Skocz do zawartości

Dobry bas


Recommended Posts

4 minuty temu, lysy napisał:

ponieważ wpychanie sobie jak to nazywam "pchełek" głęboko do uszu, nie wróży nic dobrego na przyszłość

Co przez to rozumiesz? Duzymi, otwartymi sluchawkami mozna sobie zrobic kuku tak samo jak IEMami, jesli chodzi o kwestie glosnosci.

1 minutę temu, DiBatonio napisał:

Uważasz, że dokanałówki są lepsze od tych planarów?🤔

Nigdy nie slyszalem planarow dokanalowych, nie mam o nich zadnego zdania. Po prostu wspominalem znany mi rozmiar przetwornika w tego typu planarach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DiBatonio napisał:

W dokanałówkach trzeba chwycić tzw. seal, bywa z tym różnie.

Ja w każdych dokanałowych jakie miałem i mam stosuje tipsy JVC Spiral dot, nie widzę dla nich konkurencji.

Stockowe, chociaż maja różne rozmiary nigdy mi nie leżały.

Zawsze mozna odlew i pelne customy.

U mnie ze stockami jest roznie, pianki mi nie leza, multiflange rowniez nie. W sumie mam gdzies z tylu glowy przetestowac cos nowego, ale te JVC, sa gdzies informacje, jak pasuja do roznych modeli IEMow?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mariusz Kopacki napisał:

Zawsze mozna odlew i pelne customy.

U mnie ze stockami jest roznie, pianki mi nie leza, multiflange rowniez nie. W sumie mam gdzies z tylu glowy przetestowac cos nowego, ale te JVC, sa gdzies informacje, jak pasuja do roznych modeli IEMow?

Nie mam pojęcia, trzeba by na stronie producenta tipsów sprawdzić , ja używałem do KZtów i teraz w Edifierach.

Musisz tylko obczaić rozmiar, bo są różne, ja kupiłem chyba dwa rozmiary i zostawiłem ten  najbardziej pasujący. Swojego czasu były dostępne na Allegro.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mariusz Kopacki napisał:

Z jakimi dokladnie modelami dobrze pasowaly? Znalazlem tylko informacje, ze wewnetrzna srednica to 4 mm.

Spójrz tutaj, pierwszy komentarz.

Ktoś napisał, że pasują do IEMów.

https://www.mtmtaudio.com/en-pl/products/jvc-spiral-dot-silicon-earphone-eartips-medium-m-size-2-pairs

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lysy napisał:

Nie ma takiej opcji, aby można porównywać głośnik o średnicy 6,5-cala do 12-cali. Mały głośnik nie jest w stanie wygenerować takiego basu jak ten większy, bez względu na zasilanie, i tego się nie przeskoczy

Zgadzam sie pod warunkiem że te dwa rozne głośniki graja na max. Jednak mniejszy głośnik grajacy np. Na 70% możliwości grania bez zniekształceń, może dać podobny efekt co wiekszy grający np. 40% - ilość dB danej czest. Moze być taka sama. Ponadto, Mniejszy może mieć dłuższy liniowy skok zawieszenia w stosunku do większych (patrz mniejszy z suba 10in vs wiekszy z estradowki 15in) zakładając ta samą wytrzymałość mocową, skuteczność pomijam w tym przykładzie.

Także tego... 

Ps: czytając raz jeszcze chcę zwrócić uwagę na słowo "niemal", "podobnie". Nie napisałem że 6.5 gra tak jak 12. Tylko że odczuwam podobne wrażenia słuchając na mniejszym głośniku. To byl opis emocji towarzyszących.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że autor tematu nie obrazi się na mnie, jak wkleję kilka zdjęć z dzisiejszego odsłuchu :), tym bardziej, że sprzęt jest zdecydowanie w stanie zapewnić dobry bas.

