Skocz do zawartości

Black Friday 2019 & Cyber Monday ?


Kubakk

Recommended Posts

Dnia 30.11.2019 o 15:52, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Boguś jest na posterunku i o braku zaufania do S4 nie ma mowy.  Aaaa zgrzyty przydarzają się wszędzie. 

-------

Dla wyrównania atmosfery -

Od Q21 poprosiłem Primare DD 15 na test, ku mojemu zdziwieniu w kartonie był paragon z kasy.  😲🥴

Zgadza się, był paragon. Mamy pełną księgowość i kilkadziesiąt wysyłek dziennie (teraz przy okazji Black Friday dochodzące do 100), ze strony „papierowej” musimy tak zrobić, abyśmy mogli później odesłać przelewem pieniądze. Ale przecież to nie jest chyba żaden problem. 
Natomiast stanę tutaj po stronie kolegów z S4Home, uwierzcie nam, że tak do nas, jak i do kolegów z S4Home trafia dziennie ogromna ilość maili, postów, telefonów itp. Szczególnie teraz w okresie przedświątecznym czasami jakieś błędy pojawiają się. Czasami bądźcie dla nas -branży trochę bardziej wyrozumiali, zdarzają się błędy, jakieś zaniedbania, coś ktoś zapomni. Ale naprawdę uwierzcie nam, że staramy się wszyscy jak najlepiej, najsprawniej z każdym porozmawiać, załatwić sprawę, doradzić. Myśle, że potwierdzeniem tego jest dzień i godzina mojej odpowiedzi. Z góry dziękuję za wyrozmiałość😊.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minutę temu, wushu81 napisał:

Ja Was podziwiam i chylę czoła za cierpliwość do nas i użeranie się z nami :) Macie w tym co prawda czasem interes ale nie jeden by tego nie wytrzymał. Nieraz zwróciłem na to uwagę, że praktycznie Wy nie macie wolnego od pracy, zawsze ktoś "czuwa" na forum. 

Dziękuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Q21 napisał:

Zgadza się, był paragon. Mamy pełną księgowość i kilkadziesiąt wysyłek dziennie (teraz przy okazji Black Friday dochodzące do 100), ze strony „papierowej” musimy tak zrobić, abyśmy mogli później odesłać przelewem pieniądze. Ale przecież to nie jest chyba żaden problem. 

Ja Ciebie rozumiem, ale z mojej strony, taki paragon oznacza pisanie o odstąpieniu od umowy + czas czekania na zwrot pieniędzy, ustawowo jest do 14dni. Rozumiem, że pożyczanie sprzętu w salonie wygląda inaczej.

Z S4 nie mam takich problemów, ba ... nawet jest jeszcze lepiej, niestety nie będę wchodził w szczegół.  Dopiszę tylko że kurier sprzęt odbiera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślimy temat wypożyczeń tak, aby go uprościć. Przy pełnej księgowości jednak musi być pełna dokumentacja, nie mogą wpłynąć i wypłynąć jakakolwiek kwoty z konta bez odpowiednich dokumentów. Jest rzeczywiście protokół zwrotu, ale wypełnienie go trwa 2 minuty i potwierdza zgodność konta, na które mamy zwrócić pieniądze. To zabezpieczenie tak dla nas, jak i naszego Klienta, zapewniające że nie pojawią się błędy. A zwrot pieniędzy zazwyczaj trwa kilka dni, staramy się to robić jak najszybciej. Pewnych procedur fiskalnych przy naszej skali działalności niestety nie możemy ominąć, ale staramy się działać tak, aby nasi Klienci byli w pełni usatysfakcjonowani. 
Mamy pewne pomysły, aby to ułatwić, ale wdrożenie ich pozostawiany na przyszły rok.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Q21 napisał:

Natomiast stanę tutaj po stronie kolegów z S4Home, uwierzcie nam, że tak do nas, jak i do kolegów z S4Home trafia dziennie ogromna ilość maili, postów, telefonów itp. Szczególnie teraz w okresie przedświątecznym czasami jakieś błędy pojawiają się. Czasami bądźcie dla nas -branży trochę bardziej wyrozumiali, zdarzają się błędy, jakieś zaniedbania, coś ktoś zapomni. Ale naprawdę uwierzcie nam, że staramy się wszyscy jak najlepiej, najsprawniej z każdym porozmawiać, załatwić sprawę, doradzić. Myśle, że potwierdzeniem tego jest dzień i godzina mojej odpowiedzi. Z góry dziękuję za wyrozmiałość😊.

