agaj666 Napisano 26 września 2017 Udostępnij Napisano 26 września 2017 Powiedzcie mi dobrzy ludzie czym się różnią między sobą modele Cantona : Karat, Quinto. GLE, Fonum, LE, DC ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek75 Napisano 26 września 2017 Udostępnij Napisano 26 września 2017 Po pierwsze wydaje mi się, że mieszasz ( świadomie, lub nie) serie z różnych lat. Jeśli chodzi o obecne wystarczy wejść na stronę firmową Canton'a, lub jakiegoś salonu mającego ich pełną ofertę. Wybór jest ogromny gdyż w każdej serii modelowej jest kilka modeli podstawkowych i podłogowych, zresztą tak ma niemal każda firma. Jeśli chodzi o klasyczne kolumny to "zabawa" zaczyna się od serii GLE, potem chrono, jakieś odmiany chrono DC, chrono SL, Ergo, Vento, Reference. Niemniej są tu fani Cantona którzy wytkną pewnie, że coś pominąłem, niemniej tak w skrócie to wygląda. Różni jest bardzo dużo: wykonanie, czyli głównie materiały skrzyń, konstrukcja, przetworniki, zaawansowanie technologiczne, finalnie brzmienie i cena. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 26 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 września 2017 (edytowany) Raczej nieświadomie. Chcę kupić monitorki Cantona i wybrałem kilka modeli, właśnie z tych wymienionych serii, bo mieszczą się w limicie cenowym oraz wymiarowym co ma dla mnie duże znaczenie. Wiadomo, że jedne mają dwa i inne trzy głośniki (w te celuję) i różne parametry ale myślałem, że odpowiedź będzie łatwiejsza . Które najładniej grają i mają dobry basik? Teraz mam monitory Klipsch B2 i trochę dołu brakuje... Edytowano 26 września 2017 przez agaj666 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 26 września 2017 Udostępnij Napisano 26 września 2017 Jeśli z Klipscha brakuje dołu to wymiana na inne monitory może być niewystarczająca, chyba że na takie ze znacznie większym głośnikiem basowym. Ilość głośników nie ma znaczenia, mogą być 2-drożne lepsze od 3-drożnych i na odwrót. Seria Karat jest wysoko w hierarchii Canton, obstawiałbym za nią, na pewno nie GLE czy LE. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Ender Napisano 26 września 2017 Udostępnij Napisano 26 września 2017 (edytowany) A próbowałeś pochodzić po pokoju i sprawdzić, gdzie jest najwięcej niskich? Polataj z tymi monitorkami po pokoju, pozmieniaj ustawienie. Dalej, bliżej od ścian; szerzej lub węziej rozstaw - przyjmuje się, że minimalne odległości między kolumnami to 180 cm, a odległości od ścian to 50 cm nawet tych z przednim bassreflexem. Możesz spróbować je dociążyć, np plastikowymi butelkami z wodą. Sprawdź jak się zmienia dźwięk. Zmień podłoże, ustaw na podkładkach z filcu, a później na płytce ceramicznej, kamiennej, marmurowej, granitowej. Zobacz jak Ci pasuje najlepiej. Zalecane są granity lub bazalty, przy lekkich kolumnach można je dociążyć taką płytką dociętą na wymiar. Najlepiej przykleić ją do"dachu" kolumny masą blutack. Można też przykleić matę wygłuszającą we wnątrz kolumny. Ale o szczegóły techniczne zapytaj bardziej doświadczonych kolegów. Sam tego nie robiłem. Czy monitory stoją na stendach, czy masz je może gdzieś upchnięte na półce? Jak duży masz pokój? Edytowano 26 września 2017 przez 1Ender Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 września 2017 Udostępnij Napisano 27 września 2017 Przy klipsch B2 może brakować dolu. Mało kto wie, bo mało kto sprawdzał, a klipsche podstawkowe grają bardzo sztywno. Przez co ich bas wydaje się być płytki. To mocne kolumny potrafiące się na prawdę głośno rozkręcić ale nigdy basem walić nie będą. Klipsch ma swój spory bas że względu na spore obudowy każdej konstrukcji. W podstawkach tego nie ma. Ale fakt sypnales modelami i porównujcie. Ja obiekcie karatów nie lubię , gle podstawowe lubiane modele. Dużo lepiej radzi sobie chrono. W dobrej kasie znajdziesz magnaty 673 które nie ustępują niczym monitorom gle. Albo kolega ender znalazł za 150 euro heco metasy xt301 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 27 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 września 2017 Nie bardzo jest po czym latać. Zagracone 12 M2 w bloku. Klipsy stoją na półkach regału z Ikei więc jak położę na nie marmur lub granit to zwiększę ich wartość dwukrotnie ?. O ile się nie zawalą...Poza tym Klipsy mają garba na górze. One startują od 65 Hz, a znalazłem Cantony , które zbieraja się od 28 Hz. To chyba spora różnica. No i są to budowy zamknięte więc nie ma problemów z bas refleksem. Standy odpadają. