Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
46 minut temu, MariuszZ napisał:

16 bitów to tylko 96dB zakresu dynamicznego

A winylu 70 w porywach 75dB. 

Czy to znaczy że ludzie zaraz przestaną słuchać winylu bo z CD jest lepsza dynamika? No bez żartów. :D 

Nawet nie przypuszczam, że im te "niedostatki dynamiki" sen z oczu spędzają. :D

Mało tego! Osobiście znam takich co słuchają tylko z kaset, choć tam dynamika 55dB to już święto lasu.  

33 minuty temu, elektron6 napisał:

Szkoda czasu na dyskusje

Tak jest! Tyle w temacie. 

Przyszedł leśniczy i wyp*** wszystkich z lasu. :D 

Edytowano przez il Dottore
Napisano
33 minuty temu, il Dottore napisał:

winylu 70 w porywach 75dB.

Czy w gramofonowym pre masz cyfrową regulację głośności? 

Chyba nie zrozumiałeś przekazu. 

Może niepotrzebnie zacytowałem wycinek wypowiedzi. Zabrakło 

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Naprawdę? Niby kto dąży???

Do wysokich wartości rozdzielczości DAC dążą chociażby Ci, którym zależy by cyfrowa regulacja głośności nie ograniczała możliwości odtworzenia materiału zapisanego w tych Twoich 16 bitach na CD czy innym nośniku. 

 

Napisano
7 minut temu, MariuszZ napisał:

Do wysokich wartości rozdzielczości DAC dążą chociażby Ci, którym zależy by cyfrowa regulacja głośności nie ograniczała możliwości odtworzenia materiału zapisanego w tych Twoich 16 bitach na CD czy innym nośniku. 

Ale ja nie mam cyfrowej regulacji głośności. I odradzam ją z przyczyn jak wyżej. Choć powiadają że dla 16-bitowego pliku sztuczne podwyższenie rozdzielczości do 24 bit i wykorzystanie bitów nadmiarowych do regulacji głośności nie spowoduje utraty jakości. Nie wiem, nigdy się w to nie bawiłem. Dla mnie to ingerencja w oryginalny plik. 

To przecież podstawowa sprawa dla każdego kto bawił się w PC Audio - omijamy regulację głośności Windows. Podobnie omijamy wszelkie sztuczne wyrównywanie głośności utworów. 

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa. Analogowo. :) 

Choć i tutaj już zaszedł postęp i zamiast potencjometrów są już drabinki rezystorowe lub zintegrowane w chipach. Nie mówimy tu o DAC - mówimy o ANALOGOWEJ regulacji głośności. 

Napisano
9 minut temu, il Dottore napisał:

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa. Analogowo. :)

Szczególnie jak ktoś korzysta np. ze streamera Eversolo A6 czy A8 lub innego cyfrowego źródła z funkcją pre.

Doceniam analogowe rozwiązania regulacji, ale czy każdy tego oczekuje co Ty czy ja? 😉

Napisano
6 godzin temu, il Dottore napisał:

Głośność najlepiej regulować potencjometrem Alpsa.

Zwłaszcza biorąc pod uwagę nierównomierność.

Ja tam wolę drabinkę.

39789-yamaha_a_s1100_fot8.jpg

8 godzin temu, il Dottore napisał:

16/44.1 to dla mnie złoty standard. Skoro wystarczał mi w latach 80-tych, gdy miałem słuch nietoperza, to tym bardziej wystarcza mi dziś z moim starczym audiogramem. 

 

Za 1000€ możesz mieć bardzo dobry DAC na drabince lub delta-sigma. I ja droższych nie kupuję. Bo po prostu nie warto przy tak nieprawdopodobnym postępie w technologii cyfrowej. 

Jeszcze kilka miesięcy temu spokojnie było mnie stać na DAC za 7-8 tys € 

Postęp? Jaki postęp, w czym? Ja kupiłem DAC 15 lat temu za £300 i gra tak samo dobrze jak w chwili kupna 😇 

Ludzie się zupełnie nie znają i dają sobie wciskać dace po kilka tysięcy $/€/£.

  • 2 weeks later...
Napisano

Jesli dobrze pamiętam,  mialem w domu NAD C658.

Jak dla mnie dźwięk jakby zamulony?

Wygral z nim Cambridge CXA81. 

Myślę ze ten Cambridge CXN100, jest przynajmniej warto sprawdzic.

Ile chcesz wydać, na takie all in one? 

Bo jeśli możesz wiecej, to zerknij na Gato Audio DIA250s z funkcją streaming.

Miałem ten wzmacniacz I mogę z czystym sumieniem polecić. Niestety troche kosztuje.

 

 

Napisano
11 minut temu, terracan1929 napisał:

 

No ale ja szukam streamera z DAC, a nie all in one :)

Ten Cambridge siedzi  w cenie - ok 4 tys. i ma XLR-y.

Przecież ten NAD to wzmacniacz ze streamingiem jest. A pytałeś o niego, wiec wspomniałem o CXA81 I Gato.

 

Napisano
6 minut temu, MacieQ napisał:

Gustard A26

Słuchałeś go? Mnie się kiedyś podobał A22, którego wycofali z produkcji po spaleniu się fabryk AKM. Potem długo się wahałem między X26 Pro i R26, w końcu wybrałem tego drugiego i grał u mnie przez jakiś czas. Jestem ciekaw, czy A26 dołożył coś do przyjemnego (choć trochę rozjaśnionego) dźwięku A22.

Napisano
11 godzin temu, terracan1929 napisał:

Czy ma ktoś doświadczenie z NAD C658?  Czy sprzęt jest warty "grzechu"?

Czy można go używać nie jako przedwzamcniacz, a li tylko jako streamer i DAC ?

Może @Top Hi-Fi & Video Design napiszą coś więcej na jego temat?

 

 

Wiesz co,

Do 6000 zł to jest bardzo mocna propozycja, bo łączysz kilka rzeczy dobrej jakości:

-Bluos-streamer, DAC, preamp, wyjście na suba, spora ścianka podpięć...

Najczęściej sprzedajemy go jako streamer i DAC. Jako preamp rzadko. A jaka końcowka mocy miałaby być do tego?

Napisano
Dnia 7.10.2025 o 20:07, Rafał S napisał:

Słuchałeś go? Mnie się kiedyś podobał A22, którego wycofali z produkcji po spaleniu się fabryk AKM. Potem długo się wahałem między X26 Pro i R26, w końcu wybrałem tego drugiego i grał u mnie przez jakiś czas. Jestem ciekaw, czy A26 dołożył coś do przyjemnego (choć trochę rozjaśnionego) dźwięku A22.

Miałem go u siebie na testach ...niestety albo stety odpadł jako DAC z porównaniu wtedy z RME Adi-2 FS oraz jako streamer - ale jako streamery odpadł tylko dlatego że nie obsługiwał Amazon Music a to był dla mnie priorytet. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...