Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. To proste. Najmocniej odbijają się fale padające na powierzchnię pod kątem 90 stopni (prostopadle). Potem im ostrzejszy kąt, to odbicie słabsze. Na suficie kąty odbicia są bliższe 90 stopni niż te na ścianach i podłodze (kwestia odległości źródła od powierzchni).
  3. Jarek co Ty wymyśliłeś? Za cholerę nie rozumiem 😎 Przecież max siły to O stopni patrząc przez pryzmat ucha i pierwszego odbicia. Odjeżdżając od zera siła maleje. Czyli dla 60 stopni będzie słabiej. Może coś Ci chodzą po głowie kąty rozpraszania na dyfuzorze, ale to inna historia nie związaną ze spinoramą jest 😉
  4. A jaka jest ta cała reszta? Czym się różnią plecionkowe woofery serii 600, 700 i 800?
  5. No to jeszcze jedna kwestia. Większe straty z powodu dużych kątów promieniowania. OK. Ale to broń obosieczna. Te kąty przy odbijaniu fal działają na korzyść odbić. Fale padające pod kątem 60 stopni odbijają się silniej niż te padające pod kątem 30 stopni. I znowu sufit robi się ważny:) Z powodu tych kątów, to ściany boczne robią się mniej ważne, bo słabiej przez nie odbijają.
  6. Pod względem samych koszy, to praktycznie niczym. Ale to tylko jeden z elementów, pamiętajmy o całej reszcie stanowiącą zmiany.
  7. No nie wyparuje i tu zgoda, że leci i tu, i tu podobnie, ale przyglądając się dyskusji poszło chyba o to, że sufit taki ważny, a jak widać przy uchu z sufitu będzie mniej niż z podłogi 😉
  8. Zapraszam na ulicę Strzelecką. To największy nasz salon w Katowicach.
  9. Aktualnie posiadam Monitor Audio Bronze 6, chcę zmienić na Monitor Audio Silver 500. Jednak będę się raczej decydował na zmianę amplitunera, aktualnie mam Denon X4300, planuję zmienić na Denon X6700/X6800, ewentualnie z dodatkową końcówką mocy na fronty, ale raczej zostanę tylko przy amplitunerze, dlatego planuję mocniejszy model. Myślałem tez o Arcam/Anthem, ale w Denon mam drugą strefę, a mam kolumny na tarasie które też zasilam amplitunerem, dlatego chyba jednak Denon. Co do Sub, ja kina bardzo mało używam, raczej muzyka. Suby raczej miały wzbogacić dźwięk w dolnych rejestrach. dużo opinii poczytałem i wiele ludzi chwali to rozwiązanie, stąd ten pomysł, ale nie ukrywam nigdy nie miałem suba do muzyki. Chciałem uzyskać dźwięk bardziej koncertowy, z mocnym uderzeniem stopy perskusji itp, ale czy to rozwiązanie jest słuszne nie wiem, dlatego właśnie się tu doradza,, zanim zakupię to co planuję i zanim sam przetestuję. Już sam nie wiem co daje więcej jakości, czy właśnie dołożenie subów, czy zmiana jednak ampli na wzmacniacz, czy może dołożenie końcówki mocy. Dużo możliwych konfiguracji, ale skoro suby musiałbym przepinać gdybym miał wzmacniacz do stereo a amplituner do kina to w takim razie to rozwiązanie wstępnie usuwam. Zostaje właśnie lepszy amplituner + kolumny + suby lub amplituner + końcówka na fronty + kolumny + suby.
  10. To może z innej strony. Zgadzasz się, że kolumna promieniuje tyle samo do dołu i do góry? To co się stanie z tym, co poszło do góry? Przecież nie wyparuje.
  11. Z ciekawości chciałem zobaczyć wertykalną spinoramę. Tam z reguły na częstotliwościach bliskich podziału zwrotnicy dzieją się cuda nawet dla dwudrożnych zestawów. To faktycznie drobne są ale... Uogólniając nawet, to bliżej sufitu jest podłoga. Mniejsze kąty, mniejsze tłumienie. Prekursorem tłumienia odbić na podłodze był chyba Wojtek Pszoniak. Do sufitu jest daleko, ale nawet patrząc na tą spinorame dla 2,5kHz to przy 70 stopniach mamy - 9dB. Patrząc na podłogę, na pierwsze odbicia byłoby ok.40 st. czyli dla 2,5kHz - 3dB. Przekładając dBSPL na ciśnienie dźwięku w uPa różnica jest dwukrotna czyli 2x więcej od podłogi poleci do uszu 😉 Źródło zdjęcia 😀
  12. Today
  13. Mariusz, tu nie chodzi o drobne. Po prostu nawet dla 60 stopni kierunkowe straty w najistotniejszym zakresie pasma (do 4 KHz) są stosunkowo niewielkie. Ma się co odbijać.
