Skocz do zawartości

PMC Twenty5.21 - Kraftest (mini)


Kraft

Recommended Posts

0000.png.06d2915acb4bde5e51adb33b5576a694.png

Chcieć to móc. Chciałem sobie posłuchać czegoś audiofilskiego (i drogiego), i mam okazję. PMC to firma o ugruntowanej w światku pozycji. Ceniona przez hobbystów i profesjonalistów. No i brytyjska. To ciągle się liczy. Do tego droga (to może liczy się jeszcze bardziej). Testowany model 25.21 - najmniejszy podstawkowiec serii - kosztuje (właściwie kosztował, bo został już zastąpiony nowszym wydaniem) ok. 10 000 zł. Jak na konstrukcję o szerokości 16 cm, sporo. Sporo więc i oczekiwania ustawiam sobie odpowiednio wysoko (nie będzie taryfy ulgowej).

PMC01.thumb.png.f9ad11210786f1908e5089ae70a09fd8.png 

Przygoda z małymi PMC zaczyna się obiecująco. Kolumny są zapakowane w sposób przemyślany i nie utrudniający operacji wypakowywania. Robią też świetne pierwsze wrażenie. Są zgrabne, zaprojektowane ze smakiem i dobrze wykonane - rasowe audiofilskie monitory.

PMC02.thumb.png.2b6c098f3035ec84607ccd41c208e4bd.pngPMC05.thumb.png.6faa659c2acaa6223492e4066040b4b5.png

Tylny panel ocieka luksusem, a osadzone w nim terminale są nie tylko efektowne, ale i bardzo wygodne (dlaczego wszyscy takich nie stosują???).

PMC06.png.0fecacb5ae5c3508a26a512a9a55c4a2.png

Na dzień dobry Twenty5 prezencją zaskarbiają moją sympatię. Jeśli chodziłoby tylko o wygląd, to chciałbym je mieć. 

CDN

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś o efektywności PMC 25.21. Otóż, obok Bowersów 707, to chyba najmniej efektywne kolumny, które testowałem. Spójrzcie na zdjęcie. PMC potrzebują dużo więcej prądu żeby zagrać tak samo głośno, jak malutkie Dali Menuet. O porównaniu do Heco Revolution 3 nie ma nawet, co mówić (ten centymetr na gałce, to może być 8-10 dB różnicy w efektywności). W necie można spotkać informacje, że 25.21 mają czułość 86,5 dB/1 W/1 m (8 omów). Wygląda na to, że to bajki.

PMC08.png.8368b23a9da4199b397ed76c86357fa9.png

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem że masz zaawansowane urzadzenie na "pokładzie". Pozdr. I sorki za OT

3 godziny temu, Rafał S napisał:

byłoby świetnie gdybyś w porównaniach mógł się odnieść do M1 Classic z YB Audio

Chyba porownanie nie będzie "odpowiednie" jesli juz YB opuściły mieszkanie testujacego. 

No chyba że jeszcze sa w "posiadaniu"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak grają małe PMC. 

Za:

Od pierwszych taktów nie miałem wątpliwości, że obcuję z dźwiękiem wysokiej klasy. Pierwsze co przykuwa uwagę, to fantastycznie brzmiące talerze. Precyzyjne, metaliczne, nad wyraz realistyczne. Jedne z najlepszych jakie słyszałem. Dalej wokale. Dla mnie idealne. Namacalne, pełne szczegółów, otoczone potęgującą realizm akustyczną aurą. Porównywałem PMC bezpośrednio z MA Studio i Heco R3, często podmieniając kolumny po każdym odsłuchanym utworze. Głos Banaszak w "Stoję na tobie ziemio" czy Stinga w "Last Ship" w wykonaniu PMC był znacznie bardziej realistyczny niż u konkurentów. O dziwo, na audiofilskich realizacjach "Would you break my heart" i "Long After Youre Gone" podobna różnica się nie ujawniała. Ogólnie jednak fenomenalne wokale, to jedna z największych zalet dwudziestekpiątek. Na kolejną pochwałę zasługuje stereofonia. Jest precyzja i świetne zgranie fazowe. Największe wrażenie robi jednak oddanie przestrzeni. Jest dużo powietrza między instrumentami, co sprzyja uzyskaniu wciągającej, wieloplanowej sceny. I znowu. pod tym względem jedne z najlepszych kolumn, które miałem okazję testować u siebie. Monitory i Heco zostają w tyle. Na tle PMC grają płasko. Co do basu, to można powiedzieć, że jest ambitny. Precyzyjny, nie wpadający w rezonanse, nie ciągnący się, nie zagłuszający. Albo zagra coś bardzo dobrze, albo... no właśnie.

