Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Ja bym polemizował bo taką konwersje jak napisał @Palmos stosują wzmacniacze cyfrowe ( powerdac) a nie klasa D ale ręki nie dam uciąć.
  3. A co sądzisz o tych Triangle Comète 40th anniversary serie EZ https://www.homecinesolutions.fr/p/30252-triangle-comete-40th-anniversary-serie-ez-chene-dore-reconditionne Są odświeżone przez producenta, finalna cena 3900zł za parę już z dostawą i do tego WIiMa Amp Ultra
  4. Pracuje nad tym.
  5. Kolejnych subów nie dokłada się po to, żeby było głośniej (tzn. można ale to jest efekt uboczny a nie cel ćwiczenia).
  6. Nie jestes za milym gosciem. Proste pytanie a ty wchodzisz na pół agresywny ton. Zmien podejscie do ludzi. Tu raczej sobie pomagamy i nawet jak sie niezgadzamy to bez potrzeby nikt tak nie odpowiada. Taka rada. Tez tak mysle, ale koniecznie trzeba to sprawdzic samemu. Nie jest sztuka kupic w ciemno s812. To już zdrowo powyzej 10tysiecy. A poza tym brac uzywke bez sprawdzenia dwa tygodnie w domu? Nie ma szans.
  7. Nie chcę zakładać nowego wątku: czy na metrażu 20mkw 2 x Klipsch RP1200 to nie będzie przesada? obecnie mam jeden RP1200, w zestawie z RP6000F, RP504C, RP400 napędzane Arcam AVR10. Tak się zastanawiam nad dodaniem drugiego suba w myśl idei, że dwa suby są lepsze niż jeden:)
  8. Jak Ci smakuje piwo zielone Starobrno? Do nabycia w barze na wprost po przekroczeniu granicy w Czermnej. Marki wymienione wyżej, były przeze mnie oczywiście degustowane. Sklep przy browarze w Nachodzie, trzeba przyznać, że różnorodność gatunków spora.
  9. Zapraszam na PW, przygotujemy wycenę
  10. Cześć Gdybyś był zainteresowany nówką, to zapraszam na wycenę
  11. Może jeszcze warto pojeździć subem po pokoju. W systemie stereo wolałbym poświęcić to co zzyskałeś poniżej 40 Hz na rzecz naprawy tego dołka między 50 a 70 Hz.
  12. Zapytajmy Oskara Podolskiego. Uwielbiam słuchać, ale i przyglądać się co on tam wyrabia. Pani Agnieszka także w formie.
  13. U mnie w domu rodzinnym takie same, na Śląsku po prostu bułki lub kluski na parze. Jest też nazwa buchciki, ale mi to wygląda na jakieś ciasto na słodko.
  14. Today
  15. Hej, Spróbuj podłączyć suba przewodem bez PE. Jak nie masz to przez listwę rozgałęziającą bez bolców PE. Jak pomoże to da to jakiś przyczułek do dalszych poszukiwań. Nie podłączaj jednocześnie RCA I Speakona do suba. Pozdrawiam. M
  16. @AudioTube Adam, czy miałeś suba kiedy byłem kiedyś u Ciebie? I skromność 🤣, a zadowolenie jest i bez suba. Są różne drogi do celu.
  17. Tak ten nowy jest wcisnięty na siłe w całkiem niebrzydki kokpit. Tylko jest większy, ma lepszą rozdzielczość i w tych nowych jest szybszy procesor. Więc skoro narzekamy na rozdzielczość kamer to wypadałoby zaznaczyć, że w 2025 roku narzekamy na technologię z 2017. Mam ten mniejszy ekran u siebie i o ile to nie jest szczyt techniki to nie mam odczucia żeby był mocno przestarzały i sprawiał problemy.
