Skocz do zawartości

Kef r3 - piano black czy orzech?


mateolo2

Recommended Posts

@lukluk71nie doczekamy się zdjęć chyba, przestrzeni jaką masz dookoła R3.

Nie miałem  w domu kolumn które nie odwdzięczyły by się dobrym dźwiękiem jak je dobrze ustawisz i zorganizuje  im  miejsce dookoła.

Na Avs poszedłem z Kolegą do pokoju audioforte posłuchać zestawu Atolla 300 + Equilibrium. Jazz, blues ok ale na Iron Maiden się wyłożył kompletna klapa . 

Więc te wojenki jak komuś grają R3 są od czapy.  

Elektronika , pomieszczenie, słuchacz i repertuar który tu jest pomijany wpływa na odbiór kolumn.

Pzdr 

Ps czekam na zdjęcia przestrzeni .

 

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od 3 tygodni Kef r3 orzech grają z Denonem pma-2500ne. Świetna kontrola dźwięku.

Niemniej, moim zdaniem i tak wszystko zależy od jakości realizacji albumów. Taki Sonic Youth słucham, ale przez góra godzinę i bez większych emocji. Za to jak wrzucam coś dobrze nagranego w stylu Pink Floyd, Dire Straits, czy Daft Punk to odlecieć można, tak dobrze ułożone i wpasowane jest każde pasmo. I powiem wam szczerze, zmieniłem rok temu wzmacniacz, niedawno kolumny i już przestaję gonić. Mam zamiar wymienić jeszcze odtwarzacz, kupić jakiś strumieniowiec, popracować nad akustyką i cieszyć się MUZYKĄ. Przestaję już szukać dziury w całym :))

pozdrawiam. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bo0M napisał:

U mnie od 3 tygodni Kef r3 orzech grają z Denonem pma-2500ne. Świetna kontrola dźwięku.

Niemniej, moim zdaniem i tak wszystko zależy od jakości realizacji albumów. Taki Sonic Youth słucham, ale przez góra godzinę i bez większych emocji. Za to jak wrzucam coś dobrze nagranego w stylu Pink Floyd, Dire Straits, czy Daft Punk to odlecieć można, tak dobrze ułożone i wpasowane jest każde pasmo. I powiem wam szczerze, zmieniłem rok temu wzmacniacz, niedawno kolumny i już przestaję gonić. Mam zamiar wymienić jeszcze odtwarzacz, kupić jakiś strumieniowiec, popracować nad akustyką i cieszyć się MUZYKĄ. Przestaję już szukać dziury w całym :))

pozdrawiam. 

Cenna uwaga. Duże masz pomieszczenie?. Jakimi kablami to połączyłeś?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dedal75 napisał:

@lukluk71nie doczekamy się zdjęć chyba, przestrzeni jaką masz dookoła R3.

Nie miałem  w domu kolumn które nie odwdzięczyły by się dobrym dźwiękiem jak je dobrze ustawisz i zorganizuje  im  miejsce dookoła.

Na Avs poszedłem z Kolegą do pokoju audioforte posłuchać zestawu Atolla 300 + Equilibrium. Jazz, blues ok ale na Iron Maiden się wyłożył kompletna klapa . 

Więc te wojenki jak komuś grają R3 są od czapy.  

Elektronika , pomieszczenie, słuchacz i repertuar który tu jest pomijany wpływa na odbiór kolumn.

Pzdr 

Ps czekam na zdjęcia przestrzeni .

 

1. Wrzucałem wcześniej film. Na kanale masz dwa filmy. Z pewnością nie są kolumny wciśnięte tak w rogu, jak autora wątku. Chociaż jak widzę dobrze u niego grają. Pomieszczenie salon, 24m2 (bez jakiś aneksów kuchennych, wnęk itp) - pisałem to wielokrotnie, nawet w pierwszych moich wątkach tutaj masz wszystko opisane.  Masz wątpliwości, poszukaj. 
2. Mam RoomPerfect, więc spokojnie mogę wrzucić do mniejszego pomieszczenia, gdzie po pomiarach wszystkie pasma się bardzo dobrze układają, nawet przy 12m2 - próbowałem w sypialni.  

