Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
53 minuty temu, kaczadupa napisał:

Laboratorium powinno mieć jasno określone normy, a nie - może się okazać…

Ale laboratorium nie wie, np. jak ustawisz kolumny. Podbicie basu widoczne na wykresie w jednym pomieszczeniu będzie podbiciem, a w innym kompensacją niedoboru basu. Słuchane z bliskiej odległości głośniki nie będą się zgrywać, ale już z dalszej będą się zgrywać w punkt. W zależności od pomieszczenia,  raz szeroka dyspersja będzie zaletą, a innym razem wadą. Można mnożyć przykłady.  

Napisano
3 minuty temu, kaczadupa napisał:

Laboratorium Bowersa wie ;)

 

Myślę, że przy tej skali sprzedaży i latach praktyki mają całkiem niezłe rozeznanie, jak ich kolumny grają w realnych warunkach i czy takie granie się ludziom podoba. Co jest ważne, a co można poświęcić. 

Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Kraft napisał:

Myślę, że Amirm trochę przesadza. 

Też tak uważam, choć z nieco innych powodów. To są jednak budżetowe monitory i trzeba się liczyć z tym, że oprócz inżynierów sporo mieli też do powiedzenia księgowi. (Nawiasem mówiąc, wtrącają się oni również w projekty blisko 10 razy droższych paczek - patrz wywiad z przedstawicielem Dynaudio, który ujawnia okoliczności wypuszczenia na rynek Contour 20i.) Niestety cena wymusza pewne kompromisy. Amir manipuluje czytelnikiem pisząc, że można lepiej za te same, albo i mniejsze pieniądze po czym... przechodzi płynnie do porównania z ponad 2 razy droższymi Revelami. 

Edytowano przez Rafał S
Napisano (edytowany)

Jarek, nie irytuj się (Dali Menuet też ma średnicę, nie tylko ATC).  
I przecież zawsze można się podeprzeć ceną. 2kzł za monitor, który nie rozpada się w rękach i nawet wydaje efekciarskie dźwięki to w dzisiejszych czasach i tak sukces. A jeszcze jest nośny znaczek. 

Porównanie do Dali Menuet, Kef ls50 czy ATC SCM 7 jednak nie jest sprawiedliwe,  cenowo jest sporo wyżej. 
No i każdy ma swoje oczekiwania. Wczoraj dzwonię do starego znajomego audiofila, który cuda słyszał i cuda u siebie miał, rozmawiamy luźno co tam w audio słychać. Pochwaliłem się, że fajne są D2R a Kolega do mnie - przecież to gra jak  Altusy, obecny ProAc to lipa, konturowe granie. Stare były dobre.  No i tak to jest z naszymi opiniami. :)

 

Edytowano przez kaczadupa
Napisano
10 minut temu, kaczadupa napisał:

Pochwaliłem się, że fajne są D2R a Kolega do mnie - przecież to gra jak  Altusy, obecny ProAc to lipa, konturowe granie. Stare były dobre.  No i tak to jest z naszymi opiniami. :)

Aha 😆

Ja znam opinie, że Response D2 są bardziej audiofilskie niż D2R, które grają ździebko jaśniej, co przekłada się pewno na odbiór innych zakresów w tym średnicy.  Może stąd porównanie kolegi do Altusów, ja D2R nie słyszałem i nawet mnie nie kusi.

Tymczasem grzeję słuchawkowca, bo dziś orgietka na słuchafony 😉

 

 

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Kraft napisał:

Myślę, że przy tej skali sprzedaży i latach praktyki mają całkiem niezłe rozeznanie

Albo i nie. W końcu mają dość spore kłopoty finansowe. Sound United przez 9 miesięcy 2024 roku (w sektorze audio) wygenerowało stratę na poziomie 31,3 miliona dolarów. A o problemach samego Bowersa było już głośno w 2016. Poczytałem sobie dziś trochę i ogólnie mają dość burzliwą historię. W ciągu ostatnich 10 lat Bowers miał 5 różnych właścicieli! Coś jednak nie idzie jak powinno. 

Źródło: https://www.channelnews.com.au/former-sound-united-business-could-be-discontinued-next-year-after-falling-revenues-no-buyer-and-losses-claims-new-director/

Edytowano przez lpomis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...