  18. Chcialem podzielic sie moimi spostrzezeniami po 10 dniach testowania Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA. Wykonalem wiele sesji porownawczych w roznych konfiguracjach, postaram sie opisac kazde z podejsc: 1. Denon x3300w -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Ten test zaskoczyl jak bardzo Denon podkoloryzowuje dzwiek swojej sekcji wzmacniacza - muzyka bardzo 'krzykliwa', jasna i ostra w treble, nieprzyjemna, bas byl jedynym elementem ktory dostal wiecej mocy, ale rownoczesnie utwory rockowe stracily swoja dawna energie - o dziwo sam Denon brzmi ciemniej, ma mniejsza rozdzielczosc ale koniec koncow slucha sie tego przyjemniej niz z Purifi. 2. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Duzo lepsza jakosc dzwieku generalnie, slyszalna poprawa w basie, mocniejszy i bardziej zwarty, wokale - ogromne rozczarowanie, zniknely calkowicie, jakby cala sekcja mid wyszla z pokoju, instrumenty bardzo naturalne i obecne, treble sztuczne i bardzo jaskrawe - nieprzyjemne. 3. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Wiekszosc zakresu jak wczesniej ale lekko spokojniejsze gorne tony - mniej sztuczne i lekko przyjemniejsze dla ucha. 4. Eversolo DMP D8 -> Purifi (Staccato) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Bass dostal kopa i bardziej hm.. dudnil , wokale lekko naturalniejsze ale nadal odsuniete i przyjemniej ale dalej wielkie rozczarowanie, instrumenty nadal super, treble lekko mocniejsze ale nadal nieprzyjemne 5. PC -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Tu nastapila lekka poprawa w wokalach, bass bardzo przyjemny, wokale bardziej naturalne i juz stojace w lini z instrumentami, wysokie tony duzo przyjemniejsze... ale wokale nadal maja sztuczne zabarwienie, czuc ze slucha sie 'cyfrowego' nagrania, nie da sie poczuc emocji ktore wykonawcy chca przekazac, brak mikrodetali, cala scena calkowicie plaska ale nadal szeroka. 6. Eversolo DMP D8 -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Pomyslalem ze PC jako preamp to powod tego wyplaszczenia i o dziwo mialem racje - znaczna poprawa sceny, lepsza seperacja dzwiekow, ale reszta pozostala bez zmian, niby wszystko gra dobrze ale gra i tyle... Nie jest to moja opinia spowodowana krytycznym podejsciem do class d, w kazdym tescie poprosilem żone aby posluchala i powiedziala co mysli, dopiero pozniej byla moja kolej na wyrazenie opinii. Wykonalem rowniez wiele innych pomniejszych testow z roznymi poziomami gain ale znacznej poprawy nie zaobserwowalem. Testowalem kable RCA lub XLR, przestawianie opamp - jak widac z testow Staccato w mojej konfiguracji zagralo gorzej niz standardowe OPA, cos troche jak V shape. Majac na testy Eversolo, probowalem uzywania EQ, DSP, zmiany filtrow (finalnie zostawilem na Short Delay, Slow Roll-off) czy tez kalibracji pokoju przy uzyciu mikrofonu minidsp umik-1 - wspominam tylko o tym bo to generalnie porazka, zdaje sobie sprawe ze - pewnie jak wiekszosc z nas - nie ma wygluszenia akustycznego w salonie, natomiast ta kalibracja to jedno wielkie nieporozumienie... To samo bylo w Denon, Dirac czy innych marketingowych wynalazkach. Moje wnioski z tych odsluchow: 1. Preamp/volume control robi ogromna roznice w scenie i jakosci detali 2. Wzmacniacz ma swoj dzwiek, nawet jesli jest ultra czysty, Purifi brzmi calkowicie plasko (to moze byc wada lub zaleta) 3. Damping factor bardzo slychac i nawet zmiany filtrow nie przywroca przyjemnego rezonansu np pudla gitary czy kontrabasu 4. AKM chip slychac