Skocz do zawartości

KEF Q750 Wzmacniacz do 5,000zł (używany)


Recommended Posts

Postanowiłam zrezygnować z kupna nowego wzmacniacza, szukam używanego do KEF Q750.
Dla przypomnienia:

Obecnie Q750 grają z Yamahą 803D. 
Wcześniej były Heco Aurora 700, zostały zamienione na Q750 z powodu "dudniącego, ciągnącego się basu" - oczywiście były próby przestawiania kolumn, są dywany, są zasłony itp, więc akustyka w miarę możliwości jest ok. Ale średnica, wysokie. szybkość grania - bardziej nam się spodobały w Q750. Dlatego kolumny zostawiamy. Wzmacniacz może mieć DAC lub nie, jak nie będzie daca to będzie możliwość dokupienia, ostatecznie zależy nam na streamingu z TIDALA więc docelowo planujemy bluesound node 2i lub innego streamera + podłączony TV :)

Muzyka ja: Italo Disco, Disco, wszystkie HITY lata 80/90 czasami coś Rapowego/HipHop. Bardzo różnorodna.
Muzyka mąż: Elektroniczna w stylu Lazerhawk, Kraftwerk, Jean Michal Jarre
Razem: Deep, instrumentalne i chillaout

Na celowniku:
-Cambridge CXA 80 (można już wyrwać ładne sztuki 2 okolicach 2,500zł) Bardzo przyzwoita cena używanych, bardzo dobra dostępność używanych.  Jest DAC. Reszta $ może zostać na lepszy streamer, daca...
-Cambridge Azur 851A (można wyrwać ładne sztuki ok. 4,000zł) Jaka będzie różnica w porównaniu do CXA? Minus brak DACA (dodatkowe koszta) Tutaj DAC w granicach 1000zł może cambridge dacmagic 100? 
- Musical Fidelity m3si (ktoś mi kiedyś polecił ale nic nie wiem na temat tego wzmacniacza)
- Atoll in100 SE (Dużo pozytywnego naczytałam się o tym wzmacniaczu, duża dostępność używek w dobrej cenie, ale przerażają mnie opinie o tym że "buczy" ten wzmacniacz, że wywala korki - jeśli trafiłabym na taki egzemplarz to nie chciałbym takiego urządzenia trzymać w domu)
-Hegel H80 (Wisi na OLX blisko mnie za 3,300zł podobno kultowy wzmacniacz, ale gdzieś czytałem że bułowato i bez wyrazu gra) 


Co wybrać? Czy macie jakieś inne propozycje?  
Najbardziej mnie ciągnie do tego CXA80, ponieważ pojawia się dużo ofert w korzystnej cenie. Posiada Daca, bardzo ładnie wygląda i ma regulacje tonów (wiem że to nie fajne w świecie audiofilskim, ale ja lubię) wszystko jest za tą 80. Ale z drugiej strony ciągle czytam że KEFY lubią prąd - a 80 nie będzie za słaba ?  Czego mogę się spodziewać po takim połączeniu 80 z Q750 ? Nie chcę żeby też był to przerost treści ... bo to nie są jakieś drogie kolumny, lubimy dobry dźwięk, ale nie jesteśmy audiofilami. :) 

Edytowano przez Paula Pietrzkiewicz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powtórzę to, co już raz Ci pisałem w innym wątku:

- Arcam SA30, głównie ze względu na Dirac, ma DAC-a i ma możliwość strumieniowania z tego co wiem, więc jakby dodać do tych 5000 zł cenę Bulesounda, to wyjdzie Ci cena używanego Arcama (oczywiście może okazać się bardzo ciężki do upolowania, bo ten, który niedawno był jeszcze dostępny już zniknął),

