Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze systemu audio. Budżet około 20.000


Webster.brd

Recommended Posts

Dnia 22.01.2022 o 19:43, Webster.brd napisał:

Czy naprawdę jakość muzyki ze spotify to taka tragedia? Czy zawsze jest tak duża różnica? czy chodzi i testowany sprzęt?

Ja tam lubie, Tidal gra lepiej.

Ale przyzwyczaiłem się do softu i wyszukiwania.

No to teraz wypozyczenie sprzetu na odsłuch domowy tak?

Piotr

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze posłuchać tych Fyne F502. 

O tych Adamsach nikt nie słyszał? Podobno głośniki od nich, po prostu nie ma ich jeszcze w ofercie na stronie.

Czy możliwe że słaba jakość muzyki ze streamingu to wina tego wzmacniacza lampowego? Bo w sumie tylko z niego słuchałem ze Spotify. Czy z Cyrusa może być lepsza jakość?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał 20K(elastycznie) do wydania, to w ogóle bym się nie zastanawiał. Za tę kasę można sobie sprawić hi-fi (jeśli kupować w mainstreamie) albo high-end jeśli kupować mądrze i sprytnie.

A więc w tym budżecie można zmieścić wzmacniacz high-end(taki prawdziwy high end, technologiczny i brzmieniowy, a nie polegający na kilogramach wagi, wyglądzie czy towarzyszącej legendzie) czyli Lyngrorf TDAI 1120(nowszy potomek słynnego Tact Millenium) a do tego kolumny zbudowane kompetentnie na high-end przetwornikach. Można się pokusić o Audio Academy albo można lepiej i za pół ceny z manufaktury Akustyk.com.pl - w budżecie zostaje 10K(elastycznie) więc możliwa jest konstrukcja na revelatorach albo iluminatorach scan-speaka, zarówno bass-reflex jak zamknięte jeśli ma być najlepsze co możliwe. Można też zamówić szyte "na wymiar" w Sonus Oliva na przykład. Naciągając budżet można coś znaleźć w Pylon Audio(choć tu podobne konstrukcje na scan-speak w serii jasper będą 2x droższe)

A jeśli wolisz jednak niekoniecznie high-end ale znana marka a bardzo dobrze to ostatnio pojawiły się Triangle Borea. Do tej wielkości pomieszczenia niezłe byłyby BR08 albo BR09 jeśli bas ma być atomowy(choć oczywiście przy odrobinie odwagi konstrukcje na przetwornikach Scan-speak albo SB Acoustics będą zwyczajnie jeszcze lepsze).

 

Edytowano przez MrJansjo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadziłeś , 20 koła to za mało by się bawić w Akkustyka itp.

No i ten wzmacniacz, wybacz kolego ale revelatory czy tym bardziej illumitanory lubią prąd. Te 60 watt przey 8 ohm, to stanowczo za mało. 

Zagrać, zagra ale szału nie będzie. 

Wiem co mówię, mam revelatora 28 na basie i zasila go wzmacniacz 500 watt w klasie D. Oczywiście na stronę.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ULV napisał:

Trochę przesadziłeś , 20 koła to za mało by się bawić w Akkustyka itp.

No i ten wzmacniacz, wybacz kolego ale revelatory czy tym bardziej illumitanory lubią prąd. Te 60 watt przey 8 ohm, to stanowczo za mało. 

Zagrać, zagra ale szału nie będzie. 

Wiem co mówię, mam revelatora 28 na basie i zasila go wzmacniacz 500 watt w klasie D. Oczywiście na stronę.

 

Nie jest za mało. Za 10-13K można mieć kolumny na Revelatorach/Iluminatorach.  Praktycznie takie same(choć trzeba przyznać - ładniejsze) kolumny u Pylon-a(a to i tak tania marka) kosztują 19K więc, odpowiadając również @S4Home na pytanie co znaczy kupować sprytnie - no to na przykład tak. 

Również za 10K można mieć bardzo fajne kolumny od Xaviana, wspomniany Pylon w tej cenie ma też niezle paczki do zaoferowania. Więc nie, nie jest to za mało, To za mało na  jakieś duże/ogromne konstrukcje. A autor pisze że chce słuchać z odległości 3-4m więc nie oczekuje potworów/dyskoteki tylko fajnego grania. Pieniądze można wydać różnie. Są i tacy co za 20K kupią tylko kable i kondycjoner 😀

Revelatory/Iluminatory oczywiście, lubią prąd. Tyle że nie mówi o tym moc, jak sugerujesz a wydajność prądowa zasilania. Ten wzmacniacz potrafi oddać przez dłuższy czas 30A bez wysiłku. Możesz wstawić tranzystory zdolne do oddania 200W/8ohm, do tego cherlawe zasilanie(jak w połowie klocków na rynku) i sprzedawać jako dumne 200W/8 a w praktyce nie wystaruje to połowy zwykłych kolumn a jak dostanie 3ohm to klęka. 

