Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Dziękuję za sugestie moje typy opierają się jednak tylko na opiniach forumowiczów i recenzje z netu, wszyscy te modele co podałem jednakże chwalą, wiem że każdy ma jakieś inne oczekiwania a moje idą w tym kierunku co oferją te kolumny, pytanie jeszcze czy dopłata 1500 zł około do Polk r600jest tego wart,czy z moją elektrniką zyskam na nich coś więcej od pozostałych.
  3. Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo lubię grać w verde kasynos w tej chwili, więc chcę podzielić się z wami moimi pierwszymi wrażeniami. Bardzo się cieszę, że spróbowałem grać tutaj, ponieważ to kasyno dba o całkowite bezpieczeństwo i PL przejrzystość gry, co sprawia, że cała atmosfera jest znacznie bardziej komfortowa i przyjemna. Po prostu dużo gram i teraz naprawdę chcę poświęcić temu całe swoje życie. Myślę, że mógłbym zostać profesjonalistą, a nawet uczyć innych, jak prawidłowo grać.
  4. Chce kino, bo oglądam czesto filmy, ale chce mieć 1 urządzenie, na którym też spoko posłucham muzyki. Ja mam kino (spalone) i mam wiim ampa wiem czym są te sprzęty. Pytanie jest bardziej czy te amplitunery w stereo dadzą rade w porównaniu do wiim ampa.
  5. Dla mnie tylko dwie - 1. Misplaced Childhood 2. Fugazi. Mistrzostwo. A Marillion bez Fisha to już w ogóle nie do słuchania.. @sonique - pamiętasz? Trochę trzeszczy😉
  6. No to jest nas dwóch. Na szczęście stary Marillion przetrwał na płytach. Koncert z Loreley mogę grać w kółko! Mam to samo.
  7. @renoxd Czy grałeś na swoich monoblokach z dobrym przedwzmacniaczem? Pytam bo jak miałem system dzielony i grałem z WiiM ultra to była tragedia. Kupiłem jednak przedwzmacniacz i stała się magia. Ultra jest bardzo kiepskim przedwzmacniaczem, bardzo.
  8. To jest Dual CS-130 S. Co z jest zrobione do tej chwili: 1. Silnik i napęd. Zachowałem oryginalny silnik, który jest silnikiem bezszczotkowym zasilanym 230/115V AC. Obroty zależą od częstotliwości. Wałek napędzający ma dwie średnice. Przełączanie 33/45 odbywało się przez przesunięcie paska na osi silnika i zmiana średnicy wałka napędzającego. Dodatkowo wałek napędzający ma pionowe nacięcia i od góry wchodzi w niego stożek rozpierający co umożliwia zmianę średnicy w niewielkim zakresie. W ten sposób realizowana była precyzyjna zmiana obrotów. Ponieważ chciałem zrobić stabilizację kwarcową, przełączyłem silnik na 115V i dałem transformator 230/8 podłączony odwrotnie (czyli 230 do silnika). Po stronie pierwotnej muszę podać kilka woltów, aby uzyskać 115V na silniku. Te kilka woltów uzyskuję za pomocą wzmacniacza akustycznego na TDA2050. Na wejście TDA podaję sinus generowany programowo za pomocą ATMegi 328. Mogę programowo regulować amplitudę i częstotliwość. Działa super. 2. Czujniki. Jest czujnik optyczny odbierający impulsy ze stroboskopu talerza. To w połączeniu z generatorem sinusa tworzy stabilizację obrotów. Działa bardzo dobrze. Ponadto są czujniki: - położenia ramienia na spoczniku, - podniesienia ramienia (dokładnie czujnik siły na trzpieniu podnoszącym ramię, więc można dość precyzyjnie okreslić co się dzieje z ramieniem w kierunku pionowym), - dwa optyczne czujniki wychylenia ramienia (na początku i końcu płyty) - optyczny czujnik obecności płyty na talerzu (działa tylko na płyty 12 cali) Oryginalny czujnik końca płyty został tak ustawiony, ze działa dopiero, kiedy ramię jest na labelem. 