Skocz do zawartości
Kraft

KEF R3 - test

Recommended Posts

9 godzin temu, MobyDick napisał:

O takich zaleceniach co do kolumn tego producenta nigdy nie słyszałem

bo brak ci wiedzy na temat, nie słyszałeś bo nie czytasz tego co powinieneś.

11 godzin temu, MobyDick napisał:

Kont skręcenia kolumn względem naszego położenia to kwestia indywidualna, zależna od konstrukcji kolumn i pomieszczenia. Może to również zależeć od akustyki pomieszczenia i położenia kolumn względem ścian.

błędnie zdefiniowano.

9 godzin temu, MobyDick napisał:

Moim zdaniem dbanie o idealna liniowość pasma przenoszenia nie jest tak bardzo istotna ( choć nie bez znaczenia ). Ważniejsza jest równowaga. Gdy słuchamy instrumentów i głosów ludzkich na żywo również dźwięk który do nas dociera ulega odkształceniom na skutek właściwości akustycznych otoczenia.

Ty faktycznie piszesz żeby pisać a i tak wielokrotnie sam sobie zaprzeczasz , wkładając w to innych słowa.

Mam do wszystkich szacunek i szanuję innych wypowiedzi, nie lubię przesady, i dlatego uważaj jak chcesz kogoś krytykować a jak już to merytorycznie.

Przepraszam Wszystkich postronnych za ten długi post.

A miałem taki dobry humor, projekt przeszedł pozytywnie testy i jest acceptedB|

Edytowano przez Karol64208

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

R3-2.png&key=e98c591ee3f412e1c87fc48ec17

Uściślijmy. Tylko czerwony wykres jest charakterystyką pasma przenoszenia R3 w pokoju i jest to tak opisane.  Wykres niebieski to ich charakterystyka mierzona w osi. Najprawdopodobniej mierzona w polu bliskim, bo wtedy wpływ otocznia jest ograniczony. Ta charakterystyka i biała ( co do której trudno mi coś powiedzieć ) są niekompletne. Pomiar niskich częstotliwości w polu bliskim niema sensu. Dlatego w Audio ten zakres mierzy się osobno mikrofonem tuż przy głośniku i innych źródłach najniższych częstotliwości. Potem charakterystyki się składa. Napisałem że charakterystyka czerwona będzie wyglądała inaczej w zakresie modów pomieszczenia w zależności od miejsca pomiaru w pomieszczeniu i w zależności od rozmieszczenia kolumn. Reszta pofalowań również będzie się układała inaczej. Jednak dla wyższych częstotliwości zmiany pofalowań będą następowały szybciej w zależności od przemieszczenia mikrofonu. Nie będą one jednak aż tak duże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu  masz opis oryginalny wykresu:

Measurements made using a MiniDSP Umik-1, calibrated by Cross Spectrum Labs. All measurements made at 1 meter from tweeter, except the room measurements, made at the listening position 8 feet from the each speaker.

 

9 minut temu, MobyDick napisał:

Uściślijmy. Tylko czerwony wykres jest charakterystyką pasma przenoszenia R3 w pokoju i jest to tak opisane.  Wykres niebieski to ich charakterystyka mierzona w osi. Najprawdopodobniej mierzona w polu bliskim, bo wtedy wpływ otocznia jest ograniczony.

i znowu tworzysz, z kóli?

28 minut temu, Stolarz napisał:

Rozmawianie ze sobą we własnych postach? To chyba wiele wyjaśnia odnośnie Twoich wywodów.

a jednak ktoś to czyta9_9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Karol64208 napisał:

i znowu tworzysz, z kóli?

Measurements made using a MiniDSP Umik-1, calibrated by Cross Spectrum Labs. All measurements made at 1 meter from tweeter, except the room measurements, made at the listening position 8 feet from the each speaker.

Jak widać nie pomyliłem się :) .