Lyngdorf jest czymś zupełnie innym. To cyfrowy wzmacniacz. Nie warto go mylić ze zwykłym wzmacniaczem w klasie D. To działa inaczej. Nie ma klasycznej końcówki mocy, nie ma klasycznego DAC na pokładzie. Nie ma sensu przykładanie do niego  porównawczej miary ze standardowego tranzystora czy D-klasy na hypex-ach jaką ostatnio wypycha ludziom NAD na przykład. 

30A wystarczy żeby napędzić dwa iluminatory plus gwizdek i jeszcze w zapasie zostanie połowa na "mocne uderzenia". 

Edytowano przez MrJansjo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ULV napisał:

Może tak, może nie. Nie miałem tego wzmacniacza więc nie mi go oceniać.

Aczkolwiek ma go mojego kolegi ojciec, a ów kolega ma zestaw na scan Speak. 

Podłączył i  stwierdził, nigdy i za żadne pieniądze. 😀

Są gusta i guściki. A sam TDAI ma wbudowany system korekcji pomieszczenia. Jeśli był skalibrowany na jedne kolumny/pomieszczenie i został podłączony gdzie indziej bez rekalibracji to się wcale nie dziwię :)

Jakbym się kierował gustem kolegów to utknąłbym z ich żonami. Rany ;-).

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MrJansjo napisał:

Są gusta i guściki. A sam TDAI ma wbudowany system korekcji pomieszczenia. Jeśli był skalibrowany na jedne kolumny/pomieszczenie i został podłączony gdzie indziej bez rekalibracji to się wcale nie dziwię :)

Jakbym się kierował gustem kolegów to utknąłbym z ich żonami. Rany ;-).

 

Oczywiście, są gusta i guściki.

Aczkolwiek cyfrowy system korekcji akustyki też nie jest jakiś hiper super. Co z tego, że osiągniesz super liniowy wykres , jak praktycznie tego nie da się słuchać.

Mam procesor z direct live. Miałem okazję trochę się tym pobawić. 

Tak jak szybko to ustawiłem, tak szybko to wyłączyłem. Straciłem tylko czas. 

Rozmawiałem z producentem i konstruktorem kolumn i wytłumaczył mi o co chodzi. 

Chodzi o jakieś algorytmy czy coś takiego. Na słabe kolumny to działa, ale na wyższy level to się już zupełnie nie nadaje.

Ja nawet w kinie domowym nie używam direct live.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ULV napisał:

Rozmawiałem z producentem i konstruktorem kolumn i wytłumaczył mi o co chodzi. 

Chodzi o jakieś algorytmy czy coś takiego. Na słabe kolumny to działa, ale na wyższy level to się już zupełnie nie nadaje.

A to ciekawe :)

1 godzinę temu, ULV napisał:

cyfrowy system korekcji akustyki też nie jest jakiś hiper super. Co z tego, że osiągniesz super liniowy wykres , jak praktycznie tego nie da się słuchać.

Co dokładnie masz na myśli piszac ze tego nie da sie słuchać? Pasmo czy coś innego może... hmm

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrJansjo ale czy  z Twoich wypowiedzi nie wynika, może ja to odbieram w ten sposób, że wystarczy kupić kolumny na dobrych przetwornikach bay być kompletnie zadowolonym w ciemno z brzmienia?

Na dobrych przetwornikach mam na myśli tych uważanych za dobre.

Jednak samo brzmienie to nie tylko zastosowane przetworniki, co pokazuje wielu producentów.

To obudowa, jej projekt, zwrotnica, zestrojenie itp.

Dlatego "mądrze i sprywtnie" to akurat moim zdaniem taki zakup nie jest.

Madry i sprytny to ten który wybierze po dłuższym odsłuchu sprzęt dla siebie.

Piotr

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wiesz swoje, ja wiem swoje.

Ja przecież nie piszę o kalibracji jaką jest Direct live, a nie tej robionej przy pomocy umika i rew.

Aczkolwiek mogę ci powiedzieć, że to też dupy nie urywa. 

Mam aktywy zestaw na fa503, firna która robiła mi go zrobiła mi pomiar pomieszczenia w którym gra i zrobiła mi plik do modułu. 

Nie używam go, bo mi się nie podoba.

Jadę na pliku oryginalnym który został zrobiony przez firmę w momencie strojenia kolumn. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Felix1 napisał:

Odnoszę wrażenie, że nie do końca wiesz o czym piszesz, mieszasz pojęcia.

Ale ok, widocznie się nie znam, skoro mi (i wielu innym z resztą) słucha się lepiej z Dirac Live...

Sądzę jednak, że jest tak jak napisałem, na słabe kolumny to działa, na te z wyższej półki niestety nie.

Nie mam tych pierwszych😀, więc wypada mi wierzyć w to , co powiedzieli mi konstruktorzy kolumn.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Jakie to są słabe, a jakie dobre?

