Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Powiem tak .... Pół dnia spędzone z Romanem w salonie na optymalnym doborze pod klienta i zaprezentowanie monitorów Dynaudio Heritage Special z jak najlepszej strony. Od Octave V 70 na podmienionych lampach po ...... końcówki mocy Accuphase. Z każdą zamiana wzmacniacza na lepszy ... jakość grania wzrastała.
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał Slawko69 na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
To pokój byłego ministra PIS co uciekł na Węgry?😁 -
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał MarcKrawczyk na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
-
Zwykle w kąciku historycznym wypominam płytom ich wiek, ale zdażyło się że zostałem za to upomniany bo płyta podobno jest kobietą i tak nie wypada…Tym razem postanowiłem więc wypomnieć wiek mężczyźnie, Boss urodził się tego dnia w 1949 roku…
-
A Twoje Q Acoustics Concept? One chyba też z tych delikatniejszych na basie? No i widzisz. Miło mi, że się rozumiemy 😬
-
DAC – przetworniki dla zaawansowanych, w cenie powyżej 2 tysięcy zł
topic odpisał Bogusław 66 na RoRo w Stereo
Rafał, jest jedna rzecz akustycznie zrobiona w tym salonie, moze nie zwróciłeś uwagi, następnym razem spójrz na sufit, za dziurawymi panelami K-G skrywa się wata, nie pamiętam dokładnie czy to było 10 czy 15cm, działa to jak pułapka basowa, poza tym? gra sprzęt nie akustyka a zupełnie inną sprawą (moim zdaniem przez wielu zaniedbana) jest zasilanie DACa.- 1 488 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Cześć, chciałbym kupić używane standy pod głośniki. Gdzieś znalazłem ciekawe, ale mają górną podstawę sporo mniejszą niż podstawa głośnika, mianowicie: 220 x 170 mm. Moje glosniki to Heco Celan Revolution 3, których podstawa jest takim trochę butelkowym trapezem. Głębokość podstawy to 320 mm, natomiast szerokość zmienia się od 215 mm przy froncie, poprzez 240 mm w odległości 1/4 głębokości i zmierza liniowo do końca do 150 mm. Moje pytanie brzmi: czy te standy będą odpowiednie w kontekście ich górnej podstawy do moich głośników? Jak to wygląda w praktyce. Pozdrawiam, Michał
-
Dolna krawędź TV to 135 cm. i do tej wysokości też zjeżdża ekran do projektora (wysokość do sufitu 2,85) więc jest zawsze podobnie. Do czoła kolumn mam około 3,5 m. ale ekran TV jest oddalony około 3,8 m. więc ja nie odczuwam dyskomfortu bo jest to dość daleko. Zresztą właśnie jest z żoną jej koleżanka i jest włączony TV, więc spytałem czy nie wydaje jej się że ekran jest za wysoko ?Mówi że nawet nie zwróciła na to uwagi 🙂 z tej odległości to jest ruch głową może o 5 mm. od miejsca gdyby był z 0,5 m niżej, no a jak się usiądzie w pozycji "bardzo wygodnej" to praktycznie mógłby być jeszcze wyżej, więc ja z kolei sobie nie wyobrażam żeby był na szafce, bo szybko by mi wyrosła podwójna broda 🙂 Zdażało mi się nawet oglądać filmy w sypialni na suficie (projektor) i też było dobrze, więc po prostu " każdemu według potrzeb"
-
Kiedyś bawiłem się w pomiary przy zmienianiu odległości od tylnej ściany i byłem rozczarowany, że te zależności z tabelki jakoś nie chcą się na moich wykresach pokazać.
