne kolumny odpowiadające mniej więcej moim oczekiwaniom które możecie polecić? Bo nie ukrywam że nie to dziwi. Są aż tak dobre w porównaniu z innymi modelami? A tak z ciekawości jak grają dali oberon 9? Zaskoczyły mnie rozmiarem i waga. Jak one grają w porównaniu do MA?
  9. Poprawiona wersja. Ten "mądry" twór potrafi sypać błędami.
  10. Nie to żebym się czepiał... Ale się przyczepię o brak jednej literki
  11. Ad. 5 Naciśniesz i od razu puścisz guzik na pilocie a to już wystarczy, żeby potek jak wystrzelony z procy poleciał na 1cm góra/dół. Nie zmieniałem ustawień w Chordzie, napięcie na wyjściu ustawione na 2V jak zawsze czyli zielony? kolor kulek na moje oko. ad. 1 . Dla mnie grają praktycznie identycznie, środek ustawiony jest tak jak lubię, nic bym tu nie zmieniał. Dzisiaj największą różnicą między wzmacniaczami był jakiś zakres w okolicy chyba przejścia średnicy w wysokie, który to skutkuje właśnie tym, że wokale kobitek „idą” wyżej na Elex mk4 są dobitniejsze w tym zakresie, dęciaki potrafią przyciąć a na Aethos jest łagodniej. Tu jest, moim zdaniem, jakaś różnica między wzmakami, jakiś fragment pasma w okolicy wyższej średnicy na Elex mk4 jest bliżej i jak gram bardzo głośno to potrafi przyciąć po uszach a na Aethos nie ma na to szans - ten zakres pasma jest jakby cichszy, delikatniejszy, nie wiem ale tak to odbieram. Dodaje to troszkę większego podniecenia, podekscytowania wokalom i drapieżności całemu brzmieniu Elex, właśnie ten zakres między średnicą a górą pasma ale grając bardzo głośno potrafi „przyciąć” po uszach. Aethos tego nie ma. ad. 2 dzisiaj nie słyszę żadnej różnicy, na obu jest praktycznie identycznie… Z pamięci Elicit mk5 sprawiał wrażenie zapuszczającego się niżej na basie, zdecydowanie bardziej ciepły ale niestety bez uderzenia Aethosa i Elexa mk4. ad. 4. mam wrażenie, że jednak troszkę więcej powietrza jest z Aethos, może blachy są ciut bardziej soczyste ale różnice, jeżeli w ogóle są, to można przymknąć oko, no trochę jakby więcej powietrza z Aethos. Aethos wydaje się bardziej spójny a Elex mk4 bardziej drapieżny - właśnie przez ten zakres pasma o którym mówiłem. Im dłużej słuchasz z Aethos tym bardziej wciąga Cię ten dźwięk i zaczynasz się bardziej cieszyć i chcieć więcej a Elex szybciej robi wrażenie wow większą otwartością środka i drapieżnością ale cały czas jesteś jakby napięty słuchając muzyki a z Aethos wraz z upływającym czasem muzyka pochłaniania i odpręża. Czas słuchania niestety gra na korzyść Aethos-a. Idę na rower…
  12. @resi udało się zakupić wymarzony zestaw ?
  13. Od wczoraj jestem przeszczęśliwym posiadaczem Arcama SA30. Chciałem Wam podziękować, za to, że nakłoniliście mnie do kupna tego cuda. Przyznaję, że byłem sceptycznie nastawiony ale po podłączeniu tej integry, zrobieniu aktualizacji i kalibracji + delikatnym zmodyfikowaniu krzywej pod swoje preferencje (ta zaproponowana przez Dirac jest nudna i poprawna do bólu) dosłownie wyrwało mnie z kapci. Poziom szczegółów i kontrola dolnego pasma jest tutaj na nieosiągalnym dla Marantza poziomie. Przy dosłownie każdym kawałku mam opad szczęki. Ale najpiękniejsza jest średnica… zwłaszcza wokale. Tak wyraźnych wokali jeszcze nie słyszałem. Sam sprzęt przyszedł w niemal doskonałym stanie wizualnym. Widać, że ktoś bardzo dbał. To były najlepiej wydane 5k w ostatnim czasie. PM7000N z prawie 2 letnią gwarancją (bez 3 miesięcy) poleci na sprzedaż. Acha, na żywo SA30 prezentuje się lepiej niż na zdjęciach. Wyjątkowo niefotogeniczny jest dziad 😁
  14. Wyższy prąd spoczynkowy to cieplejszy wzmacniacz, jak Aethos wypada w tej „konkurencji” na tle Elexa? ps. Elex R jak nie gra, to nawet nie jest ciepły
  15. W weekend bylem z córką na mieście było multikulturowo, jak zawsze w wolnym miescie Poznań. Ale nie widziałem rzeszy imigrantów z Afryki, pojedyncze jednostki. Nie mam wrażenia zalewania falą uchodźców, było też tęczowo, bo ludzie wracali z jakiegoś marszu, kolorowi, uśmiechnięci bez kompleksów w fajnej atmosferze. Na to Festiwal Malta 2025, bardzo fajna atmosfera.