Podziękowania dla gospodarza, Rika Verburga, za bardzo miłą gościnę, i danie mi pełnej kontroli nad tabletem ;)

B&O Beolab 90, czyli flagowa @zolt :D konstrukcja duńskiego producenta sprzętu audio. Kolumny robią naprawdę pozytywne wrażenie na żywo, choć z zastrzeżeniem - zdecydowanie lepiej z maskownicami, bo bez nich mogłyby jednak odstraszać ;) Oczywiście to kwestia gustu, ale mi się podobają, są nietuzinkowe i naprawdę eleganckie.

Lista utworów, których słuchaliśmy:

Dominique Fils-Aimé - Birds
Death - Symbolic
Michael Nyman - The Scent of Love
Dave Holland - Conference of the Birds
Flight to LAPD - Blade Runner 2049 Soundtrack
Hans Zimmer - Flight - tutaj gospodarz chyba się pomylił, bo miało być "Light" z Cienkiej Czerwonej Linii, ale luzik :)
Ennio Morricone - C'era una volta il West - Titoli
Howard Shore - The Bridge of Khazad-Dûm
Wojciech Kilar - Vocalise from „The Ninth Gate''
Jesper Kyd - Night Time in New Orleans
Eberhard Weber - More Colours
Edward Shearmur - New Mexico
King Crimson - Easy Money
Gentle Giant - Peel the Paint
Jeremy Soule - Frostfall
Alexandre Desplat - Colours in the Sky
Eno, Moebius, Roedelius - Old Land
Rory Gallagher - I Fall Apart

PS Może komuś coś wpadnie w ucho z mojej listy, nie ma tu żadnej asłuchalnej awangardy 😉

Odsłuch z odległości nieco poniżej 3,50 metra. Deezer. Przy utworze Flight to LAPD ze ścieżki dźwiękowej z Blade Runnera 2049 było "dosadnie", delikatnie mówiąc. Zapewne zdaniem autora tematu to nie jest dobry bas, ale na odpowiednim sprzęcie można go poczuć, i to mocno. Było po prostu efektownie. Pod względem akustycznym było w zasadzie słabo. Tutaj właściwie nie było typowego pokoju odsłuchowego, tylko jedno duże pomieszczenie z wydzielonymi miejscami do różnych systemów, niemniej słuchało się bardzo przyjemnie. Było czysto, głośno, z mruczącym basem, bardzo dynamicznie, nic nie przeszkadzało, nic nie denerwowało. Rory zabrzmiał kiepsko, ale to raczej wina słabej jakości samej muzyki, realizacji. Rik miał przyjemność słuchać Beolabów 90 w Danii, w znacznie bardziej przyjaznym otoczeniu i jak można łatwo zgadnąć, był zachwycony. Wspomniał też, że postarają się o takowe pomieszczenie w Holandii. Na pewno wybiorę się wtedy na ponowny odsłuch. Bardzo interesująca konstrukcja, sporo możliwości, ustawień. Więcej do poczytania na stronie producenta - https://www.bang-olufsen.com/en/ca/speakers/beolab-90

 

20230624_105422.jpg

20230624_105514.jpg

20230624_105607.jpg

20230624_105440.jpg

image.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

Zgadzam sie pod warunkiem że te dwa rozne głośniki graja na max. Jednak mniejszy głośnik grajacy np. Na 70% możliwości grania bez zniekształceń, może dać podobny efekt co wiekszy grający np. 40% - ilość dB danej czest. Moze być taka sama. Ponadto, Mniejszy może mieć dłuższy liniowy skok zawieszenia w stosunku do większych (patrz mniejszy z suba 10in vs wiekszy z estradowki 15in) zakładając ta samą wytrzymałość mocową, skuteczność pomijam w tym przykładzie.

Także tego... 

Ps: czytając raz jeszcze chcę zwrócić uwagę na słowo "niemal", "podobnie". Nie napisałem że 6.5 gra tak jak 12. Tylko że odczuwam podobne wrażenia słuchając na mniejszym głośniku. To byl opis emocji towarzyszących.

W poprdednim poscie podałem link do artykułu na ten temat. By zrozumieć jak wielka jest różnica w odtwarzanu basu przyjmijmy 35hz głośnika 12 calowego do głośnika 6.5 potrzeba jest skala bądź przykład.

