Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Tak, jest wybór. Najczęściej słucham RMF FM i odpalam je z pilota, uruchamia ostatnio słuchaną stację.
-
Upgrade Yamaha V481 do amplitunera stereo do 4k
topic odpisał Tomasz Kluczynski na koolNeeno w Stereo
A o co ci chodzi konkretnie z Heosem? Bo muzę z serwisów streamingowych to można puszczać i bez Heosa, na przykład z Tidal Connect lub przez apki obsługujące UPnP. Świetnie do tego się nadaje Mconnect. -
Ok, super. Dzięki za odpowiedź. A jak z radiami internetowymi? Poprzez Heos?
-
Działa po wifi. Można włączyć, wyłączyć, zmienić źródło. Żadko używam tej aplikacji. Tv mam podłączony do Marantz po optyku i Marantz sam się włącza po włączeniu Tv, reguluję głośność również z pilota od Tv. Najczęściej używam Tidal Connect, wtedy nie potrzebuję wchodzić do aplikacji Heos.
-
Dobry wieczór Państwu, podłączam się pod temat, prześledziłem poprzednią stronę, mam już jakieś swoje typy, m.in Polk ES20, Tesi 261 czy Heco Aurora 300. Odnośnie Tesi - chciałbym zapytać o nowszą wersję, tj. Tesi 3 - można je kupić obecnie w Media Expercie za niecałe 1500 zł, gdzie standardowo cena ociera się o 2 tysiące; oraz budżetowe opcje: Nota 260X i Heco Victa Prime 302. Prawdopodobnie to wszystko będzie napędzane przez Onkyo TX-8220, którego będę mógł odkupić od znajomego za przysłowiowe "parę zł". Będę wdzięczny za uwagi i opinie
-
Ja nie bardzo też się orientuję do końca jaką jest różnica między końcówką mocy a wzmacniaczem. Wiem, że wzmacniacz musi mieć wejście „main in” Tak naprawdę na wzmacniacz powinno się mowić wzmacniacz zintegrowany (z przedwzmacniaczem),a na końcówke mocy wzmacniacz. Jak masz dobrej jakości pre out na fronty w tym ampli to możesz popróbować.
-
CJ_F dołączył do społeczności
-
Chciałbym podzielić się po moją przygodą w budowie Sali odsłuchowej połączonej z salą kinową. Wymiar pomieszczenia jaki został zaprojektowany to 6,8x5x3,6m – tak wychodziło z kalkulatora , chodziło o to, żeby ominąć nakładające się rezonanse wynikające z proporcji. Cała praca była prowadzona pod okiem Pana Bartłomieja z firmy Soundway acoustic, który był odpowiedzialny za cały projekt. Aby stłumić bas, i rezonans dla ściany 6,8m jako skuteczne rozwiązanie została zaproponowana wełna akustyczna na ścianie za głośnikami o grubości 45-50cm. Jako, że dom był parterowy to nad sufitem nie było stropu – zgodnie z zaleceniem powierzchnia ta powinna być maksymalnie szczelna więc cały sufit został wyłożony płytą cementowa w podwójnej warstwie, nad którą znalazła się wełna mineralna ( celem izolacji cieplnej). Ściany, ściana za słuchaczem oraz częściowo za głośnikami i boczne zostały wyłożone rozpraszaczami akustycznymi. Zostało również zaprojektowane najlepsze miejsce odsłuchowe co było wyznacznikiem do montażu głośników sufitowych i bocznych do systemu Dolby Atmos. Cały projekt był ciągle konsultowany i upewniałem się, czy sufit ma być faktycznie zamknięty, czy wełna ma być za głośnikami czy za słuchaczem – wszystko było konsultowane na bieżąco. Gdy już całość była zrobiona na gotowo przyszedł czas na pierwsze odsłuchy i pomiary. Siadam wygodnie na kanapie włączam muzykę, a tu klops – muzyka głucha zero życia, mody w zakresie 50Hz takie, że się słuchać nie dało. Średnica zjedzona, gitary nie ma i te mody, których miało nie być. Utwory, w których występowała częstotliwość w zakresie 50Hz -trzeba było zmieniać na inne. Myślę – załamka, sufit wysoki, a muzyka gra gorzej niż w moim poprzednim mieszkaniu z pokoju 6x3,8x2,5. I zacząłem kombinować – przesuwałam fotel do przodu, do tyłu – i nagle basem sporo lepiej, ale i tak bardzo źle -miałem do wyboru mieć go mało, albo zmodowany na kilkanaście db. Wskazane projektowo najlepsze miejsce z możliwych do słuchania okazało się najgorsze. Myślę co tu zrobić – czytam instrukcję od kolumn (Focal Stella Utopia) – i tam w zaleceniach napisane, że ściana za głośnikami powinna być maksymalnie żywa, a ściana za słuchaczem maksymalnie wygłuszona… Następny dzień przenoszę kolumny ulga – muzyka zaczyna żyć i grać jednak pokój cały wykończony, fornir na ścianach, sufity, ustroje, wykładzina – wszystko…. Jednak czar nadziei na lepsze granie przewyższył zawód związany z projektem Pana doktora. Ok. działamy dalej już wiedziałem, że muszę tą wełnę przenieść na drugą ścianę. Dzwonię po ekipę decyzja o wywaleniu wełny zapadła po kilku dniach prób i odsłuchów – wełna z pokoju została wyniesiona. (Na całej ścianie było 45cm wełny akustycznej mineralnej). Robię pomiar nie wierzę – w zakresie 50Hz żadnych zmian. Dokładnie identyczny mod nawet db różnicy!. Zmiany były jedynie słyszalne w zakresie wyższego basu ponad 75Hz. Myślę grubo tyle wełny tyle pracy psu w d…. Cały czas byłem w kontakcie z Panem dr szukając rozwiązania na ten bas - Pan Bartłomiej nijak nie poczuwał się, że coś jest nie tak. Zapytałem go o piankę HDS taką 200kg/m3 – kategorycznie stwierdził, że to nie działa i żeby się tego wystrzegać. Stwierdził, że to zapewne mod pionowy powoduje takie rezonanse, chociaż przed miesiącem twierdził w swej nieomylności, że mod pionowy nas nie interesuje i jego nie bierzemy pod uwagę. Mając już za sobą pewne doświadczenie byłem już pewny, że skoro Pan Bartłomiej twierdzi, że pianka HDS nie działa to coś w tym jest tylko, że na odwrót. Zacząłem prowadzić rozmowę z firmą, która to sprzedaje i na początek zakupiłem tej pianki na ścianę za słuchaczem na grubość 15cm. Najpierw poszła wełna akustyczna 15cm jako pustka powietrzna, a nią 15cm pianki HDS. Robię pomiary i Bingo – nagle pogłos znacznie mniejszy i nagle przy 50Hz ponad 6db mniej, a rezonans już bardzo mało odczuwalny – bo wygaszany bardzo szybko. Kolejna decyzja to dołożenie pianki 10cm i usunięcie tych płyt cementowych z sufitu w jego tylnej części ( na suficie były również płyty fornirowane) – pomiary odsłuchy i znowu ogromna poprawa- po każdej operacji wykonywałem pomiar. Później usunięcie przedniej części cementowego sufitu – i znowu kilka db mniej – bodajże w przy 55Hz, ale też poprawa w innym paśmie, zanik echa trzepoczącego. Cała praca i koszt poprawek po tym projekcie to dobre kilkadziesiąt tys, złotych w tym ponad miesiąc pracy ekipy. Jednak finalny efekt jest teraz bardzo przyzwoity. Wywalenie wełny, zakup pianki, zakup nowych płyt fornirowych wywalenie forniru z sufitu i płyt cementowych, lakierowanie fornirów, naprawa belek drewnianych na suficie po usunięciu płyt cementowych, malowanie płyt perforowanych, nowy kawał wykładziny i szereg innych prac. Piszę tego posta ku przestrodze, żeby uważać i konsultować z wieloma specjalistami zanim z kimś podejmiemy współpracę. Zauważyłem też w konsultacji z innymi firmami zajmującymi się akustyką, że wielu z nich nie zależy na to żebyś miał dobre brzmienie tylko żebyś kupił u nich jak najwięcej ustrojów. Trzeba faktycznie