Popieram to, co przed chwilą napisali Koledzy z Q21!

Warto docenić, że Branża pracuje często po godzinach i jest nadmiernie obciążona, a w dodatku Kolegów z firm spotyka co jakiś czas niezasłużona krytyka (i zdarzają się "kilkupostowcy" , których jedynym śladem obecności na Forum jest krytykowanie innych).
Dodam też, że zamiast pisać czy próbować targować się na Forum - łatwiej i szybciej jest po prostu zadzwonić 🙂

Pozdrawiam
PS. Czasami jednak krytyka jest zasłużona, ale to już inny temat - nie związany z gorączką piątkowej nocy ... i paru dni przed i po 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie sklepy chcą wypożyczać swój towar - więc trzeba docenić, że u nas są tacy co dają nam taką możliwość.

Niestety są z tym związane pewne formalności i firmy muszą się ich trzymać. 

A że branża, czuwa na forum i w ciągu roku na prawdę załatwia sporo spraw z klientami - powoduje, że czasem pojawiają się jakieś błędy i niedogodności. Tak to już jest w handlu :)

 

pozdrawiam branże :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że salon Q21 pragnie uprościć procedury w wypożyczaniu sprzętu na odległość, to słuszny kierunek. 

Może dodatkowe, osobne konto, poza oficjalną księgowością.

Dostaje pro-forme, wpłacam pieniądze gdzie trzeba, odbieram sprzęt i testuje. Jeśli nie opowiada, oddaje go,. pieniądze wracają na moje konto znacznie szybciej, bez cudowania z protokołem zwrotu.       

Sprzęt u mnie zostaje ... wewnętrzny przelew (Q21) z konta :B" na oficjalne konto "A" zafakturowanie wpłaty.... + faktura w PDF do klienta i wszyscy są zadowoleni. 

Ten wpis o pełnej księgowości, był zbyteczny, inne firmy też prowadzą księgowość i jakoś da się wszystko pogodzić, potrzeba tylko trochę organizacji, a może i chęci.

Obecnie mam na test Soul Note z salonu xxx i to bez paragonu, który jak już wiemy, wszystko komplikuje. Osobiście szukam transportu CD lub CDka w tej roli, Na stronie Q21 widzę pare sprzętów z kręgu mojego zainteresowania, czy fizycznie dostępne? nie wiem, ale niestety obecna procedura Q21 delikatnie mnie zniechęca, co oczywiście zmusza mnie do szukania alternatywnych salonów pożyczających ten sprzęt na test. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

To, że salon Q21 pragnie uprościć procedury w wypożyczaniu sprzętu na odległość, to słuszny kierunek. 

Może dodatkowe, osobne konto, poza oficjalną księgowością.

Dostaje pro-forme, wpłacam pieniądze gdzie trzeba, odbieram sprzęt i testuje. Jeśli nie opowiada, oddaje go,. pieniądze wracają na moje konto znacznie szybciej, bez cudowania z protokołem zwrotu.       

Sprzęt u mnie zostaje ... wewnętrzny przelew (Q21) z konta :B" na oficjalne konto "A" zafakturowanie wpłaty.... + faktura w PDF do klienta i wszyscy są zadowoleni. 

Ten wpis o pełnej księgowości, był zbyteczny, inne firmy też prowadzą księgowość i jakoś da się wszystko pogodzić, potrzeba tylko trochę organizacji, a może i chęci.

Obecnie mam na test Soul Note z salonu xxx i to bez paragonu, który jak już wiemy, wszystko komplikuje. Osobiście szukam transportu CD lub CDka w tej roli, Na stronie Q21 widzę pare sprzętów z kręgu mojego zainteresowania, czy fizycznie dostępne? nie wiem, ale niestety obecna procedura Q21 delikatnie mnie zniechęca, co oczywiście zmusza mnie do szukania alternatywnych salonów pożyczających ten sprzęt na test. 

Ale musimy rozróżnić uproszczoną księgowość od pełnej księgowości, to naprawdę poważna różnica, a rzeczywiście większość salonów prowadzi księgowość uproszczoną. I tu nie chodzi o organizację, tylko przepisy księgowo podatkowe. Nie można założyć konta nieoficjalnego, dokonywać między nim jakiś przelewów, przecież to jest przestępstwo podatkowe. Proszę zapoznać się z tematem.

