Skocz do zawartości

RME ADI-2 DAC ...... vs Nostromo WOLF 2


Fafniak

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

18 minut temu, audiowit napisał:

Fafniak, sluszna decyzja. No i zyczę Ci zebyś w koncu poprawil ten dźwięk. Może czas już zmienić monobloki?

Przecież pisalem, ze filtry są w kazdym dac. Proponuję czytac ze zrozumieniem slowo pisane. I skorzystać z rady odnosnie dac. A za wzor przyjac DCS. 

Oszczedzisz duzo czasu i kasy.

Ostatni raz odpowiadam Tobie.

Nie interesuje mnie Twoje zdanie ani Twoje rady. Odpuść sobie.

 

@Kraft - bardzo dziękuję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kraft napisał:

Podpowiedź, jak brzmią różne filtry przygotowana przez firmę AKM.

Jeżeli dobrze rozumiem filtry te działają tylko z sygnałami analogowymi PCM i nie dotyczą DSD czy MQA kodowania. W kilku miejscach na zagranicznych forach doczytałem, że ustawienia tychże filtrów dotyczą jak filtr dolnoprzepustowy kształtuje zbocze charakterystyki przenoszenia DACa w okolicach powyżej 15kHz, więc mało kto usłyszy ich wpływ na dźwięk więc nie ma co się przejmować. Taki "ficzer" dla audiofilii. Ja nie słyszę wpływu ;) 

Ponieważ interesuje mnie Pro-ject Pre Box S2 Digital tu szerzej na temat filtrów link, które działaja podobnie w pozostałych DACach :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość interesujące wrażenia

wpierw włączyłem

A-ha (MTV unplugged) - odpada filtr SHARP

Preferowałem 1 i 4

A. Vollenweider - Down to the moon

2 owszem tak, ale duża przewaga 4

Erroll Garner (plays misty)

właściwie tylko 4 i 1 ale jedynka tylko gdy chciałbym mieć twardszy i ostrzejszy fortepian za to filtr nr 2 odpada kompletnie 

L. Cohen (absolute bass voice)

4 daje jakby lekko cieplejszy przekaz a jednocześnie wyższe tony są jakby bliżej ale jakby trochę rozmazane

1 jakby trochę dalej  wszystko było ale "ostrzej"

 

To wrażenia

Filtr sHrp fajnie sprawdza się (według mnie) w sytuacjach gdy jest dość dużo pojedynczych uderzeń a brak jest na pierwszym planie jakiegoś instrumentu/ów tworzących linię melodyczną (nie wiem czy ja dobrze to wyjaśniam opisuję)

 

 

Nie mogę jednak zrozumieć dlaczego na płycie Genesis i Amused filtr SHARP mi nie  przeszkadza a wręcz pozytwnie go odbieram

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko zakończę swoje wrażenia

Ten DAC bardzo mi przypadł do gustu. Bez audiofilskiego pitolenia, gra wyśmienicie a jego funkcjonalność bije na głowę wszelkie haj endy.... ;)

Dlaczego?

A po prostu dlatego że naprawdę jesteście w stanie zaprogramować sobie odtwarzanie wszelkich płyt. Macie dobrze zrealizowaną płytę?

Super... właczacie tryb NOS lub "do smaku' właczacie tryb SD slow, SLOW,

Chcecie "podbicia" akcentów - tryb sharp w każdej chwili dostępny

Możliwość equalizacji L+R lub oddzielnie dla L i oddzielnie dla R

Po co ? Ano np. wchcecie włączyć sobie przystanek woodstock z lat 90tych...lekka korekcja EQ i gęba sie cieszy :D

macie problem z symetrycznością rozstawienia ? Co za problem. Korekcja osobna dla lewego i prawego kanału przynajmniej częściowo wam załatwi sprawę :)

Lubicie doorsów ale nei koniecznie podoba wam sie realizacja, poprawianie sobie "w locie' odtwarzanie.

Programujecie "profile" odtwarzania i je przełaczacie

Szczerze mówiąc - nei rozumiem dlaczego w innych DAC-ach tego nie ma

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fafniak napisał:

Szczerze mówiąc - nei rozumiem dlaczego w innych DAC-ach tego nie ma

Bo to jest DAC inny niż wszystkie 😉

I teraz,  jak już dotknąłeś jego funkcjonalności, to bądz mądry i wybierz inny 😁

 

Dzięki za poświęcony czas. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bardzo chętnie przeczytam również opinię @Bogusław Kożyczkowski na temat tego DAC. Oczywiście o ile w ogóle Bogusław jeseś zainteresowany przetestowaniem go w swoim super zestawie 😉

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fafniak dzisiaj podłączyłem RME do K3  bypass.  Od razu trzeba było. Zostawiam w tym połączeniu bo jest wyrazna różnica dla mnie na plus. Nie wyrównywałem głośności tak idealnie, tylko na ucho. Kable przełączałem kilka razy. Tak na szybko, bo jeszcze nie osłuchane , jest lepsza kontrola w niskich, no i wszystko jak by precyzyjniej , z większą finezją że tak powiem. Było Brothers in Arms, Little Wing, i coś tam jeszcze. Talerze od perki jak żywe  😉

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nowa opcja poziomych wskazników (meter levels) - są trzy opcje wskazań "Pre-FX" , "Post-FX" oraz "Dual" -(obie na raz).  Ja mam ustawione Dual i wtedy te cieńsze linie zewnętrzne (fot. 4, 5) to jest sygnał wejściowy a te grubsze wewnętrzne to wyjściowy. Można więc teraz obserwować sygnał wejściowy i wyjściowy.

Poza tym dodano czwarty (tzw szczegółowy, fot. 3) ekran główny, oraz rozszerzono możliwości remap keys (programowanie przycisków pilota) o nowe szybkie dostępy do crossfeed i filtrów DA, razem 31 opcji. 

 Bla, bla, bla 😉  a ja ciągle nie mogę rozgryzć do końca korektora EQ bo jest w nim tyle ustawień ( jakieś peak, shelf, bandwidth, quality factor 🤔?)   że zgłupieć można.    Zmusza mnie to urządzenie do nauki różnych rzeczy ale to nawet dobrze. 

Trzeba mi było kupić Chord Qutest i miałbym spokój 🤣 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...