Ja mam Monitor Audio Gold 5G i DL działa z nimi bardzo dobrze. Czy to są słabe kolumny, czy już dobre?

Sądzę, że nie wiesz o czym piszesz, bo mieszasz pojęcia dot. procesu kalibracji. Kalibracji DL dokonuje się za pomocą mikrofonu podłączonego do laptopa, lub urządzenia (obecnie tylko NAD to umożliwia). Mikrofony mogą być różne. UMIK-1 jest lepszy niż te, dostarczane przez producentów urządzeń i ja słyszę różnicę między filtrami zrobionymi za pomocą UMIKa i mikrofonu Arcama.

Dodatkowo wpływ na wynik ma to, jak wykona się pomiar, jak były ustawione poziomy, jak precyzyjnie ustawiono mikrofon. Ale przede wszystkim efekt zależy od wybranego ustawienia (ilość pomiarów) i stworzonej na podstawie pomiarów krzywej wynikowej. Krzywą można zmienić BARDZO dużo. Można rzeczywiście zabić emocje, ale można też wyciągnąć bardzo fajne efekty.

Nie mam pojęcia kto robił Ci kalibrację. Jeżeli ten Pan od mądrości o "dobrych i słabych kolumnach", to widocznie chciał zamaskować swój brak wiedzy w temacie.

Tak sobie to tłumacz.

Ty wierzysz w producentów takich jak Arcam itp. 

Ja wierzę w zupełnie co innego. 

Co do kolumn, słabe i tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Webster.brd napisał:

Ciekawa dyskusja się zrobiła. Ja szczerze nie mam pojęcia o co chodzi ;) trochę odbiegliamy od tematu :)

Tak jak wspominałem, mi zależy na dobrej jakości dźwięku i prostej budowie i obsłudze systemu ;)

https://sveda.audio/produkt/blipo-pro/

Za jakiś czas dokupić suby do tego i pozamiatane.

Widziałem gdzieś, że ktoś sprzedawał ten zestaw za 12tys.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Felix1 napisał:

Rozumiem, że takie Sonus Faber Extrema czy KEFy R7 też są słabe?

Kef- y ? Nie bądź zabawny. Sonusy fajne ale nie w ten metraż.

Może nie wiesz, ale te Svedy od kilku lat , to top5 całej wystawy AS  od kilku lat. No ,ale ci panowie się nie znają. 

Radzę kiedyś się wybrać, pokoj Svedy Audio, akkusa i czy Grobel Audio, to top wystawy. 

Potem sam dojedziesz do wniosków, że to co masz to praktycznie zestaw startowy.

No ale co ja tam wiem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Felix1 napisał:

Tak tylko sprawdzam, skoro nie chcesz się podzielić co uznajesz za dobre kolumny, poza oczywiście monitorami studyjnymi

Przecież ci napisałem, nie mój problem że nie masz pojęcia o czym pisze.

27 minut temu, Felix1 napisał:

Czy zestaw startowy? To co powiesz osobnom grającym np. na KEFach z serii Q z jakąś np. Yamahą 803? Że taki zestaw to mniej niż zero?

Zgadza się.

28 minut temu, Felix1 napisał:

A czy gdzieś napisałem, że panowie się nie znają, lub że te Svedy są kiepskie? Nie. Napisałem tylko, że to studyjne monitory bliskiego pola. Raczej nie takiego zwierzęcia szuka autor.

W opisie tych kolumn jest jakość studyjna, a nie monitory studyjne bliskiego pola. 

Nie zmyślaj. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Felix1 napisał:

jeszcze coś powiedzieć, czy kończymy dyskusję?

Może następnym razem jednak zadasz sobie odrobinę "trudu" żeby sprawdzić, co na temat polecanego przez ciebie produktu pisze producent? To są informacje z podlinkowanej przez ciebie strony.

Chodziło mi bardziej o prezentacje firmy a nie konkretnego produktu.

https://sveda.audio/produkt/blipo-u22-limited/

Teraz pasuje?

13 minut temu, Felix1 napisał:

Masz rację, nie mam pojęcia o czym piszesz. Być może byłoby inaczej, gdybyś pisał zrozumiale i odnosił się do tematu dyskusji.

Czy takie osoby jak, Albecki, Kisiel, Yoshi, Twonky czy misiomor coś ci mówią? Jeśli nie, to google może coś ci podpowie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie chcę wtrącać się Panom w kolejny fascynujący wątek, ale twierdzenie, że Dirac Live (Dirac, nie Direct) działa tylko ze słabymi kolumnami, a z dobrymi nie, skoro z założenia jego zadaniem jest niwelowanie mankamentów akustycznych pomieszczenia, a nie robienie ze słabych kolumn dobrych (czyli de facto zmiana brzmienia kolumn), powoduje że cała ta dyskusja od początku jest bezsensowna, ale to tylko moje wrażenie... Tyle ode mnie, wracam do czytania! ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...