Skocz do zawartości

VADEMECUM PODŁĄCZENIA - Czyli kiedy mam problem, jak co podłączyć


S4Home

Recommended Posts

@S4Home

Czy w wypadku amplitunera kinowego nie jest przeważnie tak, że wszystkie końcówki mocy korzystają z tej samej 'puli' i bi-amping - o ile faktycznie potencjalnie dorzuciłby trochę mocy na fronty, zaskutkowałby zabraniem tej mocy z pozostałych kanałów? A w skrajnym wypadku nie będzie to niczym się różnić od bi-wiringu, bo sygnał pójdzie obiema końcówkami ten sam i mocy tyle samo, tylko rozłożonej na 2 końcówki?
Bo naczytałem się tak różnych opinii na ten temat, że już sam nie wiem ;) Podejrzewam, że zależy to też od konkretnego AVR, jak jest bi-amping w nim rozwiązany?
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoim amplitunerze / Yamaha RX-A3030/ dziewięć końcówek mocy i możliwość podłączenia frontów w bi - ampingu wykorzystując dodatkowo końcówki mocy surroundów ,bodajże tylnych górnych. Swego czasu tj. w erze fascynacji KD , bawiłem się w takie podłączenie i niestety po za wydaniem trochę kasy na dodatkowy kabel nie odczułem poprawy w żadnym aspekcie. Tak w ogóle o ile mogę wyrazić swoje zdanie, to najistotniejszą rzeczą która ma wpływ , jest prawidłowe rozmieszczenie kolumn. Jak czytam niektóre prośby o radę i widzę zamieszczone tam rzuty z wrysowanymi przypadkowo kolumnami, tam gdzie akurat jest kawałek wolnego miejsca , to takie coś nie ma prawa nawet zbliżyć się do dźwięku przestrzennego , w rozumieniu kanonów KD. I nawet bi-amping na wszystkie kolumny nie pomoże , a i system kalibracji nie da rady tego wyrównać. Dlatego zawsze radzę , jak nam zaświta w głowie myśl o kupnie KD, to spójrzmy najpierw na Swój pokój gdzie to wszystko ustawić , popatrzmy w necie jak to prawidłowo powinno wyglądać , a dopiero później podejmujmy decyzje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Konrad Kulwicki napisał:

@S4Home

Czy w wypadku amplitunera kinowego nie jest przeważnie tak, że wszystkie końcówki mocy korzystają z tej samej 'puli' i bi-amping - o ile faktycznie potencjalnie dorzuciłby trochę mocy na fronty, zaskutkowałby zabraniem tej mocy z pozostałych kanałów? 
 

Jesli nawet to i tak ja np. wolę miec wiecej na frontach i pozbycie sie chociazby intermodulacji po zastosowaniu bi-ampingu na frontach niż berdziej szczegółowe badz z wieksza "mocą" sypanie szkła z glosnikow tylnych podczas ogladania filmu.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomek4446 Masz oczywiście rację, że rozmieszczenie ma dużo większe znaczenie.
Ale co do pytania - to właśnie o to mi chodziło.
Jest dużo głosów takich, jak Twój, sceptycznych lub negatywnych co do bi-ampingu w KD, przynajmniej 'pasywnego', z jednego amplitunera - bo są zdania twierdzące, że ok, ma to jakiś sens, jeśli puścisz górę i doły osobnym wzmacniaczem - bo i brzmienie jesteś w stanie zamodelować dodaną elektroniką, i zysk faktyczny na mocy.
Z drugiej masz wypowiedź @S4Home i @Chyba Miro 84, wg. których jakaś wymierna korzyść z tego (powinna/może) być.

I stąd moje pytanie/prośba o rozwinięcie tematu - na jakiej zasadzie ma to przynieść korzyść lub dlaczego nie ma większego prawa jej dać. Czy zależy to również od konstrukcji amplitunera*. Czy zależy w jakikolwiek sposób od budowy zwrotnicy w kolumnach.

*) np. rozkład mocy na poszczególne końcówki, ewentualne rozdzielenie sygnału na części pasma?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

""" na jakiej zasadzie ma to przynieść korzyść "" - dla mnie bi-ampli zawsze przynosi korzyść a najlepiej jesli jest wyprowadzenie z ampli na końcówki to już wogóle miodzio :) i tak jak pisałem wczesniej dla mnie fronty i centralny w kinie to podstawa i wolalbym "wyciagnac" z nich jak najwiecej nawet kosztem gorszego odbioru z pozostalych. Subwofera nie licze bo ma wlasne zasilanie.

Ale to moje zdanie i można sie ze mną niezgodzic.

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy sens użycia biampingu w amplitunerach kd jest taki że mamy w nich sporo końcówek mocy podłączonych do jednego mocno wysilonego zasilacza. Większość mocy koncentruje się w zakresie basu. Dość łatwo wtedy o przesterowanie końcówek mocy odpowiedzialnych za kanały frontowe. Gdy użyjemy osobnych końcówek mocy dla basu i wysokich tonów mało odporne na przesterowanie kopułki wysokotonowe będą zasilane osobnymi końcówkami mocy i nie będą narażone na zniekształcenia, bo obciążenie ich będzie znikome. Jeśli chodzi o dodatkowe koszty kabli głośnikowych, to w takim układzie można użyć do podłączenia sekcji basowych niezbyt drogie, lecz dość grube kable. Wyjdzie to taniej niż ewentualna wymiana głośników wysokotonowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...