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hoo-Lec Napisano 27 września 2017 Udostępnij Napisano 27 września 2017 Kolego agaj666 o 28 Hz w bloku ? fragment artykułu na temat akustyki Długość fali dźwiękowej. Jak wiemy, fala dźwiękowa porusza się w powietrzu z prędkością 344 m/s (przy 21 0C). Długość fali jest wyrażona wzorem l=c/f, gdzie c= 344 m/s a f (częstotliwość) wyrażona jest z Hz. Tak więc dla przykładowych częstotliwości f=Hz długość fali będzie wynosić: f-20 Hz - l - 17,2 m f-50 Hz - l - 6,88 m f-100 Hz - l - 3,44 m Interferencja fal. W pomieszczeniach zamkniętych zachodzi jeszcze inne zjawisko. Istnienie równoległych ścian, podłogi i sufitu powoduje, że fala dźwiękowa dochodząc do przeszkody odbija się od niej (przy czym pewna jej część jest pochłaniana) i wraca. Wracając napotyka falę pierwotną i wtedy zachodzi zjawisko zwane interferencją. Interferencja polega na chwilowym wzmocnieniu bądź osłabieniu fali, w zależności od jej stanu. Przy pewnej częstotliwości, w wyniku nałożenia się dwóch fal o przeciwnych kierunkach powstaje fala stojąca. Możemy to sobie wyobrazić jako nieregularny zbiór "gór i dolin", obrazujących, niczym mapa, strzałki (wzmocnienia) i węzły (osłabienia) fal dźwiękowych. Taka interferencja najsilniej ujawnia się w zakresie małych częstotliwości, dla których długość fali jest porównywalna z odległościami ścian. Narożniki pokoju oraz łączenia ścian są punktami w których bardzo wyraźnie występują strzałki (wzmocnienie) fal stojących. W praktyce falę stojącą możemy usłyszeć. Jeżeli z głośników wydobywa się przez długą chwilę dźwięk, który spowoduje powstanie fali stojącej, to wystarczy że przejdziemy się po pokoju by w pewnym miejscu usłyszeć wyraźnie głośniejszy dźwięk (strzałka), a przechodząc dalej stwierdzić że dźwięk jest mocno osłabiony (węzeł). Najbardziej dokuczliwą cechą wzbudzania się fal stojących jest charakterystyczne "dudnienie" w zakresie niskich tonów. Rezonans pomieszczenia. Jak wiemy, gdy wymiary pokoju są zbliżone do długości fali, w wyniku interferencji łatwo powstanie fala stojąca. Taką częstotliwość fali nazywa się częstotliwością rezonansową, lub krócej rezonansem pomieszczenia. Inna nazwa to mody własne pomieszczenia. Częstotliwość rezonansową łatwo obliczyć znając odległości pomiędzy ścianami: FR = 344/2x, gdzie x to właśnie odległość. Ponieważ w pokoju jest wiele płaszczyzn równoległych (przynajmniej 3 pary), fal stojących może być więcej. Fale dźwiękowe o pewnych częstotliwościach mają długości zbliżone do wymiarów naszego pokoju. I tak np. przy szerokości pokoju 3.5 m, może powstawać fala stojąca przy częstotliwości ok. 50 Hz (dokładnie 49,14 Hz), a długość pokoju 4,5 m wygeneruje nam falę stojącą o częstotliwości 38,22 Hz. Co więcej, mogą powstać częstotliwości harmoniczne, będące wielokrotnościami częstotliwości podstawowej. Najbardziej dokuczliwe są rezonanse do 100 Hz. Najniższa częstotliwość rezonansowa w danym pomieszczeniu nazywa się rezonansem podstawowym. Na naszym przykładzie będzie to 38,22 Hz a jego harmonicznymi są: 76,44 Hz, 114,66 Hz itd. Rezonanse pomieszczenia możemy także zmierzyć. Jeżeli mamy płytę testową z nagranym, precyzyjnie przestrajanym dźwiękiem o różnej częstotliwości, to właśnie przy częstotliwości rezonansowej (i jej okolicach) usłyszymy charakterystyczne "dudnienie" dźwięku. Tu cały tekst