Skocz do zawartości

ATMOS 5.1.2 - JAK TO U WAS GRA?


rafaell68

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Prosiłbym o doradztwo. Na ten moment dysponuję : 

1. LG OLED 65C9

2. PIONEER SC-LX 501-B

3. CANTON GLE 5.1.2 (2x 496.2 + 1x 456.2 + 2x 416.2 + SUB 8.3 + 2x AR400 (ATMOS - NAKOLUMNOWE - wycelowane w sufit).

WĄTPLIWOŚCI / PYTANIA : 

W tym momencie używam kina do filmów (Netflix, DLNA) oraz PS5. Mam wszystko podłączone przez HDMI ARC. Żadnych optyków. W Netflixie jak odpalam filmy z Atmos (Dolby Vision-Atmos) to powiem szczerze, za dużo te AR400 nakolumnowe nie grają :( Brzdąkają coś sporadycznie. Na Pionierze w info widzę, że odpala się Dolby Atmos, natomiast stopień ich wykorzystania jest znikomy. W PS5 nie ma wsparcia do ATMOSA (brawo SONY). Jak to wygląda u Was? Może lepiej ustawić 7.1?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem takiej konfiguracji i mam takie spostrzeżenia.  Materiał w Dolby Atmos zyskuje trochę oddechu albo może raczej przestrzenności. Lecz nie jest to wielka różnica w stosunku do 5.1/7.1. Teraz mam głośniki zamontowane na suficie i jest nieco lepiej. Na pewno wiele zależy od materiału źródłowego. Ściągnij sobie darmowe próbki Dolby Atmos i odsłuchaj ich w DA a później 5.1. Wtedy łatwo je porównasz i z pewnością wybierzesz odpowiednią dla siebie konfigurację.

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

https://thedigitaltheater.com/dts-trailers/

Edytowano przez Iron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz, to jak kolego @Iron zauważył, źródło, ścieżka Netflixa, budowana jest "tylko" na DD+, w materiałach, gdzie ścieżka jest w HD powinno to brzmieć dużo lepiej. A druga, to atmos zbudowany na nakładkach na frontach, zamiast montowanych w/na suficie. I efekt końcowy jest taki, jakiego doznajesz

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Iron napisał:

Próbowałem takiej konfiguracji i mam takie spostrzeżenia.  Materiał w Dolby Atmos zyskuje trochę oddechu albo może raczej przestrzenności. Lecz nie jest to wielka różnica w stosunku do 5.1/7.1. Teraz mam głośniki zamontowane na suficie i jest nieco lepiej. Na pewno wiele zależy od materiału źródłowego. Ściągnij sobie darmowe próbki Dolby Atmos i odsłuchaj ich w DA a później 5.1. Wtedy łatwo je porównasz i z pewnością wybierzesz odpowiednią dla siebie konfigurację.

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

https://thedigitaltheater.com/dts-trailers/

 

1 godzinę temu, Markcox napisał:

Pierwsza rzecz, to jak kolego @Iron zauważył, źródło, ścieżka Netflixa, budowana jest "tylko" na DD+, w materiałach, gdzie ścieżka jest w HD powinno to brzmieć dużo lepiej. A druga, to atmos zbudowany na nakładkach na frontach, zamiast montowanych w/na suficie. I efekt końcowy jest taki, jakiego doznajesz

 

Przetestowałem podane próbki ATMOSA i jest dzień do nocy jeżeli chodzi o Netflixa. Przeprowadzałem takie banalne testy, że głowa przystawiona do tego głośnika nakładkowego i słyszałem konkretne głośne granie, naturalnie tylko dedykowane ścieżki ale faktycznie był pożytek z tych głośników. Na Netflixie lipa totalna w mojej ocenie. Amplituner pokazuje, że audio jest ATMOS, ale przesłuchiwałem bardzo wiele filmów i praktycznie nic tym kanałem nie jest puszczane. 

