MASX Napisano 7 października Udostępnij Napisano 7 października (edytowany) Lać dobry olej 5w30/40 co max 10kkm, dbać o nagrzanie silnika, jeśli DSG to też dbać o nagrzanie (olej skrzyni nagrzewa się dłużej) olej skrzyni zmieniać co 60kkm. Jak program skrzyni seria to jeździć na sporcie. Masz tam szperę więc ze skrzynki rozdzielczej będzie się lał olej na łączeniu ze skrzynią prędzej czy później (ogarnij na gwarancji) po za gwarancją na max zniżkach 3500zł. 290KM ma turbo IS38 więc z potencjałem ale po mieście wstaje gorzej niż IS20 245km co po mieście przy normalnej jeździe czuć. Ogólnie spoko auto do normalnej i szybkiej jazdy z fajnym potencjałem. Spalanie 7-25l/100km regulowane prawą nogą. Edytowano 7 października przez MASX 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RLC2 Napisano 13 października Udostępnij Napisano 13 października Był w rodzinie 2.0D muł straszny 🤪 ale w 100% bezawaryjny i bardzo bardzo wygodny. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 14 października Udostępnij Napisano 14 października No i pojeździłem trochę Cuprą. Fajne autko. Wykonanie wnętrza, jakość plastików i ogółu raczej średnie, nie wiem jak wypada na tle konkurentów, podobno gorzej, mam na myśli głównie Golfa, choć jest przyzwoicie. Przyjemnie się prowadzi. Zawieszenie wydaje się być w sam raz, nie jest ani za twarde ani za miękkie. Dobrze się zbiera, choć potrzebuje "sekundy", żeby "wskoczył na obroty" - nie wiem, jak to inaczej napisać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 14 października Udostępnij Napisano 14 października Czyli wszystko w normie. Gdansk ma blisko siebie 4 hale .... Skoda - VW - Audi - Seat + Cupra i duży wspólny plac na zapleczu nowych samochodów. Najgorsze plastiki na drzwiach, desce czy konsoli środkowej ma Seat, Cupra pod tym względem to poziom VW - Skoda. Sekundowa zwłoka? to norma, występuję w skrzyni DSG jeździłem T-Cross / T-Roc / Kamiq, silnik zawsze 1,5, tylko nie jeździłem Audi bo Q2 była pożyczona na test a Seata po oględzinach całkowicie odpuściłem. Najbardziej "miękka" z w/w zawieszeniowo jest Skoda. @Adi777 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 14 października Udostępnij Napisano 14 października Wizualnie najładniejszy jak dla mnie Seat, przynajmniej z zewnątrz. Fajne autko, ale dla siebie wolałbym coś większego. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 14 października Udostępnij Napisano 14 października 6 godzin temu, Adi777 napisał: Dobrze się zbiera, choć potrzebuje "sekundy", żeby "wskoczył na obroty" Wszystkie z turbiną tak mają - turbodziura - zanim turbina się rozkręci mija ta prawie sekunda. Musisz to Ty przewidzieć - kiedy chcesz ruszyć "z kopyta" wcześniej wciskasz gaz coby rozpędzić turbinę, a w przypadku Cupry masz tam dwie turbiny do rozruszania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz1w Napisano 14 października Udostępnij Napisano 14 października Launch control załatwia sprawę;) Ateca wcale nie jest mała, dla mnie jest w sam raz (rodzina 2+1). Na co dzień ma fajnie skrojony rozmiar do miasta, nie jest landarą, da się zaparkować tu i tam., choć jest oczywiście większa, niż typowy kompakt. Wyjazd na urlop z wieloma własnymi klamotami włącznie ze sprzętem wędkarskim, silnikiem elektrycznym do łodzi, akumulatorem i ładowarką - żadnych problemów. Mały jest Formentor, ale za to taki modny... ja tego nie rozumiem, dla mnie totalnie niepraktyczne auto. Lag w DSG i czas na "rozkręcenie" turbiny to w sumie normalna sprawa, zwłaszcza w czasach WLTP, etc. Ja mam akurat Atecę 2.0 TSI 190KM i uważam, że pod tym względem i tak jest jest nieźle, dużo lepiej, niż u wielu konkurentów. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 15 października Udostępnij Napisano 15 października Dnia 7.10.2024 o 21:26, MASX napisał: Lać dobry olej 5w30/40 co max 10kkm, dbać o nagrzanie silnika, jeśli DSG to też dbać o nagrzanie (olej skrzyni nagrzewa się dłużej) olej skrzyni zmieniać co 60kkm. Jak program skrzyni seria to jeździć na sporcie. Dealer mi powiedział o nagrzaniu silnika, bardzo ważna rzecz. Dlaczego na Sporcie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Brol Napisano 15 października Udostępnij Napisano 15 października Nie chodzi to raczej o rozprowadzenie oleju, a nie nagrzanie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 15 października Udostępnij Napisano 15 października (edytowany) 33 minuty temu, Adi777 napisał: Dlaczego na Sporcie? Bo zwykłe przełożenia skrzyni DSG to morderstwo silnka. Przykład - jadę 60~70 km/h na 7 biegu przy 1400 obrotów... Na "sport" trochę wyżej kręci. Ewentualnie, jak auto po gwarancji, zrobić zmianę punktów przełożeń w DSG... Chodzi o temperturę oleju w skrzyni - ona nie lubi na zimno. Jest opcja w nastawach aby na ekranie wyświetlała się temperatura skrzyni - tak mam ja. Edytowano 15 października przez gienas dopisek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MASX Napisano 15 października Udostępnij Napisano 15 października 50 minut temu, Adi777 napisał: Dealer mi powiedział o nagrzaniu silnika, bardzo ważna rzecz. Dlaczego na Sporcie? Tak jak wspomniał gienas. Punkty zmiany przełożenia są bardzo "ekologiczne" i potrafi jeździć nawet na 1100obr/min. Ta dziura o której piszesz, po sofcie skrzynie trochę się zmniejsza ale nadal występuje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 15 października Autor Udostępnij Napisano 15 października W moim audi tiptronic, normalne obroty silnika w "marszu" to 1200. Więc bardzo nisko. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MASX Napisano 15 października Udostępnij Napisano 15 października Misie polarne są Ci za to wdzięczne 🤣 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 15 października Autor Udostępnij Napisano 15 października Pewnie byłyby bardziej gdybym jeździł rowerem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Highlander_now Napisano 17 października Udostępnij Napisano 17 października Najmniej awaryjna marka samochodów, nietrudno zgadnąć. Natomiast tego, że Niemcy powinni się uczyć niezawodności od Rumunów, to nie jest szokiem, ale wiele mówi o kondycji motoryzacji niemieckiej. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 17 października Autor Udostępnij Napisano 17 października (edytowany) Moj kolega jest fanem Toyoty. Wlasnie kupił kolejną. Zmienia je tak co 2,3 lata. Kupuje 2,3 letenie. Teraz kupił nową Dlaczego? Bo zżera je rdza. Ile starych parchow jeździ po ulicach? I o dziwo nie są to japonczyki, to przewaznie samochody niemieckie. Volvo tez się godnie starzeje, szczegolnie to stare. Zgodzę się, ze mozna kupić nowego japonczyka ale trzeba sie go szybko pozbyć :). Mialem subaru. Dziękuję,naped na 4 kola maja tez inne samochody. Edytowano 17 października przez audiowit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 17 października Udostępnij Napisano 17 października Dnia 14.10.2024 o 18:12, gienas napisał: Dnia 14.10.2024 o 11:23, Adi777 napisał: Dobrze się zbiera, choć potrzebuje "sekundy", żeby "wskoczył na obroty" Wszystkie z turbiną tak mają - turbodziura - zanim turbina się rozkręci mija ta prawie sekunda. To są 2 odrębne zjawiska. Pierwsze to czas reakcji skrzyni biegów - wskakiwanie na obroty. VAGi którymi jeździłem (dość dawno temu) raczej niały z tym problemu. Może w nowszych trochę popsuli oprogramowanie, żeby było jeszcze bardziej eko. Nie zauważyłem tego problemu w Octavii vRS. Drugie to zbudowanie ciśnienia doładowania, ot przy wyższych obrotach po prostu o to łatwiej. Każde auto z turbo jadące na niskich obrotach (ekologia) będzie miało jakiegoś turbolaga. Natomiast obecnie raczej są zestrojone tak aby płynnie oddawać moc bez ogromnej zwłoki. Kto nie jeździł Fordem Sierra/Escort Cosworth z dużym turbo albo Lancerem FQ400 nie wie co to turbodziura 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarok Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października Odnośnie wideo rejestratorów do samochodu, ktoś ma zamontowany i jakieś doświadczenie z nimi. Jaka marka jest warta zainteresowania. Temat chyba rzeka, ale może ktoś sie podzieli swoim doświadczeniem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października Dnia 17.10.2024 o 18:48, PanKlor napisał: Drugie to zbudowanie ciśnienia doładowania, ot przy wyższych obrotach po prostu o to łatwiej. Każde auto z turbo jadące na niskich obrotach (ekologia) będzie miało jakiegoś turbolaga. Natomiast obecnie raczej są zestrojone tak aby płynnie oddawać moc bez ogromnej zwłoki. Kto nie jeździł Fordem Sierra/Escort Cosworth z dużym turbo albo Lancerem FQ400 nie wie co to turbodziura 😉 Fizyki nie oszukasz spaliny napędzają turbinę i musi ich ( tych spalin ) być dużo coby nakręcić turbinę. Jedynie zmienna geometria łopatek turbiny pomaga zmniejszyć turbodziurę. Cosworthy nie mają turbodziury? No nie mają bo zawsze kręcone są wysoko . Nie da się nim jeździć pomalutku Co do DSG to ma cztery programowe nastawy... Przynajmniej u mnie są cztery. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października 52 minuty temu, gienas napisał: Fizyki nie oszukasz spaliny napędzają turbinę i musi ich ( tych spalin ) być dużo coby nakręcić turbinę. Jedynie zmienna geometria łopatek turbiny pomaga zmniejszyć turbodziurę. Nieprawda... jest przynajmniej kilka innych rozwiązań. 53 minuty temu, gienas napisał: Cosworthy nie mają turbodziury? Te z dużym turbo maja przepastną. Te z małym całkiem akceptowalną. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października 1 godzinę temu, PanKlor napisał: Nieprawda... jest przynajmniej kilka innych rozwiązań. Podaj je. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października 1. Mniejsza turbosprężarka połączona szeregowo. 2. Mniejsza sprężarka mechaniczna połączona szeregowo. 3. Kolejne kilka wariantów wsparcia sprężarki które można określić ogólnie jako electric assisted turbo. 4. Usprawnienia materiałowe które albo zmniejsza tarcie i/lub masę wirującą (bezwladnosc). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października Tylko 3 pkt może zminimalizować turbodziurę - silnik elektryczny kręci turbiną przy wolnych obrotach silnika. Reszty nadal dotyczy fizyka. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanKlor Napisano 22 października Udostępnij Napisano 22 października (edytowany) Każde z tych rozwiązań minimalizuje turbodziurę. Żadne nie opiera się na zmiennej geometrii łopatek sprężarki (ale też ich nie wyklucza). Wszystko nadal podlega prawom fizyki. Punkt 3 to dużo więcej niż silnik elektryczny kręcący wirnikiem sprężarki. To może być np. elektryczny kompresor pompujący powietrze do zbiornika, które to jest uwalniane przy niskich obrotach gdy pojawia się zapotrzebowanie na moc. A jak już tak wszystko kwestionujesz to jeszcze doleję ogniwy do ognia i dorzucę antilag z rajdówek oraz wszelkiej maści hybrydy, które powodują, że auto jedzie od razu więc dla kierowcy turbolaga nie ma (mimo, że w międzyczasie turbina musi swoje napompować, czasami wspierana jednym z ww. rozwiązań). O i jeszcze taki tam cytqcok z internetu (dla mocniej technicznych). Methods to reduce turbo lag include: Lowering the rotational inertia of the turbocharger by using lower radius parts and ceramic and other lighter materials Changing the turbine's aspect ratio (A/R ratio) Increasing upper-deck air pressure (compressor discharge) and improving wastegate response Reducing bearing frictional losses, e.g., using a foil bearing rather than a conventional oil bearing Using variable-nozzle or twin-scroll turbochargers Decreasing the volume of the upper-deck piping Using multiple turbochargers sequentially or in parallel Using an antilag system Using a turbocharger spool valve to increase exhaust gas flow speed to the (twin-scroll) turbine Using a butterfly valve to force exhaust gas through a smaller passage in the turbo inlet Electric turbochargers[48] and hybrid turbochargers Faktycznie... tylko zmienna geometria turbo i nic więcej Edytowano 22 października przez PanKlor Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 30 października Udostępnij Napisano 30 października Dnia 17.10.2024 o 15:32, audiowit napisał: Moj kolega jest fanem Toyoty. Brat ma Avensis, tę starszą, około 2005 rok. Solidne auto. Cupra widzę na samym końcu 😁 Kiedyś Lexus RC-F strasznie wpadł mi w oko, ale trochę już się opatrzył. Biały kruk, w Holandii tylko jednego widzę na Marktplaats i Autoscout24. Na żywo jeszcze nigdy i nigdzie nie widziałem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.