pairtick Napisano Niedziela o 22:49 Napisano Niedziela o 22:49 (edytowany) 6 godzin temu, tomek4446 napisał: jak to działa Trzeba mieć nawigację. Widzę, że w Polsce jest promocja na radar z lampką - która włącza się czy mruga jak coś z tyłu radar wykryje. https://www.garmin.com/pl-PL/p/698001/pn/010-02375-00/ Edytowano Niedziela o 22:50 przez pairtick Odpisz, cytując
soberowy Napisano Poniedziałek o 07:31 Napisano Poniedziałek o 07:31 (edytowany) Półwysep Helski zaliczony 😀 W sobotę przejechaliśmy 770 km autem i 80 km rowerem. Na miejscu poza ścieżką R10 jest sporo tras leśnych na Helu. Zapewne kiedyś tam wrócę, jednak bardziej mnie ciągnie na południe Polski, wolę góry 😀 Edytowano Poniedziałek o 07:34 przez soberowy 4 Odpisz, cytując
MMarek Napisano Poniedziałek o 08:30 Autor Napisano Poniedziałek o 08:30 Gratulacje. Zainspirowałem się Twoją wyprawą. W najbliższym czasie jadę autem do Władysławowa, a stamtąd rowerem na Hel i z powrotem. 2 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano Poniedziałek o 09:03 Napisano Poniedziałek o 09:03 10 godzin temu, pairtick napisał: Trzeba mieć nawigację. No dobra. Wyobraź sobie , że gadasz z totalnym laikiem. Ja jeżdżę głównie w mieście ulicami. I teraz , zawsze mam za sobą i przed sobą jakiś samochód. Interesuje mnie , czy to ustrojstwo przyda mi się w jedynej sytuacji jaka mnie interesuje , czyli zmianie pasa gdy zamierzam skręcić w lewo ? Odpisz, cytując
pairtick Napisano Poniedziałek o 10:36 Napisano Poniedziałek o 10:36 1 godzinę temu, tomek4446 napisał: No dobra. Wyobraź sobie , że gadasz z totalnym laikiem. Ja jeżdżę głównie w mieście ulicami. I teraz , zawsze mam za sobą i przed sobą jakiś samochód. Interesuje mnie , czy to ustrojstwo przyda mi się w jedynej sytuacji jaka mnie interesuje , czyli zmianie pasa gdy zamierzam skręcić w lewo ? W ruchu miejskim nie, bo cały czas będzie Cię ostrzegało. W mieście, tylko lusterka - prawe i lewe. Radar jest fajny za miastem. 1 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano wczoraj o 07:43 Napisano wczoraj o 07:43 20 godzin temu, pairtick napisał: W mieście, tylko lusterka - prawe i lewe. Niestety religia mi zabrania , a po za tym co by powiedzieli ziomki na dzielni Dzisiaj wybrałem sobie dłuższą i bardziej pod górkę drogę do roboty. Specjalnie po to , by organoleptycznie się przekonać co daję SPD. Wziąłem ze sobą więcej kasy , by mieć jak przekroczę dozwoloną prędkość na mandaty Trasa zajęła mi godzinkę , znam ją i tak szczerze to jakiś wyraźnych różnic w pedałowaniu na platformach, a SPD nie stwierdziłem. Zmachałem się jak zwykle , średnia prędkość wyszła mi 16 km/h , żadna rewelacja. Ale za to ..... dzięki blokom odkryłem swoje predyspozycje do baletu. Podjechałem po śniadanie do Biedronki , wszedłem i zrobiłem niemal pełen szpagat na tych cholernych płytkach, w bucikach z blokami. Przez myśl by mi nigdy nie przyszło , że jestem tak rozciągnięty 3 1 Odpisz, cytując
MMarek Napisano wczoraj o 08:17 Autor Napisano wczoraj o 08:17 23 minuty temu, tomek4446 napisał: Co kto lubi. Ja natomiast nigdy nawet nie pomyślałem aby kupić sobie takie trzewiki Jeżdżę w normalnym obuwiu adidasowym. Gdyby mnie nawet kołem łamali to w życiu, a nakupowałem dupereli rowerowych mnóstwo 1 Odpisz, cytując