przefiltrować i poszukać kogoś kto faktycznie skupi się na dobrym brzmieniu. Nie pisał bym tego posta, gdyby ten Pan poczuwał się w jakimś stopniu do tego co tam zostało zrobione i jaki efekt uzyskaliśmy. W swym poczuciu nieomylności za 10 lat dalej będzie uważał, że jest najlepszy w tym co robi – co z resztą widać, bo na rynku istnieje od lat. Ja z każdą wątpliwością dzwoniłem i się upewniałem czy tak na pewno ma być, jednak jak ktoś kto się wydaje autorytetem mówi twierdząco, a na każdą wątpliwość ma twierdzącą pewną odpowiedź to był dla mnie znak, że wie co mówi… Jedyną jego refleksja po wszystkim było obruszenie „ ale pan w tej chwili podważa moje kompetencje!” , „ja tego nie słuchałem więc się nie odniosę”. Pan Bartłomiej pozwolił sobie zatrzymać część kwoty za projekt, bo poznałem jego know-how. Z drugiej strony doskonały przykład teoria vs praktyka i moja satysfakcja z tego, że jak chcesz mieć coś zrobione dobrze – zrób to sam 😉 Pomiary i relacje z budowy mógłbym wstawić Moje wnioski. 1. Wełna mineralna nawet w grubości 50cm nie jest skuteczna dla basu z okolic 50Hz. 2. Wykończenie ściany z użyciem pianki HDS o gęstości 180-200kg/m3 w grubości 15cm na 15cm pustki powietrznej – to bardzo dobre rozwiązanie na tą częstotliwość, a 25cm jeszcze lepsze chociaż już bez spektakularnych zmian. 3. Wysoki sufit to bardzo dobre rozwiązanie – daje dużo powietrza i przestrzeni w muzyce. 4. Szerokość pokoju 5m to szerokość minimalna aby stworzyć dobrą salę – jednak gdybym budował raz jeszcze zrobiłbym ją minimum 600cm – obecnie głośniki od bocznej ściany są około 70cm – trochę za mało. 5. Jeśli dom jest parterowy - to sufit znacznie lepiej jest zostawić otwarty u mnie obecnie są płyty perforowane, nad którą jest warstwa filcu i wełna 50cm- nad nią przestrzeń – bas sobie może uciekać swobodnie i to słychać, do tego pozbywamy się echa. ( Pan Bartłomiej chciał ten zamknięty płytami cementowymi sufit wygłuszać swoimi ustrojami zamiast po prostu wykorzystać pustkę nad sufitem tak jak to finalnie zrobiłem) 6. Wygłuszanie ściany – jeśli wygłuszać to tylko za słuchaczem i najlepiej całą ścianę. Wygłuszanie za kolumnami odbiera całe powietrze z muzyki. U mnie dwukrotnie już zauważalnie dobre efekty w stosunku do gołej ściany dało lekkie rozproszenie. 7. Pułapki basowe takie w rogach z wełny – tu jedynie można pożartować chyba, że tłumimym powyżej 100Hz – u mnie cała ściana wyłożona 45cm wełny Acu premium nie dała absolutnie nic w kwestii okolic 50Hz 7. Jeśli po wszystkich zabiegach dalej jest problem – można się wesprzeć trochę DSP z Rona – ja u siebie zbiłem nieco ze 107Hz i 78Hz co dało słyszalną poprawę. 8/ Subwoofery – mimo, że Focal Stella utopia schodzą bardzo nisko, to w moim pomieszczeniu była bardzo zacna dziura w zakresie 35Hz – jednak dorzucenie dwóch Subwooferów SVS 17 ultra zrobiła mega dobrą robotę (mój preamp ma dwa podwójne wyjścia XLR ) – Suby odciałem na 40Hz – muzyka dostała dużo Umami – bas nie stał się głośniejszy, ale bardziej odczuwalny – sprawił, że muzyka stała się pełna – bardzo ciekawe przeżycie – cięte nisko Subwoofery to spora poprawa w dobrze przygotowanym pomieszczeniu. Dodatkowe Suby to o tyle ciekawe rozwiązanie, że można korektorem bez słyszalnych strat dla muzyki operować tym czego mamy za mało bez wpuszczenia tego czego mamy za dużo – tutaj się poważnie zaskoczyłem bo nie spodziewałem się takiej poprawy całości w odbiorze.