- jeśli Atoll, to za tę kwotę możesz mierzyć w IN 200 Signature (jak trochę dołożysz to nawet z DAC-iem) - osobiście mam i jak dla mnie połknął i wypluł bardzo polecanego Magnata MR780, którego miałem wcześniej, u mnie na razie gra to z Monitor Audio Bronze 6.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym wypożyczył te 5 wzmacniaczy i sam sprawdził. Zawsze to łatwiej niż wypożyczanie kolumn. Nie wiem czy jest sens zadawać to samo pytanie w inny sposób.
To, że np. CXA nie bardzo pasuje do KEF to już było tutaj kilka razy pisane i, o ile mnie pamięć nie myli, również w wątku Pani autorstwa. I nie pasują z tego samego powodu dla którego odrzuciła Pani Heco Aurora, które nb. bardziej pasują do CXA 80 niż KEF. Bynajmniej tak piszą tutaj osoby, które miały styczność z takim zestawem, co też potwierdzają obecne na tym forum osoby zajmujące się sprzedażą sprzętu audio.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam Wesolowski napisał:

Ja to bym wypożyczył te 5 wzmacniaczy i sam sprawdził. Zawsze to łatwiej niż wypożyczanie kolumn. Nie wiem czy jest sens zadawać to samo pytanie w inny sposób.
To, że np. CXA nie bardzo pasuje do KEF to już było tutaj kilka razy pisane i, o ile mnie pamięć nie myli, również w wątku Pani autorstwa. I nie pasują z tego samego powodu dla którego odrzuciła Pani Heco Aurora, które nb. bardziej pasują do CXA 80 niż KEF. Bynajmniej tak piszą tutaj osoby, które miały styczność z takim zestawem, co też potwierdzają obecne na tym forum osoby zajmujące się sprzedażą sprzętu audio.

w tym rzecz, że tutaj często CXA był polecany do KEF Q750 :)
 nie musimy na PER „PAN”/”PANI :)

Sprawdzam teraz aukcje, i na allegro nowy Azur za 4,999zł https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-cambridge-audio-azur-851a-czarny-9953225347?utm_feed=c9faa3c7-f817-45a7-9529-84b750279de2&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed 

może warto spróbować ? :)

Edytowano przez Paula Pietrzkiewicz
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

Wcześniej były Heco Aurora 700, zostały zamienione na Q750 z powodu "dudniącego, ciągnącego się basu" - oczywiście były próby przestawiania kolumn, są dywany, są zasłony itp, więc akustyka w miarę możliwości jest ok. Ale średnica, wysokie. szybkość grania - bardziej nam się spodobały w Q750. 

Wcale Ci się nie dziwię :D 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

Cześć Paula, cena o 33% niższa niż w sklepach internetowych 💡 💡 💡 Proponuję dopytać się sprzedawcy o pochodzenie towaru, nazwę sklepu możesz znaleźć w kilku wątkach tu na forum 🧐 Tylko czy można zawierzać jakimkolwiek słownym/pisemnym zapewnieniom...? Takie wieczorne rozważanie :D 

Od siebie mogę dodać że DSV, dystrybutor m.in. Onkyo/Pioneer/Teac/Esoteric, na swojej stronie informuje iż 'Nie współpracujemy z poniższymi sklepami i jako generalny dystrybutor marki Pioneer w Polsce nie możemy zagwarantować legalnego pochodzenia produktów sprzedawanych przez sklepy' 👉 sklep sprzedawcy z podanej aukcji.

https://dsv.com.pl/autoryzowane-sklepy/ 

Edytowano przez Marcinek
Dodanie linku
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

nie musimy na PER „PAN”/”PANI

Staram się tylko być dobrze wychowany. Nie ma problemu być na „ty”.

1 godzinę temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

w tym rzecz, że tutaj często CXA był polecany do KEF Q750

Czy często to nie pamiętam, ale raz był, później już nie. Jedni pisali, że pasuje, inni że nie. I tak w kółko Macieja.

Kiedyś ktoś mi zaproponował do CXA81, bo taki mam, Monitor Audio. Później w innym wpisie ten sam autor napisał, że Monitor Audio to nie bardzo do CXA. Skutek tego taki, że mimo, że mi się KEF Q750 podobały (aspekt estetyczny jest dla mnie ważny, bo to salon) to ich nie kupiłem. Monitor Audio z resztą też nie kupiłem. 

