Skocz do zawartości

Coś o nas


Recommended Posts

Chcę kupić opony zimowe i nie mogę się zdecydować. Miałam opony Continental, Dunlop, Pirelli i tych na pewno nie kupię po raz drugi.  Miałam Nokian i były świetne, ale czytam, że już nie są tak dobre, jak jeszcze parę lat temu, a poza tym nie mają homologacji BMW 😉.

Moje pytanie: kupić Michelin Alpin 5 (6?)  czy Bridgestone (LM005, LM001)? Nie mam siły wczytywać się w opisy i opinie, może ktoś ma to w małym palcu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w NL i często Vredestein uzywalem. Czy są lepsze od tych przez Ciebie wymienione?

Pojęcia nie mam. Możesz np ilość decybeli porównać itd.

Ja tam - ok, najtańszych nie kupuję - ale wychodzę z założenia że nawet te najdroższe nie pomogą,  jeśli szybkości się nie dostosuje do warunków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, RLC2 napisał:

A propos macie pojęcie ile osób kupuję używane opony co sezon! Masakra jakaś rozumiem że wszystko drogie ale jednak na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać.

Po pięciu latach nie powinno się opon używać nawet jak jest w bardzo dobrym stanie wizualnym , a często to opony używane ze Skandynawii narażone na gorsze niż u nas warunki meteorologiczne .

A o nalewkach nie wspomnę ,które często kupują taksówkarze 

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dedal75 napisał:

Po pięciu latach nie powinno się opon używać nawet jak jest w bardzo dobrym stanie wizualnym

Ja to wiem ale powiedz to ludziom którzy uważają że stan bieżnika decyduję o jakości opony. No i tekst bo ja mało jeżdżę 🤦

7 minut temu, Asia napisał:

I faktycznie mam run flat.

https://www.oponeo.pl/artykul/run-flat-czy-warto-w-nie-zainwestowac

Edytowano przez RLC2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz łatwiej ;)  i jeszcze łatwiej gdyby "Bunia" nie była na gwarancji...

 Runflatów nie polecam bo są głośne, bardzo :) , ale bezpieczne są bezsprzecznie.

 

Ja wybieram opony pod kątem:

1/ głośności - jak najmniej dB

2/ przyczepności (aquaplanning) - etykieta A

:) na wzór bieżnika też paczam ;) bo mają wyglądać też.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że męczę @gienas, ale najbardziej przemawiają do mnie jednak Bridgestone Blizzak LM005 . Run flat, wzmacniane ale wg parametrów mają wyższą nośność i dopuszczalną prędkość maksymalną niż potrzebuję. Czy powinnam to brać pod uwagę czy jednak, jak mówi Matt Watson z Carwow, just go ahead and buy it?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrząc na te "rozkminki" ciesze się, że jeżdżę kioskiem na kołach ;)

O zgrozo, pierwszy raz na wielosezonowych.

Ale w pamięci mam też opony koszmarki z końca lat 80 :), zimowy kurs i zepsutego dużego fiata z ośrodka nauki jazdy :)

I jakoś tak mam wrażenie, że demonizowane są różnice w oponach lepszej klasy. Jedyne zimówki, na których bardzo się zawiodłem to były firestony

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...