Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Klipsch RP-504C II to opcja wypełniająca budżet, ale bardzo fajna i lubiana
  3. Mnie chodziło ogólnie o dopasowanie charakteru pieca nie tylko do kolumn, ale też do pomieszczenia, głównie jego kubatury, ale i sposobu prowadzenia basu. Moc w sensie np. konieczności nagłośnienia dużej hali. A wracając do pytania Krafta o cechy wzmacniacza. Jedną z nich, o której chyba do tej pory nie było mowy, jest prąd spoczynkowy. Z moich doświadczeń: scena (szczególnie szerokość) i źródła pozorne rosną wraz z nim. Przy czym konieczna jest odpowiednia separacja elementów, żeby ten duży prąd nie skutkował większym szumem. Tutaj pełna zgoda, że szum (w przeciwieństwie do zniekształceń harmonicznych) jest zawsze zły, bo przez niego tracimy zarówno mikrodynamikę, jak i głębię sceny. Osobna kwestia: THD i DF. Pętlą SZ możemy zredukować pierwsze i wyśrubować drugie. Pytanie, w jakim stopniu warto to robić. Zniekształcenia harmoniczne potrafią nie tylko dać przyjemną barwę, ale też - moim zdaniem - właśnie szerszą scenę. Z kolei przesadnie podkręcony DF niesie ryzyko dźwięku suchego i twardego, ze skróconymi wygrzmieniami. A przecież to częściowo one odpowiadają za wrażenie głębi. Silne SZ redukuje jedne zniekształcenia, jednocześnie wprowadzające inne - TIM. Więc to znów broń obosieczna. Szerokość i głębia sceny są ewidentnie funkcjami wielu zmiennych, z których niektóre są od siebie zależne. Dlatego obawiam się, że nie ma tu prostych recept. Natomiast wrócę do swojej hipotezy popartej własną "eksperiencją": jeszcze nie słyszałem, żeby wzmacniacz o niskim prądzie spoczynkowym zagrał naprawdę dużym dźwiękiem - porównywalnym z A-klasową grzałką (oczywiście przy ustalonych kolumnach - średniej wielkości monitorach).
  4. Na Chopina dla mnie za gorąco. Pół dnia katowałem Kyuss'a (to jest genialna muzyka nagrana tak źle jak tylko było można to zrobić...) więc teraz czas odsapnąć. Może PATologia...? To taka troche chłodząca muzyka. Fajnie nagrany koncert. Wydanie Jazz Door 1993.
  5. Konsekwentnie odmawiają odpowiedzi ilu. A jak już podają jak rzecznik to tylko ilu na readmisji, a nie ilu "zawrócono". Co się dzieje w polskich miastach chyba widać gołym okiem... przynajmniej u mnie
  6. @fp74 Ciągnę dalej wątek rozpoczęty przez Ciebie Chopinem na instrumentach z epoki. Zabrałem się za Bacha, którego mam już trochę w różnych wersjach, bo to klasyk uwielbiany przez jazzmanów i wszelkich dobrych instrumentalistów. I tu zrobiło się ciekawie - przecież w czasach Bacha nie było fortepianu. Organy? Nie odważyłem się, bo nie wiem, czy mój system by sobie z nimi poradził, a poza tym są zbyt zobowiązujące by ich słuchać w tle do pracy. I tak sięgnąłem po płyty z instrumentem, który zawsze lubiłem, choć do tej pory kojarzyłem głównie z filmów kostiumowych. Wciągnąłem się i nie poprzestaję na Bachu. Dziś dotarły do mnie cztery 3-płytowe części cyklu sonat Scarlattiego. Właśnie leci to w tle.