i niestety w moim przypadku bardzo sciemnial srednie tony (nie podobalo sie nam to co slyszymy) 5. R2R wycina mnostwo mikrodetali, no chyba ze to jest wina implementacji Laiv (chociaz czytajac jaki jest wspanialy to wydaje sie jako jeden z najlepszych R2R DAC na rynku) 6. NOS/OS w naszym przypadku - zero roznic 7. EQ / DSP / Room Calibration - nigdy wiecej, podziekuje za takie fajerwerki Konczac juz moj przydlugi wywod, zblizam sie do konca okresu probnego Purifi i mam ogromny dylemat co dalej.. zwracac czy nie.. Myslalem jeszcze o jednym tescie - GUSTARD X30, ale niestety juz nie uda mi sie dostac tego DAC/PRE do deadline w Apollon Audio. Rozwazalem tez sluchanie pre amp lampowego ale w moich realiach gdzie muzyka sluchana jest 8-10h dziennie, nie chcialoby mi sie wymieniac lamp co 2-3 lata (wiem, jestem leniwy ;p). Z moich doswiadczen z innymi wzmacniaczami, najlepszy byl Accuphase E-5000, troszke gorszy E-4000, a potem dlugo nic i Arcam SA45, reszty szkoda bylo sluchac... Accuphase E-800, E-380, E-4000,E-5000, Arcam SA45, Arcam AV31, Atoll SDA 300 signature, Gold Note Is1000 mk2, Denon x6800h, Hypex Nilai, Purifi, Gato AMP-150 AE Co sadzicie? Moze popelnilem jakies bledy w moich odsluchach? Moze cos innego warto sprobowac?
  19. No ten nowy jest okropny, chiński. ten co jechałem jeszcze wielkość do zaakceptowania.
  20. Ta pudełkowa ,czy nie " stopa" to też urosła do rangi jakiegoś wyznacznika jakości basu nieco wg. mnie sztucznie. Będąc całkiem niedawno na Grand Prix Jazz Melomani przysłuchiwałem się perkusji gdy grało " Laboratorium ". Ot takie puknięcie w bęben , z pewnością bardziej " pudełkowe" niż bas z kontrabasu lub gitary basowej. Tak się zastanawiam , czy nasze oczekiwanie nie przerastają oryginału.
  21. Czyli ekran/kamery były bez zmian od 2017 roku. (W międzyczasie zmienil się OS ale ekrany te same).
  22. Świadomość i wiedza. A Radość pojawi się ot naturalnie. Dopóki będą ciekawość i pytania, dopóty warto tu być.
  23. Kupię ten piecyk Najlepiej z okolic Krakowa ale wysyłkę też akceptuję.
  24. Sluchalem ostatnio np Phoebe 3 i jakichs hyperionow, chyba to byla 3. Fajnie graly, ale je mozna kupic raptem za ok 1500zl. I sie po prostu zastanawiam, czy doplacic do takich utah 5, albo Classicow i miec nowe, ale vintage, czy lepiej nie bedzie.
  25. A pytanie, „jakie kolumny do wzmacniacza X”, to nie to samo?
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Kolejnych subów nie dokłada się po to, żeby było głośniej (tzn. można ale to jest efekt uboczny a nie cel ćwiczenia). 
    • Nie jestes za milym gosciem. Proste pytanie a ty wchodzisz na pół agresywny ton. Zmien podejscie do ludzi. Tu raczej sobie pomagamy i nawet jak sie niezgadzamy to bez potrzeby nikt tak nie odpowiada.  Taka rada. Tez tak mysle, ale koniecznie trzeba to sprawdzic samemu.  Nie jest sztuka kupic w ciemno s812. To już zdrowo powyzej 10tysiecy. A poza tym brac uzywke bez sprawdzenia dwa tygodnie w domu? Nie ma szans. 
    • Nie chcę zakładać nowego wątku: czy na metrażu 20mkw 2 x Klipsch RP1200 to nie będzie przesada?  obecnie mam jeden RP1200, w zestawie z RP6000F, RP504C, RP400 napędzane Arcam AVR10. Tak się zastanawiam nad dodaniem drugiego suba w myśl idei, że dwa suby są lepsze niż jeden:) 
    • Jak Ci smakuje piwo zielone Starobrno? Do nabycia w barze na wprost po przekroczeniu granicy w Czermnej. Marki wymienione wyżej, były przeze  mnie oczywiście degustowane. Sklep przy browarze w Nachodzie, trzeba przyznać, że różnorodność gatunków spora.