nowy78 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowany) Dnia 17.06.2025 o 09:43, tomek4446 napisał: Trasa zajęła mi godzinkę , znam ją i tak szczerze to jakiś wyraźnych różnic w pedałowaniu na platformach, a SPD nie stwierdziłem. Aby korzystać z dobrodziejstwa (to chyba powinno być w cudzysłowie, bo jak zwykle są plusy i minusy) SPD, trzeba nauczyć się pedałować obiema nogami jednocześnie. Gdy jedna pcha, druga ciągnie. Może się to wydawać banalne, ale na początku wcale nie jest łatwo dobrze się skoordynować, aby szło luźno - czyli bez napinania dodatkowych mięśni, których napinać akurat w tym procesie nie ma potrzeby. No i w ogóle, żeby jedne mięśnie nie przeszkadzały innym. Dodam, że na platformach też się da i z powodzeniem stosuję. Z tym, że pomaga to bardziej w odciążeniu samych mięśni (rozkładamy pracę na większą ilość) - przydatne na długich podjazdach, niż układu oddechowo-krążeniowego (pracę wykonujemy taką samą - fizyki się nie oszuka). Przypomniało mi się jeszcze, gdy w latach 90 zamontowałem sobie noski. Pierwsza jazda, hamowanie i... Nie sądziłem, że można tak wolno przewrócić się na rowerze na bok 🤣 Śmiechu było co nie miara. Niestety u kolegów. Od tamtego zdarzenia zupełnie nie mam potrzeby przyczepiania się do roweru (choć SPD to zupełnie inna bajka) Edytowano 4 godziny temu przez nowy78 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 14 minut temu, nowy78 napisał: Dodam, że na platformach też się da i z powodzeniem stosuję. Tego nie rozumiem. Jak można ciągnąć pedał do góry? Odpisz, cytując
Chyba Miro 84 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowany) Kraft, koledze powyzej chodziło o prace wiekszej ilosci miesni na platformach niz podczas "typowego tylko" pchania w pedały - tak jak przypuszczam, ze to robi 90% uzytkownikow rowerów. czyli.. : Nie ciągniemy pedału do góry tylko pchamy do przodu, następnie nacisk w dół po czym ciągnięcie do tyłu (gdy prawa np. W końcowej fazie ciagnie do tyłu, lewa jest już w początkowej fazie pchania u góry) ale trzeba mieć najlepiej piny w platformach plus nieznaczna rotacja pedałami w czasie obrotu korby. Technikę da się wyuczyć, bardzo przydatna , szczególnie na podjazdach. Mam nadzieję że nieco wyjaśniłem. 😉 Ps: kto nie zna i nie stosuje tej techniki niech wstawi "polubienie". Ciekaw jestem ile osób wykozystuje ta technikę i czy moje sugerowane 90% użytkowników to faktycznie prawidłowe proporcje Edytowano 2 godziny temu przez Chyba Miro 84 3 Odpisz, cytując
nowy78 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Do góry też się ciągnie. W dolnym położeniu korby pięta zaczyna przyjmować pozycję powyżej śródstopia. Lekko naciskamy nogą do tyłu (w platformach z długimi pinami naprawdę potrzeba niewiele siły) i ciągniemy w górę. Ruch jest taki jakby zabierający. Oczywiście w ten sposób nie wyciągniemy pełnego półobrotu, ale uważam, że odciążenie uda (tego mięśnia z przodu ) jest wyraźne. Mniej więcej na tej zasadzie, co podrzucenie tylnego koła (bez używania przedniego hamulca). 2 Odpisz, cytując
MMarek Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Kurde, sądziłem, że wiem nieco o rowerach, ale o tym nie miałem pojęcia. Przepraszam Tomka @tomek4446, że śmieszkowałem na ten temat. Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 24 minuty temu Napisano 24 minuty temu Niestety moja zachowawczość mnie zgubiła. Wybór hybrydy , czyli z jednej strony platformy z pinami z drugiej SPD nie był najlepszym pomysłem. Jeżdżąc w mieście mam światła , przechodniów i sporo sytuacji gdzie muszę się zatrzymać. Z samym zatrzymaniem to spoko , ale potem muszę wpiąć / bo jednak przekonałem się do SPD / but i kurna przekręcam te pedały by znaleźć właściwą stronę. Już ze dwa razy bym się zabił , bo patrząc na pedały nie kontroluje drogi. Ogólnie nie polecam tego rozwiązania. Coś jak w audio , albo lampa , albo tranzystor , bo hybryda .... Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.