Jak już masz kolumny i te zostają, to myślę, że lepiej jest wypożyczyć te wzmacniacze, które proponujesz i ciesz się, że masz taką możliwość, bo ja np. takowej nie mam. Uwierz mi (i nie tylko mi, bo wielu Ci to zaproponuje), że to najlepsze rozwiązanie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Adam Wesolowski napisał:

Staram się tylko być dobrze wychowany. Nie ma problemu być na „ty”.

Czy często to nie pamiętam, ale raz był, później już nie. Jedni pisali, że pasuje, inni że nie. I tak w kółko Macieja.

Kiedyś ktoś mi zaproponował do CXA81, bo taki mam, Monitor Audio. Później w innym wpisie ten sam autor napisał, że Monitor Audio to nie bardzo do CXA. Skutek tego taki, że mimo, że mi się KEF Q750 podobały (aspekt estetyczny jest dla mnie ważny, bo to salon) to ich nie kupiłem. Monitor Audio z resztą też nie kupiłem. 

Jak już masz kolumny i te zostają, to myślę, że lepiej jest wypożyczyć te wzmacniacze, które proponujesz i ciesz się, że masz taką możliwość, bo ja np. takowej nie mam. Uwierz mi (i nie tylko mi, bo wielu Ci to zaproponuje), że to najlepsze rozwiązanie. 

Ok rozumiem. Może w realu tak, ale w internecie na tego typu forach lubię odpocząć od Pan/Pani 🙂  Myślę że jeśli nie ma jakiś wirtualnych sporów , czy formalnych rozmów to można swobodnie sobie pisać  :)

@Marcinek w sumie co tracę w przypadku jak nie będzie z Polskiej dystrybucji - tracę gwarancje na terenie naszego kraju tak? ale tak czy inaczej płacę za nowy sprzęt.
Z drugiej strony, obserwuje portale aukcyjne i bardzo dużo się pojawia tych Azurów, można powiedzieć cena za taka standardowo to 4,000 zł za używany, jeden jest nawet z gwarancją 2msc. Jest jeden też powyżej 5,000 zł używany (jeszcze folia na wyświetlaczu) ale widzę że bardzo długo wisi na portalach, więc chyba ludzie nie są zainteresowani. Gdybym miała bliżej to bym wzięła tego : https://www.olx.pl/d/oferta/cambridge-audio-azur-851a-gwarancja-CID99-IDIOTSe.html#deca355939



@petroff szczerze? Aurory 700 w swojej cenie to bardzo dobre kolumny, robiłam przeskok z Pylonów Perl 25, gdzie dużo przesłuchiwałam i Aurory 700 wygrały w swojej cenie ze wszystkimi. 
 

5 godzin temu, marcinZG napisał:

Ja powtórzę to, co już raz Ci pisałem w innym wątku:

- Arcam SA30, głównie ze względu na Dirac, ma DAC-a i ma możliwość strumieniowania z tego co wiem, więc jakby dodać do tych 5000 zł cenę Bulesounda, to wyjdzie Ci cena używanego Arcama (oczywiście może okazać się bardzo ciężki do upolowania, bo ten, który niedawno był jeszcze dostępny już zniknął),

- jeśli Atoll, to za tę kwotę możesz mierzyć w IN 200 Signature (jak trochę dołożysz to nawet z DAC-iem) - osobiście mam i jak dla mnie połknął i wypluł bardzo polecanego Magnata MR780, którego miałem wcześniej, u mnie na razie gra to z Monitor Audio Bronze 6.


Atoll in200 jest na OLX ale za 5.999zł z gwarancją. Mogłabym się zastanowić nad nim jakby kosztował 5000zł przy cenie 6,000zł za używanego chyba bym wolała coś wynegocjować w salonach i wziąć na jakieś raty zero nowego. Problem w tym że naczytałam się wiele złego o Atolach jak buczenie i wysadzanie korków. Coś takiego dla mnie skreśla każdy sprzęt elektroniczny, jeśli chodzi o Attola in 100 to moim zdaniem coś takiego nie powinno w ogóle być dopuszczone do sprzedaży, jak można wyprodukować wadliwy sprzęt i bezczelnie to sprzedawać. Czy z 200 jest podobnie? 

https://www.olx.pl/d/oferta/atoll-in200-signature-dac-gwarancja-do-2022-CID99-IDIG5Pa.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=3