https://www.rms.pl/aktualnosci/sprzet/716-akustyka-pomieszcze poczytaj wyciągnij wnioski o tych 28 Hz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 września 2017 Udostępnij Napisano 27 września 2017 No to jest jedno A drugie to przecież jakąś bujda żeby podstawkowe monitory schodzili tak nisko. Przy minus 10db chyba ? Sorki że tak krótko po twoim zacnym poście hoo-lec Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 27 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 września 2017 No dobra, czas na konkrety. Ta bujdą z 28 Hz to : CANTON QUINTO 520 , Canton Fonum 100, Canton Karat 30 ( no dobra, od 30 Hz). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hoo-Lec Napisano 27 września 2017 Udostępnij Napisano 27 września 2017 Agaj sam mam w piwnicy(zapakowane) Fonum 401 niby schodzą do 35 Hz po zamianie na Dynaudio BM6 które mogą zejść do 43 Hz jest kolosalna różnica w jakości ale też mocy niskich tonów, realnie podejrzewam że u siebie mogę uzyskać 55-60 Hz a takie wartości mi osobiście odpowiadają Co do serii Fonum to potrafią kopnąć basem grają ocieplonym dźwiękiem ładna scena za te pieniążki naprawdę fajna propozycja, sam trzymam w piwnicy na lepsze czasy bo nie sprzedam ich za 350-400 zł dla porównania miałem wcześniej KEF q100 i fonumy bardziej mi leżą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 27 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 września 2017 Ja nie mierzę tych wartości, po prostu podaję co wyczytałem, a prawda leży po środku czyli pewnie mają ze 45 HZ. To i tak lepiej niż Klipsy, a jak będą za bardzo grzmiały to mam pokrętło od basu i nie zawaham się go użyć Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Ender Napisano 27 września 2017 Udostępnij Napisano 27 września 2017 (edytowany) Możesz też wysłać kolumny do modyfikacji zwrotnicy, może tak prościej i szybciej? Zamiast szukać, kupować, słuchać, sprzedawać i znowu - szukać, kupować, słuchać, sprzedawać i tak możesz się dość długo bawić. Ja swoje kolumny wysłałem do @Audio Autonomy. Mam je około 5 dni i gram tak po około 10-15 godzin dziennie - to co mogę powiedzieć - efekt bardzo dobry. Od początku co rzuciło mi się na uszy to niesamowita przestrzeń i powietrze. Dzisiaj po około 50-60 godzinach grania jest znacznie lepiej. Dźwięk nabrał dociążenia, której na początku trochę brakowało (po modzie), a tony niskie przybrały na sile. Przy czym zabieg ten miał poprawić średnicę i zdjęcie tzw. koca. Przypuszczam, że nowe elementy muszą się wygrzać stąd te zmiany w dźwięku. Ogólnie jestem więcej niż zadowolony, bo kolumny z dnia na dzień grają coraz lepiej. Pozdrawiam Edytowano 27 września 2017 przez 1Ender Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 Prawda nie leży po środku. Zrozum te parametry producenci kolumn podają tak jak normy spalania współczesne samochody. Naginanie rzeczywistości to norma. Aby kolumna ładnie wyglądała w katalogu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 28 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 września 2017 40 lat temu też tak się bawili? Dopasowywali liczby pod gusta i oczekiwania? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 No a jak wyjaśnić to co tu jest? Skąd to pasmo? Czułość kolumn? Myślę że wtedy może nie robili tego specjalnie. Może nikt tego po prostu nie mierzył tylko obliczali . No nie wiem szukam chyba usprawiedliwień ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrozu99 Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 kolega agaj666 z vf ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StaryWilk Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 1 godzinę temu, S4Home napisał: Zrozum te parametry producenci kolumn podają tak jak normy spalania współczesne samochody. Mógłbyś rozwinąć i podać wg jakich norm odbywają się pomiary kolumn? Nie spodziewałem się, że jest to tak usystematyzowane jak w motoryzacji. Bo jeśli chodzi o samochody to jest to ściśle