Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
4 godziny temu, kaczadupa napisał:

Następnie z czapy wejście  na ATC. Niestety nic nie poradzę, że to świetnie brzmiący monitor, zwłaszcza w dedykowanych dla niego małych pomieszczeniach czy bliego pola

Myślę, że o każdych monitorach czy też kolumnach podłogowych, pomijając te zepsute bądź totalnie skaszanione, ktoś może powiedzieć, że są świetne. Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie co dla mnie, jako odbiorcy muzyki, liczy się najbardziej. Barwa? Precyzja? Budowanie przestrzeni? Świetny bas? Klejąca się do uszu średnica? A może soprany ostre jak igły? No i niestety tutaj pod wieloma względami małe ATC odrobinę kuleją. Bo owszem, bas mają świetny, ale niestety nawet małe menuety mają go więcej. Góra? Bardzo przyjemna. Ale czy ukazująca wszystkie "smaczki". Raczej chyba nie 🙂. Budowanie przestrzeni? To chyba jest największą bolączką tych monitorów. Bo jaki bym do nich wzmacniacz nie podłączył (nie miałem co prawda takich za 20k a większość to przedział między 3 a 10) to dźwięk był zwykle przyklejony do kolumn. I tak jak wspomniał wyżej @Grzesiek202 PMC 25.21 czy też wspomniane przeze mnie menuety, pod tym względem zostawiają ATC SCM7 7 daleko w tyle. Problemem jest też ukazywanie źródeł pozornych, które są w ATC niestety bardzo małe. Kolega @audiowitwspomniał też, że SCM7 grają wszystko "na jedno kopyto". I niestety, choć jestem wielkim fanem tych monitorów, muszę przyznać mu trochę racji. Na szczęście pozostaje średnica, która - jak mawiają audiofile - jest bardzo naturalna i organiczna. Jeśli więc ktoś lubi posłuchać Sade czy powiedzmy Fils-Aimè to będzie w siódmym niebie.

Pozdrawiam serdecznie 🙂.

Napisano (edytowany)

Słuchałeś więc OK.

Nie ze wszystkim się zgadzam, źródła pozorne z Menuet są takie jak ich rozmiar no ale niech będzie.
 Oczywiście mógłbym teraz dla równowagi „wychwalić”  wszystkie małe PMC jakie znam czy Dali Menuet ale mi się nie chce. 
Jako moje podsumowanie napiszę tylko, że serce muzyki to średnica a nie wywalone w kosmos wysokie tony i podbity fragmencik wyższego basu. Czy to  pięknie grający monitor ? Efekciarsko tak, pierwsze wrażenie super ale im dłużej tym… I  żadną elektroniką tego się nie naprostuje. De gustibus, niech będzie…

Dla mnie cały myk to znaleźć równowagę między nasyceniem a technicznością nie tracąc kontaktu ze średnicą czyli sercem muzyki. 
Pozdrawiam. 
 

 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano

Patrząc na wykres Proaców, które miałeś, wygląda na to, że i one mają wysokie tony podbite. Podobnie zresztą jak bas, który wychwalałeś. Nie wspomnę już o wysokich tonach bowersa, które wyglądają nie tylko na wywalone ale wręcz wystrzelone. Wychodzi na to, że nikt poza inżynierami z ATC nie opanował sztuki strojenia monitorów. Bo albo miekiszony w stylu dynaudio albo kłujące w uszy Bowersy czy PMC 🙂.

 

Napisano
19 minut temu, KrólKiczu napisał:

Nie wspomnę już o wysokich tonach bowersa, które wyglądają nie tylko na wywalone ale wręcz wystrzelone. Wychodzi na to, że nikt poza inżynierami z ATC nie opanował sztuki strojenia monitorów. Bo albo miekiszony w stylu dynaudio albo kłujące w uszy Bowersy czy PMC 🙂.

 

Nie taki prosty do interpretacji ten wykres Bowersów. 
 

W analizie do wykresu pasma redakcja pisze tak:

„Płynnie wzrasta wraz ze wzrostem częstotliwości w tonach wysokich, osiągając szczyt między 9 kHz a 10 kHz. Jest to zbyt wysoka częstotliwość, aby B&W brzmiały „jasno”, ale jak odkryłem, doda to „powietrza” do postrzeganej równowagi. „

Napisano (edytowany)

Rozmawialiśmy o trzech malutkich! monitorach tj. PMC 25.21i , Dali Menuet i ATC SCM7. I tego się trzymajmy a nie monitorów trzy razy większych. I 4 razy droższych. 

Czego można oczekiwać od tak małej konstrukcji? 


Akurat w Dali i ATC wiedzą co trzeba z mikrusami zrobić a w PMC mamy co mamy… czyli łapanie na pierwszy efekt, efekciarstwo. Tak, złapałem się na to z małym Bowersem, idą dalej w świat.  Drugi raz nie kupię monitorka, który chce aby wysokie tony grały pierwsze skrzypce, nie tędy droga.  