-
Znalazłem sklep w DE, czarna wersja z dostawą do PL, ok 3.5k i kurczę, korci mnie po opiniach tutaj waszych, żeby nabyć tego ampa. Zadałem jeszcze na podobnym wątku pytania o działania między Heos a urządzeniem, poczekam na odpowiedź. To będzie zakup w ciemno, bo nie mam możliwości odsłuchu, ale jak czytam na recenzji tego urządzenia "Wzmacniacze Marantza można kupować właściwie w ciemno, w najgorszym razie będzie... dobrze."
-
Cześć, po opiniach tutaj na forum, zmierzam do kupna tego Marantza , ale mam kilka pytań dot. komunikacji między Heos a amplitunerem. Jak działa komunikacja między aplikacją Heos ze smartfona a amplitunerem PM7000N - poprzez WiFi czy Bluetooth? Czy można włączyć/wyłączyć, zmienić źródło dźwięku z aplikacji itd.? Jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Obecnie mam MusicCast od Yamahy V481 i to działa wszystko git, poprzez WiFi, i czegoś takiego oczekuje od ampa. Dziękuję z góry za pomoc.
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał fp74 na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
Tak jak ze Stinga, tak i z McLaughlina pewnie niezły słuchacz. Nie udało mi się tego ustalić ale myślę, że na okładce jest w swojej jamie... -
-
Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him" Outside the birds begin to call As if to summon up my leaving It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him"
- Today
-
Sebbbb dołączył do społeczności
-
Witam. Posiadam amplituner Onkyo RZ810 moje kolumny frontowe to Fyne Audio F502. Oprócz koncertów na Bluray, szczególnie nagranych w formacie Dolby Atmos lubię posłuchać sobie stereo, posiadam streamer Bluesound Node 2i. i tutaj moje pytanie, czy nie wielkim kosztem mógłbym dokupić np. wzmacniacz (Onkyo a9070 (chociaż w tej chwili poza moim budżetem)) który po podłączeniu do amplitunera napędzał by mi tylko fronty. Ja nie bardzo też się orientuję do końca jaką jest różnica między końcówką mocy a wzmacniaczem. Wiem, że wzmacniacz musi mieć wejście „main in” poproszę o pomoc i poradę.
-
Pięknie to wygląda. Piękna para różnie grających wzmacniaczy. Czy każdy z tych wzmacniaczy wpinasz w ten sam tor?
-
Tez zmienialem lampy.A dac jest tam taki sobie.Po przejsciu na pełną lampe juz nie mysle wracac do tranzystorów ani hybryd.Ale co kto lubi...
-
U mnie Magnat zostaje na dłużej szczególnie że wymieniłem lampy na takie że średniej półki i chyba pójdę półkę wyżej. Jednakże w głowie cały czas siedzi myśl że skoro lampy tyle dały może DAC w Magnacie też nie należy do najlepszych tak jak oryginalne lampy😉
-
Niedawno w streamingu ale już jest na półce 😃. Wydanie dwupłytowe ale pudełko na 3 plyty... 🤔. Nie cierpię tych grubych pudeł.
