Skocz do zawartości

druga para kolumn (obok B&W 706)


Grzesiek202

Recommended Posts

@Kraft dzięki za propozycje - jak zwykle konkretnie i rzeczowo. No i rzeczywiście chyba mamy trochę podobny gust (B&W, KEF).

5 godzin temu, tomasz1w napisał:

Jasne, umknęło mi to. Pozdrawiam i sorry za zamieszanie;)

Nie masz za co przepraszać. Dzięki za propozycję, ale miałem kiedyś Vele na weekend i no trochę nie w mój gust.

2 godziny temu, Asia napisał:

No przecież i tak wiadomo, że będą KEF-y 🤪.

😉

2 godziny temu, Asia napisał:

Choć ja bym radziła spróbować jakieś starocie  😁.

Kurczę, zawsze sądziłem że to się wiążę z dużo większym wysiłkiem i ryzykiem. Ale do Olkusza nie mam tak daleko. Przemyślę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się @Rafał S. Vele BS403 odebrałem jako grające delikatną V-ką. Basik odrobinę podbity w średnim podzakresie, bardzo sprężysty i ogólnie większy niż wskazuje na to obudowa, podkręcony, miękkawy. Średnica totalnie bez klimatu, neutralna, lekko schowana względem reszty, ze zjazdem na wyższym środku. Wysokie sypkie, detaliczne, ciekawie rozproszone, świeże (pewne podobieństwa względem Audiovector QR1), kreują dość dużą przestrzeń i wypełniają sobą mocno pokój.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wieloletni użytownik B&W także odbywam obecnie podobną podróż zarówno w wymiarze kolumn podłogowych jak i pierwszych monitorów w życiu.
Tak więc obok B&W 703S2 mam także KEF R7 oraz KEF R3 Meta (co zabawne, nadal oba w kartonach!). Oczywiście dostępna jest duża liczbą firm oferujących głośniki, wielu jeszcze nie słyszałem – ale szukając uzupełnienia B&W – wydaje mi się, że pytanie brzmi ile detaliczności i precyzji na różnych poziomach chcemy oddać dostając coś w zamian.

Nie jestem jestem fanem muzyki metalowej, więc trudno w tym zakresie doradzić – choć rozumiem, że Metallica różni się od Sunn O))) czy Deftones,
ten gatunek także się rozwija. Choć wszystkie te nu-metalowe rzeczy wydają mi się efekciarsko wyprodukowane, więc pewnie szukałbym osłabienia tego sam dla siebie, pewnie przez rzeczywiście lekkie ocieplenie. Na swój prostacki sposób zauważyłem, że diw kolumny które rzeczywiście w stosunku do B&W ocieplały całość to były Dali i Dynaudio. Ale robią to na różny sposób. Dali jest delikatny, Dynaudio po prostu zwiększa środek – Evoke 20, Contour 20. Dali jak dla mnie jednak gubi nieco szczególy na rzecz ocieplenia, Dynaudio wprost przeciwnie. Choć z racji tego, ze dość rozbudowany jest dół, ma to też inne proporcje. Gitary w Dali są delikatniejsze, w Dynaudio są bardzo mocne. 

Dla mnie kłopot z tym basem jest tak, że wydaje mi się, że B&W go dobrze kontroluje w moich kolumnach, jest szybki, punktowy, potrafi zejść nisko. Nieco inaczej miała się sprawa gdy słuchałem B&W706, 707. Więc trudno mi powiedzieć czy relatywnie mniej jest go w Monitor Audio Gold 100 i Audiovector 100. Na pewno oba mają zmiejszoną wagę góry, więc to już zmiana vs B&W. MA Gold 100 ma dużo więcej basu, wydaje mi się, że jeszcze go kontroluje. Audiovector miał mniej, więc nie wiem czy do większego jednak nieco pokoju będzie go wystarczająco. Rozdzielczość jest minimalnie większa także w Monitor Audio, ale też z racji większego basu inne są wszystkiego proporcje.

Ja natomiast ze swojej strony bardzo polecam Amphiony Argon. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, jestem bardzo ciekaw większych monitorów. Oczywiście zawsze warto sprawdzić Buchardt S400 Mk2. To bardzo efektowne granie, choć ja wolałem Amphiony. Oba to nieco ciemniejsze granie, choć tutaj przoduje Buchardt. 
 

Edytowano przez Songs for Pilots
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafał S napisał:

Grzesiek, napiszesz więcej? Sprzeczne rzeczy czytam o Velach i próbuję sobie wyobrazić ich dźwięk. Co Ci nie grało?

