Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 841 tematów w tym forum

  1. Buczenie suba Magnat 302a

    • 7 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 4,8k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 5,1k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
  2. Miniwieża do 1000 PLN

    • 2 odpowiedzi
    • 731 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 954 wyświetleń
    • 24 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
  3. Kolumny do wzmacniacza Nad c368 1 2

    • 47 odpowiedzi
    • 8,4k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 7,5k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 497 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 674 wyświetleń
  4. Zestaw stereo do 6 tys.

    • 20 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
    • 125 odpowiedzi
    • 16,6k wyświetleń
    • 34 odpowiedzi
    • 8,2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 940 wyświetleń
  5. Bass @ Treble

    • 9 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 8,4k wyświetleń
    • 29 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 2,8k wyświetleń
  6. Magnat Monitor Supreme 202

    • 8 odpowiedzi
    • 7,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
  7. Musical Fidelity M3i

    • 5 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Na początku zaznaczę, że porównanie nie może być traktowane zbyt naukowo z kilku powodów - pomiary wykonywane byly w pewnym odstępie czasowym (brak czasu aby usiasc na kilka h, kręcić gałkam, liczyć i analizować. Sama inicjalizacja projektu w ART na laptopie z Core i7 10 gen dla systemu 5.3.4 to kilkana-kilkanaście minut), pomiary bez ART (z DLBC) były dodatkowo wykonywane w konfiguracji 5.2.4. Głośność systemu też była odrobinę różna - jak znajdę chwilę spróbuję odkręcić gałkę o te kilka dB więcej, żeby sprawdzić jak system sobie radzi. Pomieszczenie to salon z aneksem kuchennym ~31 m^2, 84 m^3 bez żadnej specjalnej adaptacji akustycznej. Zastosowanie - głównie kino domowe. Skupiałem się na niskich tonach. Stąd brak pomiarów powyżej 120 Hz.  1.  Ostatnie pomiary z 5.2.4 i korekcją DLBC. Opadanie powyżej 80 Hz nie było dla mnie istotne bo crossover w tej konfiguracji wychodził coś ok 70 Hz.        2. Kalibracja z ART (5.3.4) - tutaj doszedł dodatkowy subwoofer (niezbyt mocny, wszystkie subwoofery to konstrukcje zamknięte). Nie wiadomo więc na ile wygładzenie krzywej to efekt nowych algorytmów czy też dodatkowego źródła - tzn. ja nie podejmuję się określenia tego.    No i spektrogram na któym bardzo ładnie widać, że powyżej 50 Hz (ART kompensuje w przedziale 50-150 Hz, suby od 20 Hz) jest mniej pików i są zdecydowanie krótsze.    Tutaj trochę pobawiłem się podziałem wsparcia między głośniki wg dostępnych poradników/rad w sieci. Tj. ograniczyłem wsparcie głośników surround i Atmos od 70 Hz, żeby nic im się nie stało. Wyłączyłem głośnik centralny z grup wsparcia (podobno pomaga w klarowności dialogów, nie weryfikowałem A/B. Na pewno jest lepiej w porównaniu do wcześniejszych algorytmów (DL/DLBC). Ustawiłem wsparcie subów na -24dB czyli mocniej w stosunku do wyjściowych -18 dB.   
    • Końcówka mocy jest najważniejsza bo ona ma bezpośredni kontakt z kolumnami, odpowiada za napędzenie i kontrolę, jednak ma najmniejszy wpływ na zmianę charakterystyki kolumn. Jeśli porównasz dwie końcówki które dobrze wysterują Twoje kolumny to różnic w brzmienie nie będzie.   Wyrazy współczucia.
    • Spadł z TIRa kontener z obudowami Fyne? Wszystko aktualnie do kupienia za 1500 zł para.  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...