12 calowy głośnik zagra głośniej aż o 12 decybeli względem umownie 6 ( 6.5 ) przy 35 hz a im niżej tym ta przepaść się powiększa. 

12 db to ogromna różnica.

By podnieść sprawność głośnika 6.5 cała o 3 db przy 35 hz potrzeba drugiego takiego samego głośnika.  By podnieść następnie 3 db względem dwóch 6.5 calowych głośników potrzeba następnych dwóch. Mamy już 4 głośniki 6.5 cala i jeszcze brakuje trochę sprawnosci do 12 calowego głośnika.  

Tu nie chodzi o to na ile one procent możliwości chodzą bo przepaść jest za duża. 

A weź tu jeszcze zaprojektuj zwrotnice do kolumny z 4 głośnikami niskotonowymi idąc dalej co z przebiegiem impedancji w takim Frankensteinie.

Można się obrazić na fizykę ale nie można jej zmienić. 

Edytowano przez Nie wszystko wiedzący
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

Dziękuję za informację. W takim razie utwierdził mnie Pan, że analogowa płyta nie jest dla mnie. 

Szkoda, bo zawiera materiał znacznie bliższy oryginału niż wszelkie YT, strumienie czy współczesne CD. Te zniekształcenia jakie mają inne niż płyta winylowa nośniki, dają "lepszy bas", a to mnie odstrasza. Wypracowałem układ o jak najmniejszych zniekształceniach liniowych nie po to, aby go psuć już na wejściu.

Edytowano przez Highlander_now
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

W poprdednim poscie podałem link do artykułu na ten temat. By zrozumieć jak wielka jest różnica w odtwarzanu basu przyjmijmy 35hz głośnika 12 calowego do głośnika 6.5 potrzeba jest skala bądź przykład.

12 calowy głośnik zagra głośniej aż o 12 decybeli względem umownie 6 ( 6.5 ) przy 35 hz a im niżej tym ta przepaść się powiększa. 

12 db to ogromna różnica.

By podnieść sprawność głośnika 6.5 cała o 3 db przy 35 hz potrzeba drugiego takiego samego głośnika.  By podnieść następnie 3 db względem dwóch 6.5 calowych głośników potrzeba następnych dwóch. Mamy już 4 głośniki 6.5 cala i jeszcze brakuje trochę sprawnosci do 12 calowego głośnika.  

Tu nie chodzi o to na ile one procent możliwości chodzą bo przepaść jest za duża. 

A weź tu jeszcze zaprojektuj zwrotnice do kolumny z 4 głośnikami niskotonowymi idąc dalej co z przebiegiem impedancji w takim Frankensteinie.

Można się obrazić na fizykę ale nie można jej zmienić. 

Ilukrotnie wystarczyloby zatem zmniejszyc odleglosc od mniejszego glosnika by zniwelowac 12 dB roznicy natezenia dzwieku? Fizyka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

Zdarzają sie sytuacje że zatesknię za tego typu (nawet przesadzonymi efektami), wówczas do systemu dołącza sub aktywny i jest "kopanie klaty" i ultra niskie zejscie. Niestety domownicy nie przepadają wiec pocieszeniem jest system car-audio 😇

Audio w samochodzie jest skazane na dużą niepoprawność. Ma zbyt wiele fizycznych ograniczeń. Może co najwyżej dostarczyć dużo "dobrego basu".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Deezer. Przy utworze Flight to LAPD ze ścieżki dźwiękowej z Blade Runnera 2049 było "dosadnie", delikatnie mówiąc.

Utwory na Deezer mają spapraną dynamikę, nadaje się najwyżej do ocenienia czy coś w ogóle gra. Na tej płycie w wersji cyfrowej, dynamika wynosi, aż 12 dB. To nie był najlepszy dobór, głównie źródła, Efekciarsko może być, ale nie o to przecież chodzi. Do tego celu trzeba mieć swoje wyselekcjonowane płyty. Stare CD nagrywane DDD. Dobre winyle - ale tu musi być dobry gramofon (wkładka przede wszystkim).