Jakie wojenki? Co masz na myśli? Opisuję swoje wrażenia/doświadczenia. Ty jesteś tu w innym celu ?

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, soberowy napisał:

@Dedal75 ten utwór Iron Maiden w żadnym pokoju na AVS gdzie poprosiłem o  jego odtworzenie nie zagrał tak jak u @seba3002

Wracając do tematu, chętnie kiedyś posłucham Kef R3, zwłaszcza, że swoją przygodę z Hifi zaczynałem od Kef Coda 7 i mam sentyment do tej marki.

Na AVS w większości pokojów nie gra jak trzeba.

Myślę, że nie tylko u Seby jest lepiej niż na AVS.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Slawko69 napisał:

Cenna uwaga. Duże masz pomieszczenie?. Jakimi kablami to połączyłeś?

Salon 24m. Stanowisko pracy: biurko 120cm. Szafka RTV 180cm, komoda.  Miejsce odsłuchu, kanapa tak ok 2-3m od miejsca odsłuchu. Są zasłony, firanki, gruby dywan. Obrazy, więc nawet bez korekty RoomPerfect w Tdai 1120 nie mam jakoś specjalnie buczenia w takim pomieszczeniu, lub niechcianego pogłosu. Co prawda RoomPerfecet w niektórych miejscach odsłuchu (focus point) układa dobrze bas, który się zbiera dość mocno przy moim biurku. Można by sobie to poukładać jakimiś "panelami" akustycznymi, u mnie działa RP. W miejscu odsłuchu, kanapa, spokojnie mogę słuchać na bypass, bez korekty. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pisz  że potrzebna jest przestrzeń .

RM - aaaa faktycznie Ty nie musisz 🤭

Wojenki - inni też swoje wrażenia opisują z którymi się nie zgadzasz . 

Repertuar też jest ważny . 

Ałdiofilskie pierdy jak mówi mój Serdeczny Kolega to i u nas dobrze grają 😂 Pzdr 

ps żeby była jasność ,nie mam nic do Ciebie,R3 , lyngdorfa itp każdy sprzęt swojego adoratora znajdzie .

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Slawko69 napisał:

Cenna uwaga. Duże masz pomieszczenie?. Jakimi kablami to połączyłeś?

U mnie to ok. 13m2, dużo rozpraszaczy i panele z wełny bezpośrednio za kolumnami. Otwory bass refleksy mam otwarte, bez zatyczek. Jedna sprawa to realizacje płyt,  druga preferencje dźwiękowe. Ja lubię ciepły i dociążony dźwięk, więc jest bardzo dobrze. Kable głośnikowe Chord clearway a rca to jakiś budżetowy QED.

Pamiętajmy, że preferncje dźwiękowe to nie jest nauka ścisła, jak matematyka, gdzie każdy musi przyznać rację,  że 2=2.

Poza tym, dobrze zrealizowane albumy tworzą przestrzeń, nic nie buczy, nic nie kłuje w uszy i takich płyt mogę słuchać całą noc bez zmęczenia. Jak wchodzi jakiś brudny grunge, bądź stare, słabo zrealizowane nagrania - wokal, gitary potrafią troszkę irytować, ale myślę,  że ma to miejsce przy każdym systemie audio :)

Edytowano przez Bo0M
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dedal75 napisał:

To nie pisz  że potrzebna jest przestrzeń .