3. Serva. Są trzy serwa: - przesuwający dźwignie START/STOP - przesuwający wewnętrzny mechanizm przełączający 33/45 - podnoszący i opuszczający ramię 4. Wkładka. Oryginalnej wkładki nie było. Headshell nie jest odpinany. Zamontowałem budżetową wersję AT3600L. 5. Elektronika. Zasilanie 20V (zasilacz od laptopa) Z tego napięcia chodzi TDA2050 - do napędzania silnika. Dalej przetwornica do 8V i stabilizator 5V do elektroniki Są dwa mikrokontrolery ATMega328 (na płytkach Nano). Pierwszy steruje wyświetlaczem, servami, obsługuje pilota IR, obsługuje czujniki oraz steruje drugim uC. Drugi generuje wzorzec do stabilizacji kwarcowej, generuje sinusa do napędzania silnika oraz prostokąt do LED-a w stroboskopie. 6. Oprogramowanie Działa stabilizacja kwarcowa, działają serva, można włączać, wyłączać, podnosić i opuszczać ramię. Działają czujniki. Teraz można pomyśleć jak konkretnie to oprogramować (ma swoje pomysly i je wdrażam), ale ciekaw jestem jakie opcje, jakie kombinacje byście tu wprowadzili. Np. można zrobić menu końca płyty: 1. Nie rób nic 2. Podnieś 3. Podnieś i cofnij Albo 1. Podnieś od razu 2. Podnieś po czasie 5s 3. Podnieś po czasie 10s 4. Podnieś po czasie 1000s :-) I dodatkowe opcja Po podniesieniu cofnij ramię Albo dwa menu: Pierwsze 1. Podnieś 2. Podnieś i cofnij i drugie Podnieś po czasie: 1. 0s 2. 10s 3. 20s 4. 30s. 5. Nigdy Dalej można zastanawiać się, czy podnoszenie i cofanie ma być opcjonalne w trybie Auto i Manual, czy tylko w Manual, a w Auto zawsze podnosi i cofa. A co jeśli wybierzemy "nie podnoś" i zapomnimy? Może STANDBY z podniesieniem ramienia zawsze po 30 minutach od ostatniej operacji? Na tę chwilę zrezygnowałem z trybu AUTO dla singli. Nie mam pomysłu jak sprawdzić, że płyta (singel) znajduje się na talerzu. A włączenie Auto bez płyty (np. jakiś przypadkowy nacisk na przycisk w pilocie) spowodowałby opuszczenie igły na matę. Z dużą płyta nie ma problemu, bo nie ruszy, jak nie ma płyty (jest czujnik). To, że mam czujniki i mechanizmy wykonawcze, oraz że ich działanie zależy od oprogramowania stwarza duże możliwości tworzenia różnych scenariuszy działania, ale też nie chciałbym przeładować interfejsu nadmierną liczbą opcji. Stąd chciałbym poznać Wasze zdanie - co powinien/mógłby taki gramofon mieć ustawione na stałe, a co powinno być opcją i ewentualnie jak te opcje pogrupować. Dzięki za poświęcony czas :-)
  9. Today
  10. Dlaczego są ograniczeniem? Nie planuje zmieniać niczego przez następne lata po zakupieniu kolumn A ktoś już słyszał te Wharfedale Evo 5.3? Napisałem w oryginalnym poście, że ich cena to około 5000 zł, ale się pomyliłem. Cena to jakieś 6500 zł. Macie je w ofercie @Q21 Jak brzmią?
  11. I nie można było tak od razu
  12. Najlepszy AVR do Triangli z tych wyżej wymienionych to bez wątpienia Denon x3800h. Później ewentualnie dołożysz wzmacniacz stereo Musical Fidelity M2si i Wiim Pro Plus lub Ultra.
  13. Dla mnie Hogarth jest wokalnie ok, ale z jednej strony ich muzyka zrobiła się wtedy bardzo łagodna, a z drugiej - często brakowało melodii, które pozwoliłyby wokaliście zabłysnąć. Podobało mi się "The great escape" z "Brave". Albo to jak potraktował "Sympathy" Rare Birda. Niestety takich momentów było mało. Inna sytuacja. Z jednej strony śmierć Iana Curtisa, z drugiej - odejście Fisha w atmosferze konfliktów. Myślę, że nie chodziło tylko o pieniądze, ale też o kwestie ambicjonalne - "to nasz zespół" itp. Potrafię ich zrozumieć. Podtrzymuję, że to im się udało.
  14. Marillion II to zupełnie inna muzyka skierowana do ludzi o innej wrażliwości. Nie wartościuję a jedynie róźnicuję. Powinni byli zmienić nazwę, ale wtedy mieliby utrudniony start i mniejsze pieniądze. Dlatego tym bardziej szanuję New Order, bo się odcięli, nie poszli na zyskowną łatwiznę.