  7. Dla zainteresowanych stroną techniczną ChatGPT wykonał taki schemat. Łączy zaawansowaną sekcję cyfrową (streamer, DAC, filtry, zegary) z w pełni analogową sekcją wzmacniania. Umożliwia cyfrowe przetwarzanie i strojenie dźwięku przed konwersją do postaci analogowej. Wykorzystuje analogowy tor od DAC do końca mocy – bez cyfrowego przetwarzania sygnału po konwersji. Cyfrowe wejścia i przetwarzanie (USB, LAN, BT, filtry cyfrowe, upsampling, dual clock). Analogowe wyjście z wysokiej klasy DAC ESS ES9038Q2M (dual mono). Zasilanie liniowe i transformatorowe osobne dla części cyfrowej i analogowej – podkreśla hybrydowy charakter. Wzmacniacz klasy D (Hypex Ncore) to analogowa technologia, choć oparta na szybkiej modulacji PWM. Brak cyfrowego przetwarzania – przyjmuje sygnał analogowy, wzmacnia go bez konwersji A/D. Dyskretny analogowy bufor (brak op-ampów, brak DSP). Zasilanie liniowe, transformator toroidalny, dual mono konstrukcja – typowe dla klasycznego analogowego toru audio. 🟢 System Teac NT-505X + AP-505 to zestaw hybrydowy (cyfrowo-analogowy) z w pełni analogowym torem wzmacniającym. 🔈 Końcówka mocy klasy D (Ncore) nie jest cyfrowa, lecz oparta na analogowym wzmacnianiu PWM, z zachowaniem czystości sygnału analogowego od DAC do głośników.
  8. Demagog sobie sprawdził te konserwatywno konfederacko PiSowkie wieści o tysiącach imigrantow z Niemiec. Lista linków do sprawdzenia: https://www.google.com/search?q=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sca_esv=031453346484e3fe&biw=1333&bih=632&sxsrf=AE3TifMTz2YGeqVcsSRl03KjNm7SIUxj9w%3A1750936400917&ei=UCtdaO7jN_mi1fIPz8K66AQ&ved=0ahUKEwjuy82x-o6OAxV5UVUIHU-hDk0Q4dUDCBA&uact=5&oq=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&gs_lp=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&sclient=gws-wiz-serp
  9. Dostrzegasz że twoi poplecznicy rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym skandalu czyli finansowaniu z zagranicy kampani
  10. @Rafał S zgadzam się w 100%. A Rubiconom doborze robi takie prowadzenie.
  11. Today
  12. A ktoś wtedy protestował, że PiS wygrał wybory parlamentarne 2023? https://bsky.app/profile/gfkot.bsky.social/post/3lsis5znhnk2a Nemo iudex in causa sua.
  13. Zwykle potrzebny jest jakiś kompromis. Nie samym AC/DC człowiek żyje, a jak dźwięk jest zbyt twardy, szorstki i konturowy, to wokale i instrumenty akustyczne mogą na tym tracić. Szczególnie, jak się podepnie taki piec do paczek o równie sportowym charakterze. Nie każdy ma muzykalne Dali.
  14. Rozumiem - po prostu z ogólnodostępnych rozwiązań tylko Yamaha ma bezprzewodowy surround (ale tak jak pisalem raczej nie Atmos). Są oczywiście adaptery do przesyłania dźwięku na odległość ale one zazwyczaj wymagają własnego zasilania a gniazdek na suficie raczej nie masz...
  15. Odnośnie punktu 3 to niekoniecznie musi być Yamaha. Jeśli będę chciał pójść w 5.1.2 to i tak czeka mnie wymiana amplitunera, bo RX-V385 nie obsłuży Atmosa. Pytanie było bardziej ogólne czy bezprzewodowe głośniki sufitowe są realne i mają sens. Jeśli tak to za tym miało pójść pytanie jaki amplituner i jakie głośniki ewentualnie.
  16. Inżynierowie Teac też. Nowa końcówka AP-507 jest rozciągnięta zmiękczona i wygładzona. Jak czytam opisy o "audiofilskim kremowym brzmieniu" to mnie się niedobrze robi, bo jak AC/DC może tak brzmieć. 505 trzyma reżim zwartości i konturu z dozą szorstkości.
