Skocz do zawartości

R2R DAC VS DELTA SIGMA


Recommended Posts

Nie inaczej. Mozna sie rozczarowac niestety. Jak sie rozczarujesz a sprzet bedzie w domu stal to jest problem. Chyba ze zmiescisz sie w 14 dniach. 

Ja kupilem z drugiej reki, gosc jednak sklamal i zamiast okolo roku starego, dostalem dwulatka. Kilka setek do tylu.

Ja mam wzmacniacz Gatoz BurrBrown, wzmacniacz sluchawkowy Singxer  z AKM. Serenade i Holo mialem i testowalem. 

Serenade byla troche zywsza od Singxer, Holo zywsze od Gato. Jednak w sysytemie z kolumnami roznice uslyszalem tylko pomiedzy Gato a Holo. Niestety niewielka i taka ktora praktycznie moglem zniwelowac podkrecajac glosnosc w Gato. 

Edytowano przez Artur Brol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakas chinska strona?

Exposure wypuszcza odtwarzacz cd, ladowany odgornie z PCM1704 24 bit - po jednym na kanal. Niestety nie ma wejsc cyfrowych.

Ja sie zrazilem troche do tego wszystkiego dlatego podchodze z rezerwa do ewentualnych roznic. Juz tak sie nie podniecam jak 4 lata temu. Z kazdym testem mniej. 😄

Chyba ze o wygladzie mowa, tym mnie wciaz mozna przyciagnac. 😍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, blackromek napisał:

Myślałem o Holo Spring szczególnie że prawdopodobnie zagrał by z moim konwerterem matrix spdif 2 po IS2

Jeśli szukasz zewnętrznego DACa, to...

Sprawdź sobie tego Holo Spring, na R2R masz też Denafripsa Ares, Pothusa, pożycz i sprawdzaj.

Nie bierz za wyrocznie głupot, że jakiś dac na kawałku płytki we wzmacniaczu, czy innym CD zagra tak dobrze jak Holo, czy Denafrips.

To są daki z rozbudowaną własną sekcją zasilania, wej/wyj itp., a nie kawałek płytki, która współdzieli zasilanie z innym urządzeniem w jednej obudowie.

 

 

 

 

Edytowano przez DiBatonio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej chodzi mi o zewnętrznego Daca wiem że zintegrowane w urządzeniach all in one to nie to , teraz mam jedną z lepszych  odsłon Delta -sigma  i chciałbym posłuchać coś R2R przynajmniej na tym samy poziomie z Holo duży problem bo nie ma gdzie posłuchać a interesujące urządzenie 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Na temat Holo możesz poczytać na forum obok, mój kumpel z W-wy ma jakąś wypasioną wersję 3 KTE i potwierdza jakość tego DACa.

https://www.audiostereo.pl/topic/132146-holo-audio-–-spring-dac/?do=findComment&comment=4276023

Denafripsa masz w Polsce w salonach.

https://www.premiumsound.pl/category/stereo-przetworniki-dac?filter=1

https://4hifi.pl/k19,odtwarzacze-i-dac-przetworniki-dac.html?p[]=13

Przy okazji przejrzyj innych producentow na R2R, spójrz np. na Audio GD (salon 4hifi pl) i rozbierane zdjęcia,  na sekcje zasilające, trafa i inne układy. 

Tak powinny wyglądać DACi, a nie popierdólki wbudowane w jakąś integrę.

 

Edytowano przez DiBatonio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2024 o 12:38, blackromek napisał:

Myślałem o Holo Spring szczególnie że prawdopodobnie zagrał by z moim konwerterem matrix spdif 2 po IS2

Grałem z matrixem sabre, probowalem z sabre pro. Oczywiscie ze spdif2. Teraz gram na Holo Spring tez ze spdif2. Nie spodziewaj się przepasci. Nie dlatego, ze Holo jest slabe tylko matrix jest bardzo dobry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blackromek

Holo Spring porównywałem z Gato Audio DIA 250s. 

Różnica była wyraźna na plus dla Holo.

Bardzo przyjemnie to brzmialo, jakby dźwięk był żywszy. Jednak czym mniej się w utworze działo, muzyka się uspokajała tym ta różnica się zmniejszała. Aż zanikala całkiem.

Jeśli możesz sobie pozwolić to sprawdz i ocen sam, czy warte jest to swojej ceny. 

Edytowano przez Artur Brol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przetwornik z ktorym mozna zostać i sluchać muzyki bez grymasu. U mnie Holo moze troszkę było lepsze lub bardziej wpasowalo się w system i dlatego zostało. Zmiana nie była spektakularna.