Arcam SA30 piękny sprzęt, ale z drugiej strony wolałabym mieć osobno streamer, zawsze w przyszłości można coś sobie wymienić. Co w przypadku jakby Arcam zrezygnował z aktualizacji tego sprzętu? Będę musiała wymieniać cały wzmacniacz. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

a jest taka ? :D

Wzmacniacz klasy D na układzie Hypex nCore, 2x150W w 8 Ohm. Twoje kolumny o więcej nie proszą.
https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-mpa-s250nc-xlr-class-d-stereo-amplifier-ncore-2x250w-4-ohm-p-14185.html
Cena ~500 EUR z przesyłką czyli ok 2.200 zł
Tu masz test i pomiary analogicznego wzmacniacza:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-iom-ncore-pro-pwr-amp.8979/
Taki wzmacniacz ma relatywnie niskie zniekształcenia i bardzo wiernie wzmacnia sygnał jaki się mu poda.
A dodatkowo żre mało prądu, nie grzeje się - jest nowoczesny i ekologiczny.

Do tego potrzebujesz jakiś dobry DAC z filtrami / DSP czy co tam sobie chcesz i najlepiej wyjściami XLR (ale niekoniecznie)
Będzie kosztował ok. 400-700 USD, wybór jest duży.
Np. SMSL SU-9, może Topping D90, może D70s, może Soncoz SGD1, może DX7 Pro.
Aż tak w tym nie siedzę aby znać różnice funkcjonalne.
Wszystkie te DACi w pomiarach wypadają doskonale i bazowo będą brzmieć tak samo. Różnice zrobią tylko filtry koloryzacyjne
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/smsl-su-9-balanced-dac-review.16150/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d90-balanced-usb-dac-review.10519/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d70s-mqa-review-dac.18728/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/soncoz-sgd1-audio-dac-review.10295/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-dx7-pro-dac-and-headphone-amp-reviewed.9446/

Nie wiem z czego słuchasz muzyki, ale do DACa jeszcze przyda się jakiś streamer.
Ale to urządzenie cyfrowe, więc temat jest dość prosty i tani.
Może to być nawet RPi, albo Chromecast Audio, albo co tam wymyślisz.
Alternatywnie, możesz wybrać jakiś lepszy DAC z wbudowaną opcją stremowania.

I na koniec jeszcze tylko kable XLR, ok 110 zł na allegro (Mogami, Sommer, czy tam Klotz, z końcówkami Neutrik)

Modułowość takiego systemu pozwala Ci na duża swobodę aktualizacji poszczególnych komponentów w przyszłości, a także dokładania do niego dodatkowych komponentów (np. systemu korekcji). Jest tylko jedna wada: musiałabyś porzucić religię wiary w subiektywne oceny i zaufać obiektywnym testom, bo nie wiem czy ktoś te rzeczy wypożycza do testowania przez zakupem.

Edytowano przez TomekN
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, TomekN napisał:

Wzmacniacz klasy D na układzie Hypex nCore, 2x150W w 8 Ohm. Twoje kolumny o więcej nie proszą.
https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-mpa-s250nc-xlr-class-d-stereo-amplifier-ncore-2x250w-4-ohm-p-14185.html
Cena ~500 EUR z przesyłką czyli ok 2.200 zł
Tu masz test i pomiary analogicznego wzmacniacza:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-iom-ncore-pro-pwr-amp.8979/
Taki wzmacniacz ma relatywnie niskie zniekształcenia i bardzo wiernie wzmacnia sygnał jaki się mu poda.
A dodatkowo żre mało prądu, nie grzeje się - jest nowoczesny i ekologiczny.