-
Jestem swiezo po kupnie tego Klipscha. Powiem jednym słowem- REWELACJA.
-
Gdy mialem Magnata to przez jakis czas uzywalem RME.I bylo nawet fajnie.Z daca wchodzilem do Magnata przez line in.Ale jednak po jakims czasie zdecydowalem rozstac sie z Magnatem.Ale próby uzycia zewnetrznego daca sa jak najbardziej sensowne.
-
Daj mu pograć miałem 2 zasilacze PD 5 i 12V (12 już nie potrzebuje, więc sprzedałem, 5 używam cały czas) i każdy pełnię możliwości pokazywał po około tygodniu.
-
Panowie mam pytanie. Próbowaliście podłączyć zewnętrznego DAC do swoich Magnatów. Jeżeli tak to jakiego? U mnie źródłem jest laptop i się zastanawiam czy kupno zewnętrznego DAC podłączonego do laptopa a później poprzez RCA do wzmacniacza ma sens czy to szukanie dziury w całym.
-
-
Dziękuję za cenne wskazówki. Niestety potwierdziliście moje obawy. Ale zaintrygował mnie ten Klipsh rp1000 Chociaż na papierze schodzi tylko 1hz niżej od sb1000 pro a jest jednak sporo większy, co dla mnie jest niestety wadą. Chyba będzie trzeba przetestować oba zatem
-
Dzisiejsze posty
-
Tak, jest wybór. Najczęściej słucham RMF FM i odpalam je z pilota, uruchamia ostatnio słuchaną stację.
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
A o co ci chodzi konkretnie z Heosem? Bo muzę z serwisów streamingowych to można puszczać i bez Heosa, na przykład z Tidal Connect lub przez apki obsługujące UPnP. Świetnie do tego się nadaje Mconnect. -
Ok, super. Dzięki za odpowiedź. A jak z radiami internetowymi? Poprzez Heos?
-
Działa po wifi. Można włączyć, wyłączyć, zmienić źródło. Żadko używam tej aplikacji. Tv mam podłączony do Marantz po optyku i Marantz sam się włącza po włączeniu Tv, reguluję głośność również z pilota od Tv. Najczęściej używam Tidal Connect, wtedy nie potrzebuję wchodzić do aplikacji Heos.
-
Dobry wieczór Państwu, podłączam się pod temat, prześledziłem poprzednią stronę, mam już jakieś swoje typy, m.in Polk ES20, Tesi 261 czy Heco Aurora 300. Odnośnie Tesi - chciałbym zapytać o nowszą wersję, tj. Tesi 3 - można je kupić obecnie w Media Expercie za niecałe 1500 zł, gdzie standardowo cena ociera się o 2 tysiące; oraz budżetowe opcje: Nota 260X i Heco Victa Prime 302. Prawdopodobnie to wszystko będzie napędzane przez Onkyo TX-8220, którego będę mógł odkupić od znajomego za przysłowiowe "parę zł". Będę wdzięczny za uwagi i opinie
-
Ja nie bardzo też się orientuję do końca jaką jest różnica między końcówką mocy a wzmacniaczem. Wiem, że wzmacniacz musi mieć wejście „main in” Tak naprawdę na wzmacniacz powinno się mowić wzmacniacz zintegrowany (z przedwzmacniaczem),a na końcówke mocy wzmacniacz. Jak masz dobrej jakości pre out na fronty w tym ampli to możesz popróbować.