Edytowano przez MobyDick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2020 o 13:29, ahndriej napisał:

Jakiś czas temu z powodu innego wątku o kolumnach KEF i nadpobudliwości (nadszedł czas na zmiany) postanowiłem wypróbować kolumny R300. Porównywałem je z Tannoy XT 6f, które miałem wówczas w uźytkowaniu. Później zainteresowałem się R3, więc i je zamówiłem, żeby sobie porównać. W przypadku obu modeli, R300 i R3 byłem w pierwszej kolejności pod wrażeniem ich mocnego basu. Ostatecznie zostawiłem sobie R3, które na obecną chwilę grają ze wzmacniaczem Yamaha A-S 1100. Co do moich wrażeń. Na początku brakowało mi przejrzystości w wysokich rejestrach, jaką dawały Tannoye. Jednak w miarę osłuchiwania się z KEF-mi R3 niemalże syczące "soprany" w Tannoy-ach zaczęły mnie drażnić i doceniłem - moim zdaniem - ich lekkie wycofanie w KEF-ach. Obecnie jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji o pozostawieniu sobie R3. Kolumny w mojej opiniii dają bardzo zrównoważony i zwarty dźwięk. Niskie tony są jak dla mnie na prawdę imponujące, mimo tego, że wcześniejsze kolumny (Tannoy) potrafiły zejść niżej, tak tutaj wcale mi tego nie brakuje. Dzwięki z całego odtwarzanego spekrum są moim zdaniem ładnie poukładane dając bardzo przyjemne wrażenia słuchowe.

8 godzin temu, ahndriej napisał:

Wcześniej w tym wątku napisałem, że w moim odczuciu w porównaniu do Tannoy XT 6f wysokie częstotliwości są jakby wycofane, mniej wyostrzone. Na początku brakowało mi tej przejrzystości, ale teraz przyzwyczaiłem się i wręcz postrzegam tę zmianę na plus. Zasadnoczo nie chciałbym uwypuklenia wysokich kosztem skrajnie niskich. Kolumny mam podpięte pod wzmacniacz Yamaha A-S 1100, który ma opinię analitycznego i jasno grającego. Zbieram opinie zanim zdecyduję się na zamówienie jakiegoś kable lub kilku.

Też mnie to zastanowiło i tak możnaby wnioskować ze schematu, ale nie sądzę, żeby jednak tak było. :35_thinking:

  Jak wybierałem kolumny to porównywałem bezpośrednio m.in. Q750 i XT 8F. Kefy mnie zawiodły ze względu na dość ciemną górę. Odniosłem wówczas wrażenie, że niewiele jest tych sopranów w porównaniu do Tannoya. Ciekawe, ze Tannoye są bardzo detaliczne pomimo dość szybko opadającej ch-ki w górnym paśmie. Tak jak @Kraft w wątku o DiracLive pisał, że po korekcji DL jego Pylony zyskały na górze tak w moim przypadku góra została wygładzona.
Seria R to jednak klasa wyżej i zastanawiam się jak duże różnice są w brzminiu głośnika Uni-Q.

3 godziny temu, izapat napisał:

Sprawdziłem,góra jest górą , dół jest dołem🙂Tak jak powinno być.

Tak jak podejrzewałem. Dzięki za potwierdzenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, kukocz napisał:

  Jak wybierałem kolumny to porównywałem bezpośrednio m.in. Q750 i XT 8F. Kefy mnie zawiodły ze względu na dość ciemną górę. Odniosłem wówczas wrażenie, że niewiele jest tych sopranów w porównaniu do Tannoya. Ciekawe, ze Tannoye są bardzo detaliczne pomimo dość szybko opadającej ch-ki w górnym paśmie. Tak jak @Kraft w wątku o DiracLive pisał, że po korekcji DL jego Pylony zyskały na górze tak w moim przypadku góra została wygładzona.
Seria R to jednak klasa wyżej i zastanawiam się jak duże różnice są w brzminiu głośnika Uni-Q.