RM - aaaa faktycznie Ty nie musisz 🤭

Wojenki - inni też swoje wrażenia opisują z którymi się nie zgadzasz . Pzdr

Oczywiście że potrzebna jest przestrzeń. W 12 m2 R3 dusiły się mocno i dudniły i czuć było że to za małe pomieszczenie. Np. takie Elaci Vela 403 nie robiły takiego pogromu na 12m2. Może jakbym przygotował mały pokój dobrze akustycznie to by R3 wtedy tam dobrze zagrały, ale to jest mieszkanie, sypialnia i nie chciałbym "obklejać" sypialni ustrojami akustycznymi. Nie mając RP wolałbym po prostu kupić do takiego pomieszczenia inne, mniejsze kolumny, Vele 403 w tym pomieszczeniu poukładały sobie dość dobrze dzwięk bez robienia RP. <- cały czas mówię o testach bez RoomPerfect, bo jak wspomniałem, po zrobieniu korekty RP w moim małym pokoju, R3 się układały, ale nie wszyscy posiadają urządzenia z korekcją akustyczną. 

Jeszcze raz zaznaczam, żeby nie było jakiś niedomówień. To są moje doświadczenia, w moich pomieszczeniach, w mojej konfiguracji sprzętowej. U kogoś może być zupełnie inaczej. Tym bardziej że wiem, jakie R3 (UniQ) są podatne na ustawienia/przestawienia kolumn. 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczadupa napisał:

J4Z, podobają mi się ocznie czarne, bardzo. Oczy chcą i gdybym miał dawnego Cyrusa albo jeszcze lepiej Hegla h190 to bym zaryzykował zakup za 5kzł. Z Naim odpada :)

a ja właśnie bym zobaczył jak z naimem zagrają, R3. Rki są dość "neutralne" i naim mógłby pokazać swój "pazur".
Mi bardzo nie pasowało połączenie z Nadami, ale naim w połączeniu z R3, ale z drugiej strony mój kumpel zakochał się w tym połączeniu. Naim intryguje mnie.... 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczadupa napisał:

Mnie przeraża, serio.

Dlatego jestem ciekaw takie połączenia :D

Ja się nakręcam na Hegla H190. Pamiętam jak w TopHiFi we Wrocławiu na starcie podłączyli H390 to odpłynąłem. Wtedy zrozumiałem dlaczego tak dużo ludzi poleca łączenie hegla z kefami :) H190 też mega zagrała z R3. H190 wypożyczę po remoncie salonu, ma dojść inna komoda, inne meble. Może zmienić się akustyka pomieszczenia i może tak być że jednak RoomPerfect będzie bardziej niż teraz potrzebny z Lyngdorfa.  Dlatego na razie powstrzymuję się z testowaniem wzmaków. 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, lukluk71 napisał:

Salon 24m. Stanowisko pracy: biurko 120cm. Szafka RTV 180cm, komoda.  Miejsce odsłuchu, kanapa tak ok 2-3m od miejsca odsłuchu. Są zasłony, firanki, gruby dywan. Obrazy, więc nawet bez korekty RoomPerfect w Tdai 1120 nie mam jakoś specjalnie buczenia w takim pomieszczeniu, lub niechcianego pogłosu. Co prawda RoomPerfecet w niektórych miejscach odsłuchu (focus point) układa dobrze bas, który się zbiera dość mocno przy moim biurku. Można by sobie to poukładać jakimiś "panelami" akustycznymi, u mnie działa RP. W miejscu odsłuchu, kanapa, spokojnie mogę słuchać na bypass, bez korekty. 

U mnie pokój w kwadracie 22metry.

Obecnie beż adaptacji akustycznej   ale jest dywanik duży narożnik   tapicerowane krzesła   materiałowe rolety na oknach  kwiaty nz parapetach itp. Zastanawiam się tylko nad odległością wylotu BR od ściany. W tej chwili mam Ikony 6 z przednim BR .Odległość tylnej ścianie kolumny od ściany to około 35 cm. Bardziej nie mogę ich odstawić bo zatarasuje wejście do salonu. Jak macie odstawione Wasze R3?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Slawko69 napisał:

U mnie pokój w kwadracie 22metry.

