Skocz do zawartości

Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.


Recommended Posts

Też nie pamiętam kiedy ostatnio jechałem 180km/h. Już prędkość 120 jest dla mnie wystarczająca. Ale moc samochodu to bezpieczeństwo. Można fabrycznie ograniczać prędkość max, tylko nie elektronicznie, bo zdjęcie tego zabezpieczenia to 5min roboty.

A tu wynik tuningu mojej A4. Moc nie jest wiele powiększona gdyż warunkiem nie było zylowanie samochodu, tylko optymalizacja pracy silnika + jeśli będzie bezpiecznie podniesienie jego mocy.

Ładnie poszedł do góry moment obrotowy, który dostępny jest wcześniej. Moc też lekko poszła do góry i płynnie wznosi się do góry w całym zakresie obrotów.

Wrażenia. Wyraźnie lepsze przyspieszenie powyżej 2000obrotow. Samochód zrobił się bardziej narowisty. Do 2000 obrotów dużej różnicy nie ma. Czyli da się jeździć po emerycku.

 

img,gcsi,3532Dc728a00Dda6215856A6dcAD225e038bEf60,mpid,7,maxwidth,1440,maxheight,2520,maxwidth,1440,maxheight,2520.jpeg.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audiowit napisał:

Możesz mi wysłać na pw przykład takiego preparatu. Najlepiej taki, który Ty polecasz. Jeśli to ma znaczenie, to pamiętasz, że tu jest bezpośredni wtrysk.

 

Wiem , też mam taki rodzaj wtrysku i co śmieszne manual na USA zaleca używanie specyfiku , na EU nie ;) 

Amsoil Performance Improver

Kleen-flo injector kleen lub tko2000

ew. coś z Liqui moly

myślę iż co 10tys km warto zalać , ew. jeżdżąc więcej po mieście (wiadomo w korkach 2x większe spalanie niż trasa) co 5tys

W bezpośrednim wtrysku lubi zasyfić wtryski , zawory (ogólnie głowicę) i przy ~100tys przy okazji także pierścienie mogą się zblokować - choć to bardziej od wymian oleju zgodnie z LL 30-40tys km by Niemiaszki :D 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kubakk napisał:

Wiem , też mam taki rodzaj wtrysku i co śmieszne manual na USA zaleca używanie specyfiku , na EU nie ;) 

Amsoil Performance Improver

Kleen-flo injector kleen lub tko2000

ew. coś z Liqui moly

myślę iż co 10tys km warto zalać , ew. jeżdżąc więcej po mieście (wiadomo w korkach 2x większe spalanie niż trasa) co 5tys

W bezpośrednim wtrysku lubi zasyfić wtryski , zawory (ogólnie głowicę) i przy ~100tys przy okazji także pierścienie mogą się zblokować - choć to bardziej od wymian oleju zgodnie z LL 30-40tys km by Niemiaszki :D 

Dzięki Kuba.

Na szczęście w Stanach nie ma interwałów 30-40 tyś. To w EU to jakieś barbarzyństwo. Ale i tak w tych TFSI żarcie oleju to główny problem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi777 napisał:

BMW 320d touring. Miał ktoś? Młody zamierza kupić jako pierwsze auto.

Auto z Niemiec. 2012 rok, 270 tysięcy km przejechane, czyli dosyć sporo. Silnik 2.0, diesel. Niecałe 5 tysięcy Euro. 

Jak to z dislami z Niemiec kazdy na początku podjarany ze fajne autko to i tamto i będzie niskie spalanie. Po pół roku jeżdżenia wychodzą kwiatki w stylu  wtryski, dwumasa,…i trzeba dołożyć do interesu te 10 koła na serwis. Ocena podzespołów nie rzadko przekonuje nas iż autko ma przebieg x2…

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi777 napisał:

BMW 320d touring

Znajomy robił tego na pęczki silnik N47- pada łańcuch rozrządu i albo się silnik tłucze albo zrywa. Rozrząd od dupy strony, więc trzeba wyciągać silnik, ale da się też od strony skrzyni biegów. 90 procent sprowadzonych albo po wymianie łańcucha (lepiej) albo po remoncie silnika (gorzej). Czasem u niego po 3-4 320d stały na podwórku... 

BMW 3 jest bardzo driga w utrzymaniu, drogie części i się psuje

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bmw 320d będzie w dobrej cenie to warto , oprócz rozrządu leci wał , tłoki , pompa oleju niekiedy korba także remont 10-14tys zł.