Tak jak podejrzewałem. Dzięki za potwierdzenie :)

Uważam,że np. kef r300 i kef r3 mają ten sam głośnik,tylko inaczej strojony.Co do q750 ,to nie słuchałem,ale wygląda podobnie do ls50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem R300 i do końca nie byłem zadowolony o czym już wspominałem. Nieco wycofana góra tych kolumn nie z każdym wzmakiem da pożądany efekt i przy cichym słuchaniu mi nie pasowało. Bas jest obszerny ale znalazłem Tu w ostatnim poście opis kogoś kto przeorał te kolumny i jakby czytał mi w myślach opisując niskie tony. Ja porównywałem te kolumny z BMNami i w zakresie niskich tonów Erki poległy. Odtwarzając "Bad guy" Billy Eilish szczególnie pod koniec utworu pojawiły się zniekształcenia i bas był taki furkoczący. BMNy ten kawałek odtwarzają bez problemów. Nie wiem czy wina to strojenie, czy rozmiar przetwornika lub kubatura pomieszczenia ale ten fakt spowodował, że już nie byłem tak erkami zachwycony. To co prezentują Erki w zakresie średnio wysokotonowym to majstersztyk i miód na uszy ale bas jest monotonny i w niektórych utworach nie wyrabia zniekształcając dźwięki. Mam nadzieję, że w R3 jest inaczej zestrojony wooferek i nie ma takich problemów bo kolumny zacne są i ogólnie grają bardzo przyjemnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchałem u siebie tego kawałka,ale np. z Yello ,Kraftwerk "Electro kardiogram " czy daft punk ,nie mają problemu z odtworzeniem konkretnego basu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, izapat napisał:

Uważam,że np. kef r300 i kef r3 mają ten sam głośnik,tylko inaczej strojony.Co do q750 ,to nie słuchałem,ale wygląda podobnie do ls50.

No nie mają. 

Właśnie o to chodzi. W momencie promocji tej kolumny pojawiły się także informacje o zmianach. Stare r300 robione jesczze przez Andrew Jones. Nowe już nie 

I nie traktujcie kefa że to jego wadą że gra ciepło. Z delikatną góra.

Wiele osób tego szuka. Dokładnie tego. Wbrew pozorom kolumny o łagodnej , stonowanej a jednak detalicznej górze to bardzo rzadko spotykany produkt. Łatwiej jest zrobić Vke.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba nawet w tym temacie były wzmianki o materiałach reklamowych KEF-a mówiące o tym że w R3 udało się znacznie obniżyć zniekształcenia tego zespołu śrdnio/wysokotonowego w stosunku do starszej generacji. Basowy ma niżej schodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Janusz Duryn napisał:

O ten Ci chodzi ?

Ten z Tidala tak od 2.40 gdzieś słabawo było z odtwarzaniem basu. Myślałem, że tak ma być dopóki nie usłyszałem, że może być lepiej 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, MariuszZ napisał:

Ten z Tidala tak od 2.40 gdzieś słabawo było z odtwarzaniem basu. Myślałem, że tak ma być dopóki nie usłyszałem, że może być lepiej 😉

Słuchałem tego kawałka na torze słuchawkowym z YT i z Tidala. Pierwsza część utworu to bas-karton, w drugiej części bas jest nie czysty. Dynamic range to tam jest kosmicznie przekroczony. Może coś potrafi to zagrać czysto, ale na dość transparentnym sprzęcie będzie to zawsze słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, S4Home napisał:

No nie mają. 

Właśnie o to chodzi. W momencie promocji tej kolumny pojawiły się także informacje o zmianach. Stare r300 robione jesczze przez Andrew Jones. Nowe już nie 

I nie traktujcie kefa że to jego wadą że gra ciepło. Z delikatną góra.

Wiele osób tego szuka. Dokładnie tego. Wbrew pozorom kolumny o łagodnej , stonowanej a jednak detalicznej górze to bardzo rzadko spotykany produkt. Łatwiej jest zrobić Vke.

