Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Pojeździłem w południe ale pogoda okrutna, szaro i smutno. Wyszedłem z nudów jeszcze raz wieczorem. Nie dość, że szaro to jeszcze deszcz zaczął padać. Pędzę do domu, aż tu nagle przed samą dziewiętnastą na chwilę pokazało się słońce. Potem tęcza. 10 minut i słońce zaszło ale przez chwilę, nawet w lekkim deszczu, było pięknie.
  3. Covery 😉
  4. Na tyle na ile pozwolą same głośniki...
  5. Nie spodziewałbym się zasadniczych zmian w kwestii basu po renowacji. W większości starszych kolumn z zamkniętymi obudowami, braki basu kompensowały wzmacniacze z epoki wyposażone w funkcję Loudness i dość głęboką regulację tonów. Stąd łączenie tego typu kolumn że wspólczesnymi wzmacniaczami pozbawionymi korekcji, to raczej kiepski pomysł. Wstawianie tych kolumn pod ścianę, czy nawet w rogi pomieszczenia niewiele zmienia w kwestii basu. Chyba że zbudujesz im inne nowe zwrotnice, które zmienią ich charakter nie do poznania w stosunku do oryginału.
  6. No właśnie oznacza. Mówię o całokształcie. Mówię o tym, czy DAC gra muzykę. Bo w każdym izolowanym aspekcie delta-sigma może być lepsza. Tyle, że nic z tego nie wynika. Bo z najlepszych nawet chipów delta-sigma dźwięk będzie sztuczny i nieprawdziwy. A nawet najtańszy DAC R2R zapewni dźwięk naturalny i oczywisty. Dlaczego? Bo R2R pracuje na danych rzeczywistych. Na wartościach pomierzonych wprost z drabinki rezystorowej. A delta-sigma pracuje na wartościach urojonych - wyliczonych z algorytmu. Czyli na wartościach, które wydają się przetwornikowi, że są prawdziwe. Poza tym immanentną cechą delta-sigma jest generowanie zakłóceń w domenie czasu. To wynika wprost z zastosowalnej technologii przetwarzania D/A. R2R są wolne od tej wady i to słychać natychmiast. Dodajmy do tego agresywną obróbkę oryginalnego sygnału: upsampling i filtrowanie cyfrowe - i otrzymamy dźwięk, który nie ma nic wspólnego z naturalnością obecnością i oczywistością R2R. Mój DAC nie ma upsamplingu i nie ma żadnego filtrowania cyfrowego - dlatego go kupiłem. Niestety - w niektórych R2R, nawet tych uznanych i docenianych choć upsampling można wyłączyć, to filtry cyfrowe działają cały czas bez możliwości wyłączenia a nawet bez informowania nabywcy o tym fakcie! Dopiero na pomiarach to wychodzi. Oczywiście degraduje to dźwięk. I tak będą te przetworniki lepsze od delta-sigma ale nie są w tym momencie propozycją dla purystów. R2R to nie jest moda. To jedynie słuszna metoda przetwarzania D/A. Problem odkryto w Japonii już na początku pojawienia się chipów delta-sigma w produkcji. Długo trwały badania i pomiary, żeby wyizolować źródło problemu, ale teraz już wszystko wiadomo. Dlatego cała światowa czołówka przetworników jest R2R, bo już od dawna wiadomo, że używając delta-sigma nie mamy szans na prawdziwy dźwięk.
  7. Wiem, że to nic nowego dla wielu z Was ale dla mnie to zupełnie nowy ląd !!! A jak wyświetla mi Roon, w zasobach 138 (sic!) albumów głównych...😲. Oczywiście większość to jakaś pośmiertna chała, same składanki, które dla mnie z definicji trafiają do kosza. No ale i tak - poza tym - jest w czym wybierać. A jeszcze jak artysta okupił twórczość udręką swego losu....
  8. Z instrukcji wynika tak AMP. IN / WZMACNIACZ MOCY IN Jeśli chcesz używać tylko sekcji wzmacniacza mocy swojego X-i125, możesz podłączyć inny przedwzmacniacz wzmacniacz lub mikser audio na wzmacniaczu L/R. gniazda IN. A odnośnie PRE WYJŚCIA PRE OUT / PRZEDWZMACNIACZ Jeśli chcesz zastosować mocniejszy wzmacniacz mocy i wykorzystać X-i125 jako przedwzmacniacz, podłącz go do gniazd PRE OUT i podłącz wszystkie głośniki do wzmacniacza mocy. Musisz usunąć U najpierw mostkuj pomiędzy PRE-OUT i AMP IN. To pod które złącze mam się podpiąć z amplitunera ?