Twoją ocenę spowodowało głównie źródło.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Mariusz Kopacki napisał:

Ilukrotnie wystarczyloby zatem zmniejszyc odleglosc od mniejszego glosnika by zniwelowac 12 dB roznicy natezenia dzwieku? Fizyka.

Człowiek który stoi metr od głośnika słyszy dźwięk o 4 razy większym natężeniu, niż ten  który stoi 2 m od źródła dźwięku.

Natężenie dźwięku jest odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości od źródła dźwięku. 

Zakładając w uproszczeniu, że 6.5 przy 1 metrze osiąga 100db a 12 112db to jest to różnica ok 16 razy głośności. Odległość trzeba by zmniejszycz 4 krotnie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

Człowiek który stoi metr od głośnika słyszy dźwięk o 4 razy większym natężeniu, niż ten  który stoi 2 m od źródła dźwięku.

Natężenie dźwięku jest odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości od źródła dźwięku. 

Zakładając w uproszczeniu, że 6.5 przy 1 metrze osiąga 100db a 12 112db to jest to różnica ok 16 razy głośności. Odległość trzeba by zmniejszycz 4 krotnie. 

To wszystko dotyczy rozmiaru membrany głośnika niskotonowego? Bo jeśli tak to nie zgadzam się. Z własnego doświadczenia wiem, że większe membrany wcale nie muszą grać głośniej / efektywniej od mniejszych. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bebop napisał:

To wszystko dotyczy rozmiaru membrany głośnika niskotonowego? Bo jeśli tak to nie zgadzam się. Z własnego doświadczenia wiem, że większe membrany wcale nie muszą grać głośniej / efektywniej od mniejszych. 

https://www.hifi.pl/porady/kolumny-bas-z-malych-kolumn.php

Tu ma Pan artykuł na ten temat. . Proszę z tego wyciągnąć coś dla siebie.

Proszę się również nie obrazić ale nie ma Pan zupełnie racji. Rozmawiamy o basie a za przykład poszło 35 hz. 

Wieciej w temacie nie mam nic do powiedzenia.

Edytowano przez Nie wszystko wiedzący
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajne tabelki i wzory. Chyba jednak nie brałeś pod uwagę nowoczesnych konstrukcji głośników basowych. Bo te bardzo różnią się możliwościami od dawniejszych. 

Dla mnie wielkość membrany basowej nie ma znaczenia jeśli mowa o jakośći basu. Pomijam oczywiście skrajnie małe głośniczki ale wierzę, że nie o tym mowa. 

Edytowano przez Bebop
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Bebop napisał:

No fajne tabelki i wzory. Chyba jednak nie brałeś pod uwagę nowoczesnych konstrukcji głośników basowych. Bo te bardzo różnią się możliwościami od dawniejszych. 

Dla mnie wielkość membrany basowej nie ma znaczenia jeśli mowa o jakośći basu. Pomijam oczywiście skrajnie małe głośniczki ale wierzę, że nie otym mowa. 

skoro są nowoczesne to te 6 calowe jak i te 15 calowe.

Przecież wielkość głośnika to podstawowy paramet jeżeli chodzi o bas. Skoro już artykuł ze wzorami nie pomaga to już sam nie wiem.  I jeszcze na sam koniec sam Pan sobie zaprzecza. Przecież cały czas rozmawiamy o rozmiarze.

Edytowano przez Nie wszystko wiedzący
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Nie wszystko wiedzący napisał:

Przecież wielkość głośnika to podstawowy paramet jeżeli chodzi o bas. Skoro już artykuł ze wzorami nie pomaga to już sam nie wiem. 

Nie pomaga. Mam kolumny z dużym niskotonowcem i inne  z mniejszym. Te drugie mają potężniejszy bas. 

Wielkość membrany nie jest wyznacznikiem potężnego basu. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...