Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Today
-
Zielonego pojecia nie mam.
-
Żółte ładne. Robią centralny w serii?
-
Dzięki. Tu jest lepiej. To moje miejsce Hi end od AKG Po 2 godzinach stwierdzam, że jak już się wejdzie w ich równowagę tonalną, to żadne inne słuchawki nie będą się podobały. Bas i soprany biere w całości - ołjea!, energia jest też niespożyta ale wokale nie wiem czy mogę nazwać naturalnymi czy jednak neutralnymi. ATC znowu zbierają swoje żniwo na wokalach czyli wszystko po staremu.
-
Dolby Atmos 7.2.4 - ustawienie surround back
topic odpisał Butler na From Nowhere Crew w Kino Domowe
To jak z napompowaniem koła w aucie. Też jest od-do. Ale idealnie jest w środku tolerancji. Nie jest ok jeśli ktoś Ci zaleca graniczną wartość zaleceń. Pisałem to wcześniej, żadna specyfikacja Dolby nie mówi by montować Atmosy w linii frontów, ludzie błędnie interpretują diagramy nie zwracając uwagi na liczby. 0,5-0,7 szerokości pola odsłuchu i nic ponad to. A co jeśli kanapę masz po całej szerokości od lewej do prawej pomieszczenia? Nic wtedy prawidłowo nie ustawisz. Minimalna odległość krańcowego słuchacza do najbliższego surround to 1m, zalecana 1,5. Przy odpowiednio szerokim pomieszczeniu gdzie bez problemu zamontujemy w odpowiedniej odległości surroundy, także bez problemu będziesz w stanie rozstawić Atmosy 0,5-0,7W. Zbyt szeroka sofa to dość istotny problem by zapewnić wszystkim optymalne warunki odsłuchu. -
Hej Przeniosłem po zgłoszeniu wpis Adama z innego tematu bo był offtopem. Nie miałem pomysłu gdzie więc do tematu autora 😉 Pozdrawiam. M
-
Tylko że w zaleceniach Dolby jest zaznaczone od 30 do 55 stopni. Tyle że Dolby pokazuje pomiar z poziomu do pionu. Ten facet tutaj mierzy kat 35 stopni od pionu do poziomu. Na poprzednim mieszkaniu miałem ustawione w lini frontów i było za szeroko. Dla tego teraz zastanawiam się czy metoda z nieco węższym ustawieniem nie będzie lepsza. Przy atmosach rowiez ważne jest aby one było po za obszarem kanapy co nie ? Żeby osoba skrajnie siedząca nie siedziała bezpośrednio pod głośnikiem ?
-
-
Dolby Atmos 7.2.4 - ustawienie surround back
topic odpisał Butler na From Nowhere Crew w Kino Domowe
Zmierz ile masz od uszu do sufitu. Ta wartość referencyjnie jest tożsama z odległością linii Atmosów w rzucie z góry, a wiec jeśli metr masz do sufitu, to Atmosy sa rownież 1m z przodu i 1 m z tyłu. Autor filmiku proponuje więc by Atmosy montować bliżej. No i teraz skonfrontuj to z kolejnymi specami z YT którzy z kolei proponują montować Atmosy jak pozycja FH oraz RH, a więc z goła odwrotnie. Uważam że nie należy się słuchać kontrowersyjnych wypowiedzi niezgodnych że specyfikacją Dolby, tylko po prostu montować tak jak to powinno się robić. A ta specyfikacja mówi 45 stopni +-10. Rozstaw na boki do zaakceptowania, realnie jednak jest on uzależniony nie od kątów tylko od szerokości pola odsłuchu. Montaż w kwadracie wydaje się być logiczny. -
Nie mam problemu. Na początku trochę gubił dźwięk ale po zmianie kabla HDMI jest ok. Też miałem obawy softu Arcam.
-
Miałem odesłać lampy, już były nawet ładnie (czyt. bezpiecznie) spakowane, ale Roman mówi, że pospiechu nie ma i mam jeszcze potestować, tym bardziej że? ...... To może wpierw od początku, MA252 jest wzmacniaczem hybrydowym, końcówka tranzystorowa i pre lampowe na parze lamp ECC83 + ECC81 na kanał, czemu o tym pisze? Poniewaz dotychczasowy odsłuch lamp Romana ECC83 2x TFK i 2 x Tung Sol był odsłuchany i zaopiniowany do spółki lamp ECC 81 firmy Marconi. Potem pochwaliłem się, że mam jeszcze inne ECC81. I w ten sposób ilość permutacji połączeniowych się zwiększyła. Obecnie lampy Marconi odpoczywają a na ich miejscu są teraz NOS Amperex Mullard i testuje teraz ich połączenie z Tung Sol. Tak jak poprzednio byłem zachwycony górnym, czystym pasmem i średnicą Tung soli tak teraz jest inaczej, tam grały delikatnie "tranzystorowo" zaś obecna para 83+81 daje więcej ciepła w całym pasmie nie tracąc dużo z tej poprzedniej "czystości" wysokich tonów. Ucierpiała za to lekko przestrzenność nagrań, ale w zamian dostałem równe tonowo granie. Niczego nie ma za dużo i niczego nie brakuje.
