Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem, w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć! Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
  3. W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy. Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1. CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach. Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów. Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M
  4. Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
  5. Dzisiaj sprawdzę z Elex mk4 bo zostaną mi tylko Dynie w domu. Dobrze, że jednak są.
  6. Today
  7. @majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
  8. Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię. Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
  9. Polecam usiąść centralnie i puścić na ciut większej niż zazwyczaj głośności W tym utworze jest wszystko , klimat , instrumenty , żywioł ... poukładana treść muzyczna. Deep Purple - " Lazy " / remaster 2012 / https://www.youtube.com/watch?v=KWQ0RKSORYQ
  10. Wiem, przecież żartuję.
  11. Pisząc tam o Górniak miałem na myśli Edytę , która "nie była Ewąąąąą i nie ona skradła nieeeeebooooo...."
  12. Czyli, ewentualnie można rozdawać, ale nie sprzedawać.
  13. To nie jest nielegalne bo jest legalne - mowa o nalewkach: Sam bimber jest już nielegalny Więcej na stronie paragrafwkieliszku.pl
  14. Może dlatego, że to nie jest talerz, tylko micha 😉 Tak jak poniżej. Dwie jajecznice, różniące się dodaniem do jednej z nich puszki pomidorów i sposobem podania. Talerz vs micha.
  15. Wieszczę, że po tym wpisie w nadprzestrzeni znajdą się też wkrótce słupki sprzedaży Enyo. (Żartuję, ale z zazdrości. Też bym tak chciał.) Zostawisz dwa do dwu systemów, czy też Enyo wyprze ESS?
  16. Kurczę, ładne są. Jak ja lubię te klasyczne brytyjskie kanty i fornir. Twój syn miał rację, że nie pozwolił Ci ich sprzedać. P.S. Do słuchania takich paczek dobrze jest nałożyć tweedową marynarkę. Podobno wtedy jeszcze lepiej brzmią.
  17. Moment, a gdzie indziej mieli być na kameralnym koncercie? 😉
  18. Fakt, po godzinie dość głośnego słuchania jest bardzo ciepła, Elex byłby tylko trochę ciepły.
  19. U mnie ta sama Rega Brio z powodzeniem grała z ATC SCM7 a od ponad pół roku towarzyszą jej PMC 25.21.
  20. Stojaków też się pozbywasz? Smutno bez nich będzie. Tak to chociaż przypominają o Twej audiofilskiej przeszłości.
  21. Hej, Enyo 15th to Ares 12th tylko opakowanie deko zmienione. U mnie Enyo patrząc na cechy prezentacji muzyki nie odbiega detalicznością od przetworników CA ESS zarowno w trybie NOS jak i OS. Nie jestem w stanie opisać różnic. Organiczność dźwięku wspominana w wątku, za którą chwalone są r2r, u mnie jest nie do odróżnienia. Scena. Tu się nieco różnią w prezentacji muzyki te dwie technologie. Jest poczucie większej głębi na korzyść r2r, ale moim zdaniem jest to efektem tego o czym wspominasz czyli wrażenia oddalenia środka sceny. Tworzy sie taki przestrzenny lejek z brzegami przy kolumnach i ujściem na środku między nimi. Pojawianie się dźwięków w przestrzeni. Tu też odbieram pewne różnice chyba związane z odtwarzaniem transjentów. Przy r2r dźwięki obrazują się w przestrzeni niczym kosmiczne okręty floty gwiezdnej wychodzące z nadprzestrzeni. Takie rozbłyski. Natychmiast. W delta sigma pojawiają się nieco wolniej, niczym te same okręty, ale nie w głębokim czarnym kosmosie, a w atmosferze, lekko spowite po wyjściu oparami z chmur 😉 Wolniej. Z technicznego punktu widzenia powinno być odwrotnie bo czasy narastania zboczy sygnałów z delta sigma są mniejsze, ale z r2r nie ma pre i postringingu więc sam jestem nieco skołowany bo moje wyobrażenia jak to działa nie idą w parze z tym co mi się wydaje, że słyszę. Oczywiście to nieco przekolorowany opis bo faktyczne różnice są ciągle bardzo subtelne i poruszam się w dziedzinie wrażeń. Na pewno. Tylko, że u mnie r2r niczego nie odwrócił. Dalej jest mnóstwo detalu i żadnego maskowania. Zarówno Enyo jak i przetworniki na ESS grają rozdzielczo, organicznie, namacalnie i niczego mi w ich graniu nie brakuje. Pozdrawiam. M
  22. Stojaki osamotnione, ake już niedługo.
  23. Dziś przy okazji małego przemeblowania dokonałem szybkiego porównania Regi Brio z Regą Elex R na głośnikach Dynaudio Focus 110. Myślałem, że nic mnie już w audio nie zdziwi, a jednak… Podłączenie Dynek do Elexa bezpośrednio po Sonusach Lumina 1 powoduje lekką konsternację. To „nie gra”. Nie ma wysokich tonów, nie ma dynamiki, barwy, „nie ma niczego”. Dziwna sprawa, bo u córki te monitory grają z Brio świetnie. Pokój sporo mniejszy, ale to nie powinno mieć wpływu na wysokie czy wokale. Przeniosłem Brio do dużego pokoju i podłączyłem do Focusów zamiast Elexa. Szok i niedowierzanie. Gra muzyka, jest barwa, bas, efekt zdjęcia koca. Wygląda na to, że Brio lepiej steruje trudnymi głośnikami niż Elex? Ten sam Elex grał pięknie z S25 i S40… To są jednak głośniki z mocnymi magnesami neodymowy, mają znacznie wyższą skuteczność. Taką zagwozdka i jedno z większych moich zakończeń.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem,  w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie  - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć!  Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
    • W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy.  Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1.  CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach.  Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów.  Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M  
    • Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
    • Dzisiaj sprawdzę z Elex mk4 bo zostaną mi tylko Dynie w domu. Dobrze, że jednak są.  
    • @majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
    • Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię.  Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję  - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
    • Polecam usiąść centralnie i puścić na ciut większej niż zazwyczaj głośności  W tym utworze jest wszystko , klimat , instrumenty , żywioł ... poukładana treść muzyczna. Deep Purple - " Lazy " / remaster 2012 / https://www.youtube.com/watch?v=KWQ0RKSORYQ  
    • Wiem, przecież żartuję.  
    • Pisząc tam o Górniak miałem na myśli Edytę ,  która "nie była Ewąąąąą i nie ona skradła nieeeeebooooo...."
    • Czyli, ewentualnie można rozdawać, ale nie sprzedawać.
    • To nie jest nielegalne  bo jest legalne - mowa o nalewkach: Sam bimber jest już nielegalny   Więcej na stronie paragrafwkieliszku.pl
    • Może dlatego, że to nie jest talerz, tylko micha 😉  Tak jak poniżej. Dwie jajecznice, różniące się dodaniem do jednej z nich puszki pomidorów i sposobem podania. Talerz vs micha. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...