Przeciw:

To od końca. Bas jest świetnej jakości, ale jest go często za mało. Jak trafi na swoje nagranie, to zagra pięknie i żadnych braków nie odczujemy. Jednak na sporej części utworów będzie zbyt mało energetyczny. Niskie zejścia niby czuć, ale są często zbyt ciche. niekiedy nawet wydaje się, że jakiejś nuty, którą powinniśmy usłyszeć, brakuje. Słabo też nabija rytm. Stopie brakuje pałeru. Monitory, nie mówiąc już o wulkanie energii, którym są Heco, w aspekcie niskich tonów są bardziej satysfakcjonujące. Odnosi się wrażenie, że PMC hołdują zasadzie "zrobimy coś dobrze, albo wcale". Nigdzie basowych nutek nie przeciągną, ale też zbyt łatwo odpuszczają, kiedy dochodzą do wniosku, że mogłyby się czymś potknąć. Powie ktoś, że to nie są kolumny do 25 m2. Zgoda. Nie mogę jednak nie zauważyć, że porównywane MA Studio na basie poczynają sobie znacznie śmielej. A najlepsze jest to, że nawet malutkie Menuety potrafią dostarczyć w moim salonie więcej basowych emocji. Czasem się pogubią, ale energii w najniższym zakresie promieniują znacznie więcej. Pisałem o rewelacyjnych talerzach. Kij zdaje się mieć jednak dwa końce. W porównaniu ze Studio góra PMC wydaje się mocno wyeksponowana. Przy podmiankach, słuchając niektórych utworów na Monitorach, zastanawiałem się, czy nie ogłuchłem. Gdzie są talerze? No są, ale strasznie cichutkie. Przy teście samych Studio żadnego deficytu w tym pasmie jednak nie czułem. Za "Wow!" jakie robi góra PMC, trzeba zapłacić rachunek. Nie jest to oczywiste od razu, ale po godzinie słuchania, gdy wyłączałem wzmacniacz, uświadamiałem sobie, że jestem nieco ogłuszony, zmęczony. Zdecydowanie nie są to kolumny do relaksacji. 

CDN   

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do basu. U PMC jego działanie tradycyjnie wspomaga linia transmisyjną. Mimo małych wymiarów obudowy labirynt w modelu 21 ma aż 1,5 m długości.PMCTwenty521i-03w.thumb.jpg.02c93f66616ad6f5c6a83cbbafbd8512.jpg

PMC04.png.eba14c8501977be298b32b1e82f186d0.png

 U wylotu linii transmisyjnej widać jej silne wytłumienie pianką. Zapewne przecisną się przez nią tylko najniższe częstotliwości.

Jak to fikuśne rozwiązanie przekłada się na odczucia z odsłuchu? Bas jest precyzyjny i przyjemny. Niestety nie daje fanu. Nie tylko najniższe częstotliwości nie sprawiają szczególnej frajdy, ale też bas zbyt słabo wspiera średnicę. Tom-tomom i werblom brak energii. Szybkość zdaje się jest, ale uderzenia są zbyt słabe, by wysoko ocenić dynamikę takiego przekazu. Bębny generowane przez Heco są o niebo bardziej realistyczne.

Może obudowa monitorów jest zbyt mała, żeby linia transmisyjna pokazała swoją klasę. Spodziewałem się więcej. Tyle konstrukcyjnego zachodu, a tu bas zdaje się być najsłabszym elementem brzmienia. 

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Kraft napisał:

Może obudowa monitorów jest zbyt mała, żeby linia transmisyjna pokazała swoją klasę. Spodziewałem się więcej. Tyle konstrukcyjnego zachodu, a tu bas zdaje się być najsłabszym elementem brzmienia. 