-
Dolby Atmos 7.2.4 - ustawienie surround back
topic odpisał PanKlor na From Nowhere Crew w Kino Domowe
Idealnie powinno byc 45 stopni a nie 35. Dla mnie to metoda dla takich co nie ogarniają prostej trygonometrii. Zdecydowanie bardziej wolę przyjrzeć sie zaleceniom Dolby. -
Fascynują mnie umiejętności wzmacniaczy, które z kolumn schodzących do 60 Hz potrafią wydobyć niski bas 🥰.
-
Masz problemy z oprogramowaniem w Arcamie? Czytam, że dużo ludzi ma większe, bądź mniejsze bugi z urządzeniem
-
Pod koniec następnego tygodnia dostaje klucze do mieszkania. Wtedy przyworzw wszystkie kluczowe elementy i będę robił wstępne próby. Potem bruzdowanie w podłodze pod kable, przygotowywanie wyspy akustycznej. Między czasie muszę zbudować windę na projektor i schować go w suficie. Mam nadzieję że do lutego się ogarnę ze wszystkim na gotowo bo mam sporo pracy przy tym wszystkim. Mam już przygotowaną osobną linię zasilania pod sprzęt audio, ale mieszkanie to golas, trzeba zrobić kompletne wykończenie 😁 Na początku moich postów wspominałem o filmiku na YT który fajnie tłumaczy jak liczyć odległości głośników od siebie i od miejsca odsłuchowego. Bardzo prosta metoda na znalezienie odpowiedniego miejsca na np cztery czy dwa głośniki atmos. Autor filmiku podpowiada żeby zmierzyć wysokość od uszu do sufitu. Następnie ta wartość pomnożyć przez 0.7. Wymiar który otrzymamy wykorzystujemy do strącenia wszystkich czterech głośników. Przykładowo mając do sufitu 100 cm, otrzymujemy wymiar 70 cm. Wtedy od centralnego miejsca przednie głośniki przesuwamy do przodu o 70 cm, tylne również o 70 cm. Ta sama zasada z rozstawem na boki, od środka przesuwamy lewy i 70 cm i prawy o 70 cm. W ten sposób uzyskujemy 35 stopni i ustawienie głośników w kwadracie. Filmik ten również bardzo fajnie tłumaczy jak policzyć kąty przednich kolumn oraz tylnych surroundow. Co sądzicie o tej metodzie ? Jak dla mnie jest bardzo prosta i myślę że ustawione w ten sposób kolumny zagrają fajnie w każdym pomieszczeniu.
-
Nie wiem jak teraz, ale za czasów Kena, Marantz starał się być taki bardziej 'audiofilski'. Cokolwiek to znaczy 😉 Natomiast Yamaha, to jednak instrumenty.
-
Piękne potwierdzam! Te maluszki dają radę w 24m2. Chodz jest użytkownik dla którego M2si nie ma basu...
-
A co to znaczy piękne granie? Słuchałem tych monitorów przez kilka dni i niesiony zachwytami, które w owym czasie pojawiły się na sąsiednim forum, też w zachwycie tupalem nóżkami jakiż to rarytas za grosze wypuścili Francuzi. Dziś, z perspektywy czasu, uważam, że kolumny jak kolumny. Mało basu, mało góry, więc i środek mocniej wyeksponowany. A piękne wokale to rzecz równie subiektywna jak piękny kobiecy biust 😉.
-
Dobrze że nie zjadł Menuetów, świetnie się dogadywali. Aż miło wspomnieć, dominująca i zaczarowana średnica.... i hektary przestrzeni....
-
Zasługują na drugą szansę niewątpliwie... U mnie na 17m2 bas z Lucia jest wystarczający... Tutaj chyba producent ma rację, że 20m2 to dla nich max. Kupiłem je od innego forumowicza, u niego na 25 metrów bas był zbyt słaby. Połączenie Menuet SE z m2si w moim odczuciu sprawiało, że było go zbyt dużo. Poza tym piękne granie.
-
Może był bardziej wygłodzony.
-
Porównywałem bezpośrednio z M2si który również ma swoje minusy, ale zjada tego marasia jednym kęsem.
-
Cienki dół a dynamika i szybkość na plus ? No nie wiem ale nie słuchałem żadnego Marasia więc nie mam zdania jednak coś mi nie pasuje.
-
Dzisiejsze posty
-
Przez il Dottore · Napisano
Żółte ładne. Robią centralny w serii? -
Przez From Nowhere Crew · Napisano
Myślę że już wszystko wiem, teraz muszę to tylko przełożyć na ustawienie w pomieszczeniu Dziekuje wszystkim za poświęcony czas, jak mnie jeszcze jakieś dziwne pytania najdą, to będę wam zawracał gitarę 😁 -
Dzięki. Tu jest lepiej. To moje miejsce Hi end od AKG Po 2 godzinach stwierdzam, że jak już się wejdzie w ich równowagę tonalną, to żadne inne słuchawki nie będą się podobały. Bas i soprany biere w całości - ołjea!, energia jest też niespożyta ale wokale nie wiem czy mogę nazwać naturalnymi czy jednak neutralnymi. ATC znowu zbierają swoje żniwo na wokalach czyli wszystko po staremu.
