Fortepiano Napisano 13 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 stycznia 2019 (edytowany) dzieki za polecenia. "Jasiek" zamknięty w pudełku na następne 50 lat . Edytowano 13 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 14 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 stycznia 2019 Nawiązując do tematu pozwolę sobie polecić krótkie wyjaśnienie ze strony Baltlab`a link Pozdrawiam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 14 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 stycznia 2019 (edytowany) Odnośnie powyższego linku - wg wiedzy, którą posiadam, kolejne harmoniczne oddalone od siebie o interwał jakim jest oktawa są konsonansem do częstotliwości/tonu podstawowego, niezależnie z którą harmoniczną mamy do czynienia. Przecież powiedzmy dźwięk A tak samo dobrze współbrzmi z dźwiękiem a, jak i oddalonym o dwie oktawy a1. Tu chyba coś więcej może powiedzieć @Fortepiano. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie. Edytowano 15 stycznia 2019 przez nowy78 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 15 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 (edytowany) W opisie Baltlab`a mowa o wpływie harmonicznych na rozpoznawalność barwy instrumentów przy tym samym dzwięku który powtarza się w oktawach. Natomiast ja piszę o intensywności słyszalnych różnic między tonami i półtonami. Przykładowo gdy gram na avant grande słyszę wyraźną zmianę półtonu przy każdej następnej zmianie klawisza. Pianina elektroniczne w których te różnice są mało czytelne są mało melodyjne. To same braki zauważam w prezentacji dźwięku w wielu systemach hifi. Czy znacie odpowiedź dlaczego część urządzeń lepiej przekazuje różnice między półtonami? Edytowano 15 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 15 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 (edytowany) 1 godzinę temu, Fortepiano napisał: Czy znacie odpowiedź dlaczego część urządzeń lepiej przekazuje różnice między półtonami? Prawdopodobnie z tej samej przyczyny. Doskonały sprzęt audio przekazuje bez podbarwień i nie wycina czy nie dodaje od siebie. Jak materiał do nagrania szedł z kiepskiego pianina to i na wyjściu będzie słabo. Jak z dobrego to usłyszysz to. Wąskim gardłem często są kolumny głośnikowe. Niektórzy piszą, że po zmianie kolumn mają wrażenie, że ktoś koc z nich zdjął. System audio jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo. Napisałem o kolumnach ale równie dobrze mógłby być to odtwarzacz CD. Pozdrawiam. Edytowano 15 stycznia 2019 przez MariuszZ Literówka Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 15 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 1 godzinę temu, Fortepiano napisał: Natomiast ja piszę o intensywności słyszalnych różnic między tonami i półtonami. To ja się poddaję . Nadal nie potrafię tego usłyszeć, ani nawet sobie wyobrazić. Właściwie to nie wiem, na co zwracać uwagę przy słuchaniu, aby móc rozróżnić powyższe w różnym sprzęcie - czy to audio, czy instrumentach - pomimo, że sam troszkę próbuję "muzykować". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 15 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 (edytowany) Wniosek MariuszaZ jest jak sądzę dobry. Jakość nagrania, wszystkie składowe harmoniczne obecne w barwie i przezroczystość całego systemu składają się na intensywny tonalnie dźwięk na końcu w głośnikach. Gra na instrumencie klawiszowym lub gitarze akustycznej pozwala łatwiej rozpoznawać intensywność tonalną. Jak grasz na klawiszach dobrze poznać jest brzmienie akustycznego pianina lub fortepianu. Edytowano 15 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 15 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 Zmagam się z gitarą elektryczną, miewałem w rękach także klasyczną. Być może jest tak, że słyszę wspomnianą intensywność tonalną, tylko po prostu o tym nie wiem, bo nie rozumiem pojęcia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 15 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 stycznia 2019 (edytowany) 35 minut temu, nowy78 napisał: Zmagam się z gitarą elektryczną, miewałem w rękach także klasyczną. Być może jest tak, że słyszę wspomnianą intensywność tonalną, tylko po prostu o tym nie wiem, bo nie rozumiem pojęcia. Nie jestem gitarzystą choć kiedyś trochę brzdąkałem. Porównaj gitarę akustyczną z elektryczną jak wygrywa tony, półtony, akordy. Powinieneś usłyszeć różnicę. Nie bez przyczyny Mark Knopfler powiedział, że swoje kompozycje układa najczęściej na gitarze akustycznej. Edytowano 15 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 23 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 stycznia 2019 (edytowany) Po wprowadzeniu zmian equalizerem APO w swoim systemie widzę i słyszę jak duży wpływ na "melodyjność" oddania muzyki ma odpowiedni poziom wypełnienia średnicą barwy dźwięku od basu po tony wysokie. Poprawiłem również poziom niskiego basu. Ustawiłem equalizerem częstotliwości tak by brzmienie było bliskie instrumentom słyszanym na koncercie akustycznym. Zmiany w systemie są dla mnie bardzo dobre. Melodyjność znacznie wzrosła, barwa stała się realniejsza, przyjemniejsza, cieplejsza, przestrzenniejsza. Mimo, że miałem zgrany system z dobrym DAC , wzmacniaczem , monitorami, kablami to jego melodyjność i barwa odbiegała od realnego brzmienia koncertowego. Teraz jest zdecydowanie bliżej. Duże znaczenie ma sposób działania APO w systemie windows niedegradujący brzmienia. Edytowano 24 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 23 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 stycznia 2019 2 godziny temu, Fortepiano napisał: Po wprowadzeniu zmian equalizerem APO w swoim systemie widzę i słyszę jak duży wpływ na "melodyjność" oddania muzyki ma odpowiedni poziom wypełnienia średnicą barwy dźwięku od basu po tony wysokie. Może jakiś