-
Szkoda, że nie ma pomiaru dB SPL. Moze jeszcze za mało odunięte od ściany i pierwszy dołek jeszcze bardziej obcina pasmo. Patrząc na SBIR i umowną dolną granicę pasma ATC (ok.50Hz) to należałoby je odsunąć od ściany minimum 1,6m Och Wojtek! Teraz sprzedając Heresy cena będzie taka, że starczy do podziału na dwóch. Dzięki Kolego 👍 Pozdrawiam. M
-
Zaraz dostaniesz informację, wiesz od kogo 🤣
-
Ale raz, że faktycznie duża różnica kwot, a dwa, że gra na wyjeździe. Ciekawe byłoby porównanie D90 z Aresem II (podobna cena) i dwumecz - z rewanżem u Ciebie. Zdarza się dobra akustyka "zastana". Rozmawialiśmy o tym niedawno z Bogusławem (@Bogusław 66). U p. Romana w wejherowskim Nautilusie można usłyszeć naprawdę kapitalnie brzmiące konfiguracje, mimo, że on tam prawie nic nie zrobił. Jakieś symboliczne ustroje na ścianach i różne kolumny, których obudowy i elementy wytłumienia mogą do pewnego stopnia pracować jak absorbery. Paczki przy odsłuchach są sensownie oddalone od ścian, wymiary podstawy mocno odbiegające od kwadratu, ogólnie sporo przestrzeni i te stare mury najwyraźniej akustycznie lepsze od nowych. I to gra tak, że zazdroszczę.
- 1 488 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
- Today
-
Dooobrze, dooobrze… może mi ktoś powiedzieć ile kilometrów wynosi najkrótsza trasa rowerem ze Szczecinka do Jarka? Jarek, schodzę do piwnicy po rower. Kup se Pan słuchawki Austrian Audio The Composer, będziesz miał trójwymiarowe bryły z każdej strony głowy. Cholera jasna, kolejny audiofil się trafił….
-
Nie zgadzam się z taką opinią. Od nastu lat u znajomego podobało mi się granie kilku jego CD-ków. Po latach się okazało że to właśnie były R2R-y. Ogólny hype na RME czy Qutesta jakoś nie przysłoniły mi grania które zwyczajnie mi nie podeszło i szybko się do nich zniechęciłem. A moje pierwsze porównanie R2R vs DS - czyli Pontus2 kolegi a mój Topping D90 o najwyższych możliwych na ówczesne czasy parametrach, oparte było na założeniach że jadę do niego pokazać co znaczy porządny dac i czemu przepłacał x2,5 skoro mój jest lepszy... i mimo takich założeń słuchałem z podkulonymi uszami bo Topping zagrał słabiutko, a moje nastawienie było że z Pontusa nic nie zostanie.. (najlepsze że wtedy mi jakoś specjalnie nie przyszło do głowy że to co mi się podoba to może być akurat R2R i kupiłem RME)
- 1 488 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
To na prawdę bardzo słabe. Jak chcesz żyć w świadomości że r2r daje naturalność to OK. Jednak nigdy nie zaznasz brzmienia wysokich lotów bez adaptacji akustycznej.
- 1 488 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Zgadzam się z opisem. Co prawda SCM7 słuchałem tylko u Adama, a Mety u siebie, ale coś tam się w głowie utrwaliło. Największa różnica między tymi kolumnami jest na basie. Kefy grają obszerniej, mają go zdecydowanie więcej. U mnie w 11m zdarzyło im się dudnić, przeciągać w utworach wymagających większej precyzji. Miałem problemy z ich optymalnym ustawieniem. Środek i wysokie - podobne charakterem, ze zbliżoną temperaturą. LS50 tworzą ciekawszą przestrzeń, dźwięk lepiej odrywa się od kolumn, nie jest taki zamknięty w sobie i „przyklejony”. Co do wokali - aktualnie moją referencją pod tym względem jest system u @MariuszZ. Sorry Adam, ale z małymi ATC tak się po prostu nie da /edit Jeszcze odnośnie wokali. Mam wrażenie, że ATC grają nimi bliżej, mocniej eksponują pewien podzakres średnicy. Mają tam po prostu fabryczną górkę/podbicie (co widać na wcześniej wklejonym w wątku wykresie). Potrafią popadać w lekką krzykliwość, zwłaszcza przy głośniejszym graniu. Ale tym kupiły sobie właśnie uszy @kaczadupa. Może to się podobać, sprawiać wrażenie większej bliskości, kontaktu. Myślę, że sporo odgrywa tu też przyzwyczajenie i dłuższe obcowanie z takim dźwiękiem. Tylko jak dla mnie dobry i namacalny wokal na tym nie polega. To musi być duża, mięsista, soczysta bryła dźwięku, osadzona idealnie na środku. Bryła, którą aż chce się dotkąć i czuć jej fizyczną obecność w pokoju.
