Skocz do zawartości

KEF R3 - test


Kraft

Recommended Posts

7 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Charakterystyka taka wyciaga na "światło dzienne" wszystkie mody pomieszczenia bardziej niz inne 

Do @Kraft. Czy mógłbyś zakwestionować to zdanie z cytatu, bo o ile pamietam testujesz r3-ki a nie dostałem odpowiedzi na to pytanie adresowane do innego forumowicza.

Pozdrawiam

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony odpowiem że mody pomieszczenia są jego immanentną cechą i nie da się zbudować kolumn które będą na nie odporne, poza takimi które nie będą przenosić tych częstotliwości. Natężenie dźwięku dla tych częstotliwości jest zależne od położenia słuchacza względem ścian.

Edytowano przez MobyDick
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MobyDick napisał:

mody pomieszczenia są jego immanentną cechą i nie da się zbudować kolumn które będą na nie odporne, poza takimi które nie będą przenosić tych częstotliwości.

Za to da sie zbudowac kolumny które beda mialy zapadlosc w charce np. Na częstotliwości wystepujacego modu np. 120hz czyli np. Podzial pomiedzy srednioniskotonowym a niskotonowym przy podziale na tej czest. Podczas projektowania zwrotnicy... ale temat nie o tym. Pytanie było inne a jest unikana odpowiedź!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Do @Kraft. Czy mógłbyś zakwestionować to zdanie z cytatu, bo o ile pamietam testujesz r3-ki a nie dostałem odpowiedzi na to pytanie adresowane do innego forumowicza.

Nie bardzo mnie przekonuje próba powiązania płaskiej charakterystyki pasma przenoszenia z uwypuklaniem modów. Za dużo tu zmiennych (i niewiadomych), by dało się z tego sklecić coś przydatnego w praktyce. Kształt dolnego pasma przenoszenia kolumn ma za to duże znaczenie przy ich ustawianiu w pomieszczeniu. Kolumny o podbitych basach mogą być kłopotliwe przy ustawieniu blisko ścian, a te o paśmie osłabionym odwrotnie - idealnie wpisywać się np. w ciasne pomieszczenia, gdzie nie ma miejsca na ich odsunięcie od ścian. Zależności te są zresztą proste, znane od dawna i z powodzeniem stosowane przez profesjonalistów. Dobrze przedstawia je poniższy rysunek. 

why-you-must-calibrate-your-audio-monitor-speakers-and-how-to-do-it-13-1024.thumb.jpg.eae31f8f9dad1c3856a1ec2d33e2b1ea.jpg

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Kraft napisał:

Kształt dolnego pasma przenoszenia kolumn ma za to duże znaczenie przy ustawianiu kolumn w pomieszczeniu. Kolumny o podbitych basach mogą być kłopotliwe przy ustawieniu blisko ścian, a te o paśmie osłabionym odwrotnie - idealnie wpisywać się np. w ciasne pomieszczenia, gdzie nie ma miejsca na odsunięcie ich od ściany. 

why-you-must-calibrate-your-audio-monitor-speakers-and-how-to-do-it-13-1024.thumb.jpg.eae31f8f9dad1c3856a1ec2d33e2b1ea.jpg

A co proszę Pana przedstawiają rysunki jesli nie mody pomieszczenia które sa wynikiem wstawienia kolumn w okreslone miejsca. Czy rysunek 4 nie przedstawia zatem maxmalnego modu który każdy zespół głośnikowy wyciagnie na "światło dziennie" a w Szczegolnosci R3.

4 minuty temu, Kraft napisał:

Nie bardzo mnie przekonuje próba powiązania płaskiej charakterystyki pasma przenoszenia z uwypuklaniem modów. Za dużo tu zmiennych (i niewiadomych), by dało się z tego sklecić coś przydatnego w praktyce. 

Wlasnie dlatego pytam Pana @Kraft  poniewaz ma możliwość wykazac to od strony praktycznej prawda. 

Ja takiej mozliwosci nie mam bo nie posiadam r3 na domowce :)

pozdr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rysunki przedstawiają zakres częstotliwości odpowiedzialny dość ogólnie za bas w pewnym uproszczeniu. Mody pomieszczenia powstają na skutek fal stojących i są to określone częstotliwości. Jak już wcześniej pisałem przy takiej częstotliwości przemieszczając się w pomieszczeniu będziemy doświadczać wzmocnień i osłabień dźwięku. Dlatego zaprojektowanie górki lub dołka charakterystyki w kolumnie będzie trafne tylko w określonych miejscach w tym pomieszczeniu.

Edytowano przez MobyDick
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, Kraft napisał:

Nie proszę Pana, rysunki nie przedstawiają modów.

+18dB w narozniku w zależności od wymiarow pomieszczenia bedzie występował inny mod. Czyli dla pokoju 4×4 bedzie inny niz w narozniku pokoju np. 3.5×5.2 czyli moim zdaniem przedstawia wpływ modow w miejscu odsłuchu

4 minuty temu, MobyDick napisał:

Te rysunki przedstawiają zakres częstotliwości odpowiedzialny dość ogólnie za bas w pewnym uproszczeniu. 

Oczywiscie ze tak ale z zakresu czestot. Wynikaja mody pomieszczenia czyz nie? Czyli podnoszac bas ogólnie podnosimy równocześnie mody.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

czyli moim zdaniem przedstawia wpływ modow w miejscu odsłuchu

Czy widzisz na rysunkach jakiś dane dotyczące wielkości pomieszczenia albo miejsca odsłuchu? Sam sobie przeczysz. Rysunki nie pokazują modów (czyli zakłóceń wąskopasmowych), a jedynie wartości szerokopasmowego podbicia dolnego pasma w zależności od ustawienia kolumn względem ścian i podłogi.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MobyDick napisał:

Tyle ze trzeba brać pod uwagę również położenie kolumn i słuchacza, bo jak już pisałem w jednym miejscu będzie podbicie a w innym osłabienie. Pomiędzy nimi będą stany pośrednie. Na dodatek takich dominujących modów jest zwykle kilka.

No tak ale jesli robimy pomiar pomieszczenia to czy mikrofon lata dronem po pokoju czy tez może jest w miejscu odsluchu a dzwiek biegnie z kolumn ktore rowniez nie jezdza na irobocie (taki plaski odkurzacz samoobslugowy). Tylko stoja nieruchomo i wyznaczaja tylko killa modow najwazniejszych. To jest odp do @MobyDick , @Kraft i @nowy78. Bo zadajecie nawzajem te same pytanie tylko innym zdaniem

Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, MobyDick napisał:

Węzeł to osłabienie, które w tym punkcie powinno dawać teoretycznie zerowe wahania ciśnienia.

No tak, ale dotyczy to tylko fali stojącej związanej z rezonansem. Nie oznacza to więc, że ta konkretna częstotliwość nie będzie tam w ogóle słyszalna.

@Chyba Miro 84, to może taki przykład praktyczny z mojego pokoju o długości 5,8m, mającego pierwszą częstotliwość rezonansową wynoszącą ok 27 Hz. Pomiary kolejno dla punktu odsłuchowego w środku pokoju, przesuniętego w tył o 60 cm od pozycji wyjściowej i następnie o 1,2 m. Zwróć uwagę co się dzieje ze wspomnianą częstotliwością rezonansową.

 

MiniTwo.jpg

MiniTwo+0,6.jpg

MiniTwo+1,2.jpg

Edytowano przez nowy78
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...