mały tutorial kolega wstawi jak osiągnąć tą "melodyjność". Tzn. jakie suwaki (Hz) na jakie dB poustawiać. Może nie będzie to do każdego systemu pasowało ale jakiś kierunek pozwoli obrać. Pozdrawiam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 23 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 stycznia 2019 (edytowany) 1 godzinę temu, MariuszZ napisał: Może jakiś mały tutorial kolega wstawi jak osiągnąć tą "melodyjność". Tzn. jakie suwaki (Hz) na jakie dB poustawiać. Może nie będzie to do każdego systemu pasowało ale jakiś kierunek pozwoli obrać. Pozdrawiam. Poniżej widok z ustawień. Jest to korekcja dla mojego konkretnego systemu, nie ma uniwersalnego ustawienia, tabela w dB po prawej stronie. Korygując je brałem za punkt odniesienia dźwięk instrumentów na kameralnym koncercie akustycznym usłyszany tego samego dnia. Siedziałem blisko wykonawców. To jest naistotniejsze, zapamiętać ten akustyczny dźwięk i spróbować go powtórzyć u siebie w systemie. Edytowano 24 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 8 godzin temu, Fortepiano napisał: To jest naistotniejsze, zapamiętać ten akustyczny dźwięk i spróbować go powtórzyć u siebie w systemie. Tego to ja nie potrafię. Dzięki za ustawienia. W wolnej chwili pobawię się ustawieniami. Polecam do zabawy korektor parametryczny w Jriver Media Center. Tam wpisujesz sam jaką chcesz częstotliwość poprawiać do pojedynczego hertza i pasmo do tego przypisujesz osobno dla każdego kanału. Jest EQ bardziej rozbudowany i ma więcej możliwości. Program płatny jest ale chyba ma wersję demo. Pozdrawiam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slaw0001 Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 Trochę się pobawiłem tym narzedziem i powiem szczerze, że naprawdę może być skuteczne, choc praca jest niezwykle żmudna. Problem jest we współpracy z DAC-em, który co pare minut zawiesza mi dżwięk. Są gdzies może jakieś pliki z ustawieniami pod konkretne modele? Ja mam obecnie Pro Ject Pre Box S2 digital. Podobnie jak u kolegi niestety wspołpracaz z Dac-em jest kosztem braku dekodowania MQA. 19 minut temu, MariuszZ napisał: Polecam do zabawy korektor parametryczny w Jriver Media Center. Tam wpisujesz sam jaką chcesz częstotliwość poprawiać do pojedynczego hertza i pasmo do tego przypisujesz osobno dla każdego kanału Wydaje mi sie tu tez to masz. Wybierasz opcje "variable" i albo kursorem na grafie albo z prawej strony "z ręki" możesz wpisać częstotliwoć i o ile zmienić. Jeszcze nie wiem czy dla każdego kanału, ale w paneli analysis mozna wybrać lewy lub prawy kanał. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 24 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 (edytowany) W opcji Variable są możliwości przesuwania punktów na skali. Po prawej stronie wpisujesz numerycznie dB dla danego punktu, wtedy jest to proste. Program jest intuicyjny. Mnie wystarczył 15 punktowy zakres. Nie znam takich plików. Ustaw resolution w APO na max. U mnie MQA działa. Edytowano 24 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slaw0001 Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 4 minuty temu, Fortepiano napisał: W opcji Variable są możliwości przesuwania punktów na skali częstosliwości. Po prawej stronie wpisujesz numerycznie dB dla danego punktu, wtedy jest to proste. Mnie wystarczył 15 punktowy zakres. Nie znam takich plików. A Ty zmieniasz te parametry tylko na słuch czy kierujesz się maksymalnym ograniczeniem tego czerwonego pola w "analisysy panel"? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 46 minut temu, slaw0001 napisał: Wydaje mi sie tu tez to masz. Faktycznie jest możliwość. Poniżej jak jest w Jriver. Opcji więcej niż w APO ale dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Pozdrawiam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 linkowałem ciekawy test na "słyszenie" różnic w wysokości dźwięków - warto sobie spróbować Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 24 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 1 minutę temu, slaw0001 napisał: A Ty zmieniasz te parametry tylko na słuch czy kierujesz się maksymalnym ograniczeniem tego czerwonego pola w "analisysy panel"? tylko na słuch Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slaw0001 Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 Przed chwilą, Fortepiano napisał: tylko na słuch No tak. Głupie pytanie do muzyka Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 2 minuty temu, Fafniak napisał: linkowałem ciekawy test na "słyszenie" różnic w wysokości dźwięków - warto sobie spróbować Próbowałem. Ciężko było Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slaw0001 Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 3 minuty temu, Fafniak napisał: linkowałem ciekawy test na "słyszenie" różnic w wysokości dźwięków - warto sobie spróbować Możesz powtórzyć linka? Dzieki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 może @MariuszZ - ja psadam do roboty - lub po 21 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 24 stycznia 2019 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 3 minuty temu, Fafniak napisał: może @MariuszZ - ja psadam do roboty - lub po 21 Chyba ten link Pomiar Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fortepiano Napisano 24 stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 stycznia 2019 (edytowany) 4 godziny temu, slaw0001 napisał: maksymalnym ograniczeniem tego czerwonego pola w "analisysy panel"? Po dokonaniu korekcji możesz zejść z "czerwonego pola" obniżając równomiernie głośność całości ( pokrętłem gain) dlatego "czerwone pole" nie powinno Cię interesować podczas korekcji. Wybrzmienie basu w systemie również znacznie poprawiłem przez korekcję APO. Edytowano 24 stycznia 2019 przez Fortepiano Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.