Zdaję sobie też sprawę, że głośniki nakładkowe nie były idealnym rozwiązaniem ale nie chciało mi się wtedy bawić w ciągnięcie w suficie przewodów. Od tego czasu obadałem temat i mam możliwość puszczenia jeszcze jednej pary z sufitu od biedy. Tylko zastanawiam się czy ma to sens. Raczej nie kupuję BD filmów, mam neta 1GB w symetryku i nastawiałem się na streamingi, ale z tego co widzę tną tam jakość po całości. To samo jest z birateam. Jakie materiały wy oglądacie?

 

Swoją drogą jak już zaczęliśmy temat to może będziecie w stanie mi pomóc czy mój amplituner może w ogóle puścić jeszcze jedną parę głośników bo mam wątpliwości. Studiowałem dzisiaj manual. Mam teoretycznie jeszcze wolną parę "SURROUND BACK", bo te nakładkowe atmosowe są podpięte jako "HEIGHT". Mógłbym się pokusić o wrzucenie sufitówek i próbę zrobienia 7.1.2. 

W katalogu mój Pioneer figuruje jako 7-kanałowy, w manualach są wpisy o 7.1.2 (jest to manual dedykowany tylko do tego modelu).

BACK.jpg

P9.jpg

P10.jpg

SC-LX501.jpg

MANUAL_OPCJE.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Iron napisał:

Próbowałem takiej konfiguracji i mam takie spostrzeżenia.  Materiał w Dolby Atmos zyskuje trochę oddechu albo może raczej przestrzenności. Lecz nie jest to wielka różnica w stosunku do 5.1/7.1. Teraz mam głośniki zamontowane na suficie i jest nieco lepiej. Na pewno wiele zależy od materiału źródłowego. Ściągnij sobie darmowe próbki Dolby Atmos i odsłuchaj ich w DA a później 5.1. Wtedy łatwo je porównasz i z pewnością wybierzesz odpowiednią dla siebie konfigurację.

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

https://thedigitaltheater.com/dts-trailers/

Mnie przekonywano, że głośniki nakładkowe to lipa i że tylko sufitowe. Teraz u Ciebie sufitowe to "nieco lepiej". To już sam nie wiem. Prowadzić brzydkie kable po wykończonym suficie, żeby mieć trochę lepiej nie do końca mnie zachęca,a biorę się powoli za Atmosa 5.1.2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw 5.2.2 rozłożony wręcz książkowo

Zwiększyłem o 3db głośność sufitowych w stosunku do Audyssey 

Wyszedłem z założenia że sprawdzę tego atmosa na ICP82 (magnaty montowane w suficie), a jak mnie zachwyci to rozszerzę układ o 4 głośniki sufitowe oparty o lepsze przetworniki (mam 0,5m obniżony sufit)

Panowie filmów UHD z atmosem gdzie te efekty naprawdę robią robotę jest pare na krzyż. Netflix i podobne ma atmosa tylko chyba z nazwy, bo podobny poziom jest jak dam DTS Neural:X na denonie w materiale 5.1 (wtedy też mam "pseudo atmos")

Atmos naprawdę urywa jajca ale materiał musi być naprawdę dobry. 

Ja mając poprawny setup nieraz wstaje sprawdzić czy cos gra bo tak kiepskie nieraz są ścieżki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Heathen napisał:

Mam zestaw 5.2.2 rozłożony wręcz książkowo

Zwiększyłem o 3db głośność sufitowych w stosunku do Audyssey 

Wyszedłem z założenia że sprawdzę tego atmosa na ICP82 (magnaty montowane w suficie), a jak mnie zachwyci to rozszerzę układ o 4 głośniki sufitowe oparty o lepsze przetworniki (mam 0,5m obniżony sufit)

Panowie filmów UHD z atmosem gdzie te efekty naprawdę robią robotę jest pare na krzyż. Netflix i podobne ma atmosa tylko chyba z nazwy, bo podobny poziom jest jak dam DTS Neural:X na denonie w materiale 5.1 (wtedy też mam "pseudo atmos")

Atmos naprawdę urywa jajca ale materiał musi być naprawdę dobry. 

Ja mając poprawny setup nieraz wstaje sprawdzić czy cos gra bo tak kiepskie nieraz są ścieżki.

