Skocz do zawartości

Kolumny dużych marek vs "manufaktury"


Tomasz S.

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

3 godziny temu, pawel_luk1 napisał:

Przepraszam, a gdzie Ty takie dane jak cha-ki przenoszenia czy nawet ch-ki impedancji widziałeś u dużych producentów?

Wracając do transparentności dużych producentów KEF w tym "white paper" może jest wyjątkiem ale bardzo mi się takie podejście podoba. Są charakterystyki oraz inne ciekawe informacje ;) 

42 minuty temu, Fafniak napisał:

Ale.,.. nie wszystko jest tak proste

Kuba uprościł mocno ale można mierzyć oporność dla prądu stałego i z jakimś przybliżeniem określać impedancję nominalną kolumn zaokrąglając do góry. Dla przykładu KEF R300 ma minimum 3,2R, a to zmierzone jest 3,8R więc minimalna jest mniejsza od pomierzonej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MariuszZ napisał:

Niemniej mi jako człekowi o wrażliwości technicznej podobają się wykresiki 😉

A mnie kurde wykresiki już jakoś przeszły :) Zresztą tak mi się porobiło po ostatnim AVS , że zaczynam już chyba tylko wierzyć w to co słyszę , a nie w budowę , wykres , cenę . Słuchałem np. ostatnio kolumn raczej mało popularnych jeżeli chodzi o polecanie na forum tj. Kudosów C2 , brzydkie to jak noc i gdyby stały w markecie to byłyby ostatnimi kolumnami na jakie bym zwrócił uwagę. Cena to 14k. Ja już ostatnio naprawdę nie wiem , czy to dużo czy mało. Dźwiękowo jak dla mnie super , w porównaniu z moimi Grandami , są to kolumny grające szybko , naturalnie z lekkim ukłonem w kierunku dźwięku technicznego. Marka mnie przynajmniej dotąd nie znana. Jak zrobi się cieplej i trochę się otrząsnę po ostatnich wydatkach na audio / czyli za pół roku :) / wybieram się na wizytę do yb audio , po rozmowie telefonicznej jestem nastawiony pozytywnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam Studio 16 Hertz Arcady 2,5 Signature i powiem szczerze że byłem na AS w weekend i moje Arcady to by chyba pozamiataly większość tego sprzętu z wystawy , a zapłaciłem ułamek tej kwoty.
Konsultacja i doradztwo bezpośrednio z Grzegorzem Rogalą producentem bezcenna.
Ogólnie uważam że polskie kolumny są wybitne w swojej cenie. Wspierając Polski produkt dostajemy więcej za mniej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MariuszZ napisał:

Kuba uprościł mocno ale można mierzyć oporność dla prądu stałego i z jakimś przybliżeniem określać impedancję nominalną kolumn zaokrąglając do góry. Dla przykładu KEF R300 ma minimum 3,2R, a to zmierzone jest 3,8R więc minimalna jest mniejsza od pomierzonej.

Nie będę dyskutował bo nie mam koniecznego doświadczenia ale o ile przy tych kolumnach jest raczej prosto :

Oberon%20II-800x800.jpg

 

To z kolumnami :

e7fd70e84f3b9d21632bd33583ec

może być znacznie trudniej

Powstaje pytanie jak wygląda różnica pomiędzy pomiarem na prądzie stałym na zaciskach a rzeczywista impedancja (jej spadki) na skomplikowanych kolumnach gdzie jak podają po testach spadki idą nawet poniżej 2

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MariuszZ napisał:

Wracając do transparentności dużych producentów KEF w tym "white paper" może jest wyjątkiem ale bardzo mi się takie podejście podoba. Są charakterystyki oraz inne ciekawe informacje ;) 

Chlubny wyjątek, potwierdzający regułę. :) Piękne.
Tak to właśnie powinno wyglądać! Też mi się to podoba. Nie wiedziałem, że KEF tak podchodzi do sprawy.
Przebili tym samym AkustyKa... https://akustyk.com.pl/public/upload/catalog/product/216/1529102878CC22.pdf
A tak, a propo's to chyba jedyna manufaktura zamieszczająca takie ch-ki...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ostatnio nurtuje ten temat. Z rodzimych manufaktur miałem do tej pory styczność z s16Hz. Jestem umówiony na słuchanki RLS-a, ale w audiostylu w Katowicach. S16Hz miałem od S4home. 