Wogóle myslę, ze przeskok jakosciowy z tych dwoch przetwornikow wyżej to już zupelnie inne pieniądze i nie warto rozdrabniać się na "jakiś" r2r. Audio gd to fajnie wygladają na zdjęciach, szczegolnie w srodku ale dźwiek juz jest raczej przecietny.

To przetwornik z ktorym mozna zostać i sluchać muzyki bez grymasu. U mnie Holo moze troszkę było lepsze lub bardziej wpasowalo się w system i dlatego zostało. Zmiana nie była spektakularna.

Wogóle myslę, ze przeskok jakosciowy z tych dwoch przetwornikow wyżej to już zupelnie inne pieniądze i nie warto rozdrabniać się na "jakiś" r2r. Audio gd to fajnie wygladają na zdjęciach, szczegolnie w srodku ale dźwiek juz jest raczej przecietny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No to nie fajnie. Współczuję.

Mnie pomogło zajęcie się poprawą „akustyki”. Różnica nawet po dwóch latach niewiarygodna. 
Nastepnie kolumny z ogromnym subem i dsp na sub i niski bas. 
Wymiana lamp mocy i przedewszystkim lamp sterujących. Zmiana przetwornika to wisienka na torcie. 
 

Bardzo lubię słuchać o średniowieczu. Szczególnie konferencji kardynała Rysia. 
 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 28.04.2024 o 06:21, AudioTube napisał:

No to nie fajnie. Współczuję.

Mnie pomogło zajęcie się poprawą „akustyki”. Różnica nawet po dwóch latach niewiarygodna. 
Nastepnie kolumny z ogromnym subem i dsp na sub i niski bas. 
Wymiana lamp mocy i przedewszystkim lamp sterujących. Zmiana przetwornika to wisienka na torcie. 
 

Bardzo lubię słuchać o średniowieczu. Szczególnie konferencji kardynała Rysia. 
 

 

 

Wyczyściłem laser i pomogło.

U mnie musi być r2r chyba się przyzwyczaiłem do tego dźwięku.

Następnie idzie na wzmacniacz z dsp z korekcją pomieszczenia

Sub automatycznie się ustawia od 30hz w dół że spadkiem 24db na oktawę bo to system 2.1. Czasami to w muzyce się w ogóle nie odzywa. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2024 o 16:33, Nie wszystko wiedzący napisał:

Wyczyściłem laser i pomogło.

U mnie musi być r2r chyba się przyzwyczaiłem do tego dźwięku.

Też wolę R2R i zastanawiam się, na ile wynika to z tego, że słucham z CD (PCM).

https://www.mojo-audio.com/blog/7-myths-of-digital-audio-dispelled/

Jeżeli tekst był tu już podlinkowany, to przepraszam za powtórzenie. Spora część tego to rzeczy oczywiste, ale kilka informacji było dla mnie nowych. Jeśli ktoś jest w stanie to rozwinąć lub wykazać błędy w powyższym wywodzie, to zachęcam do podzielenia się wiedzą. (Myth #6 budzi moje wątpliwości). :) 

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2024 o 09:45, Rafał S napisał:

Też wolę R2R i zastanawiam się, na ile wynika to z tego, że słucham z CD (PCM).

No to mamy wspólny mianownik. Dla mnie na R2R po prostu jest jakby inna skala dźwięku, inna barwa i taka prawdziwość. Oczywiście sam przetwornik R2R to nie jest przepis na dobre granie. Jest przecież cała masa cedeków z lat 80tych czy 90tych na różnych PCM, ADxxx, TDAxxx itd i można zdrowo się rozczarować i zniechęcić. Mój pierwszy strzał to był CD Denon DCD685 na 1702. Przetwornik zacny, ale dalej mamy jakiś chamski filtr i oversampling - efekt beznadziejny. Granie zamglone, nienaturalnie jakoś podbarwione. Potem wpadł w moje ręce sztuka nówka, ponad 25 letni leżak magazynowy Philips CD614 na TDA1543. I tu już było całkiem fajnie, barwnie, tak bogato w brzmieniu, ale jednak z pewnym kocykiem. Decyzja - będzie upgrade. Kondensatory w zasilaniu, diody, kondensatory wyjściowe Jupiter Cosmos, inne opampy i sprzęt nie do poznania. Został w systemie i wygryzł jakieś tam jeszcze Onkyo i Sony.