Wiesz, wydaje mi się, i to nie jest wyznanie do którego każdy się przyzna, że ja po prostu lubię dźwięk który brzmi "jakoś" - czyli co? Nieneutralnie? Niech tak będzie. Vele pamiętam jako grające właśnie tak, że je słychać i tyle. Ty często piszesz o nasyceniu, chyba wiem o co chodzi, chodź ja nazywam to barwą. Tak jak wspomniał Wojtek z tym, że jak odbieram je tak całościowo; neutralnie, bez klimatu, bez barwy i błysku. Ale przestrzeń bardzo fajna.

Edycja mojego wpisu:
A teraz tak sobie myślę, dlaczego nie potrafię zrezygnować z czasami irytujących B&W; bo grają jak na żywo, bo grają bezkompromisowo i tak jakby człowiek siedział ciągle na koncercie na żywo. A kto zna swoją ulubioną muzykę z płyty i koncertu, ten wie, że to nie dokładnie to samo.

Edytowano przez Grzesiek202
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Songs for Pilots napisał:

kolumny które rzeczywiście w stosunku do B&W ocieplały całość to były Dali i Dynaudio. Ale robią to na różny sposób. Dali jest delikatny, Dynaudio po prostu zwiększa środek – Evoke 20, Contour 20. Dali jak dla mnie jednak gubi nieco szczególy na rzecz ocieplenia, Dynaudio wprost przeciwnie. Choć z racji tego, ze dość rozbudowany jest dół, ma to też inne proporcje. Gitary w Dali są delikatniejsze, w Dynaudio są bardzo mocne.

Bardzo dobre podsumowanie. (@Grzesiek202 - teraz przepraszam, bo będzie offtop).  @Songs for Pilots Dlatego właśnie w Twoim wątku wspominałem o monitorach Opera Callas, które sam mam. One podbarwiają dźwięk w sposób podobnie delikatny, co Dali, ale mają (przynajmniej w porównaniu z ich tańszymi modelami) większą szczegółowość góry, uważam, że porównywalną z Dynaudio. Natomiast środek mają mniej gęsty, bardziej przejrzysty niż Dynaudio. I basu też mniej od Dyń. Nie wiem, czy akurat tego szukasz, ale na wszelki wypadek daję znać. :)  (W razie czego możemy kontynuować w Twoim wątku, lub przez PW, żeby już tu nie śmiecić Grześkowi moimi Operami :) ).

7 minut temu, Grzesiek202 napisał:

ja po prostu lubię dźwięk który brzmi "jakoś" - czyli co? Nieneutralnie? Niech tak będzie. Vele pamiętam jako grające właśnie tak, że je słychać i tyle. Ty często piszesz o nasyceniu, chyba wiem o co chodzi, chodź ja nazywam to barwą.

Dzięki, już rozumiem. :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafał S napisał:

W razie czego możemy kontynuować w Twoim wątku, lub przez PW, żeby już tu nie śmiecić Grześkowi moimi Operami

Panowie, czujcie się tu jak u siebie. Wszystkiego i tak nie da się posłuchać, a ja po prostu jestem ciekaw co tam u Was gra, bo trzeciej pary już nie kupię.

45 minut temu, Songs for Pilots napisał:

Jako wieloletni użytownik B&W także odbywam obecnie podobną podróż zarówno w wymiarze kolumn podłogowych jak i pierwszych monitorów w życiu.

46 minut temu, Songs for Pilots napisał:

ale szukając uzupełnienia B&W – wydaje mi się, że pytanie brzmi ile detaliczności i precyzji na różnych poziomach chcemy oddać dostając coś w zamian.

I to jest dokładnie mój problem!!!  Napisz proszę koniecznie jak Ty to widzisz. Ja jak na razie (pomieszczenie jakieś 19m2) stawiam na R3.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Grzesiek202 napisał:

Panowie, czujcie się tu jak u siebie. Wszystkiego i tak nie da się posłuchać, a ja po prostu jestem ciekaw co tam u Was gra, bo trzeciej pary już nie kupię.

I to jest dokładnie mój problem!!!  Napisz proszę koniecznie jak Ty to widzisz. Ja jak na razie (pomieszczenie jakieś 19m2) stawiam na R3.