Przemyślimy sprawę uproszczenia, ale tak naprawdę jedynym utrudnieniem dla naszego Klienta jest wypełnienie przygotowanego przez nas dokumentu zwrotu. To naprawdę 2 minuty pracy - trzeba podać imię i nazwisko, nr paragonu, nazwę sprzętu, cenę oraz nr konta. To wszystko. Czy to jest tak naprawdę tak straszne? Wielokrotnie mieliśmy sytuację zwrotu pieniędzy na inne konto, czasami były pomyłki ze strony naszych Klientów. Taki krótki dokument pozwala tego uniknąć, wszyscy czują się bezpiecznie, jest potwierdzenie przyjęcia przez nas pieniędzy a także potwierdzenia zwrotu o konkretnej wartości. Dodatkowo dokument fiskalny jest podstawą do roszczeń od firmy kurierskiej w przypadku uszkodzenia lub przede wszystkim zagubienia sprzętu. 
Zawsze można przyjechać do naszego salonu na miejsce, znacznie prościej możemy to zrobić przy gotówkowej płatności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w pełnej księgowości wraz z wpłynięciem pieniędzy na konto i wydaniem towaru powstaje obowiązek opodatkowania. Natomiast czysto teoretycznie i tak przy zwrocie z wypożyczenia taki krótki dokument potwierdzający kwotę i nr konta jest niezbędny. Dodatkowo przy wysyłkach kurierskich dokument zakupu to jedyne zabezpieczenie wartości paczki. Uwierz mi, mamy w tym doświadczenie, setki, albo tysiące reklamacji składaliśmy już w firmach kurierskich, jedyną podstawą wypłaty pełnego odszkodowania jest dowód zakupu. W innych przypadkach jest to niestety przepychanka i albo poszkodowany odpuści, albo sądzenie się z firmą kurierską.

Natomiast nadal nie rozumiem, gdzie tu jest nadmiar papierologii. Nasz Klient musi TYLKO wypełnić jeden dokument, co trwa 2 minuty a cała nasza procedura zapewnia bezpieczeństwo dla obydwóch stron, potwierdzenie wpłynięcia przelewów, wartości przesyłki dla kuriera itp. Jest to bardzo przejrzyste. Na miejscu w salonie można to znacznie uprościć i tak zrobiliśmy, ale przy wysyłkach jest to trudniejsze, ale popracujemy nad tym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wystawiamy pro formy i nie dajemy ani paragonu ani faktur przy wypożyczaniu. Ale jeśli koledzy nie robią problemu, a wiem że nie przy zwrotach to chyba nie ma to większego znaczenia. Fakt , świetnie to opisali trzeba mieć wszystko pod kontrolą. Uwierzcie że to nie jest media markt gdzie można się oprzeć i czekać na klienta.

Nawet osoby z forum wysyłają zapytanie ofertowe do kilku firm a kupują w jednej. Więc dziennie odpowiedzieć na wszystko + telefon który często gęsto jest po 30 minut minimum + odsłuch w salonie. Też nie trwa 10 minut i nie będę w tym czasie odpowiadał na maile, jak z kimś rozmawiam. Z drugiej strony uwierzcie nie ma ludzi chętnych do pracy. Mu szukaliśmy bardzo długo. Jak już ktoś jest to o audio wie tyle co pracował w media expert. No ciężko. Dlatego razem z kolegami zapewne staramy się sprostać waszym oczekiwaniom. A myślę że lepiej jest powiedzieć wprost co was gryzie niż wylewać od razu pomyje :) tak myślę.

Zresztą byk taki wątek. Co poprawić. Trzeba go przenieś z powrotem na górę.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Q21 napisał:

Ale musimy rozróżnić uproszczoną księgowość od pełnej księgowości, to naprawdę poważna różnica, a rzeczywiście większość salonów prowadzi księgowość uproszczoną. I tu nie chodzi o organizację, tylko przepisy księgowo podatkowe. Nie można założyć konta nieoficjalnego, dokonywać między nim jakiś przelewów, przecież to jest przestępstwo podatkowe. Proszę zapoznać się z tematem.

Przemyślimy sprawę uproszczenia, ale tak naprawdę jedynym utrudnieniem dla naszego Klienta jest wypełnienie przygotowanego przez nas dokumentu zwrotu. To naprawdę 2 minuty pracy - trzeba podać imię i nazwisko, nr paragonu, nazwę sprzętu, cenę oraz nr konta. To wszystko. Czy to jest tak naprawdę tak straszne? Wielokrotnie mieliśmy sytuację zwrotu pieniędzy na inne konto, czasami były pomyłki ze strony naszych Klientów. Taki krótki dokument pozwala tego uniknąć, wszyscy czują się bezpiecznie, jest potwierdzenie przyjęcia przez nas pieniędzy a także potwierdzenia zwrotu o konkretnej wartości. Dodatkowo dokument fiskalny jest podstawą do roszczeń od firmy kurierskiej w przypadku uszkodzenia lub przede wszystkim zagubienia sprzętu. 
Zawsze można przyjechać do naszego salonu na miejsce, znacznie prościej możemy to zrobić przy gotówkowej płatności.