-
👍👍👍
-
To chyba najgorszy możliwy sposób wyrównywania szans. Sensowniejsze wydaje się podpięcie suba (skoro kwestia basu została już omówiona), przeniesienie do mniejszego pomieszczenia lub... kontynuowanie w bieżących warunkach. A poza tym: formuła porównawcza wypada jak na razie znakomicie. Jeden z ciekawszych Kraftesów.
-
Może być tak, jak piszesz, ale w takim razie zjawisko to powinno być najsilniejsze w przypadku wpinania sprzętu wprost do ściany i odpowiednio słabsze dla podłączania do coraz skuteczniej działających kondycjonerów. Osobiście nie zauważyłem takiej zależności. Poza tym, jaśniejsze brzmienie D/S dotyczy nie tylko wyeksponowania sopranów, ale też (może nawet bardziej) górnej średnicy. Wreszcie, różnice tonalne występują też pomiędzy niektórymi D/S - czy tam też będą one wynikały z poziomu filtracji zakłóceń wysokich częstotliwości? Nie twierdzę, że Twoja teoria jest fałszywa, natomiast mam wrażenie, że jednak nie opisuje wszystkiego, czego doświadczamy, jeśli chodzi o brzmienie DAC-ów. A skoro nie opisuje wszystkiego, to niewiadomą pozostaje skala wpływu pozostałych czynników. Mariusz, jeszcze jedno. Pisałeś wcześniej, że ta kompresja mocy tweeterów objawia się dopiero po kilku czy nawet kilkunastu minutach słuchania. A różnice w barwie R2R vs D/S (na dobre i na złe) słychać praktycznie od razu.
- 1 488 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Za 100? Kto wie. Dla mnie SMSL D6s za 800 pln gra na poziomie i niczego mu nie brakuje, ani tajemniczej namacalności, ani magicznej organiczności. Mało tego. W prezentowaniu detalu, budowaniu w przestrzeni źródeł pozornych może konkurować z dużo droższymi przetwornikami. Może są bardziej podatni na manipulacje? Łatwiej ulegają presji środowiska? Ogólnie to raczej kwestia podatności na bezkrytyczne przyjmowanie audiofilskich lub antyaudiofilskich treści. Oczywiście w naszym hobby nie istnieją historie, które nie mogą się wydarzyć, ale często jest tak, że "lepsze" może być skutkiem "gorszego". Np. Brak filtracji w trybie NOS i moc dostarczana jako wysokoczestotliwościowe śmieci po konwersji CA do tweetera może powodować kompresję mocy i obniżenie efektywności wysokotonowego przetwornika, co z kolei może powodować poprzez ograniczenie sopranów poprawę muzycznego przekazu w systemach zbyt jaskrawych, zbyt detalicznych. Zaburzy się balans tonalny na korzyść średnicy ujawniając magiczną organiczność 😉 To samo dotyczy systemów w zbyt żywych pomieszczeniach. Przycięcie górnych oktaw o decybel lub dwa poprawi ogólne wrażenia soniczne zarówno w kwestii "krzykliwości" jak i obrazowania, bo scena się oddali, pogłębi. Ogólnie r2r są opisywane jako mniej detaliczne. Moje wyjaśnienie odpowiada temu stanowi rzeczy. Kompresja mocy tweetera i w efekcie mniej energii efektywnie promieniowanej w postaci fali akustycznej, a więcej przekształcanej w ciepło. Czysta fizyka 😉 Pozdrawiam.