  17. W Naimie też mają taką/takie osoby. Coś o tym pisali na swoim forum. Z drugiej strony nasz znany na całym świecie recenzent p. W.P. twierdzi, że w audio jak w ubraniach, nastają po sobie mody na dany charakter brzmienia, producenci dostosowują się do danej mody i właśnie skończyła się moda na brzmienie jasne, detaliczne a wraca na to prawidłowe czyli ciemne, ciepłe, analogowe, które redaktor uważa za właściwe.
  18. No i wylądował, znaczy się zacumował . W nocy dało się dostrzec kapsułę i ISS, ale mnie się to niestety nie udało. https://tvn24.pl/tvnmeteo/polska/slawosz-na-polskim-niebie-wyjatkowe-nagranie-st8528824 Sławosz tu, Sławosz tam, strach otworzyć lodówkę. Chociaż, z drugiej strony, miło zobaczyć polską flagę w takich okolicznościach.
  19. Ad. 2. Nie ma wiekszego sensu. Ad. 3. Raczej nie ma takiej opcji (Yamaha moze zrobic bezprzewodowe surround ale ztcp nie Atmos).
  20. O nie... Dla przykładu inżynierowie marki Marantz mają specjalistę od dźwięku tzw. sound master, w przypadku Modelu 60n Y. Ogata i on decyduje w jakim kierunku stroić brzmienie. Obiera kierunek, a reszta ekipy idzie za wskazówkami. Link
  21. Jaja będą jak producenci ładują do wzmacniaczy to, co mają aktualnie pod ręką, albo jakieś losowe elementy. Dźwiękowo co wyjdzie, to wyjdzie, po złożeniu się zobaczy. A my dorabiamy potem do tego jakieś filozofie na forum i rozkładamy na czynniki pierwsze, wierząc w ich magiczne zdolności strojenia dźwięku
  22. Od strony technicznej to sztuczna inteligencja potrafi. Schemat toru sygnałowego – wpływ na scenę stereo [Źródło cyfrowe: USB / LAN / Coax / Optical / Bluetooth ▼ 🎧 Teac NT-505-X — DAC / Pre / Streamer / Dual Mono ┌─────────────────────── │ 🎚️ DAC ESS ES9038Q2M x2 (L/R niezależnie) │ │ 🧠 Własne filtry cyfrowe (możliwość strojenia przestrzeni/sceny) │ │ 🔧 Dual Clock (44.1 & 48 kHz bazowe — niski jitter, precyzja) │ │ 🌀 Dwa transformatory toroidalne (osobno dla analog i cyfrowego toru) │ │ ⚡ Sekcja zasilania z diodami Schottky i niskoszumowymi regulatorami │ │ 🔋 Kondensatory audio-grade Nichicon / Elna (czystość i separacja) │ │ 🔉 Zbalansowane wyjście XLR (oddzielne ścieżki L/R) │ └─────────────────────── │ 🔌 Symetryczne XLR (niskie przesłuchy) ▼ 🔈 Teac AP-505 — końcówka mocy dual mono, klasa D (Hypex Ncore) ┌─────────────────────── │ 🔧 Modyfikowany moduł Hypex Ncore (autorski tuning TEAC): │ │ • wyselekcjonowane komponenty audio (kondensatory, rezystory) │ │ • zmodyfikowana pętla sprzężenia zwrotnego → lepsza scena │ │ ⚡ Duży toroidalny transformator z osobną sekcją zasilającą kanały │ │ 🔋 Kondensatory elektrolityczne o niskim ESR (Nippon Chemi-Con) │ │ 🔌 Preamp klasy analogowej z dyskretnymi elementami TEAC │ │ 🔗 Dual mono: pełna separacja kanałów (ścieżki zasilania i sygnału) │
  23. Patrząc do środka wzmaka wydaje się, że to takie proste w budowie urządzenie. Jak znam życie to Jarek już zaczął czytać i się nie podda
  24. Mam dwie pierwsze z wymienionych pozycji (niestety tylko w PDF) i nawet kiedyś zacząłem czytać. W sumie to ok 1400 stron Kolejne "niestety" - literatura techniczna w j angielskim mnie pokonała i skapitulowałem. Samo czytanie było męczące, a książki w treści raczej poważne.