Na księgowości się nie znam, to była tylko taka moja propozycja.

2min i po wszystkim ......hmm...  muszę dysponować skanerem, numer konta muszę poszukać bo nie leży gdzieś już pod ręką, sam formularz ma tak mało miejsca na wpisanie numeru mojego konta, że absolutnie nie dziwie się 

26 minut temu, Q21 napisał:

Wielokrotnie mieliśmy sytuację zwrotu pieniędzy na inne konto, czasami były pomyłki ze strony naszych Klientów.

w pisaniu ręcznym (np. w lekarskim stylu) często zastanawiamy się co to dokładnie za znak. O ile przy słowach, można jeszcze coś skojarzyć, to w cyfrach (tym bardziej numer konta) lepiej tego nie robić.  Rozwiązaniem jest edytowalny PDF, a nawet wystarczy odpowiednia ilość kratek słusznego rozmiaru w obecnym formularzu i zapewniam, że błędów będzie znacznie mniej.  W krajach skandynawskich jest system "raportowania", my (Polacy) uważamy że jest to podp... donoszenie, a oni wyciągają wnioski z takich uwag, .........tu mogę sypnąć przykładami.

46 minut temu, Q21 napisał:

Dodatkowo dokument fiskalny jest podstawą do roszczeń od firmy kurierskiej w przypadku uszkodzenia lub przede wszystkim zagubienia sprzętu. 

A tego, to już nie rozumiem.

Jeśli dziś odsyłam sprzęt, wiec mogę sobie zamówić kuriera do domu (bywa, że salon sam go podeśle, jest taniej dla mnie, lub oddam w punkcie DPD, DHL ...   Tam dostaje kartkę, potwierdzenie .. Kto zlecił, ...adres odbiory . ...wartość przesyłki, itd.  Zawsze sądziłem,że ta kartka wystarczy by złożyć reklamacje na zagubioną czy zniszczoną przesyłkę, jakże się myliłem, bo nie wiedziałem, że do tego jest potrzebny "dokument fiskalny"

Przepraszam wszystkich, że tak bardzo, bardzo, odszedłem od tematu tego wątku, już się to więcej nie powtórzy (chyba), wiec czas wrócić do tematu, bo mamy dziś Poniedziałek , .....  Cyber Monday 2019

Best regards.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Na księgowości się nie znam, to była tylko taka moja propozycja.

2min i po wszystkim ......hmm...  muszę dysponować skanerem, numer konta muszę poszukać bo nie leży gdzieś już pod ręką, sam formularz ma tak mało miejsca na wpisanie numeru mojego konta, że absolutnie nie dziwie się 

w pisaniu ręcznym (np. w lekarskim stylu) często zastanawiamy się co to dokładnie za znak. O ile przy słowach, można jeszcze coś skojarzyć, to w cyfrach (tym bardziej numer konta) lepiej tego nie robić.  Rozwiązaniem jest edytowalny PDF, a nawet wystarczy odpowiednia ilość kratek słusznego rozmiaru w obecnym formularzu i zapewniam, że błędów będzie znacznie mniej.  W krajach skandynawskich jest system "raportowania", my (Polacy) uważamy że jest to podp... donoszenie, a oni wyciągają wnioski z takich uwag, .........tu mogę sypnąć przykładami.

A tego, to już nie rozumiem.

Jeśli dziś odsyłam sprzęt, wiec mogę sobie zamówić kuriera do domu (bywa, że salon sam go podeśle, jest taniej dla mnie, lub oddam w punkcie DPD, DHL ...   Tam dostaje kartkę, potwierdzenie .. Kto zlecił, ...adres odbiory . ...wartość przesyłki, itd.  Zawsze sądziłem,że ta kartka wystarczy by złożyć reklamacje na zagubioną czy zniszczoną przesyłkę, jakże się myliłem, bo nie wiedziałem, że do tego jest potrzebny "dokument fiskalny"

Przepraszam wszystkich, że tak bardzo, bardzo, odszedłem od tematu tego wątku, już się to więcej nie powtórzy (chyba), wiec czas wrócić do tematu, bo mamy dziś Poniedziałek , .....  Cyber Monday 2019

Best regards.