- 1 488 odpowiedzi
-
- 2
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
No dobra, zaczynamy. Na pierwszy ogień kategoria "wokale damskie", bo ponoć w niej małe ATC mają królować. Zestaw testowy standardowy: Chapman "Fast Car" - piękny wokal, gitara i niski bas. Friend 'N Fellow - "Here Comes The Rain Again" - świetny cover z ładnym wokalem i świetnie zrealizowanymi gitarami akustycznymi. Rokia Treore "Tu voles" - sepleniący wokal (bo po francusku), chórki, dużo różnych instrumentów, rozbudowana sekcja rytmiczna. Diana Krall "I Remember You" - sepleniący wokal, rozbudowana sekcja talerzy, kontrabas. Jopek "Przypływ, Odpływ, Oddech Czasu" - wokale, stereofonia, bas, efekty specjalne... wszystkiego dużo. Uwaga ogólna - do bani z tymi testami. Podmianka kolumn na standach co pół utworu. Siłka, gimnastyka - ciśnienie w uszach musi podskoczyć, nie ma bata. Głośność wyrównana szumem, regulowana przy każdej zmianie kolumn. Wrażenia. Brzmienie SCM7 i Meta więcej łączy niż dzieli. To ta sama szkoła. Ma być tak wiernie, jak się da. I jest. Obie konstrukcje grają realistycznie, precyzyjnie, równo. Gdyby nie kilka szczegółów, to można by je ze sobą pomylić;). Same wokale też bardzo podobne. Niestety nie słyszę spodziewanych czarów z ATC w tym względzie. Szukając różnic. Wokale z ATC jakby trochę większe, bliższe, jednak może na to wpływać ogólny sposób budowania przestrzeni w obu konstrukcjach. KEF-y grają znacznie bardziej przestrzennie. Wokół wokalistek jest więcej powietrza, pogłosów (przez to trzymają większy dystans od słuchacza, ale też nie jakiś przepastny). Ta aura dodaje głosom realizmu, namacalności. Ogólnie separacja instrumentów na plus w KEF-ach. ATC grają na ich tle bardziej płasko, ścianą dźwięku. W KEF-ach wszystko (oprócz basu) wydaje się ostrzej wycięte z tła i precyzyjniej poukładane. Bardziej to absorbujące, co może się podobać lub nie, ale ATC nie grają wcale łagodniej - nie są przeciwieństwem KEF-ów. Zastrzeżenia mam za to do basu z ATC. Niestety w moich 25 m2 i ustawieniu daleko od ścian jest go po prosu za mało. Właściwie testowanie ich w takim metrażu mija się z celem. Trochę im na dole brakuje, żeby móc cieszyć się muzyką. Domyślanie się basowych nutek w "I Remember You" to jednak nie to, co ich słyszenie. W "Fast Car" też brakuje podmalówki z mruczącego basu. Nie da się przejść obojętnie wobec tego poczucia straty. To, że czasem ten bas nawet błyśnie nico większą szczegółowością, pokaże jakąś fakturę, którą z BR nam umknęła nie jest w stanie nam tego zrekompensować. I tu pojawia się pytanie, co dalej z tym testem? Możemy zmienić konkurenta z KEF-a na małe Dali (te powinny być basem będą bardziej zbliżone do siódemek). Możemy zatkać BR w KEF-ach i testować je jako kolumny zamknięte. Możemy wreszcie cały test przenieść do systemy biurkowego, do 10 m2, blisko ścian i słuchać ATC w bliskim polu.
-
Jest dla mnie oczywiste, że słyszymy bardzo podobnie. Ale nawet mnie dziwi nieustępliwość z jaką podnosisz ten nasz osobisty gust do rangi prawdy obiektywnej.