Tl-ka to nie tylko "koncepcja" zwiazana z basem, ale również większe odciążenie tylnej strony membrany od zniekształceń powodowanych pracą "typowej" czesto spotykanej obudowy, co pozytywnie może wpłynąć na pasmo chociazby średnich tonów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może doczekamy się w końcu zestawienia odsłuchów z pomiarami, może tam Kraft znalazłbyś informacje o kiepskiej dynamice i niskich rejestrach i nie musiał byś taszczyć tych kolumn. Proszę o pomiary i informacje jak wypada porównanie, wiele nas to nauczy. 

Ps dwie pierwsze recenzje z brzegu mówią o świetnym basie dynamiczny jeden recenzent posłużył się zwrotem "jak wulkan". Drugi tu cytat: 

"PMCtwnety5.22 w zakresie niskich tonów brzmią fenomenalnie i to właśnie za sprawą linii transmisyjnej ukazują pełnię możliwości instrumentów operujących w basie." 

Może pomiary nam wyjaśnia gdzie leży prawda i czy to wina kolumn?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Wing0 napisał:

Ps dwie pierwsze recenzje z brzegu mówią o świetnym basie dynamiczny jeden recenzent posłużył się zwrotem "jak wulkan". Drugi tu cytat: 

"PMCtwnety5.22 w zakresie niskich tonów brzmią fenomenalnie i to właśnie za sprawą linii transmisyjnej ukazują pełnię możliwości instrumentów operujących w basie." 

No i elegancko. Każdy ma prawo wyrazić swój punkt widzenia/słyszenia ;)

A jak Ty sie do tego ustosunkujesz, to już inna kwestia :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki jest z tego wniosek? Co ma ten biedny początkujący audiofil wybrać czyjemu testowi wierzyć? Może takie porównanie z wykresami da lepszy obraz. Kraft czy Dzik jako orędownicy pomiarów mogli by się pokusić o wklejenie paru wykresów i opisanie czy są różnice w odsłuchu względem testów i z czego mogą wynikać. 

Bo tu mamy dość skrajne opinie. Kraft przecież robi testy z idealnym wzmacniaczem i źródłem w ogarneitym pomieszczeniu akustycznym, tak? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Wing0 napisał:

Co ma ten biedny początkujący audiofil wybrać czyjemu testowi wierzyć?

Na jakiej podstawie wybrałeś zestaw na ktorym obecnie sluchasz?

12 minut temu, Wing0 napisał:

Kraft przecież robi testy z idealnym wzmacniaczem i źródłem w ogarneitym pomieszczeniu akustycznym, tak? 

Moim zdaniem Nie istnieje idealny wzmacniacz i zrodlo a pomieszczenie akustyczne zawsze mozna poprawic jeszcze bardziej. 

Ps: nawet Twoje ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kraft napisał:

Może i tak. Tylko ja testuję model 21:). Dużo mniejszy.

 

 

O faktycznie mój błąd tu by się zgadzały opisy basu gdzie recenzenci wspominają o ich niezwykłym wyrafinowaniu i jakości. U jednego tylko jest informacja że niskie nie schodzą tak jak podłogowe co raczej nie dziwi. 

To jeszcze Kraft zrób opis z wykresami dla ogólnej informacji i napisz czemu się zdecydowałeś na ich odsłuch a nie nam większych 5.22 jakie parametry ci skłoniły do 5.21? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę z nudów się nakręcam :). Ale jestem mega ciekawy jak weryfikujesz swoje wybory do odsłuchu. Dla mnie większość choć może i wszystkie recenzje mają wartość tylko estetyczną bo ładne zdjęcia można pooglądać. To jak zagrają kolumny czy piec to już tylko odsłuch, ale wy ciągle o pomiarach. To ja proszę ładnie o takie piękne obfite zestawienie jak się mają pomiary do wniosków z odsłuchu i na jakiej zasadzie wybrałeś te małe kolumny do odsłuchu u siebie :).  

Ps przy okazji ja i wielu innych nauczy się czytać dołki i górki z wykresów :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...