Próbuję się skontaktować z YB audio żeby do nich podjechać posłuchać, ale to wcale nie jest łatwe. Telefon nie odebrany, połączenie odrzucone, wysłane mejle dwoma kanałami, teraz próba przez FB. No chyba nie uda mi się jednak. "Jakoby jestem, a jednak mnie nie ma"....

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=41623]venom200[/mention] pewnie masz rację To w ogóle ciekawa sprawa bo w tym budżecie miałeś ogromny wybór. Jak to się stało,że padło na Studio 16 ?

Wiesz ja troszkę sprzętu przewaliłem.

Ogólnie historia taka że miałem jechać po Xiaviany XN250 ale posłuchałem je dwa razy na miejscu w Toruniu.

Spodobały mi się bardzo . Następnego dnia miałem kupić dla siebie Xiaviany, ale zobaczyłem na rynku wtórnym Studio 16 Hertz Minas Anor.

Pojechałem posłuchać je pierwszy raz w życiu.

I już z nimi wróciłem świetne było to granie. Naprawdę mnie urzekły.

Potem tak jakoś wyszło że miałem jakieś pytanie o nie i zadzwoniłem do Grzegorza Rogali ich producenta.

I tu był szok, kolumny zakupione z drugiej ręki czyli producent nie miał w tym żadnego biznesu a tu wyszła owocna rozmowa i pomoc z jego strony.

Potem jakoś to poszło szukałem lepszego DACa Rogala wysłał mi na testy DACi bez żadnej kaucji, cała sytuacja o tyle dziwna że gadałem z nim tylko raz przez telefon prędzej, nie kupowałem nic od niego a tu kolejna niespodzianka była. Jedyne co znał Rogala to mój nr telefonu. A że ja uczciwy człowiek to nie było problemów.

Mi dużo sprzętu ludzie pożyczali na odsłuchy i zawsze bez problemu było

Dalej już poszło na bardzo miłej współpracy.

 

Co do samych kolumn i całego seta, to na Audio Show trudno byłoby znaleźć lepiej brzmiący set, nie boję się tego napisać.

U mnie wiadomo lampa i dynamiczniejsze sety były do odszukania bez problemu, ale tam były dwie końcówki mocy po 1 kw dla przykładu.

A przy dobrych negocjacjach zapłaciłem naprawdę nie duże pieniądze względem tego co wyceniali na Audio Show

Uważam również że mam bardzo dobrze dobrane klocki u mnie nie ma żadnego męczącego grania , czego nie można było powiedzieć o setach na AS w Warszawie

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kubakk napisał:

Może @Redakcja AUDIO pomoże w temacie pomiarów i powysyła zapytania do paru PL manufaktur czy są chętni na recenzje ;) 

To działa odwrotnie :)

 

18 godzin temu, Tomasz S. napisał:

Jak to się stało,że padło na Studio 16 ?

Pan Grzegorz umie przekonywać :)

11 godzin temu, whir napisał:

Próbuję się skontaktować z YB audio żeby do nich podjechać posłuchać, ale to wcale nie jest łatwe. Telefon nie odebrany, połączenie odrzucone, wysłane mejle dwoma kanałami, teraz próba przez FB. No chyba nie uda mi się jednak. "Jakoby jestem, a jednak mnie nie ma"....

No to nie naciskaj. Bo żeby nie było takiej historii  o której wspomniał RMS na poprzedniej stronie jak z Harpią.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja mógłbym dowiedzieć się o tych pomiarach rezystancji ?

Jak to ma być że minima sa bliskie pomiarowi rezystancji

Przykład :

Moja kolumna RLS oberon II ma podane że impedancja nominalna ma 4ohmy - pomiar rezystancji na wtykach wynosi 7,2 - 7,6

Zensor 3 który nominalnie jest ustalony na 6 ohmów (producent tak podaje) na zaciskach  ma 7,4

Czyli co daje nam pomiar na zaciskach ?