  14. Stosuję docisk o wadze 260 gramów kupiony na chińskim portalu bodajże za 40-50 zł. Taki z poziomicą. Mam gramofon Micro Seiki (też z napędem bezpośrednim) i w moim przypadku ten stabilizator sprawuje się wyśmienicie.
  15. Mariusz, wybrałeś mało interesujący zakres pasma. Potwórz swoje rozumowanie dla 1-4 kHz i 60 stopni. Pada na sufit?
  16. Pod digital można podłączyć odtwarzacz CD, jeśli ma wyjście cyfrowe "digital out". I słuchać muzyki z wykorzystaniem przetwornika cyfrowego wbudowanego we wzmacniacz. Do podłączenia potrzebny jest kabel optyczny, albo kabel koncentryczny, czyli pojedynczy kabel Cinch RCA. Najlepiej w pełni ekranowany.
  17. Hej, Upraszczanie nie ma sensu bo co kolumna to inna spinorama. 45 stopni na sufit przy odległości odsłuchu poniżej 2m to trochę mało. Wysokość kolumn ok. 1m. Do sufitu ponad 2,5m. Przy 45 stopniach prawie na 100% nie trafisz w pierwsze odbicia. "Na oko" celowałbym bliżej 60-70 stopni. Patrząc na ten wykres dla np. 8kHz widzę ok. -18dB dla 60 st. Teraz dla tej czestotliwości popatrz na taki sam wykres tylko horyzontalny zakładając, że ten jest wertykalny i popatrz pod jakim kątem masz pierwsze odbicia oraz określ różnicę w dB porównując do -18dB. Żeby to zrobić musiałbyś znać odległości od ścian by określić kąt. Dopiero po takiej analizie dowiemy się gdzie jest więcej lub mniej tych pierwszych odbić. Patrząc na kąt i porównując tłumienie dla konkretnych częstotliwości 😉 Pozdrawiam. M
  18. @Dedal proszę nie usuwać Sundary. To jakby Twój podpis.
  19. Metraż dość duży więc Nota 550 czy Zensor 5 to zdecydowanie za małe konstrukcje. Jeśli lubisz muzykę rockową, dobrze, że na stanie jest Yamaha bo ona pozwala na większy wybór kolumn, oferując właśnie raczej rockowe brzmienie. Wilson Raptor 7 jak najbardziej wpisują się w poszukiwane brzmienie tak samo jak Dali Zensor 7 (jeśli mogą być używane). Na pewno sprawdzą się też Pylon Pearl 25 lub Pearl 27 - bardzo dobrystosunek jakości do ceny i uniwersalne brzmienie. Jeśli lubisz brzmienie typu V, seria Opal od Pylona też może się sprawdzić. Z Indiana line, jeśli już to Tesi 561 brałbym pod uwage. Kef z serii Q (poza Q950) będą miały mało wypełnienia w niskich tonach więc ryzykownie.
  20. Mikelas, dyskusja miedzy mna a Kraftem dotyczy ilosci, nie tego czy pada. Wiadomo, ze pada. Tylko pytanie ile i jakich.
  21. Emirala słuchałem dość długo w 3 systemach, w tym moim. Generalnie zagrał lepiej od Qutesta, Aresa 12 i Auralica Vega. Dźwiękowo to taki trochę podrasowany lampą Ares (ciut więcej dociążenia i mięsa). Jest lepszy, ale mogę żyć bez niego. Kupiłbym i zamienił Aresa, ale nie mam go gdzie postawić (jest wysoki i zastawia mi telewizor, musiałbym najpierw przemeblowanie zrobić). Od 2 pozostałych był znacznie lepszy. I nie są to właśnie cechy wow - Emiral wygrał naturalnością dźwieku, pięknem wokali, wybrzmieniami i ogólną szlachetnością dźwięku. Dynamika też na wysokim poziomie. Chciało się go słuchać... w spokoju, właśnie bez męczenia...
  22. Pewnie nigdy się tego nie dowiemy, chyba,że ktoś zna ludzi w tej platformy Mam za to teorię , która jest trochę zgadywaniem ale zakładam ,ze iBood wykupuje znaczną część ( duże ilości ) stanów magazynowych od dystrybutorów, co pozwala im potem oferować ten sprzęt w danych cenach. Model R700 akurat ma bardzo dobre opinie , a wśród kolumn tej wielkości są też bardzo konkurencyjnie wycenione. Może po prostu nie ma znacznych stanów magazynowych modelu R700 bo sprzedaje się zgodnie z założeniami / zamówieniami od producenta.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...