-
Przez regorx xroger · Napisano
Chciałbym podzielić się po moją przygodą w budowie Sali odsłuchowej połączonej z salą kinową. Wymiar pomieszczenia jaki został zaprojektowany to 6,8x5x3,6m – tak wychodziło z kalkulatora , chodziło o to, żeby ominąć nakładające się rezonanse wynikające z proporcji. Cała praca była prowadzona pod okiem Pana Bartłomieja z firmy Soundway acoustic, który był odpowiedzialny za cały projekt. Aby stłumić bas, i rezonans dla ściany 6,8m jako skuteczne rozwiązanie została zaproponowana wełna akustyczna na ścianie za głośnikami o grubości 45-50cm. Jako, że dom był parterowy to nad sufitem nie było stropu – zgodnie z zaleceniem powierzchnia ta powinna być maksymalnie szczelna więc cały sufit został wyłożony płytą cementowa w podwójnej warstwie, nad którą znalazła się wełna mineralna ( celem izolacji cieplnej). Ściany, ściana za słuchaczem oraz częściowo za głośnikami i boczne zostały wyłożone rozpraszaczami akustycznymi. Zostało również zaprojektowane najlepsze miejsce odsłuchowe co było wyznacznikiem do montażu głośników sufitowych i bocznych do systemu Dolby Atmos. Cały projekt był ciągle konsultowany i upewniałem się, czy sufit ma być faktycznie zamknięty, czy wełna ma być za głośnikami czy za słuchaczem – wszystko było konsultowane na bieżąco. Gdy już całość była zrobiona na gotowo przyszedł czas na pierwsze odsłuchy i pomiary. Siadam wygodnie na kanapie włączam muzykę, a tu klops – muzyka głucha zero życia, mody w zakresie 50Hz takie, że się słuchać nie dało. Średnica zjedzona, gitary nie ma i te mody, których miało nie być. Utwory, w których występowała częstotliwość w zakresie 50Hz -trzeba było zmieniać na inne. Myślę – załamka, sufit wysoki, a muzyka gra gorzej niż w moim poprzednim mieszkaniu z pokoju 6x3,8x2,5. I zacząłem kombinować – przesuwałam fotel do przodu, do tyłu – i nagle basem sporo lepiej, ale i tak bardzo źle -miałem do wyboru mieć go mało, albo zmodowany na kilkanaście db. Wskazane projektowo najlepsze miejsce z możliwych do słuchania okazało się najgorsze. Myślę co tu zrobić – czytam instrukcję od kolumn (Focal Stella Utopia) – i tam w zaleceniach napisane, że ściana za głośnikami powinna być maksymalnie żywa, a ściana za słuchaczem maksymalnie wygłuszona… Następny dzień przenoszę kolumny ulga – muzyka zaczyna żyć i grać jednak pokój cały wykończony, fornir na ścianach, sufity, ustroje, wykładzina – wszystko…. Jednak czar nadziei na lepsze granie przewyższył zawód związany z projektem Pana doktora. Ok. działamy dalej już wiedziałem, że muszę tą wełnę przenieść na drugą ścianę. Dzwonię po ekipę decyzja o wywaleniu wełny zapadła po kilku dniach prób i odsłuchów – wełna z pokoju została wyniesiona. (Na całej ścianie było 45cm wełny akustycznej mineralnej). Robię pomiar nie wierzę – w zakresie 50Hz żadnych zmian. Dokładnie identyczny mod nawet db różnicy!. Zmiany były jedynie słyszalne w zakresie wyższego basu ponad 75Hz. Myślę grubo tyle wełny tyle pracy psu w d…. Cały czas byłem w kontakcie z Panem dr szukając rozwiązania na ten bas - Pan Bartłomiej nijak nie poczuwał się, że coś jest nie tak. Zapytałem go o piankę HDS taką 200kg/m3 – kategorycznie stwierdził, że to nie działa i żeby się tego wystrzegać. Stwierdził, że to zapewne mod pionowy powoduje takie rezonanse, chociaż przed miesiącem twierdził w swej nieomylności, że mod pionowy nas nie interesuje