  9. Today
  10. Witam mam problem z moim kinem domowym Onkyo tx sr444. Moj subwoffer zrobil zwarcie I kino zaczelo sie samo wylaczac. Przywrocilem ustawnia domyslne. Przestal sie wylaczac ale nie dziaja zlacza hdmi.
  11. I niech tak zostanie. Dzięki za obie relacje. W Twoim wątku jak zwykle dużo emocji. Najpierw napięcie oczekiwania, potem akcja z dramatycznym punktem kulminacyjnym (przyszłość Romy zawisła na włosku) i wreszcie szczęśliwe zakończenie - deus ex Bluesound.
  12. Jak się wejdzie w ten album to właśnie tak to się kończy Rajdek. Nagle dużo piękna wyłania się z tej muzyki.
  13. Na deszczowe, późne popołudnie
  14. Nie wiem, dzisiaj w radiu słyszałem kawałek Se Va El Caiman o kajmanie co chodzi po barach obrzera się i pije do tego ma ludzką twarz. Tą płytę znalazłem na Tidal, bardzo radosne brzmienie @kaczadupa cały czas wracam do tego albumu i nie mogę się nasycić.
  15. To jest ta grupa grająca cumbe, która wydała chyba ponad 80 płyt?
  16. Przymierzam się do zrobienia kabla zasilającego i szukając oplotu znalazłem coś takiego https://bcab.pl/pl/p/Oplot-do-Kabli-ochrona-zaklocenia-EMI-15-27mm-1mb/458?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=24482&gad_source=1&gad_campaignid=22604872067&gclid=CjwKCAjwz5nGBhBBEiwA-W6XRIGcnBu7yl85PbA09X-6myZj5kngY5NasqvT4fXcB8y-vnEKadICmBoChNQQAvD_BwE. Pytanie do bardziej obeznanych w temacie Czy to możliwe aby oplot mógł robić za ekran?
  17. Kilka fotek zakupionych wczoraj Acoustic Research. Kupiłem spontanicznie, bo to raczej rzadkie paczki, coraz trudniej takie dostać, są w dobrym stanie i cena była okazyjna. Odsłuchiwałem wczoraj do 'późnych godzin wieczornych', znaczy do 3 w nocy:) Wiem już ze koniecznie muszę pogrzebać w zwrotnicach, sprzęt ma ponad 40 lat i zapewne elektrolity powysychały. O brzmieniu będę mógł coś więcej napisać po renowacji, ale tak na szybko: Tom Jones, Sheryl Crow czy Norah Jones brzmi dobrze, tak jak smooth jazz, bossa nowa i ogólnie wokale. Dźwięk jest rozdzielczy i detaliczny, delikatny, słychać wyraźnie palec przesuwający się po strunie gitary. To obudowy zamknięte i pomimo 10" wooferow basu ewidentnie brakuje, brakuje tez nasycenia, gęstości, mam nadzieje ze tutaj pomoże modyfikacja zwrotnicy.
  18. Errata do mojej wczorajszej, pożal się, "recenzji". Dzisiaj zorientowałem się, że w ustawieniach Node'a jakimś przypadkiem ustawiłem zmienny tryb wyjścia. Był on ustawiony na ok. 20%. Sygnał wysyłam coaxialem z Node'a do przetwornika wbudowanego w Romie. Cała ta kombinacja powodowała, że musiałem mocniej kręcić gałką volume. Dodatkowo przy wyjściu variable dźwięk był z pewnością kastrowany. Kiedyś robiłem eksperymenty z wyjściem variable i końcówkami mocy, nie za dobrze to wychodziło... Dzisiaj po ustawieniu wyjścia Node na fixed, Roma 96DC+ nagle odzyskała swoją moc i wszystko się zgadza. Doszło więcej powietrza, spójności i generalnie ze wszystkim lepiej. Coś mi nie grało, żeby aż tak mocna była różnica dla wzmacniacza między 706 S3 i X18. Więc dzisiaj na spokojnie zacząłem wszystko sprawdzać po kolei, i bingo! Ech, człowiek całe życie się uczy. Pewnie kiedyś spróbuję mocniejszego wzmacniacza do X18, jakkolwiek po dzisiejszym dniu mi przeszło. Ale wczoraj byłem już lekko "pobudzony";)
  19. Świetnie zrealizowany album. Muzycznie bardzo różnorodnie stylistycznie, teksty wiadomo, Tadeusz Gajcy. Dla mnie bomba!
  20. Deszcz pada i mocno dziś już jesiennie. Trzeba posłuchać czegoś adekwatnego. Trzej artyści powiązani ze sobą twórczością, no i z Krakowem. Przy okazji: "Dni ktorych nie znamy" nie jest - jeśli tak można to ująć, piosenką tylko M.Grechuty. Muzykę wymyślił Jan Kanty Pawluśkiewicz.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...