- 1 488 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Czy przeciętny do grania w stereo? Przez długi czas tak myślałem ale po małych korektach w ustawieniu kolumn, trochę zmianach w konfiguracji to zauważyłem, że o dziwo sobie teraz dobrze radzi - nawet to jego AI nie przeszkadza więc ostatnio nawet go nie wyłączam już nie chcę go wymieniać choć nadal od daaaawna zbieram się do dokupienia końcówki mocy do niego ...ale to inny temat - teraz CD tak, też cały czas myślę czy nie skupić się na tej cds303 chodź też rotel a14 d o mnie przemawia... Jeszcze nie ..dalej myślę 😜 Tak jak wyżej napisałem, rozważam rotela ale raczej cd14mkII bo w sumie to w 80 jak nie 90% RCD1572mk2 - ten sam napęd, dokładnie ta sama płyta główna - sekcja cyfrowa, sekcja analogowa ta sama tylko pozbawiona układów pod wyjścia zbalansowane ( puste miejsca do wlutowania są na płycie ) sekcja zasilająca jest chyba ta sama tylko z innym trafo ( kwadrat zamiast torida ) i pozbawiona dodatkowych linii ( ale one chyba są pod wyjście zbalansowane ), i design z wyświetlaczem inny więc nie wiem czy jest warte dopłacanie 1,5tys kiedy nie będę używał wyjść zbalansowanych - ale tak o cd14mk2 myślę Dzięki za propozycję - poczytam o powyższych propozycjach .. rozumiem, że była by możliwość wypożyczenia jak by mi się któraś z propozycji spodobała ?:)
-
Dzisiejsze posty
-
Przez Bogusław 66 · Napisano
Powiem tak .... Pół dnia spędzone z Romanem w salonie na optymalnym doborze pod klienta i zaprezentowanie monitorów Dynaudio Heritage Special z jak najlepszej strony. Od Octave V 70 na podmienionych lampach po ...... końcówki mocy Accuphase. Z każdą zamiana wzmacniacza na lepszy ... jakość grania wzrastała. -
To pokój byłego ministra PIS co uciekł na Węgry?😁
-
Przez MarcKrawczyk · Napisano
Zwykle w kąciku historycznym wypominam płytom ich wiek, ale zdażyło się że zostałem za to upomniany bo płyta podobno jest kobietą i tak nie wypada…Tym razem postanowiłem więc wypomnieć wiek mężczyźnie, Boss urodził się tego dnia w 1949 roku… -
A Twoje Q Acoustics Concept? One chyba też z tych delikatniejszych na basie? No i widzisz. Miło mi, że się rozumiemy 😬
-
Przez Bogusław 66 · Napisano
Rafał, jest jedna rzecz akustycznie zrobiona w tym salonie, moze nie zwróciłeś uwagi, następnym razem spójrz na sufit, za dziurawymi panelami K-G skrywa się wata, nie pamiętam dokładnie czy to było 10 czy 15cm, działa to jak pułapka basowa, poza tym? gra sprzęt nie akustyka a zupełnie inną sprawą (moim zdaniem przez wielu zaniedbana) jest zasilanie DACa. -
Cześć, chciałbym kupić używane standy pod głośniki. Gdzieś znalazłem ciekawe, ale mają górną podstawę sporo mniejszą niż podstawa głośnika, mianowicie: 220 x 170 mm. Moje glosniki to Heco Celan Revolution 3, których podstawa jest takim trochę butelkowym trapezem. Głębokość podstawy to 320 mm, natomiast szerokość zmienia się od 215 mm przy froncie, poprzez 240 mm w odległości 1/4 głębokości i zmierza liniowo do końca do 150 mm. Moje pytanie brzmi: czy te standy będą odpowiednie w kontekście ich górnej podstawy do moich głośników? Jak to wygląda w praktyce. Pozdrawiam, Michał
-
Przez SkoraSkkra61 · Napisano
Dolna krawędź TV to 135 cm. i do tej wysokości też zjeżdża ekran do projektora (wysokość do sufitu 2,85) więc jest zawsze podobnie. Do czoła kolumn mam około 3,5 m. ale ekran TV jest oddalony około 3,8 m. więc ja nie odczuwam dyskomfortu bo jest to dość daleko. Zresztą właśnie jest z żoną jej koleżanka i jest włączony TV, więc spytałem czy nie wydaje jej się że ekran jest za wysoko ?Mówi że nawet nie zwróciła na to uwagi 🙂 z tej odległości to jest ruch głową może o 5 mm. od miejsca gdyby był z 0,5 m niżej, no a jak się usiądzie w pozycji "bardzo wygodnej" to praktycznie mógłby być jeszcze wyżej, więc ja z kolei sobie nie wyobrażam żeby był na szafce, bo szybko by mi wyrosła podwójna broda 🙂 Zdażało mi się nawet oglądać filmy w sypialni na suficie (projektor) i też było dobrze, więc po prostu " każdemu według potrzeb" -
Kiedyś bawiłem się w pomiary przy zmienianiu odległości od tylnej ściany i byłem rozczarowany, że te zależności z tabelki jakoś nie chcą się na moich wykresach pokazać.