i jego nie bierzemy pod uwagę. Mając już za sobą pewne doświadczenie byłem już pewny, że skoro Pan Bartłomiej twierdzi, że pianka HDS nie działa to coś w tym jest tylko, że na odwrót. Zacząłem prowadzić rozmowę z firmą, która to sprzedaje i na początek zakupiłem tej pianki na ścianę za słuchaczem na grubość 15cm. Najpierw poszła wełna akustyczna 15cm jako pustka powietrzna, a nią 15cm pianki HDS. Robię pomiary i Bingo – nagle pogłos znacznie mniejszy i nagle przy 50Hz ponad 6db mniej, a rezonans już bardzo mało odczuwalny – bo wygaszany bardzo szybko. Kolejna decyzja to dołożenie pianki 10cm i usunięcie tych płyt cementowych z sufitu w jego tylnej części ( na suficie były również płyty fornirowane) – pomiary odsłuchy i znowu ogromna poprawa- po każdej operacji wykonywałem pomiar. Później usunięcie przedniej części cementowego sufitu – i znowu kilka db mniej – bodajże w przy 55Hz, ale też poprawa w innym paśmie, zanik echa trzepoczącego. Cała praca i koszt poprawek po tym projekcie to dobre kilkadziesiąt tys, złotych w tym ponad miesiąc pracy ekipy. Jednak finalny efekt jest teraz bardzo przyzwoity. Wywalenie wełny, zakup pianki, zakup nowych płyt fornirowych wywalenie forniru z sufitu i płyt cementowych, lakierowanie fornirów, naprawa belek drewnianych na suficie po usunięciu płyt cementowych, malowanie płyt perforowanych, nowy kawał wykładziny i szereg innych prac. Piszę tego posta ku przestrodze, żeby uważać i konsultować z wieloma specjalistami zanim z kimś podejmiemy współpracę. Zauważyłem też w konsultacji z innymi firmami zajmującymi się akustyką, że wielu z nich nie zależy na to żebyś miał dobre brzmienie tylko żebyś kupił u nich jak najwięcej ustrojów. Trzeba faktycznie przefiltrować i poszukać kogoś kto faktycznie skupi się na dobrym brzmieniu. Nie pisał bym tego posta, gdyby ten Pan poczuwał się w jakimś stopniu do tego co tam zostało zrobione i jaki efekt uzyskaliśmy. W swym poczuciu nieomylności za 10 lat dalej będzie uważał, że jest najlepszy w tym co robi – co z resztą widać, bo na rynku istnieje od lat. Ja z każdą wątpliwością dzwoniłem i się upewniałem czy tak na pewno ma być, jednak jak ktoś kto się wydaje autorytetem mówi twierdząco, a na każdą wątpliwość ma twierdzącą pewną odpowiedź to był dla mnie znak, że wie co mówi… Jedyną jego refleksja po wszystkim było obruszenie „ ale pan w tej chwili podważa moje kompetencje!” , „ja tego nie słuchałem więc się nie odniosę”. Pan Bartłomiej pozwolił sobie zatrzymać część kwoty za projekt, bo poznałem jego know-how. Z drugiej strony doskonały przykład teoria vs praktyka i moja satysfakcja z tego, że jak chcesz mieć coś zrobione dobrze – zrób to sam 😉 Pomiary i relacje z budowy mógłbym wstawić Moje wnioski. 1. Wełna mineralna nawet w grubości 50cm nie jest skuteczna dla basu z okolic 50Hz. 2. Wykończenie ściany z użyciem pianki HDS o gęstości 180-200kg/m3 w grubości 15cm na 15cm pustki powietrznej – to bardzo dobre rozwiązanie na tą częstotliwość, a 25cm jeszcze lepsze chociaż już bez spektakularnych zmian. 3. Wysoki sufit to bardzo dobre rozwiązanie – daje dużo powietrza i przestrzeni w muzyce. 