Jeśli ktoś planuje kupić używkę vag z dsg to przy 180-240tys km skrzynie czeka generalka w 2 cyfrowej kwocie , także takie auta jak widzimy w ogłoszeniach nie zawsze są okazją jeśli nie miały serwisu skrzyni ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2023 o 14:26, audiowit napisał:

Też nie pamiętam kiedy ostatnio jechałem 180km/h. Już prędkość 120 jest dla mnie wystarczająca. Ale moc samochodu to bezpieczeństwo. Można fabrycznie ograniczać prędkość max, tylko nie elektronicznie, bo zdjęcie tego zabezpieczenia to 5min roboty.

A tu wynik tuningu mojej A4. Moc nie jest wiele powiększona gdyż warunkiem nie było zylowanie samochodu, tylko optymalizacja pracy silnika + jeśli będzie bezpiecznie podniesienie jego mocy.

Ładnie poszedł do góry moment obrotowy, który dostępny jest wcześniej. Moc też lekko poszła do góry i płynnie wznosi się do góry w całym zakresie obrotów.

Wrażenia. Wyraźnie lepsze przyspieszenie powyżej 2000obrotow. Samochód zrobił się bardziej narowisty. Do 2000 obrotów dużej różnicy nie ma. Czyli da się jeździć po emerycku.

Dasz radę sprawdzić czas przyspieszenia 60-120 na 4 biegu ?? 

Dasz radę sprawdzić czas przyspieszenia 60-120 na 4 biegu ??

Edytowano przez Sqter83
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toteż na długich trasach jeżdżę z takimi prędkościami. Nie musisz się skupiać na jeździe, nie męczysz się, spalanie optymalne. 

7 godzin temu, Sqter83 napisał:

Ok, będziesz miał jak to zmierz. A czym robiłeś pomiar drogi hamowania ??

Drogomierzem. Mam znajomego strażaka, który akurat miał w bagażniku. Nietypowy dla straży sprzęt ale miał.

Wracając do wpisu, do którego się odnosisz. W końcu nie zmieniłem hamulców w obydwu A4. Kupiłem Ebc nacinane tarcze i żółte klocki ale serwis mi wyperswadował, że w obydwu egzemplarzach mam nowe tarcze i klocki I są to części oryg. Zostawiłem sobie hamulce. Jeść nie wołają.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, audiowit napisał:

Toteż na długich trasach jeżdżę z takimi prędkościami. Nie musisz się skupiać na jeździe, nie męczysz się, spalanie optymalne. 

Drogomierzem. Mam znajomego strażaka, który akurat miał w bagażniku. Nietypowy dla straży sprzęt ale miał.

Wracając do wpisu, do którego się odnosisz. W końcu nie zmieniłem hamulców w obydwu A4. Kupiłem Ebc nacinane tarcze i żółte klocki ale serwis mi wyperswadował, że w obydwu egzemplarzach mam nowe tarcze i klocki I są to części oryg. Zostawiłem sobie hamulce. Jeść nie wołają.

Przyjdzie czas to zamontujesz.. Ja u siebie też przy okazji wymiany wstawiłem większe  tarcze na tył. W Vagu jest sporo opcji do modyfikacji :)

No fajna sprawa, też chce zmierzyć u siebie, myślałem że może sa jakieś aplikacje jak do pomiaru  przyspieszenia.

Będę musiał zmierzyć nogami :))

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sqter83 napisał:

Przyjdzie czas to zamontujesz.. Ja u siebie też przy okazji wymiany wstawiłem większe  tarcze na tył. W Vagu jest sporo opcji do modyfikacji :)

No fajna sprawa, też chce zmierzyć u siebie, myślałem że może sa jakieś aplikacje jak do pomiaru  przyspieszenia.

Będę musiał zmierzyć nogami :))

Takie aplikacje bazują na GPS. Czyli niezbyt dokładny wynik jak na tego rodzaju pomiar. Zresztą móĵ też był umówmy się niezbyt dokładny bo przy 100/h nie masz pewności, że wciskasz 1m przed linią czy 2 m za nią... w każdym razie nie narzekam. W subaru są spowalniacze. Wymiana na EBC dużo dała. Tylko, że tam dałem czerwone klocki I nacinane tarcze. Czerwone nie cieszą się dobra opinią choć ja zakładałem 2 pary i nie narzekałem.

 

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...