-
To jak z napompowaniem koła w aucie. Też jest od-do. Ale idealnie jest w środku tolerancji. Nie jest ok jeśli ktoś Ci zaleca graniczną wartość zaleceń. Pisałem to wcześniej, żadna specyfikacja Dolby nie mówi by montować Atmosy w linii frontów, ludzie błędnie interpretują diagramy nie zwracając uwagi na liczby. 0,5-0,7 szerokości pola odsłuchu i nic ponad to. A co jeśli kanapę masz po całej szerokości od lewej do prawej pomieszczenia? Nic wtedy prawidłowo nie ustawisz. Minimalna odległość krańcowego słuchacza do najbliższego surround to 1m, zalecana 1,5. Przy odpowiednio szerokim pomieszczeniu gdzie bez problemu zamontujemy w odpowiedniej odległości surroundy, także bez problemu będziesz w stanie rozstawić Atmosy 0,5-0,7W. Zbyt szeroka sofa to dość istotny problem by zapewnić wszystkim optymalne warunki odsłuchu.
-
Przez From Nowhere Crew · Napisano
Tylko że w zaleceniach Dolby jest zaznaczone od 30 do 55 stopni. Tyle że Dolby pokazuje pomiar z poziomu do pionu. Ten facet tutaj mierzy kat 35 stopni od pionu do poziomu. Na poprzednim mieszkaniu miałem ustawione w lini frontów i było za szeroko. Dla tego teraz zastanawiam się czy metoda z nieco węższym ustawieniem nie będzie lepsza. Przy atmosach rowiez ważne jest aby one było po za obszarem kanapy co nie ? Żeby osoba skrajnie siedząca nie siedziała bezpośrednio pod głośnikiem ? -
Pięknie wydany, dwupłytowy album z muzyką filmową - Robocop.
-
Zmierz ile masz od uszu do sufitu. Ta wartość referencyjnie jest tożsama z odległością linii Atmosów w rzucie z góry, a wiec jeśli metr masz do sufitu, to Atmosy sa rownież 1m z przodu i 1 m z tyłu. Autor filmiku proponuje więc by Atmosy montować bliżej. No i teraz skonfrontuj to z kolejnymi specami z YT którzy z kolei proponują montować Atmosy jak pozycja FH oraz RH, a więc z goła odwrotnie. Uważam że nie należy się słuchać kontrowersyjnych wypowiedzi niezgodnych że specyfikacją Dolby, tylko po prostu montować tak jak to powinno się robić. A ta specyfikacja mówi 45 stopni +-10. Rozstaw na boki do zaakceptowania, realnie jednak jest on uzależniony nie od kątów tylko od szerokości pola odsłuchu. Montaż w kwadracie wydaje się być logiczny.
-
Nie mam problemu. Na początku trochę gubił dźwięk ale po zmianie kabla HDMI jest ok. Też miałem obawy softu Arcam.
-
Przez Bogusław 66 · Napisano
Miałem odesłać lampy, już były nawet ładnie (czyt. bezpiecznie) spakowane, ale Roman mówi, że pospiechu nie ma i mam jeszcze potestować, tym bardziej że? ...... To może wpierw od początku, MA252 jest wzmacniaczem hybrydowym, końcówka tranzystorowa i pre lampowe na parze lamp ECC83 + ECC81 na kanał, czemu o tym pisze? Poniewaz dotychczasowy odsłuch lamp Romana ECC83 2x TFK i 2 x Tung Sol był odsłuchany i zaopiniowany do spółki lamp ECC 81 firmy Marconi. Potem pochwaliłem się, że mam jeszcze inne ECC81. I w ten sposób ilość permutacji połączeniowych się zwiększyła. Obecnie lampy Marconi odpoczywają a na ich miejscu są teraz NOS Amperex Mullard i testuje teraz ich połączenie z Tung Sol. Tak jak poprzednio byłem zachwycony górnym, czystym pasmem i średnicą Tung soli tak teraz jest inaczej, tam grały delikatnie "tranzystorowo" zaś obecna para 83+81 daje więcej ciepła w całym pasmie nie tracąc dużo z tej poprzedniej "czystości" wysokich tonów. Ucierpiała za to lekko przestrzenność nagrań, ale w zamian dostałem równe tonowo granie. Niczego nie ma za dużo i niczego nie brakuje. -
Idealnie powinno byc 45 stopni a nie 35. Dla mnie to metoda dla takich co nie ogarniają prostej trygonometrii. Zdecydowanie bardziej wolę przyjrzeć sie zaleceniom Dolby.
-
Fascynują mnie umiejętności wzmacniaczy, które z kolumn schodzących do 60 Hz potrafią wydobyć niski bas 🥰.
-
Masz problemy z oprogramowaniem w Arcamie? Czytam, że dużo ludzi ma większe, bądź mniejsze bugi z urządzeniem
-
Dzisiejsze tematy