    • Zapraszam na PW, przygotujemy wycenę  
    • Cześć Gdybyś był zainteresowany nówką, to zapraszam na wycenę  
    • Może jeszcze warto pojeździć subem po pokoju. W systemie stereo wolałbym poświęcić to co zzyskałeś poniżej 40 Hz na rzecz naprawy tego dołka między 50 a 70 Hz. 
    • Zapytajmy Oskara Podolskiego.  Uwielbiam słuchać, ale i przyglądać się co on tam wyrabia. Pani Agnieszka także w formie. 
    • U mnie w domu rodzinnym takie same, na Śląsku po prostu bułki lub kluski na parze. Jest też nazwa buchciki, ale mi to wygląda na jakieś ciasto na słodko.
    • Hej, Spróbuj podłączyć suba przewodem bez PE. Jak nie masz to przez listwę rozgałęziającą bez bolców PE. Jak pomoże to da to jakiś przyczułek do dalszych poszukiwań. Nie podłączaj jednocześnie RCA I Speakona do suba. Pozdrawiam. M
    • @AudioTube Adam, czy miałeś suba kiedy byłem kiedyś u Ciebie?  I skromność 🤣, a zadowolenie jest i bez suba. Są różne drogi do celu. 
    • Tak ten nowy jest wcisnięty na siłe w całkiem niebrzydki kokpit. Tylko jest większy, ma lepszą rozdzielczość i w tych nowych jest szybszy procesor. Więc skoro narzekamy na rozdzielczość kamer to wypadałoby zaznaczyć, że w 2025 roku narzekamy na technologię z 2017. Mam ten mniejszy ekran u siebie i o ile to nie jest szczyt techniki to nie mam odczucia żeby był mocno przestarzały i sprawiał problemy. 
    • Chcialem podzielic sie moimi spostrzezeniami po 10 dniach testowania Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA. Wykonalem wiele sesji porownawczych w roznych konfiguracjach, postaram sie opisac kazde z podejsc: 1. Denon x3300w -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Ten test zaskoczyl jak bardzo Denon podkoloryzowuje dzwiek swojej sekcji wzmacniacza - muzyka bardzo 'krzykliwa', jasna i ostra w treble, nieprzyjemna, bas byl jedynym elementem ktory dostal wiecej mocy, ale rownoczesnie utwory rockowe stracily swoja dawna energie - o dziwo sam Denon brzmi ciemniej, ma mniejsza rozdzielczosc ale koniec koncow slucha sie tego przyjemniej niz z Purifi. 2. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) -> Spendor D9.2 Duzo lepsza jakosc dzwieku generalnie, slyszalna poprawa w basie, mocniejszy i bardziej zwarty, wokale - ogromne rozczarowanie, zniknely calkowicie, jakby cala sekcja mid wyszla z pokoju, instrumenty bardzo naturalne i obecne, treble sztuczne i bardzo jaskrawe - nieprzyjemne. 3. Eversolo DMP D8 -> Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Wiekszosc zakresu jak wczesniej ale lekko spokojniejsze gorne tony - mniej sztuczne i lekko przyjemniejsze dla ucha. 4. Eversolo DMP D8 -> Purifi (Staccato) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Bass dostal kopa i bardziej hm.. dudnil , wokale lekko naturalniejsze ale nadal odsuniete i przyjemniej ale dalej wielkie rozczarowanie, instrumenty nadal super, treble lekko mocniejsze ale nadal nieprzyjemne 5. PC -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Tu nastapila lekka poprawa w wokalach, bass bardzo przyjemny, wokale bardziej naturalne i juz stojace w lini z instrumentami, wysokie tony duzo przyjemniejsze... ale wokale nadal maja sztuczne zabarwienie, czuc ze slucha sie 'cyfrowego' nagrania, nie da sie poczuc emocji ktore wykonawcy chca przekazac, brak mikrodetali, cala scena calkowicie plaska ale nadal szeroka. 