 

edytka

nawet przyjmując że ten mój badziewny miernik zawyża o 1,2 (na podstawie zwartych drutów)

to dla obernów wychodzi 6 lub 6,4 (dleko od nominalnej 4 podawanej przez producenta)

A dla zensorów zbliża się do podawanej wartości przez producenta nominalnej 6 ohm, ale nie mam danych o minimach

Edytowano przez Fafniak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm :

https://blog.son-video.com/en/2014/02/review-dali-zensor-3-bookshelf-speakers/

 

że zacytuję :

Specifications of the Dali Zensor 3

The Dali Zensor 3 has an impedance of 3 Ohms, a sensitivity of 88 dB /W/m and a frequency response ranging from 46 Hz to 26 kHz. The passive filter sets the speaker’s cut-off frequency at 2.6kHz. The power handling is 125 W, which corresponds to a maximum sound level of 108 dB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciekawy . Pytanie gdzie mówimy o małej manufakturze, a gdzie o fabryce, bo  gdzie jest produkcja wielko seryjna  i światowa marka to wiadomo  . Manufakturą była, a może ciągle jest  JAG electronics,  a wspomniany Pylon Audio, ( jakiś wielkich aspiracji audiofilskich to chyba nigdy nie mieli)  to już fabryka i produkcja wielko seryjna, a  gdzie są niby niszowe  Xavian, Magico, Avalon  ile sprzedają nie wiadomo, może bardzo dużo, a może nie .  

   Nikt nie robi nic za darmo, Pan z manufaktury nie sprzedaje taniej, bo robi  dla pasji i wystarczy mu do życia suchy chleb, a faktycznie koszty maleją  przy produkcji wielkoseryjnej .  Dlatego wielkoseryjne mają zwykle bardziej finezyjne kształty, wzory a te z manufaktury proste skrzynki .

Faktem jest, że  kolumny  wybitne zdarzały się  w atrakcyjnej cenie wśród tych średniej wielkości naszych krajowych  manufaktur.   Jak wychodziły kilkanaście lat temu nieśmiało  pierwsze modele  małych krajowych manufaktur w ostrożnie skalkulowanej cenie zrobiły sporo zamieszania i było wielkie wow i fantastyczny stosunek jakości do ceny, ale teraz ceny wzrosły tych modeli. Z drugiej strony wielkie koncerny wypuszczają  jakiś model, kosztuje to kilkanaście tys, a gra dyskusyjnie np. nowsze  podstawowe  modle JBL,  Klipsch, Monitor Audio,  ale  są też  udane i chwalone niedrogie modele np. Dali, Tannoy , które mimo czasem niskiej ceny były cenione przez melomanów.

Produkty udane i gnioty są i w manufakturach i w koncernach, nie warto być uprzedzonym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nikt nie przekonywał po prostu mając styczność w sprzętem audio i punkt odniesienia po prostu uważałem że w tej cenie nic lepszego nie kupię. I z perspektywy czasu uważam że to była dobra decyzja. Ja jestem zbyt toporny na owijanie makaronu na uszy bo sam pracuje w branży handlowo produkcyjnej i ciężko mnie wziąć na tanie głodne kawałki.
Co do Arcad i mojego seta całościowo, to za barwę dba lampa 845 a za szybkość odpowiada DAC Denafrips Pontus R2R, efektem jest tego piękne granie. Jako streamer JFeng MX PRo który wyparł różne inne źródła z kretesem.
Każdy mój zakup był przemyślany bez jakiegokolwiek pośpiechu i bez sugestii osób postronnych

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fafniak napisał:

Czy ja mógłbym dowiedzieć się o tych pomiarach rezystancji ?

Na mierniku +- 0,1 oma , jak wsadzałem od góry i trzymałem to pokazywało 5-6 tak więc trzeba przytwierdzić na stałe by realniej pokazywało albo pić mniej alko by ręce nie drżały :D 

Jakby mierzyć z wsadzonymi kablami to pokaże poniżej 1oma , bo będzie rezystancja kabla

1.jpeg

2.jpeg

22.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, venom200 napisał:

streamer JFeng MX PRo który wyparł różne inne źródła z kretesem.

Nigdzie nie mogę poczytać o tym streamerze. Na YouTube też nic nie widzę.Tylko trochę info na stronie Destiny (nie wiem czy to producent).

 https://destiny-audio.com/collections/streamer

Z info z tej strony wynika, że to streamer na androidzie i można instalować dowolne apki. Ale jak to się ma do strumieniowania muzyki z serwisów?  Czy ten streamer ma "swój soft", czy tylko natywne apki do streamu? Napisz proszę może jeśli nie tutaj to w temacie o streamerach. 

Przepraszam za OT. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...