Do tego potrzebujesz jakiś dobry DAC z filtrami / DSP czy co tam sobie chcesz i najlepiej wyjściami XLR (ale niekoniecznie)
Będzie kosztował ok. 400-700 USD, wybór jest duży.
Np. SMSL SU-9, może Topping D90, może D70s, może Soncoz SGD1, może DX7 Pro.
Aż tak w tym nie siedzę aby znać różnice funkcjonalne.
Wszystkie te DACi w pomiarach wypadają doskonale i bazowo będą brzmieć tak samo. Różnice zrobią tylko filtry koloryzacyjne
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/smsl-su-9-balanced-dac-review.16150/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d90-balanced-usb-dac-review.10519/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d70s-mqa-review-dac.18728/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/soncoz-sgd1-audio-dac-review.10295/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-dx7-pro-dac-and-headphone-amp-reviewed.9446/

Nie wiem z czego słuchasz muzyki, ale do DACa jeszcze przyda się jakiś streamer.
Ale to urządzenie cyfrowe, więc temat jest dość prosty i tani.
Może to być nawet RPi, albo Chromecast Audio, albo co tam wymyślisz.
Alternatywnie, możesz wybrać jakiś lepszy DAC z wbudowaną opcją stremowania.

I na koniec jeszcze tylko kable XLR, ok 110 zł na allegro (Mogami, Sommer, czy tam Klotz, z końcówkami Neutrik)

Modułowość takiego systemu pozwala Ci na duża swobodę aktualizacji poszczególnych komponentów w przyszłości, a także też dokładania do niego dodatkowych komponentów (np. systemu korekcji)
Jest tylko jedna wada: musiałabyś porzucić religię wiary w subiektywne oceny i zaufać obiektywnym testom 😉

Dziękuję obszerną odpowiedź. Jutro zabiorę się za czytanie o tym wszystkim :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:

Atoll in200 jest na OLX ale za 5.999zł z gwarancją. Mogłabym się zastanowić nad nim jakby kosztował 5000zł przy cenie 6,000zł za używanego chyba bym wolała coś wynegocjować w salonach i wziąć na jakieś raty zero nowego. Problem w tym że naczytałam się wiele złego o Atolach jak buczenie i wysadzanie korków. Coś takiego dla mnie skreśla każdy sprzęt elektroniczny, jeśli chodzi o Attola in 100 to moim zdaniem coś takiego nie powinno w ogóle być dopuszczone do sprzedaży, jak można wyprodukować wadliwy sprzęt i bezczelnie to sprzedawać. Czy z 200 jest podobnie?

Ja z Atollem od początku nie mam żadnych problemów. Ani buczenia, ani wysadzania korków. Też o tym czytałem.

100 jest dla mnie zwyczajnie... Mało atrakcyjna wizualnie? ;) Ja próbowałbym z tych 6000 urwać 500 zł, a pamiętaj, że masz tam dołożonego DAC-a na pokładzie.

Arcam mnie osobiście niesamowicie korci, jestem strasznie ciekawy porównania z Atollem.

Poza wymienionymi na pewno myślałbym też o Naim Nait XS 2.

A z innej beczki, kto wie, czy dla Ciebie dobrym wyborem nie byłby NAD M10.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrezygnował byś z Node to zgadzam się że Arcam SA 30 powinien być na Twoje liscie.

Jeśli polujemy na fajny używany wzmacniacz to:

Roksan K3 byłby moim faworytem. Dalej faktycznie Naim XS 2 albo XS3

Odrzucił bym na pewno Musicala M3si.

ale to ja. Będzie za mało góry, stracisz rozdzielczość.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, S4Home napisał:

Jeśli zrezygnował byś z Node to zgadzam się że Arcam SA 30 powinien być na Twoje liscie.

Jeśli polujemy na fajny używany wzmacniacz to:

Roksan K3 byłby moim faworytem. Dalej faktycznie Naim XS 2 albo XS3

Odrzucił bym na pewno Musicala M3si.

ale to ja. Będzie za mało góry, stracisz rozdzielczość.

Piotr


Po przeliczeniu wszystkiego, faktycznie Arcam SA 30 to dobra propozycja.

@Tomasz Kluczynski pisałeś kiedyś salonie który robił dobry rabat na SA30 - można prosić o namiar ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Paula Pietrzkiewicz napisał:


Po przeliczeniu wszystkiego, faktycznie Arcam SA 30 to dobra propozycja.

@Tomasz Kluczynski pisałeś kiedyś salonie który robił dobry rabat na SA30 - można prosić o namiar ?