Obecnie beż adaptacji akustycznej   ale jest dywanik duży narożnik   tapicerowane krzesła   materiałowe rolety na oknach  kwiaty nz parapetach itp. Zastanawiam się tylko nad odległością wylotu BR od ściany. W tej chwili mam Ikony 6 z przednim BR .Odległość tylnej ścianie kolumny od ściany to około 35 cm. Bardziej nie mogę ich odstawić bo zatarasuje wejście do salonu. Jak macie odstawione Wasze R3?

U mnie właśnie jakieś ok 35cm odsunięte są od ściany i nie ma dudnienia (bez korekty RP) Ale tu specjalnej filozofii nie ma, raczej tak samo to działa jak przy każdej kolumnie z BR z tyłu. 

 

Ja mając wcześniej Q750 bez BR z tyłu, konstrukcja zamknięta, jak źle je ustawiłem, w innych miejscach w pokoju to  potrafiły zadudnić. 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, J4Z napisał:

Nie wiem czy w każdym klubie jest jeden aż tak aktywny użytkownik jak w klubie bmn. No, ale każdy może mieć swoje zdanie. Ja tylko wyraziłem moje. 

Sam byłem kiedyś mocno najarany na te kolumny. 

I co Cię odwiodlo od nich? Wlasny odsłuch czy "stronniczy"  klub BMN?

Ja po wczorajszych porównaniach zdecydowałem wstępnie...rzucę monetą: orzeł: a jakże- produkt polski, reszka- angielski ;)

Na szczesie mam jeszcze dwa wieczory...bedzie sie działo.

 

 

 

3 minuty temu, lukluk71 napisał:

@mateolo2 co zrobiłeś z gato ? 

Ma je Pekin

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Bo0M napisał:

W jaki sposób definiujecie pojęcie "dudnenia" basu? Sam posługuję się tym określeniem,  ale jestem ciekaw jak Wy je rozumiecie? Co to znaczy, jak się objawia przy słuchaniu muzyki? :)

Duzy, gwaltowny wzrost ilosci basu przy jakichs czestotliwosciach.

Bas na ogol w utworach jest zmienny pod katem czestotliwosci. Idealnie jest, kiedy gra taka gitara basowa czy inny instrument z niskimi tonami i roznicuje zmiane czestotliwosci, ale nie powoduje to, ze w jakims momencie nagle jest sporo glosniej po zmianie czestotliwosci. 

Jezeli slyszysz wyrazna zmiane glosnosci basu w utworze, ze nagle w pewnym momencie wyraznie, nienaturalnie pobudzil sie bas, jest duzo glosniejszy to mozna stwierdzic, ze dudni, koltuje sie. Jest malo precyzyjny. W wiekszosci pomieszczen dudni, w jednych wiecej, innych mniej.

Zalezy to tez od miejsca odsluchowego, ustawienia sprzetu i indywidualnej wrazliwosci na to.

Mnie np. to bardzo meczy i jestem wyczulony nawet na umiarkowane dudnienia jakie sa akceptowane przez niektore osoby.

Mam tez kolege u ktorego w pomieszczeniu bardzo dudni i rezonuje bas i on mowi, ze mu sie to podoba jak nagle w utworze nienaturalnie wzbudza sie bas. Dla mnie to jest nieznosne. :D

Dobrze puscic sobie jakis bas test w postaci sygnalu np. 20 - 200 Hz i sluchac. Idealnie by bylo jakby przez cale pasmo slychac bylo zmiane czestotliwosci, ale nie amplitude zmian glosnosci tych tonow. Oczywiscie nalezy tu wziac pod uwage to, ze najnizsze rejestry nasze ucho odbiera tez gorzej jak i czesto gorzej przenosi jes sprzet. Ale od tych 40 Hz i wyzej powinno to byc juz w miare wyraznie slyszalne i rowno (o ile tez zejscie sprzetu i "gra pomieszczenia" pozwala), a tak rzadko u kogo jest.

Dlatego u siebie zainwestowalem w sprzet z DSP, zeby tak nie cierpiec. ;)

Edytowano przez zolt
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...