Przykro mi, że PMC to akurat Twój monitor ale wiem, że jako meloman szybko zrozumiesz, że - jeszcze raz to napiszę - nie tędy droga z malutkim monitorem. 

Ciekawe czemu p. Kisiel nawet się nie zająknął o średnicy w teście PMC 25.21i Active. Z grzeczności wolał pochwalić wyeksponowane wysokie tony, które grają pierwsze skrzypce i wycinek basu, który przypomina pukanie dłonią do drzwi. 
 

Seba, akurat Dali Menuet to konstrukcja świetna i spokojnie możesz ją postawić nad ATC SCM7 (nie będę się o to spierał) ale co w tym zacnym towarzystwie robią  małe PMC? No bądźmy poważni…
 

A tu krótkie podsumowanie profesjonalisty z naszego Magazynu Audio, test małych PMC i małych ATC. 

 

IMG_2429.png

IMG_2428.png

Na koniec, żeby sprawiedliwości stało się zadość - ceny za PMC a małego Bowersa czy Dali Menuet czy ATC to dwa różne światy. 

I linki do poczytania:

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/4058-pmc-active-twenty5-21i

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/3151-atc-scm7

Edytowano przez kaczadupa
Napisano

Dziękuję za rady, jednak pozostanę przy swoich monitorach. Przynajmniej na razie 🙂.

A tak na marginesie - słuchałeś tych PMC czy kierujesz się tylko tym co napisał naczelny miesięcznika audio🙂?

I drugi margines. Nie dalej jak miesiąc lub 2 wstecz strasznie zachwycałeś się bowersami? Co się stało? Zmieniła się akustyka pokoju odsłuchowego (domyślam się, że panele pewnie zostały zwrócone) czy też jakiś dobry duch podszepnął: Adamie, nie idź tą drogą.

Moja konkluzja jest taka: ciężko traktować Cię na poważnie, bo nawet rzeczy które tuż po wypożyczeniu wzbudzają zachwyt i biją na głowę POD KAŻDYM WZGLEDEM ATC (przypomnijmy historię Eposów) potem nagle dostają lewego sierpa od ATC i w ostatnich minutach walki zaliczają sromotne KO.

Napisano

Żeby Cię pocieszyć napiszę, że też jechałeś po swoich PMC jak ATC były u Ciebie  nr 1 więc proszę się nie czepiać :)

Efekciarskie granie też jest ok, na chwilę, a jeszcze szybciej się sprzedaje. Kupiec moich Bowersów w gratisie swoje jajka dodaje. :)

 

Napisano
36 minut temu, kaczadupa napisał:

Kupiec moich Bowersów w gratisie swoje jajka dodaje. :)

I to jest transakcja! Choć wątku jednak nie drążmy, niech pozostanie przeze mnie rozumiany jak jest teraz.

Wracając do tematu, jeśli jakimś cudem ten kupujący połączy te kolumny z Ma1000 😉, to będzie...no właśnie efekciarsko. 

48 minut temu, kaczadupa napisał:

Efekciarskie granie też jest ok, na chwilę,

I żadnym wzmacniaczem być tego nie zmienił?

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, kaczadupa napisał:

Efekciarskie granie też jest ok, na chwilę, a jeszcze szybciej się sprzedaje.

To po drugiej stronie też może na chwilę oczarować, ale to nie dla mnie. Skoro ktoś spaprał robotę już w reżyserce, to dlaczego inne płyty mają na tym cierpieć?  Wiem, jak potrafią zagrać moje graty, ale: w moim pokoju, i moją muzykę. Niestety, muszę sprawdzić jak sie sprzedaje ciepły, kolorowo grający,  basowy wzmacniacz. Teoretycznie, sądząc po wpisach na forum,  mnóstwo osób na  szuka takiego brzmienia.

Edytowano przez Grzesiek202
Napisano (edytowany)
10 godzin temu, Grzesiek202 napisał:

Niestety, muszę sprawdzić jak się sprzedaje ciepły, kolorowo grający,  basowy wzmacniacz. Teoretycznie, sądząc po wpisach na forum,  mnóstwo osób na  szuka takiego brzmienia.

Jest szansa, że Unison szybko pójdzie, a nowy nabywca będzie zachwycony. Tego życzę Wam obu. :) 

A swoją drogą, ciekawe, jak zagrałyby Twoje B&W z jakimś bardziej zaawansowanym piecem o podobnym charakterze. (Nie namawiam do brania kredytu - tylko głośno myślę. ;)). Czymś w stylu właśnie tego Circle Labsa A200. Na pewnym poziomie ciemniejsze i trochę cieplejsze granie nie musi już wykluczać szczegółowości, wyrazistości, szybkości i powietrza.

Edytowano przez Rafał S

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...