-
Szkoda, że nie ma pomiaru dB SPL. Moze jeszcze za mało odunięte od ściany i pierwszy dołek jeszcze bardziej obcina pasmo. Patrząc na SBIR i umowną dolną granicę pasma ATC (ok.50Hz) to należałoby je odsunąć od ściany minimum 1,6m Och Wojtek! Teraz sprzedając Heresy cena będzie taka, że starczy do podziału na dwóch. Dzięki Kolego 👍 Pozdrawiam. M
-
Ale raz, że faktycznie duża różnica kwot, a dwa, że gra na wyjeździe. Ciekawe byłoby porównanie D90 z Aresem II (podobna cena) i dwumecz - z rewanżem u Ciebie. Zdarza się dobra akustyka "zastana". Rozmawialiśmy o tym niedawno z Bogusławem (@Bogusław 66). U p. Romana w wejherowskim Nautilusie można usłyszeć naprawdę kapitalnie brzmiące konfiguracje, mimo, że on tam prawie nic nie zrobił. Jakieś symboliczne ustroje na ścianach i różne kolumny, których obudowy i elementy wytłumienia mogą do pewnego stopnia pracować jak absorbery. Paczki przy odsłuchach są sensownie oddalone od ścian, wymiary podstawy mocno odbiegające od kwadratu, ogólnie sporo przestrzeni i te stare mury najwyraźniej akustycznie lepsze od nowych. I to gra tak, że zazdroszczę.
-
Dooobrze, dooobrze… może mi ktoś powiedzieć ile kilometrów wynosi najkrótsza trasa rowerem ze Szczecinka do Jarka? Jarek, schodzę do piwnicy po rower. Kup se Pan słuchawki Austrian Audio The Composer, będziesz miał trójwymiarowe bryły z każdej strony głowy. Cholera jasna, kolejny audiofil się trafił….
-
Przez marcinmarcin · Napisano
Nie zgadzam się z taką opinią. Od nastu lat u znajomego podobało mi się granie kilku jego CD-ków. Po latach się okazało że to właśnie były R2R-y. Ogólny hype na RME czy Qutesta jakoś nie przysłoniły mi grania które zwyczajnie mi nie podeszło i szybko się do nich zniechęciłem. A moje pierwsze porównanie R2R vs DS - czyli Pontus2 kolegi a mój Topping D90 o najwyższych możliwych na ówczesne czasy parametrach, oparte było na założeniach że jadę do niego pokazać co znaczy porządny dac i czemu przepłacał x2,5 skoro mój jest lepszy... i mimo takich założeń słuchałem z podkulonymi uszami bo Topping zagrał słabiutko, a moje nastawienie było że z Pontusa nic nie zostanie.. (najlepsze że wtedy mi jakoś specjalnie nie przyszło do głowy że to co mi się podoba to może być akurat R2R i kupiłem RME)
-
-
Dzisiejsze tematy