Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
46 minut temu, MariuszZ napisał:

16 bitów to tylko 96dB zakresu dynamicznego

A winylu 70 w porywach 75dB. 

Czy to znaczy że ludzie zaraz przestaną słuchać winylu bo z CD jest lepsza dynamika? No bez żartów. :D 

Nawet nie przypuszczam, że im te "niedostatki dynamiki" sen z oczu spędzają. :D

Mało tego! Osobiście znam takich co słuchają tylko z kaset, choć tam dynamika 55dB to już święto lasu.  

33 minuty temu, elektron6 napisał:

Szkoda czasu na dyskusje

Tak jest! Tyle w temacie. 

Przyszedł leśniczy i wyp*** wszystkich z lasu. :D 

Edytowano przez il Dottore
Napisano
33 minuty temu, il Dottore napisał:

winylu 70 w porywach 75dB.

Czy w gramofonowym pre masz cyfrową regulację głośności? 

Chyba nie zrozumiałeś przekazu. 

Może niepotrzebnie zacytowałem wycinek wypowiedzi. Zabrakło 

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Naprawdę? Niby kto dąży???

Do wysokich wartości rozdzielczości DAC dążą chociażby Ci, którym zależy by cyfrowa regulacja głośności nie ograniczała możliwości odtworzenia materiału zapisanego w tych Twoich 16 bitach na CD czy innym nośniku. 

 

Napisano
7 minut temu, MariuszZ napisał:

Do wysokich wartości rozdzielczości DAC dążą chociażby Ci, którym zależy by cyfrowa regulacja głośności nie ograniczała możliwości odtworzenia materiału zapisanego w tych Twoich 16 bitach na CD czy innym nośniku. 

Ale ja nie mam cyfrowej regulacji głośności. I odradzam ją z przyczyn jak wyżej. Choć powiadają że dla 16-bitowego pliku sztuczne podwyższenie rozdzielczości do 24 bit i wykorzystanie bitów nadmiarowych do regulacji głośności nie spowoduje utraty jakości. Nie wiem, nigdy się w to nie bawiłem. Dla mnie to ingerencja w oryginalny plik. 

To przecież podstawowa sprawa dla każdego kto bawił się w PC Audio - omijamy regulację głośności Windows. Podobnie omijamy wszelkie sztuczne wyrównywanie głośności utworów. 

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa. Analogowo. :) 

Choć i tutaj już zaszedł postęp i zamiast potencjometrów są już drabinki rezystorowe lub zintegrowane w chipach. Nie mówimy tu o DAC - mówimy o ANALOGOWEJ regulacji głośności. 

Napisano
9 minut temu, il Dottore napisał:

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa. Analogowo. :)

Szczególnie jak ktoś korzysta np. ze streamera Eversolo A6 czy A8 lub innego cyfrowego źródła z funkcją pre.

Doceniam analogowe rozwiązania regulacji, ale czy każdy tego oczekuje co Ty czy ja? 😉

Napisano
6 godzin temu, il Dottore napisał:

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa.

Zwłaszcza biorąc pod uwagę nierównomierność.

Ja tam wolę drabinkę.

39789-yamaha_a_s1100_fot8.jpg

8 godzin temu, il Dottore napisał:

16/44.1 to dla mnie złoty standard. Skoro wystarczał mi w latach 80-tych, gdy miałem słuch nietoperza, to tym bardziej wystarcza mi dziś z moim starczym audiogramem. 

 

Za 1000€ możesz mieć bardzo dobry DAC na drabince lub delta-sigma. I ja droższych nie kupuję. Bo po prostu nie warto przy tak nieprawdopodobnym postępie w technologii cyfrowej. 

Jeszcze kilka miesięcy temu spokojnie było mnie stać na DAC za 7-8 tys € 

Postęp? Jaki postęp, w czym? Ja kupiłem DAC 15 lat temu za £300 i gra tak samo dobrze jak w chwili kupna 😇 

Ludzie się zupełnie nie znają i dają sobie wciskać dace po kilka tysięcy $/€/£.

  • 2 weeks later...
Napisano

Jesli dobrze pamiętam,  mialem w domu NAD C658.

Jak dla mnie dźwięk jakby zamulony?

Wygral z nim Cambridge CXA81. 

Myślę ze ten Cambridge CXN100, jest przynajmniej warto sprawdzic.

Ile chcesz wydać, na takie all in one? 

Bo jeśli możesz wiecej, to zerknij na Gato Audio DIA250s z funkcją streaming.

Miałem ten wzmacniacz I mogę z czystym sumieniem polecić. Niestety troche kosztuje.

 

 

Napisano
11 minut temu, terracan1929 napisał:

 

No ale ja szukam streamera z DAC, a nie all in one :)

Ten Cambridge siedzi  w cenie - ok 4 tys. i ma XLR-y.

Przecież ten NAD to wzmacniacz ze streamingiem jest. A pytałeś o niego, wiec wspomniałem o CXA81 I Gato.

 

Napisano
6 minut temu, MacieQ napisał:

Gustard A26

Słuchałeś go? Mnie się kiedyś podobał A22, którego wycofali z produkcji po spaleniu się fabryk AKM. Potem długo się wahałem między X26 Pro i R26, w końcu wybrałem tego drugiego i grał u mnie przez jakiś czas. Jestem ciekaw, czy A26 dołożył coś do przyjemnego (choć trochę rozjaśnionego) dźwięku A22.

Napisano
11 godzin temu, terracan1929 napisał:

Czy ma ktoś doświadczenie z NAD C658?  Czy sprzęt jest warty "grzechu"?

Czy można go używać nie jako przedwzamcniacz, a li tylko jako streamer i DAC ?

Może @Top Hi-Fi & Video Design napiszą coś więcej na jego temat?

 

 

Wiesz co,

Do 6000 zł to jest bardzo mocna propozycja, bo łączysz kilka rzeczy dobrej jakości:

-Bluos-streamer, DAC, preamp, wyjście na suba, spora ścianka podpięć...

Najczęściej sprzedajemy go jako streamer i DAC. Jako preamp rzadko. A jaka końcowka mocy miałaby być do tego?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...