Zapraszam :)

Z tego co kojarzę to M10 pracuje w klasie D, mam rację? tutaj dźwięk będzie jaśniejszy. Czy lepszy? Po prostu inny.

12 godzin temu, marcinZG napisał:

Naima Atoma

Mamy, można wypożyczyć.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, marcinZG napisał:

W okolicach 7-8 tys trafić można też używanego Naima Atoma na gwarancji, a to też na pewno świetna propozycja.

A moim nie 😉 może kiedyś jako nowy allinone dla mało wymagającego użytkownika... 

Jak już koniecznie Naim to XS2 

Dnia 9.03.2021 o 13:23, Paula Pietrzkiewicz napisał:

Atoll in100 SE (Dużo pozytywnego naczytałam się o tym wzmacniaczu, duża dostępność używek w dobrej cenie, ale przerażają mnie opinie o tym że "buczy" ten wzmacniacz, że wywala korki - jeśli trafiłabym na taki egzemplarz to nie chciałbym takiego urządzenia trzymać w domu)
-Hegel H80 (Wisi na OLX blisko mnie za 3,300zł podobno kultowy wzmacniacz, ale gdzieś czytałem że bułowato i bez wyrazu gra) 

Atolla 100 miałem i super się zgrywał z B&W, z Quadralami słabo. 

Cxa80 sucho i jazgotliwie, trzeba to lubić 🙄

H80 moim zdaniem słabo w każdym aspekcie... Moje rozczarowanie 

Aktualnie mi gra Cyrus one i jak się zgra to jest ok. Słuchałem z 3 kolumnami i na każdych inaczej. Z Quadralami super 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że Dirac Live zyskuje zbyt mocno na wartości.

Bo z Twojego opisu Tomku wygląda że wszystko jedno bo ma Diraca to będzie dobrze. Nie do końca tak jest. Możesz zmienić charakterystykę ale po pierwsze nie każdy wie i będzie umiał obejść się z Dirac a po drugie spotkałem się z komentarzami że klienci wyłączali go, bo tak im lepiej brzmiał.

To znakomita kalibracja. Ale to nie jest wszystko jedno.

16 godzin temu, marcinmarcin napisał:

A moim nie 😉 może kiedyś jako nowy allinone dla mało wymagającego użytkownika... 

Jak już koniecznie Naim to XS2 

W tej cenie dostaniesz Supernaita 2!!

16 godzin temu, marcinmarcin napisał:

H80 moim zdaniem słabo w każdym aspekcie... Moje rozczarowanie 

U mnie podobnie.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Dnia 12.03.2021 o 07:43, S4Home napisał:

Mam wrażenie że Dirac Live zyskuje zbyt mocno na wartości.

Bo z Twojego opisu Tomku wygląda że wszystko jedno bo ma Diraca to będzie dobrze. Nie do końca tak jest. Możesz zmienić charakterystykę ale po pierwsze nie każdy wie i będzie umiał obejść się z Dirac a po drugie spotkałem się z komentarzami że klienci wyłączali go, bo tak im lepiej brzmiał.

To znakomita kalibracja. Ale to nie jest wszystko jedno.

Dirac Live można stosować na dwa sposoby. Albo robimy pomiary , zdajemy się na automat i cieszymy się , że bas nam nie napierdziela i jest ok. Albo ustawiamy ' pod siebie" swoje preferencje brzmieniowe i tu już tak prosto nie jest , bo najpierw trzeba poznać zależności między częstotliwościami a mamy do dyspozycji trzy parametry : częstotliwość , wzmocnienie / osłabienie , oraz zakres oddziaływania na sąsiednie pasmo. I tutaj już tak prosto nie jest. Do tego dochodzi krzywa domowa i robi się już skomplikowanie. Przydały by się jeszcze pomiary REW do modyfikacji filtrów . No ogólnie trzeba trochę kumać.

Przestałem używać DL wraz ze zmianą kolumn , w pomieszczeniach z dobrą adaptacją akustyczną wg. mnie jest zbędny / sprawdziłem/ . Owszem można poprzez korektę wąskiego pasma, coś tam jeszcze poprawić, ale powtarzam , potrzebna jest wiedza , można więcej stracić niż zyskać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...