6. Eversolo DMP D8 -> Laiv Harmony uDAC ->Purifi (OPA1656) (gain minimum) -> Spendor D9.2 Pomyslalem ze PC jako preamp to powod tego wyplaszczenia i o dziwo mialem racje - znaczna poprawa sceny, lepsza seperacja dzwiekow, ale reszta pozostala bez zmian, niby wszystko gra dobrze ale gra i tyle... Nie jest to moja opinia spowodowana krytycznym podejsciem do class d, w kazdym tescie poprosilem żone aby posluchala i powiedziala co mysli, dopiero pozniej byla moja kolej na wyrazenie opinii. Wykonalem rowniez wiele innych pomniejszych testow z roznymi poziomami gain ale znacznej poprawy nie zaobserwowalem. Testowalem kable RCA lub XLR, przestawianie opamp - jak widac z testow Staccato w mojej konfiguracji zagralo gorzej niz standardowe OPA, cos troche jak V shape. Majac na testy Eversolo, probowalem uzywania EQ, DSP, zmiany filtrow (finalnie zostawilem na Short Delay, Slow Roll-off) czy tez kalibracji pokoju przy uzyciu mikrofonu minidsp umik-1 - wspominam tylko o tym bo to generalnie porazka, zdaje sobie sprawe ze - pewnie jak wiekszosc z nas - nie ma wygluszenia akustycznego w salonie, natomiast ta kalibracja to jedno wielkie nieporozumienie... To samo bylo w Denon, Dirac czy innych marketingowych wynalazkach.   Moje wnioski z tych odsluchow: 1. Preamp/volume control robi ogromna roznice w scenie i jakosci detali 2. Wzmacniacz ma swoj dzwiek, nawet jesli jest ultra czysty, Purifi brzmi calkowicie plasko (to moze byc wada lub zaleta) 3. Damping factor bardzo slychac i nawet zmiany filtrow nie przywroca przyjemnego rezonansu np pudla gitary czy kontrabasu 4. AKM chip slychac i niestety w moim przypadku bardzo sciemnial srednie tony (nie podobalo sie nam to co slyszymy) 5. R2R wycina mnostwo mikrodetali, no chyba ze to jest wina implementacji Laiv (chociaz czytajac jaki jest wspanialy to wydaje sie jako jeden z najlepszych R2R DAC na rynku) 6. NOS/OS w naszym przypadku - zero roznic 7. EQ / DSP / Room Calibration - nigdy wiecej, podziekuje za takie fajerwerki   Konczac juz moj przydlugi wywod, zblizam sie do konca okresu probnego Purifi i mam ogromny dylemat co dalej.. zwracac czy nie..  Myslalem jeszcze o jednym tescie - GUSTARD X30, ale niestety juz nie uda mi sie dostac tego DAC/PRE do deadline w Apollon Audio. Rozwazalem tez sluchanie pre amp lampowego ale w moich realiach gdzie muzyka sluchana jest 8-10h dziennie, nie chcialoby mi sie wymieniac lamp co 2-3 lata (wiem, jestem leniwy ;p). Z moich doswiadczen z innymi wzmacniaczami, najlepszy byl Accuphase E-5000, troszke gorszy E-4000, a potem dlugo nic i Arcam SA45, reszty szkoda bylo sluchac... Accuphase E-800, E-380, E-4000,E-5000,  Arcam SA45,  Arcam AV31,  Atoll SDA 300 signature,  Gold Note Is1000 mk2, Denon x6800h,  Hypex Nilai,  Purifi, Gato AMP-150 AE Co sadzicie? Moze popelnilem jakies bledy w moich odsluchach?  Moze cos innego warto sprobowac?
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...