  25. Ok, to mam dalsze pytania: 1. Jaki centralny polecalibyście gdyby poszedł w jego wymianę? 2. Czy wymiana efektowych na inne niepodłogowe ma sens czy też nie będzie różnicy w efekcie za bardzo? 3. W przypadku pójścia w 5.1.2 czy jest możliwość aby głośniki sufitowe były bezprzewodowe a jeśli tak to czy to efektowo ma to sens? Cały parter mam świeżo po gruntownym remoncie i umieszczenie kabli w ścianach to dużo większy problem niż tylko wykucie bruzd a każda próba skończy się albo rozwodem albo moim pogrzebem 😉
  26. Cześć, a miałeś okazję słuchać takiego zestawu? Lub jakiegokolwiek? W niewielkim budżecie sprawdziłbym na pewno WiiM Ampa, kolumny Polk Audio, Pylon Gramofony bardzo fajne w takich cenach ma Argon Audio W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuchy
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Na Chopina dla mnie za gorąco. Pół dnia katowałem Kyuss'a (to jest genialna muzyka nagrana tak źle jak tylko było można to zrobić...) więc teraz czas odsapnąć.  Może PATologia...? To taka troche chłodząca muzyka. Fajnie nagrany koncert. Wydanie Jazz Door 1993.
    • Konsekwentnie odmawiają odpowiedzi ilu. A jak już podają jak rzecznik to tylko ilu na readmisji, a nie ilu "zawrócono". Co się dzieje w polskich miastach chyba widać gołym okiem... przynajmniej u mnie
    • @fp74 Ciągnę dalej wątek rozpoczęty przez Ciebie Chopinem na instrumentach z epoki. Zabrałem się za Bacha, którego mam już trochę w różnych wersjach, bo to klasyk uwielbiany przez jazzmanów i wszelkich dobrych instrumentalistów. I tu zrobiło się ciekawie - przecież w czasach Bacha nie było fortepianu. Organy? Nie odważyłem się, bo nie wiem, czy mój system by sobie z nimi poradził, a poza tym są zbyt zobowiązujące by ich słuchać w tle do pracy. I tak sięgnąłem po płyty z instrumentem, który zawsze lubiłem, choć do tej pory kojarzyłem głównie z filmów kostiumowych. Wciągnąłem się i nie poprzestaję na Bachu. Dziś dotarły do mnie cztery 3-płytowe części cyklu sonat Scarlattiego. Właśnie leci to w tle.  
    • Dla zainteresowanych stroną techniczną ChatGPT wykonał taki schemat. Łączy zaawansowaną sekcję cyfrową (streamer, DAC, filtry, zegary) z w pełni analogową sekcją wzmacniania. Umożliwia cyfrowe przetwarzanie i strojenie dźwięku przed konwersją do postaci analogowej. Wykorzystuje analogowy tor od DAC do końca mocy – bez cyfrowego przetwarzania sygnału po konwersji. Cyfrowe wejścia i przetwarzanie (USB, LAN, BT, filtry cyfrowe, upsampling, dual clock). Analogowe wyjście z wysokiej klasy DAC ESS ES9038Q2M (dual mono). Zasilanie liniowe i transformatorowe osobne dla części cyfrowej i analogowej – podkreśla hybrydowy charakter. Wzmacniacz klasy D (Hypex Ncore) to analogowa technologia, choć oparta na szybkiej modulacji PWM. Brak cyfrowego przetwarzania – przyjmuje sygnał analogowy, wzmacnia go bez konwersji A/D. Dyskretny analogowy bufor (brak op-ampów, brak DSP). Zasilanie liniowe, transformator toroidalny, dual mono konstrukcja – typowe dla klasycznego analogowego toru audio. 🟢 System Teac NT-505X + AP-505 to zestaw hybrydowy (cyfrowo-analogowy) z w pełni analogowym torem wzmacniającym. 🔈 Końcówka mocy klasy D (Ncore) nie jest cyfrowa, lecz oparta na analogowym wzmacnianiu PWM, z zachowaniem czystości sygnału analogowego od DAC do głośników.