No i idąc za ciosem teraz mam "własnej roboty" DACa na AD1865 z analogiem lampowym i to granie to chyba moje end of the game. Jak przełączam się na takiego powiedzmy Toppinga to mimo, że każdy laik powie, że jest świetnie, to dla mnie takie granie jest płaskie jak kałuża. Nie ma tej masy instrumentów, jest tak sucho i mniej barwnie. Dla mnie R2R gra zupełnie inaczej, ciekawiej.  Oczywiście po drodze dopieszczałem projekt, inne rezystory konwersji czy katodowe (od AudioNote), miedziowane kondensatory wyjściowe, różne lampy itd, Tak czy siak, u mnie nie ma raczej powrotu do DS.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wito76 napisał:

Jak przełączam się na takiego powiedzmy Toppinga to mimo, że każdy laik powie, że jest świetnie, to dla mnie takie granie jest płaskie jak kałuża. Nie ma tej masy instrumentów, jest tak sucho i mniej barwnie. Dla mnie R2R gra zupełnie inaczej, ciekawiej. 

Ale też reszta toru może robić podobne efekty jak dac R2R. Znam kilka systemów gdzie R2R się zwyczajnie nie sprawdziły bo już było zbyt bogato... 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wito76 napisał:

No i idąc za ciosem teraz mam "własnej roboty" DACa na AD1865 z analogiem lampowym i to granie to chyba moje end of the game.

Zawsze zazdroszczę ludziom, którzy mają fach w ręku. Zrobiłeś sobie sam to (R2R z lampkami w stopniu analogowym), na co ja musiałem wydać sporą kwotę, mimo, że wybrałem kilkuletnią sztukę z rynku wtórnego. Dlaczego, u diabła, te 30 lat temu nie poszedłem na elektronikę - punktów z matury było przecież dość, żeby się dostać... ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wito76 napisał:

Przetwornik zacny, ale dalej mamy jakiś chamski filtr i oversampling

I tu chyba dotykamy sedna sprawy. Moim jedynym źródłem jest transport CD, więc DAC pracujący na tym samym formacie (PCM 44.1 kHz) wydawał się naturalnym wyborem. Słuchając Gustarda R26 bawiliśmy się z żoną w ślepe testy i oboje niezależnie oceniliśmy tryb NOS jako bardziej naturalny i żywszy, a OS - wygładzony. Stąd pomysł, żeby kolejny przetwornik w ogóle nie nie miał na pokładzie OS i filtrów cyfrowych. I to się sprawdza: krótsza droga sygnału, niuanse artykulacji nie są ścinane przez interpolację (jak w DS) i tak dalej. Jedno "ale" - większe wymagania wobec cyfrowej części toru. Jeśli sygnał na wejściu do daka nie jest dość czysty, to wszystko się sypie. DS są pod tym względem bezpieczniejsze, tyle, że interpolacja częściowo ubija barwę i mikrodynamikę (moim zdaniem słychać to szczególnie w partiach instrumentów strunowych). Coś za coś. No i DS to logiczne rozwiązanie w przypadku gęstych formatów.

2 godziny temu, marcinmarcin napisał:

Ale też reszta toru może robić podobne efekty jak dac R2R. Znam kilka systemów gdzie R2R się zwyczajnie nie sprawdziły bo już było zbyt bogato... 😉

Marcin, pewnie, że tak. Klasa A (czy to lampowa, czy tranzystorowa - jak u Ciebie) robi oczywiście swoje. I pewnie sam bym wybrał tę drogę, gdyby nie to, że przy częstym i długim słuchaniu w tle wychodzi to dość drogo. To raczej opcja do celebracyjnych odsłuchów. :)

Druga sprawa, jak napisał Witek - R2R są na różnym poziomie. Jeszcze nie słyszałem naprawdę taniego i dobrego. Mój stary Gustard A18 na AKM wygrał u mnie z Denafripsem Aresem II, nie mówiąc już o tańszych AudioGD. Gustard R26 i Denafrips Pontus II to pierwsze R2R, które naprawdę pokazały mi urok tej technologii (być może zrobiłby to również Musician Pegasus, ale nie miałem okazji sprawdzić). Uważam, że do pewnego poziomu cenowego DS jest górą, a i później wszystko zależy od konkretnej implementacji i reszty toru. W każdym razie - wciąż mam słabość do brzmienia niektórych DS na AKM, a bas z Gustarda X26 Pro na ESS Sabre był najlepszym jaki słyszałem w tej cenie. Żaden R2R nigdy nie pokazał mi tak efektownego (choć może też trochę efekciarskiego) dołu pasma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...