Pozdrawiam

Wada ,to na pewno nie jest.Ale podłączone kablem tellurium ,grają o wiele żywiej.Tylko ,o czym my w ogóle piszemy?Jeden słuchacz ma w odtwarzaczu pięknie zrealizowaną muzykę Al Di Meola ,gdzie gitara brzmi przepięknie,a drugi słucha Ac/Dc ,którą to kapelę bardzo z resztą lubię,napisze ,że gra szorstko i chaotycznie.W większości płyty są źle nagrane,chyba,że ktoś słucha tylko audiofilskich tłoczeń.

Audiofilskich nagrań ,można bardzo dobrze słuchać na Monitor audio bx2 i będzie dobrze,bo to w brew cenie ,bardzo dobre kolumienki.

1 godzinę temu, Janusz Duryn napisał:

O ten Ci chodzi ?

 

Nie wiem ja k wypada z płyty,ale tutaj jest przesterowany,dlatego bas furczy.słuchałem na słuchawkach beyerdynamic dt 880.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, izapat napisał:

Nie wiem ja k wypada z płyty,ale tutaj jest przesterowany,dlatego bas furczy.słuchałem na słuchawkach beyerdynamic dt 880.

Ja słuchałem na DT990 PRO z Tidala po bit prefect i też furczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak już nagrywają wszystko,żeby było głośno i mocnym basem.Chyba już nikt nie przetłumaczy tym ludziom ,realizatorom,"profesjonalistom"😪żeby nagrywali na normalnym poziomie dynamiki.a nie przesterowując,aby tylko głośniej.W czasach ,gdy nagrywałem kasety,zawsze się starałem ,żeby poziom nie przekroczył zera tzw. "książeczki"Oj tęsknie za tasiemkami😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesterowanie nagrania analogowego na taśmie tylko spłaszczało przebiegi, zwiększając zniekształcenia. Przesterowanie sygnału cyfrowego prowadzi do gwałtownego ucinania sygnału i jest bardzo mocnym zniekształceniem. Mało prawdopodobne aby w profesjonalnych nagraniach studyjnych ktoś dopuścił do tego. Inna sprawa że realizatorzy starają się nagrać jak najgłośniej wszystko. Gdy ciche fragmenty są nagrane za głośno mamy słabą dynamikę nagrania. To się przydaje tylko gdy musimy słuchać cicho ( np. w nocy gdy inni śpią ) lub gdy mamy bardzo kiepskiej jakości sprzęt przenośny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, izapat napisał:

Tak już nagrywają wszystko,żeby było głośno i mocnym basem.Chyba już nikt nie przetłumaczy tym ludziom ,realizatorom,"profesjonalistom"😪żeby nagrywali na normalnym poziomie dynamiki.a nie przesterowując,aby tylko głośniej.W czasach ,gdy nagrywałem kasety,zawsze się starałem ,żeby poziom nie przekroczył zera tzw. "książeczki"Oj tęsknie za tasiemkami😊

Może to jest zamierzone i tak ma to brzmieć, ale to nie zmienia faktu, że to nie jest najlepszy kawałek do testowania basu.

Na tej płycie testuję przeważnie bas.

 

 

Edytowano przez Janusz Duryn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. brak dynamiki.Ucinanie pasma,podwyższony poziom sygnału,równa się zniekształcenia. Nagrania cd  z lat 80 -90 brzmią lepiej od terażniejszych"profesionalnych" wydawnictw.

8 minut temu, Janusz Duryn napisał:

Może to jest zamierzone i tak ma to brzmieć, ale to nie zmienia faktu, że to nie jest najlepszy kawałek do testowania basu.

Na tej płycie testuję przeważnie bas.

 

 

Bardzo dobre granie🙂Proponuje też posłuchać Charly Antollini "knock out 2000"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...