Dokładnie takie same spostrzeżenia mam po wczorajszym testowaniu. Wszystko zależy od materiałów. Jeżeli źródło jest dobre to "uzysk" z atmosowych głośników wg mnie jest odpowiedni. Pogłębiają scenę kolejnymi partiami dźwięków i wzbogacają całość i są warte posiadania. 

Niestety u mnie tak jak pisałem w Netflixie jest lipa i w PS5 jest lipa. W TV też się nudzą. Tak, że pozostaje nabywanie BD albo appleTV sprawdzić tak jak kolega wyżej pisał.

Pytanie jest inne : czy w tych sytuacjach, których nie są używane natywnie przez atmosa nie dałoby rady ich jakoś dekodować do standardowego 5.1 dajmy na to? żeby grały to samo co przody ale wycelowane w sufit pogłębiałyby odbiór? Ma to sens/jest wykonalne waszym zdaniem?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Heathen napisał:

Mam zestaw 5.2.2 rozłożony wręcz książkowo

Zwiększyłem o 3db głośność sufitowych w stosunku do Audyssey 

Wyszedłem z założenia że sprawdzę tego atmosa na ICP82 (magnaty montowane w suficie), a jak mnie zachwyci to rozszerzę układ o 4 głośniki sufitowe oparty o lepsze przetworniki (mam 0,5m obniżony sufit)

Panowie filmów UHD z atmosem gdzie te efekty naprawdę robią robotę jest pare na krzyż. Netflix i podobne ma atmosa tylko chyba z nazwy, bo podobny poziom jest jak dam DTS Neural:X na denonie w materiale 5.1 (wtedy też mam "pseudo atmos")

Atmos naprawdę urywa jajca ale materiał musi być naprawdę dobry. 

Ja mając poprawny setup nieraz wstaje sprawdzić czy cos gra bo tak kiepskie nieraz są ścieżki.

No nie wiem... ja akurat posiadam sprzęt 5.1.2 od niedawna i materiałów z Atmosem oglądałem już całkiem sporo. Nie znam się, ale wydaje mi się, że konfigurując dziś nowy sprzęt nie ma sensu ograniczać się do starych technologii. Zwykłe, dookólne kino tez jest ok, ale czemu nie korzystać z czegoś nowszego, zwłaszcza że będzie to zapewne coraz bardziej powszechne.

Nawet na tym nieszczęsnym Netflix-ie jest chyba już nieco więcej filmów z D.ATmos niż wcześniej i pewnie będzie to też coraz bardziej popularyzowane. 

Edytowano przez Przemysław Łoziński
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, hipis_1 napisał:

Mnie przekonywano, że głośniki nakładkowe to lipa i że tylko sufitowe. Teraz u Ciebie sufitowe to "nieco lepiej". To już sam nie wiem. Prowadzić brzydkie kable po wykończonym suficie, żeby mieć trochę lepiej nie do końca mnie zachęca,a biorę się powoli za Atmosa 5.1.2.

Jak pisałem , wszystko zależy od materiału żródłowego.Nie mam blue ray, filmy oglądam z Miboxa 3 (który to nawiasem mówiąc został upośledzony przez producenta-Xiaomi), odtwarzacza WD TV live lub Netflixa. Na próbkach jest ok ,ale przecież nie mogę ciągle ich oglądać. Najlepiej sam oceń robiąc instalację tymczasową na próbę. Gdzieś wyczytałem ( w necie),że w "Everescie" na ścieżce DA są niesamowite efekty.

3 godziny temu, Heathen napisał:

 

...Zwiększyłem o 3db głośność sufitowych w stosunku do Audyssey ...

Ja też robiłem podobnie. Podgłośniłem kolumny sufitowe i nieco ściszyłem tylne

3 godziny temu, rafaell68 napisał:

Dokładnie takie same spostrzeżenia mam po wczorajszym testowaniu. Wszystko zależy od materiałów. Jeżeli źródło jest dobre to "uzysk" z atmosowych głośników wg mnie jest odpowiedni. Pogłębiają scenę kolejnymi partiami dźwięków i wzbogacają całość i są warte posiadania. 