  15. To KLIPSCH R-100SW Czarny, Aktywny, 150W by wystarczyl lub Klipsch R-120SW Aktywny 200W? Pewnie im więcej tym lepiej. Co do głośników to skrzynkowe
  16. Abym dobrze zrozumial. Czyli łącząc cd poprzez cinch RCA dźwięk nie ulegnie degradacji?
  17. W tym przedziale cenowym subik Magnat albo Klipsch, generalnie kup największy na jaki budżet pozwala Co do Atmos, masz sufit powieszany (glosniki instalacyjne), czy twardy strop (głośniki skrzynkowe?
  18. Mam podobnie, ale u mnie czynnikiem wykluczającym drugie wcielenie Marillion jest wokalista. Nie jestem w stanie zdzierżyć jego głosu.
  19. Co do Marillion, mam pierwsze 4 płyty, po Clutching at Staws przestałem słuchać. Próbowałem ale jakoś nie dałem rady.
  20. Na jego miejscu w ogóle bym tego nie śpiewał na koncertach. Cokolwiek by zrobił i jakkolwiek by nie zaśpiewał - byłoby zawsze gorzej niż Gabriel. Gorzej, bo inaczej, nawet gdy zadziwiająco podobnie. Linia podziału była narysowana jedynie inną osobowością frontmana. A nie jak w przypadku wspomnianego Marillion, zmianą stylu grania, który de facto był już adresowany do niemal zupełnie innej grupy odbiorców. Do mnie neo-Marillion nie trafił w ogóle, pomimo że na przestrzeni lat zrobiłem aż trzy podejścia z nadzieją, że ta muzyka mnie wreszcie przekona.
  21. Dobra, abstrahując od AI i wracając do tematu: Arcam SA20 z Trianglami - co sądzicie?
  22. Prawda, mój błąd 😉. No to wypada z listy
  23. Cześć Zdecydowanie wybrałbym się na odsłuch do salonu, by porównać ze sobą kilka opcji jedna po drugiej Dopiero potem bierz do domu tę opcję, która najbardziej Ci pasuje Pylony moim zdaniem w tym ustawieniu nie sprawdzą się idealnie, ale spróbować nie zaszkodzi. One lubią mieć trochę przestrzeni dookoła. Pewnym ograniczeniem są też Fosi i WiiM Ultra, planujesz wymianę w przyszłości? Ogółem posłuchałbym KEF Q7 Meta, Dali Opticon 6 MK2, nowość na naszym rynku, czyli Ophidian Mambo 2, a także Polki R600 Dość różne opcje, ale moim zdaniem warte sprawdzenia po Heco. W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuch Zachęcam też do obejrzenia filmu:
  24. Rozumiem. Zestaw już zamówiłem, wyszło 3k za całość także myślę, że się i tak opłaca. Teraz zakładając wymianę amplitunera w przyszłości bliższej lub dalszej pytanie jaki do tego brać subwoofer (za ok.1500zł?) i jakie polecacie głośniczki nad głowę pod to co mam?
  25. Wiem , że tam BYŁY filtry , ale jak klikam to mam zero. Wszystkie pola puste.
  26. Dobra płyta, aczkolwiek chyba jednak poprzednia była lepsza? A może tylko bardziej przebojowa?
  27. Hej, Mierzysz tylko L i P osobno w pozycji sweetspot. Trzeba to dokładnie zrobić, ale póżniej można wyrównać dla zaznaczonych pomiarów klikiem "cross corr align" w funkcjach All SPL. Ustawienia REW w tym tutorialu od 15 minuty Filtry w zakładce EQ, u góry jest EQ filters. Pozdrawiam. M
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Dziękuję za sugestie moje typy opierają się jednak tylko na opiniach forumowiczów i recenzje z netu, wszyscy te modele co podałem jednakże chwalą, wiem że każdy ma jakieś inne oczekiwania a moje idą w tym kierunku co oferją te kolumny, pytanie jeszcze czy dopłata 1500 zł około do Polk r600jest tego wart,czy z moją elektrniką zyskam na nich coś więcej od pozostałych.
    • Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo lubię grać w verde kasynos w tej chwili, więc chcę podzielić się z wami moimi pierwszymi wrażeniami. Bardzo się cieszę, że spróbowałem grać tutaj, ponieważ to kasyno dba o całkowite bezpieczeństwo i PL przejrzystość gry, co sprawia, że cała atmosfera jest znacznie bardziej komfortowa i przyjemna. Po prostu dużo gram i teraz naprawdę chcę poświęcić temu całe swoje życie. Myślę, że mógłbym zostać profesjonalistą, a nawet uczyć innych, jak prawidłowo grać.
    • Chce kino, bo oglądam czesto filmy, ale chce mieć 1 urządzenie, na którym też spoko posłucham muzyki. Ja mam kino (spalone) i mam wiim ampa wiem czym są te sprzęty. Pytanie jest bardziej czy te amplitunery w stereo dadzą rade w porównaniu do wiim ampa. 
    • Dla mnie tylko dwie - 1. Misplaced Childhood 2. Fugazi. Mistrzostwo. A Marillion bez Fisha to już w ogóle nie do słuchania.. @sonique - pamiętasz? Trochę trzeszczy😉      
    • No to jest nas dwóch.   Na szczęście stary Marillion przetrwał na płytach. Koncert z Loreley mogę grać w kółko!     Mam to samo.
    • @renoxd Czy grałeś na swoich monoblokach z dobrym przedwzmacniaczem? Pytam bo jak miałem system dzielony i grałem z WiiM ultra to była tragedia. Kupiłem jednak przedwzmacniacz i stała się magia. Ultra jest bardzo kiepskim przedwzmacniaczem, bardzo. 
    • To jest Dual CS-130 S. Co z jest zrobione do tej chwili: 1. Silnik i napęd. Zachowałem oryginalny silnik, który jest silnikiem bezszczotkowym zasilanym 230/115V AC. Obroty zależą od częstotliwości. Wałek napędzający ma dwie średnice. Przełączanie 33/45 odbywało się przez przesunięcie paska na osi silnika i zmiana średnicy wałka napędzającego. Dodatkowo wałek napędzający ma pionowe nacięcia i od góry wchodzi w niego stożek rozpierający co umożliwia zmianę średnicy w niewielkim zakresie. W ten sposób realizowana była precyzyjna zmiana obrotów. Ponieważ chciałem zrobić stabilizację kwarcową, przełączyłem silnik na 115V i dałem transformator 230/8 podłączony odwrotnie (czyli 230 do silnika). Po stronie pierwotnej muszę podać kilka woltów, aby uzyskać 115V na silniku. Te kilka woltów uzyskuję za pomocą wzmacniacza akustycznego na TDA2050. Na wejście TDA podaję sinus generowany programowo za pomocą ATMegi 328. Mogę programowo regulować amplitudę i częstotliwość. Działa super. 2. Czujniki. Jest czujnik optyczny odbierający impulsy ze stroboskopu talerza. To w połączeniu z generatorem sinusa tworzy stabilizację obrotów. Działa bardzo dobrze. Ponadto są czujniki: - położenia ramienia na spoczniku, - podniesienia ramienia (dokładnie czujnik siły na trzpieniu podnoszącym ramię, więc można dość precyzyjnie okreslić co się dzieje z ramieniem w kierunku pionowym), - dwa optyczne czujniki wychylenia ramienia (na początku i końcu płyty) - optyczny czujnik obecności płyty na talerzu (działa tylko na płyty 12 cali) Oryginalny czujnik końca płyty został tak ustawiony, ze działa dopiero, kiedy ramię jest na labelem. 3. Serva. Są trzy serwa: - przesuwający dźwignie START/STOP - przesuwający wewnętrzny mechanizm przełączający 33/45 - podnoszący i opuszczający ramię 4. Wkładka. Oryginalnej wkładki nie było. Headshell nie jest odpinany. Zamontowałem budżetową wersję AT3600L.  5. Elektronika. Zasilanie 20V (zasilacz od laptopa) Z tego napięcia chodzi TDA2050 - do napędzania silnika. Dalej przetwornica do 8V i stabilizator 5V do elektroniki Są dwa mikrokontrolery ATMega328 (na płytkach Nano). Pierwszy steruje wyświetlaczem, servami, obsługuje pilota IR, obsługuje czujniki oraz steruje drugim uC. Drugi generuje wzorzec do stabilizacji kwarcowej, generuje sinusa do napędzania silnika oraz prostokąt do LED-a w stroboskopie. 