 

Skaner nie jest potrzebny, wypełniony druk zwrotu możesz wrzucić do opakowania, ewentualnie opcjonalnie możesz zrobić zdjęcie i przesłać na maila jeśli chcesz. Nr konta zawsze przy zwrocie sprawdzamy z danymi ze zwrotu, zapewnia to podwójne zabezpieczenie. Jeśli nr konta do zwrotu jest inny i niewyraźnie napisany, kontaktujemy się z Klientem celem weryfikacji. Bardzo często płatność jest dokonana kartą, potrzebujemy nr konta do zwrotu (nikt nie pyta, co z kosztami płatności kartą, bierzemy je także na siebie, co w przypadku droższych urządzeń jest już sporą kwotą), podobnie przy wysyłce po pobraniem i płatności kurierowi przy odbiorze. Tutaj jesteśmy w 100% elastyczni, dajemy naszym Klientom pełną opcję płatności, pomimo tego że część, szczególnie płatność kartą i pobranie są dla nasz kosztowne. Co do zwrotu kurierem i ubezpieczenia, to niestety wpisanie wartości sprzętu na liście przewozowym niestety nie gwarantuje w przypadku szkody całkowitej lub zagubienia wypłaty takiej wartości. Ubezpieczyciel firmy kurierskiej żąda potwierdzenia wartości. Jeśli jest paragon fiskalny, mamy problem z głowy. W innych przypadkach jest poważna przepychanka. 
A formę naszego druku przeanalizujemy, może rzeczywiście wymaga korekty. Dziękuje za uwagi, edytowalnym PDF to rzeczywiście świetny pomysł, popracujemy nad tym. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bogusław Kożyczkowski sporo wypożyczasz , warto chyba zrobić wizytówki w formie formularza zwrotu , będą gotowce do odsyłania :)  

Przy reklamacjach kurierskich jest problem , bo firma kurierska realnie nie wie co zostało wysłane / zniszczone / zagubione , często zakup w sklepie internetowym , czy na allegro/olx itp. gdzie jest także podany adres jest potwierdzeniem by kurier się nie wyparł odszkodowania. Ewentualnie faktura na osobę z podanym towarem to także przydatna sprawa.

O ile z pocztexem - pocztą polską nie było problemu z czasem uzyskać $$$ to inne firmy robią problemy.

Wiadomo jak ktoś się z kimś zna to mniejszy problem z wypożyczeniem ,ale w przypadku zaginięcia jak nie ma dokumentu co tam jechało to będzie problem.

 

Jak tam zakupy na promocjach , trafił coś ktoś ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kubakk napisał:

Przy reklamacjach kurierskich jest problem , bo firma kurierska realnie nie wie co zostało wysłane / zniszczone / zagubione , często zakup w sklepie internetowym , czy na allegro/olx itp. gdzie jest także podany adres jest potwierdzeniem by kurier się nie wyparł odszkodowania. Ewentualnie faktura na osobę z podanym towarem to także przydatna sprawa.

Dzięki za info. 

Jest pro-forma z ceną i opis sprzętu w kartonie. Z mojej strony, jeszcze mogę zrobić pełną dokumentacje foto. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jednak te ceny nie są tak powalające jakbyśmy tego oczekiwali. Ale sama z niecierpliwością czekam na Czarny Piątek. Odliczam nawet dni. Czekają mnie duże zakupy: sprzęt rtv, agd gdyż za niecałe 3 miesiące wprowadzam się do nowego mieszkania. Zobaczymy na jakie promocje będzie można liczyć w tym roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ja również czekam na Black Friday - mam nadzieję, że uda mi się dorwać fajne promocje, bo chcę kupić mężowi na urodziny zestaw kolumn do kina domowego. Nie mam nieograniczonego budżetu, a celuję raczej w sprzęt marek premium. Został niecały miesiąc do czarnego piątku, ale w tamtym roku wiele sklepów wystartowało ze sporym wyprzedzeniem, więc warto zachować czujność. Macie do polecenia strony z niedrogim, oryginalnym (!) sprzętem? Aukcje internetowe też wchodzą w grę. Ja od siebie mogę polecić Wydawaj Dobrze chociaż tu opisują głównie sieciówki. Czy jest jakaś platforma, która prezentuje promocje typowo na bardziej specjalistyczne audio, niż takie z elektromarketu? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...