Niestety u mnie tak jak pisałem w Netflixie jest lipa i w PS5 jest lipa. W TV też się nudzą. Tak, że pozostaje nabywanie BD albo appleTV sprawdzić tak jak kolega wyżej pisał.

Pytanie jest inne : czy w tych sytuacjach, których nie są używane natywnie przez atmosa nie dałoby rady ich jakoś dekodować do standardowego 5.1 dajmy na to? żeby grały to samo co przody ale wycelowane w sufit pogłębiałyby odbiór? Ma to sens/jest wykonalne waszym zdaniem?

Można użyć różnych trybów dźwiękowych ( ja np w Denonie używam DTS Neural:X do materiału stereo lub nawet 5.1, zresztą też tu ktoś o tym wspomniał w tym wątku). Można próbować przypisać je jako przednie "B" , ale to wiąże się z ponowną kalibracją systemu

A propos DTS Neural:X to mam wrażenie ,że zdecydowanie lepiej radzi sobie radzi sobie z uprzestrzenniem (ala Dolby Atmos) materiału stereo czy też 5.1 niz konkurencyjny Dolby Surround

Edytowano przez Iron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafaell68 @Przemysław Łoziński @Heathen @Pilislaw1978

widzę, że w audio normą jest nie sprawdzenie faktów tylko opieranie się na odczuciach. Zatem pozwolę sobie naprostować.

fakt nr 1: na chwilę obecną na żadnej usłudze strumieniowej Amazon, HBO Go, iTunes, Netflix, nie dostaniecie dobrej jakości dźwięku. Maksymalnie będzie to około 640kbps i koniec.

fakt nr 2: iTunes na teraz ma najlepszą jakość obrazu z usług strumieniowych gdyż filmy osiągają bitrate nawet 50Mbps.

fakt nr 3: usługi streamingowe mogłyby oferować wyższą jakość audio ale wtedy albo potrzebne będzie zewnętrzne urządzenie podpięte do amplitunera a ten dopiero do TV albo musi to być amplituner oraz TV z obsługą eARC jak również musi to mieć wsparcie w aplikacji. Inaczej się nie da ze względu na ograniczenia standardu ARC.

fakt nr 4: płyty blu-ray FHD dla obrazu są w stanie zaoferować właśnie około 50Mbps. Dźwięk Atmosowy potrzebuje około 13Mbps maks. Płyty blu-ray 4K HDR są w stanie wykorzystać około 120Mbps dla samego obrazu. Średnio to jest około 70Mbps.

 

Podsumowując, jak chcecie dobre audio to tylko i wyłącznie płyty BD FHD albo 4K. Jak chcecie dodatkowo dobry obraz to również BD FHD albo 4K. Ewentualnie dla samego obrazu jeżeli komuś na dźwięku nie zależy można się pokusić o iTunes ale jesteśmy na forum audio zatem ta opcja chyba również odpada chociaż patrząc po wpisach....

A jak chcecie nadal korzystać z treści strumieniowych to szkoda waszej kasy na super zestaw kina domowego, kupcie sobie soundabra.

 

1Mbps = 1000kbps.

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.04.2021 o 20:13, rafaell68 napisał:

Swoją drogą jak już zaczęliśmy temat to może będziecie w stanie mi pomóc czy mój amplituner może w ogóle puścić jeszcze jedną parę głośników bo mam wątpliwości. Studiowałem dzisiaj manual. Mam teoretycznie jeszcze wolną parę "SURROUND BACK", bo te nakładkowe atmosowe są podpięte jako "HEIGHT". Mógłbym się pokusić o wrzucenie sufitówek i próbę zrobienia 7.1.2. 

W katalogu mój Pioneer figuruje jako 7-kanałowy, w manualach są wpisy o 7.1.2 (jest to manual dedykowany tylko do tego modelu).

BACK.jpg

P9.jpg

P10.jpg

SC-LX501.jpg

MANUAL_OPCJE.jpg

Jak już mamy tutaj w wątku wykłady teoretyczne to będziecie tak mili i podpowiecie mi czy mój Pioneer pociągnie 7.1.2?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...