    • Demagog sobie sprawdził te konserwatywno konfederacko PiSowkie wieści o tysiącach imigrantow z Niemiec. Lista linków do sprawdzenia: https://www.google.com/search?q=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sca_esv=031453346484e3fe&biw=1333&bih=632&sxsrf=AE3TifMTz2YGeqVcsSRl03KjNm7SIUxj9w%3A1750936400917&ei=UCtdaO7jN_mi1fIPz8K66AQ&ved=0ahUKEwjuy82x-o6OAxV5UVUIHU-hDk0Q4dUDCBA&uact=5&oq=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&gs_lp=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&sclient=gws-wiz-serp  
    • Dostrzegasz że twoi poplecznicy  rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki  niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym skandalu czyli finansowaniu z zagranicy kampani
    • A ktoś wtedy protestował, że PiS wygrał wybory parlamentarne 2023?    https://bsky.app/profile/gfkot.bsky.social/post/3lsis5znhnk2a      Nemo iudex in causa sua.
    • Zwykle potrzebny jest jakiś kompromis. Nie samym AC/DC człowiek żyje, a jak dźwięk jest zbyt twardy, szorstki i konturowy, to wokale i instrumenty akustyczne mogą na tym tracić. Szczególnie, jak się podepnie taki piec do paczek o równie sportowym charakterze. Nie każdy ma muzykalne Dali.  
    • Rozumiem - po prostu z ogólnodostępnych rozwiązań tylko Yamaha ma bezprzewodowy surround (ale tak jak pisalem raczej nie Atmos). Są oczywiście adaptery do przesyłania dźwięku na odległość ale one zazwyczaj wymagają własnego zasilania a gniazdek na suficie raczej nie masz... 
    • Odnośnie punktu 3 to niekoniecznie musi być Yamaha. Jeśli będę chciał pójść w 5.1.2 to i tak czeka mnie wymiana amplitunera, bo RX-V385 nie obsłuży Atmosa. Pytanie było bardziej ogólne czy bezprzewodowe głośniki sufitowe są realne i mają sens. Jeśli tak to za tym miało pójść pytanie jaki amplituner i jakie głośniki ewentualnie.
    • Inżynierowie Teac też. Nowa końcówka AP-507 jest rozciągnięta zmiękczona i wygładzona. Jak czytam opisy o "audiofilskim kremowym brzmieniu" to mnie się niedobrze robi, bo jak AC/DC może tak brzmieć. 505 trzyma reżim zwartości i konturu z dozą szorstkości.
    • W Naimie też mają taką/takie osoby. Coś o tym pisali na swoim forum.  Z drugiej strony nasz znany na całym świecie recenzent p. W.P. twierdzi, że w audio jak w ubraniach, nastają po sobie mody na dany charakter brzmienia, producenci dostosowują się do danej mody i właśnie skończyła się moda na brzmienie jasne, detaliczne a wraca na to prawidłowe czyli ciemne, ciepłe, analogowe, które redaktor uważa za właściwe.  
    • No i wylądował, znaczy się zacumował  . W nocy dało się dostrzec kapsułę i ISS, ale mnie się to niestety nie udało. https://tvn24.pl/tvnmeteo/polska/slawosz-na-polskim-niebie-wyjatkowe-nagranie-st8528824 Sławosz tu, Sławosz tam, strach otworzyć lodówkę. Chociaż, z drugiej strony, miło zobaczyć polską flagę w takich okolicznościach.
    • Ad. 2. Nie ma wiekszego sensu.  Ad. 3. Raczej nie ma takiej opcji (Yamaha moze zrobic bezprzewodowe surround ale ztcp nie Atmos). 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...