  16. Klipsch RP-504C II to opcja wypełniająca budżet, ale bardzo fajna i lubiana
  17. Mnie chodziło ogólnie o dopasowanie charakteru pieca nie tylko do kolumn, ale też do pomieszczenia, głównie jego kubatury, ale i sposobu prowadzenia basu. Moc w sensie np. konieczności nagłośnienia dużej hali. A wracając do pytania Krafta o cechy wzmacniacza. Jedną z nich, o której chyba do tej pory nie było mowy, jest prąd spoczynkowy. Z moich doświadczeń: scena (szczególnie szerokość) i źródła pozorne rosną wraz z nim. Przy czym konieczna jest odpowiednia separacja elementów, żeby ten duży prąd nie skutkował większym szumem. Tutaj pełna zgoda, że szum (w przeciwieństwie do zniekształceń harmonicznych) jest zawsze zły, bo przez niego tracimy zarówno mikrodynamikę, jak i głębię sceny. Osobna kwestia: THD i DF. Pętlą SZ możemy zredukować pierwsze i wyśrubować drugie. Pytanie, w jakim stopniu warto to robić. Zniekształcenia harmoniczne potrafią nie tylko dać przyjemną barwę, ale też - moim zdaniem - właśnie szerszą scenę. Z kolei przesadnie podkręcony DF niesie ryzyko dźwięku suchego i twardego, ze skróconymi wygrzmieniami. A przecież to częściowo one odpowiadają za wrażenie głębi. Silne SZ redukuje jedne zniekształcenia, jednocześnie wprowadzające inne - TIM. Więc to znów broń obosieczna. Szerokość i głębia sceny są ewidentnie funkcjami wielu zmiennych, z których niektóre są od siebie zależne. Dlatego obawiam się, że nie ma tu prostych recept. Natomiast wrócę do swojej hipotezy popartej własną "eksperiencją": jeszcze nie słyszałem, żeby wzmacniacz o niskim prądzie spoczynkowym zagrał naprawdę dużym dźwiękiem - porównywalnym z A-klasową grzałką (oczywiście przy ustalonych kolumnach - średniej wielkości monitorach).
  18. Na Chopina dla mnie za gorąco. Pół dnia katowałem Kyuss'a (to jest genialna muzyka nagrana tak źle jak tylko było można to zrobić...) więc teraz czas odsapnąć. Może PATologia...? To taka troche chłodząca muzyka. Fajnie nagrany koncert. Wydanie Jazz Door 1993.
  19. Konsekwentnie odmawiają odpowiedzi ilu. A jak już podają jak rzecznik to tylko ilu na readmisji, a nie ilu "zawrócono". Co się dzieje w polskich miastach chyba widać gołym okiem... przynajmniej u mnie
  20. @fp74 Ciągnę dalej wątek rozpoczęty przez Ciebie Chopinem na instrumentach z epoki. Zabrałem się za Bacha, którego mam już trochę w różnych wersjach, bo to klasyk uwielbiany przez jazzmanów i wszelkich dobrych instrumentalistów. I tu zrobiło się ciekawie - przecież w czasach Bacha nie było fortepianu. Organy? Nie odważyłem się, bo nie wiem, czy mój system by sobie z nimi poradził, a poza tym są zbyt zobowiązujące by ich słuchać w tle do pracy. I tak sięgnąłem po płyty z instrumentem, który zawsze lubiłem, choć do tej pory kojarzyłem głównie z filmów kostiumowych. Wciągnąłem się i nie poprzestaję na Bachu. Dziś dotarły do mnie cztery 3-płytowe części cyklu sonat Scarlattiego. Właśnie leci to w tle.
  21. Dla zainteresowanych stroną techniczną ChatGPT wykonał taki schemat. Łączy zaawansowaną sekcję cyfrową (streamer, DAC, filtry, zegary) z w pełni analogową sekcją wzmacniania. Umożliwia cyfrowe przetwarzanie i strojenie dźwięku przed konwersją do postaci analogowej. Wykorzystuje analogowy tor od DAC do końca mocy – bez cyfrowego przetwarzania sygnału po konwersji. Cyfrowe wejścia i przetwarzanie (USB, LAN, BT, filtry cyfrowe, upsampling, dual clock). Analogowe wyjście z wysokiej klasy DAC ESS ES9038Q2M (dual mono). Zasilanie liniowe i transformatorowe osobne dla części cyfrowej i analogowej – podkreśla hybrydowy charakter. Wzmacniacz klasy D (Hypex Ncore) to analogowa technologia, choć oparta na szybkiej modulacji PWM. Brak cyfrowego przetwarzania – przyjmuje sygnał analogowy, wzmacnia go bez konwersji A/D. Dyskretny analogowy bufor (brak op-ampów, brak DSP). Zasilanie liniowe, transformator toroidalny, dual mono konstrukcja – typowe dla klasycznego analogowego toru audio. 🟢 System Teac NT-505X + AP-505 to zestaw hybrydowy (cyfrowo-analogowy) z w pełni analogowym torem wzmacniającym. 🔈 Końcówka mocy klasy D (Ncore) nie jest cyfrowa, lecz oparta na analogowym wzmacnianiu PWM, z zachowaniem czystości sygnału analogowego od DAC do głośników.
  22. Demagog sobie sprawdził te konserwatywno konfederacko PiSowkie wieści o tysiącach imigrantow z Niemiec. Lista linków do sprawdzenia: https://www.google.com/search?q=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sca_esv=031453346484e3fe&biw=1333&bih=632&sxsrf=AE3TifMTz2YGeqVcsSRl03KjNm7SIUxj9w%3A1750936400917&ei=UCtdaO7jN_mi1fIPz8K66AQ&ved=0ahUKEwjuy82x-o6OAxV5UVUIHU-hDk0Q4dUDCBA&uact=5&oq=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&gs_lp=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&sclient=gws-wiz-serp
  23. Dostrzegasz że twoi poplecznicy rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym skandalu czyli finansowaniu z zagranicy kampani
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...