6. Oprogramowanie Działa stabilizacja kwarcowa, działają serva, można włączać, wyłączać, podnosić i opuszczać ramię. Działają czujniki. Teraz można pomyśleć jak konkretnie to oprogramować (ma swoje pomysly i je wdrażam), ale ciekaw jestem jakie opcje, jakie kombinacje byście tu wprowadzili. Np. można zrobić menu końca płyty: 1. Nie rób nic 2. Podnieś 3. Podnieś i cofnij Albo 1. Podnieś od razu 2. Podnieś po czasie 5s 3. Podnieś po czasie 10s 4. Podnieś po czasie 1000s :-) I dodatkowe opcja Po podniesieniu cofnij ramię Albo dwa menu: Pierwsze 1. Podnieś 2. Podnieś i cofnij i drugie Podnieś po czasie: 1. 0s 2. 10s 3. 20s 4. 30s. 5. Nigdy Dalej można zastanawiać się, czy podnoszenie i cofanie ma być opcjonalne w trybie Auto i Manual, czy tylko w Manual, a w Auto zawsze podnosi i cofa. A co jeśli wybierzemy "nie podnoś" i zapomnimy? Może STANDBY z podniesieniem ramienia zawsze po 30 minutach od ostatniej operacji? Na tę chwilę zrezygnowałem z trybu AUTO dla singli. Nie mam pomysłu jak sprawdzić, że płyta (singel) znajduje się na talerzu. A włączenie Auto bez płyty (np. jakiś przypadkowy nacisk na przycisk w pilocie) spowodowałby opuszczenie igły na matę. Z dużą płyta nie ma problemu, bo nie ruszy, jak nie ma płyty (jest czujnik). To, że mam czujniki i mechanizmy wykonawcze, oraz że ich działanie zależy od oprogramowania stwarza duże możliwości tworzenia różnych scenariuszy działania, ale też nie chciałbym przeładować interfejsu nadmierną liczbą opcji.  Stąd chciałbym poznać Wasze zdanie - co powinien/mógłby taki gramofon mieć ustawione na stałe, a co powinno być opcją i ewentualnie jak te opcje pogrupować. Dzięki za poświęcony czas :-)  
    • Dlaczego są ograniczeniem? Nie planuje zmieniać niczego przez następne lata po zakupieniu kolumn A ktoś już słyszał te Wharfedale Evo 5.3? Napisałem w oryginalnym poście, że ich cena to około 5000 zł, ale się pomyliłem. Cena to jakieś 6500 zł. Macie je w ofercie @Q21 Jak brzmią?
    • I nie można było tak od razu
    • Najlepszy AVR do Triangli z tych wyżej wymienionych to bez wątpienia Denon x3800h. Później ewentualnie dołożysz wzmacniacz stereo Musical Fidelity M2si i Wiim Pro Plus lub Ultra.
    • Dla mnie Hogarth jest wokalnie ok, ale z jednej strony ich muzyka zrobiła się wtedy bardzo łagodna, a z drugiej - często brakowało melodii, które pozwoliłyby wokaliście zabłysnąć. Podobało mi się "The great escape" z "Brave". Albo to jak potraktował "Sympathy" Rare Birda. Niestety takich momentów było mało.  Inna sytuacja. Z jednej strony śmierć Iana Curtisa, z drugiej - odejście Fisha w atmosferze konfliktów. Myślę, że nie chodziło tylko o pieniądze, ale też o kwestie ambicjonalne - "to nasz zespół" itp. Potrafię ich zrozumieć.   Podtrzymuję, że to im się udało.     
    • Marillion II to zupełnie inna muzyka skierowana do ludzi o innej wrażliwości. Nie wartościuję a jedynie róźnicuję. Powinni byli zmienić nazwę, ale wtedy mieliby utrudniony start i mniejsze pieniądze. Dlatego tym bardziej szanuję New Order, bo się odcięli, nie poszli na zyskowną łatwiznę.
    • To KLIPSCH R-100SW Czarny, Aktywny, 150W by wystarczyl lub Klipsch R-120SW Aktywny 200W? Pewnie im więcej tym lepiej. Co do głośników to skrzynkowe
    • Abym dobrze zrozumial. Czyli łącząc cd poprzez cinch RCA dźwięk nie ulegnie degradacji?
    • W tym przedziale cenowym subik Magnat albo Klipsch, generalnie kup największy na jaki budżet pozwala   Co do Atmos, masz sufit powieszany (glosniki instalacyjne), czy twardy strop (głośniki skrzynkowe?
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...