tomek4446 Napisano 12 maja Napisano 12 maja Tak , możliwości tego studia jest zresztą więcej. https://radiolodz.pl/980-studio-im-henryka-debicha-specyfikacja-techniczna,97432/ 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 12 maja Napisano 12 maja Dnia 9.05.2025 o 13:30, KrólKiczu napisał: U mnie czas pogłosu mimo braku jakichkolwiek pułapek basowych jest dość równy. Być może zawdzięczam to sporej powierzchni sufitu/skosu w kuchni, który jest za pokojem gościnnym i oddziela je tylko niewielka ścianka, a który ma dobrych kilka metrów kwadratowych i wypełniony jest wełną o grubości przekraczającej zapewne 40 cm. Może warto skalę pionową poprawić pozdrawiam 1 Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 13 maja Napisano 13 maja 11 godzin temu, Marek333 napisał: Może warto skalę pionową poprawić pozdrawiam Już to analizowaliśmy. Link 1 Odpisz, cytując
KrólKiczu Napisano 13 maja Napisano 13 maja 4 godziny temu, MariuszZ napisał: Już to analizowaliśmy. Link Te pomiary SPL trochę się zdezaktualizowały. Raz, że grają inne kolumny a dwa - pokombinowałem trochę z ustawieniem kolumn i suba. 1 Odpisz, cytując
jaknb Napisano 30 maja Napisano 30 maja @Bartek Chojnacki oglądam nowy filmik od Warp Academy dot. obsługi REW: On tam mówi, że robiąc pomiary niskich częstotliwości, to daje się w pomiarze output na oba głośniki [L+R]. Czy to jest poprawne podejście? Czy może lepiej zrobić osobno pomiar [L] i osobno [R], a może w ogóle wszystkie trzy opcje [L], [R], [L+R]? Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 30 maja Napisano 30 maja ja zdecydowanie robię zawszę trzy opcje w danym punkcie odsłuchowym, [L], potem [R] i suma [L+R]. Mogę zrozumieć wytłumaczenie że bas jest zazwyczaj monofonizowany i leci to samo z obu kanałów, więc jak patrzymy na niskie częstotliwości to można zrobić niby tylko [L+R], ale jest bardzo dużo powodów żeby robić inaczej i ja raczej nigdy bym tak nie zrobił że robię TYLKO sumę kanałów bo można dużo przegapić 1. zrobienie 2 czy 10 pomiarów więcej to jest parę minut roboty i zawsze warto to mieć, zwłaszcza w moim wypadku jak jadę do kogoś na pomiary, robię je, a analizuję potem po powrocie z pomiarów, to zawsze wolę mieć więcej danych niż potem żałować że czegoś nie zmierzyłem 2. bas jest ZAZWYCZAJ monofonizowany, no właśnie zazwyczaj, a co jak nie? Wtedy trzeba zobaczyć czy któraś strona nie jest jakoś szczególnie czuła na to jakie rezonanse są pobudzane 3. pomiary obu kanałów osobno a potem sumy pozwalają wykryć problemy z dopasowaniem fazowym między kanałami, to się da zrobić tylko posiadając pomiary osobnych kanałów i ich sumy 4. na sumie nie widać tego że jeden kanał może być zupełnie inny niż drugi, a więc trzeba by przemyśleć ustawienie kolumn i przesunąc jedną konkretną w konkretną stronę, a żeby to zrobić trzeba mieć pomiar z tej jednej strony 5. identyfikacja rezonansów, czasem pewne rzeczy lepiej widać na pomiarach jednego kanału bo jak grają oba na raz to pole akustyczne buduje się zupełnie inaczej i możemy mieć do czynienia z sytuacją, że jedna kolumna tłumi drugą i np. rezonans się nie pokazuje, a potem w jakiejś muzyce nagle wychodzi. Jak się zrobi tylko pomiar sumy to się tego nie zobaczy Tak więc gdyby było to idealnie prostopadłościenne pomieszczenie i wszystkie materiały na ścianach były identyczne, pełna symetria... to można by się pokusić o pomiary tylko sumy bo pewnie nie byłoby zysków z dodatkowych pomiarów kanałów osobno. Ale taka sytuacja nie występuje praktycznie nigdy, więc lepiej robić wiecej... 2 Odpisz, cytując
jaknb Napisano 2 czerwca Napisano 2 czerwca Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. To ma sens! Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Panowie, pilna i ważna sprawa... jutro na uczelni mamy nagrać film dydaktyczno edukacyjny i okazało się że ja tez mam jakiś temat, problematykę niskich częstotliwości i rezonansów w akustyce małych pomieszczeń. Co takiego najciekawszego byście w takim filmie widzieli, w zakresie prezentacji, omówienia metod pomiaru albo analizy czy coś? Odpisz, cytując