znormalizowane w jakich warunkach są przeprowadzane testy spalania. Cykl pomiarowy i warunki testu są jednakowe dla wszystkich producentów, są częścią procesu homologacyjnego, a jeśli ktoś manipuluje przy testach może liczyć się z gigantycznymi karami. Możesz więcej poczytać pod hasłem NDEC (ang. New European Driving Cycle). Oczywiście inne są w Europie, inne w USA, jeszcze inne w innych częściach świata. Problemem jest nieumiejtęność interpretacji tych wyników/ brak świadomości kupujących. Norma jest normą, nie jest doskonała, ale nie ma innej możliwości, żeby wyniki podawane przez różnych producentów były porównywalne między sobą. Przecież inne spalanie uzyskamy w zakorkowanym Wrocławiu inne w spokojnej jeździe między wioskami itd. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 Porównanie z samochodami nie było trafione. W przypadku kolumn jest dużo gorzej. Każdy "mierzy", jak mu pasuje. W różnych przestrzeniach (otwarta, półotwarta, zamknięta) i z różnymi spadkami (-3 dB, -6 dB, -12 dB lub nie wiadomo ile dB). Na koniec, jak wynik i tak nie wyjdzie odpowiednio imponujący, to wpisuje się do tabelki tyle, żeby dobrze wyglądało. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agaj666 Napisano 28 września 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 września 2017 44 minuty temu, mrozu99 napisał: kolega agaj666 z vf ? Yyy ?. Wszędzie mnie pełno ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 Rozmawialem wczoraj z Robertem z YB. U nich parametry są mierzone w komorze bezdechowej i takie parametry podają. I masz rację. Producent podaje zakres np 33hz ale już nie dopisuje, ze jest on przy -9db. A późniek Kowalski idzie do sklepu i wow. Ale zejście! Skonczyły się czasy kiedy odpowiednie wykresy byly na tabliczkach przytwiedzonych do kolumny Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StaryWilk Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 23 minuty temu, Kraft napisał: Porównanie z samochodami nie było trafione. W przypadku kolumn jest dużo gorzej. Każdy "mierzy", jak mu pasuje. W różnych przestrzeniach (otwarta, półotwarta, zamknięta) i z różnymi spadkami (-3 dB, -6 dB, -12 dB lub nie wiadomo ile dB). Na koniec, jak wynik i tak nie wyjdzie odpowiednio imponujący, to wpisuje się do tabelki tyle, żeby dobrze wyglądało. Tego się właśnie spodziewałem, dlatego jestem ciekawy odpowiedzi S4Home. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 Normy podawania parametrów przez producentów audio nie są znormalizowane. Przybliżylem kwestie somochodowa że względu na to że w zależności jak się mierzy tak ci wyjdzie. Maja ścisle określone normy i co z tego skoro i tak ich nie osiągają. Tutaj jest podobnie. Nie miałem na myśli samych norm tylko wynik. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StaryWilk Napisano 28 września 2017 Udostępnij Napisano 28 września 2017 (edytowany) Nie brnij dalej w porównanie do samochodów bo jest dokładnie odwrotnie niż piszesz... Norma NDEC, o której pisałem określa warunki testu, a nie definije kryteriów odbioru jak np. EURO 6, czy ULEV. Nie osiągnięcie normy NDEC oznaczałoby zmianę warunków testu np. zmniejszenie ilości symulacji postoju, a wydłużenie symulacji pokonywania odcinków z jednostajną prędkością, albo. np. niedozwolone modyfikacje techniczne idące dalej niż dopuszcza norma. Nie mniej warunki laboratoryjne testów w motoryzacji są znormalizowane i jednakowe dla wszystkich producentów w danym regionie. Nie ma zatem podobieństwa do audio, bo sam piszesz, ze Normy podawania parametrów przez producentów audio nie są znormalizowane. Edytowano 28 września 2017 przez StaryWilk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 29 września 2017 Udostępnij Napisano 29 września 2017 Po b raz ostatni pisze chodzi o wynik a nie sposób pomiaru. Zakończmy temat. Podstawkowe cantony schodzą do 30 Hz, niech gość kupi i z głowy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.