Będę dawał znać, niech no ino rozpakuję kartony z KEF i je przetestuję obok B&W na większej dawce muzyki na nie playliście testowej, bo już mam dość na moment tych kawałków. Jedynie warto wziąć pod uwagę, że mam Marantza 40n i z B&W jest super, bo on ociepla 703 fajnie, a B&W nie gubi detalu i rozdzielczości. Ale nie wiem czy KEF z lepiej z Yamahą zagra? Zamówiłem A-S701 na testy, ale mam obawy, że mi później jak odeślę ożywaną nie oddadzą siana czy coś. Plus dziś mnie skusiły te nowe amplitunery Yamahy, jednak od razy streamer z głowy. Chciałbym Accuphase E-380 czy coś, ale niestety już na razie nie mam zapasu finansowego. Zostało mi już 6-7 tys. maks na używany wzmacniacz choć bez streamera czy CD to co ja tam będę grał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem z 707s2 na R7.  Powiem krótko, nie ma powrotu. Nadal mam b&w, podłączę je co jakiś czas, żeby mieć porównanie i natarczywość wysokich tonów męczy. Kupując R7 chciałem zachować detaliczność i uspokoić wysokie tony, jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Swój głos oddaje na R3 😀

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Grzesiek202 napisał:

No to zmiana dość... hm wyraźna. Niewielkie monitory vs spore podłogówki. To musi brzmieć zgoła inaczej.

Ale też inny pokój. Bowersy grały w 12 metrach, a R7 już w 25. W dużym pokoju 707 nie ogarniają kompletnie, a R7 ładnie wypełnia cała powierzchnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Ci się udało ściągnąć jakoś te Cabasse Caprera, to miałbyś całe kino a same fronty grają z dobrą elektronika po prostu świetnie. Te 400 euronów za same podłogowe Caprery to śmieszne pieniądze. Można te głośniki wyrwać czasem za śmieszne pieniądze, bo ludzie młucą na nich z jakichś amplitunerów i po jakimś czasie się męczą. Podpinając pod to jakąś lampę czy klasę A (po prostu dobrej klasy wzmak stereo) to można zostać bez szczęki. U mnie są jakieś 1,5 roku. Kilka razy już mnie korciło, żeby wyżej iść ale w używkach bym musiał z 5 tysi szykować. Na razie więc nie zmieniam, bo nie mam na co. Kupiłem je dość tanio, miały być przejściowe na coś wyższego po sprzedaży Elac 208.2 Jet i same okazały się krokiem do przodu. A Elaci sprzedałem za 3.5 tys.  :) 

https://www.av-market.com/en/listing/cabasse-home-cinema-speakers-caprera-brehat-352-1805016887

Edytowano przez Patryk Szulc
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rafał S napisał:

Grzesiek, a te R3 nie są zbyt miękkie do ostrzejszego grania?

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Fajne propozycje tu ida ale kolega chciał twardszym nie mniejszy bas.

Ja wiem, że R trójki nie są mistrzami kontroli basu, ale dają też coś czego szukam; dźwięk z większą masą i podstawą basową, która nie wiem dlaczego znika w 706 w przypadku muzyki jak na nowej płycie "72 Seasons". Ja wiem, że wydawnictwa z muzyką rock/metal to nigdy nie jest poziom ECM :), ale Metallica i tak ma te swoje płytki nagrane nie najgorzej. Tymczasem u mnie brzmi to po prostu źle. Stopa perkusji bez żadnego autorytetu, środek jakiś zamazany, talerze za to słyszalne zawsze i wszędzie jako oderwana osobna linia.

Często polecacie MA Gold 100, a czy to nie jest aby granie podobne do 706? Tak sobie myślę, że jak już mam pójść w drugą parę kolumn, to niech to będzie coś właśnie innego od B&W.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiek202 Myślę że połączenie R3 z jakąś jaśniejsza elektronika sprawiłoby że skończyłbyś poszukiwania. Jeśli testowałeś je ze swoim magnatem to np z jakąś kambodża lub wyższa Yamahą będzie spora różnica na basie. Ale to kolejny niemały wydatek. Ciężko mieć dwie pary zupelnie inaczej grajacych paczek z jednym piecykiem. Trzeba bardzo neutralnego wzmacniacza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dedal75 napisał:

Grzesiu a zainteresuj się może Audiosolutions 😉 . Pzdr 🤜

Marek, ja się obawiam, że jeśli dla Grześka Elac Vela były za mało barwne, to Audiosoloutions oceni podobnie. Spróbować oczywiście można. :) Nie wiem czy masz na myśli Overture, czy Figaro B. Pamiętam, że te pierwsze bardzo stawiały na przejrzystość. Figaro B chyba trochę cieplejsze, ale też blisko neutralności. Grzesiek postawił dość trudne do pogodzenia cele: z jednej strony chce pazura i klarowności w ostrzejszym rocku, z drugiej - barwy. Kto z nas by tego nie chciał, prawda? :) 

Bardzo jestem ciekaw porównań i ostatecznej decyzji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...