Kraft Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu (edytowany) 1. Zasady rozmieszczenia kolumn i miejsca odsłuchowego w pomieszczeniu, które minimalizują problemy z basem (także interferencję kolumn między sobą). 2. Realne możliwości redukcji problemów z basem za pomocą standardowych pułapek basowych (walce i graniastosłupy z wełną) - ilości, miejsca rozmieszczenia, zakresy działania. 3. Kwestia, na ile użyteczne są dane z kalkulatorów modów, jeśli chodzi o pomoc w rozmieszczaniu kolumn i miejsca odsłuchu. np. na ile otwarte drzwi, kanapa, czy regały zaburzają idealny obraz kumulacji modów uzyskany z kalkulatora. Edytowano 20 godzin temu przez Kraft 4 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu Ad 3. Może jakiś przykład z życia. Kilka obrazków z kalkulatora dla konkretnego pomieszczenia porównane z pomiarami tego pomieszczenia (umeblowanego) w rzeczywistości. 1 Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu dość specyficzne tematy, ale zrobiłem sobie na szybko trochę obliczeń pomieszczenia prostego i takiego z różnymi słupkami, mebli raczej nie zasymulujemy kwestia ustawienia będzie na pewno Odpisz, cytując
Kraft Napisano 16 godzin temu Autor Napisano 16 godzin temu A otwarte drzwi da się zasymulować. Takie powiedzmy bliżej narożnika. Odpisz, cytując
Chyba Miro 84 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 4 godziny temu, Kraft napisał: 2. Realne możliwości redukcji problemów z basem za pomocą standardowych pułapek basowych (walce i graniastosłupy z wełną) - ilości, miejsca rozmieszczenia, zakresy działania. Dołączam się do zapytania @Kraft-a Miło by było zobaczyć wykres przed i po aranżacji pułapek basowych oraz ile ich trzeba zastosować i w których miejscach w pomieszczeniu, by całkowicie wyrównać/wypłaszczyć główne mody pomieszczenia. 1 Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 32 minuty temu, Kraft napisał: A otwarte drzwi da się zasymulować. Takie powiedzmy bliżej narożnika. tu akurat mam taką sytuację to Ci zmierzę przy okazji Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 1 godzinę temu, Kraft napisał: Takie powiedzmy bliżej narożnika. Jarek dodaj koniecznie , że białe 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 13 godzin temu Autor Napisano 13 godzin temu Nie ma się co śmiać. Umiejscowienie ma znaczenie. Odpisz, cytując
jaknb Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Mnie ciekawią takie kwestie: 1. Odsuwanie ustrojów (czy to absorberów na pierwszych odbiciach, czy to bass trapów w rogach) od ścian w celu poprawy pochłaniania przez nie nich niskich częstotliwości. Ta rada non stop przewija się w materiałach wideo na Youtubie, a wydaje mi się, że to nie zawsze tak po prostu działa. 2. Mówi się, by pułapki basowe umieszczać w punktach wzbudzania modów. Choć kalkulatory potrafią wskazać takie punkty dla modelowego prostopadłościannego pomieszczenia, to jednak w rzeczywistości często wypadają w innych punktach. Jak je najprościej namierzyć? Puścić różowy szum i chodzić po pomieszczeniu z mikrofonem na wysięgniku, odczytując jaka jest odpowiedź częstotliwościowa? Potrafię zrobić pomiar pojedynczego punktu odsłuchowego w REW, ale nie wiem jak “zmapować” pomieszczenie i w miarę łatwo znaleźć punkty wzbudzania modów. Jest na to jakiś prosty patent? 3. Na ile pomaga lub przeszkadza dołożenie dedykowanego subwoofera? Gdzie go umieścić? Lepiej dwa? 1 Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 1. to niestety za szeroko, ma być głównie o niskich częstotliwościach ale mało o materiałach będzie 2. to bedzie planowałem już 3. i to też chociaż krótko 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.