4. Szerokość pokoju 5m to szerokość minimalna aby stworzyć dobrą salę – jednak gdybym budował raz jeszcze zrobiłbym ją minimum 600cm – obecnie głośniki od bocznej ściany są około 70cm – trochę za mało. 5. Jeśli dom jest parterowy - to sufit znacznie lepiej jest zostawić otwarty u mnie obecnie są płyty perforowane, nad którą jest warstwa filcu i wełna 50cm- nad nią przestrzeń – bas sobie może uciekać swobodnie i to słychać, do tego pozbywamy się echa. ( Pan Bartłomiej chciał ten zamknięty płytami cementowymi sufit wygłuszać swoimi ustrojami zamiast po prostu wykorzystać pustkę nad sufitem tak jak to finalnie zrobiłem) 6. Wygłuszanie ściany – jeśli wygłuszać to tylko za słuchaczem i najlepiej całą ścianę. Wygłuszanie za kolumnami odbiera całe powietrze z muzyki. U mnie dwukrotnie już zauważalnie dobre efekty w stosunku do gołej ściany dało lekkie rozproszenie. 7. Pułapki basowe takie w rogach z wełny – tu jedynie można pożartować chyba, że tłumimym powyżej 100Hz – u mnie cała ściana wyłożona 45cm wełny Acu premium nie dała absolutnie nic w kwestii okolic 50Hz 7. Jeśli po wszystkich zabiegach dalej jest problem – można się wesprzeć trochę DSP z Rona – ja u siebie zbiłem nieco ze 107Hz i 78Hz co dało słyszalną poprawę. 8/ Subwoofery – mimo, że Focal Stella utopia schodzą bardzo nisko, to w moim pomieszczeniu była bardzo zacna dziura w zakresie 35Hz – jednak dorzucenie dwóch Subwooferów SVS 17 ultra zrobiła mega dobrą robotę (mój preamp ma dwa podwójne wyjścia XLR ) – Suby odciałem na 40Hz – muzyka dostała dużo Umami – bas nie stał się głośniejszy, ale bardziej odczuwalny – sprawił, że muzyka stała się pełna – bardzo ciekawe przeżycie – cięte nisko Subwoofery to spora poprawa w dobrze przygotowanym pomieszczeniu. Dodatkowe Suby to o tyle ciekawe rozwiązanie, że można korektorem bez słyszalnych strat dla muzyki operować tym czego mamy za mało bez wpuszczenia tego czego mamy za dużo – tutaj się poważnie zaskoczyłem bo nie spodziewałem się takiej poprawy całości w odbiorze. -
Znalazłem sklep w DE, czarna wersja z dostawą do PL, ok 3.5k i kurczę, korci mnie po opiniach tutaj waszych, żeby nabyć tego ampa. Zadałem jeszcze na podobnym wątku pytania o działania między Heos a urządzeniem, poczekam na odpowiedź. To będzie zakup w ciemno, bo nie mam możliwości odsłuchu, ale jak czytam na recenzji tego urządzenia "Wzmacniacze Marantza można kupować właściwie w ciemno, w najgorszym razie będzie... dobrze."
-
Cześć, po opiniach tutaj na forum, zmierzam do kupna tego Marantza , ale mam kilka pytań dot. komunikacji między Heos a amplitunerem. Jak działa komunikacja między aplikacją Heos ze smartfona a amplitunerem PM7000N - poprzez WiFi czy Bluetooth? Czy można włączyć/wyłączyć, zmienić źródło dźwięku z aplikacji itd.? Jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Obecnie mam MusicCast od Yamahy V481 i to działa wszystko git, poprzez WiFi, i czegoś takiego oczekuje od ampa. Dziękuję z góry za pomoc.
-
Tak jak ze Stinga, tak i z McLaughlina pewnie niezły słuchacz. Nie udało mi się tego ustalić ale myślę, że na okładce jest w swojej jamie...
-
Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him" Outside the birds begin to call As if to summon up my leaving It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him"
-
Witam. Posiadam amplituner Onkyo RZ810 moje kolumny frontowe to Fyne Audio F502. Oprócz koncertów na Bluray, szczególnie nagranych w formacie Dolby Atmos lubię posłuchać sobie stereo, posiadam streamer Bluesound Node 2i. i tutaj moje pytanie, czy nie wielkim kosztem mógłbym dokupić np. wzmacniacz (Onkyo a9070 (chociaż w tej chwili poza moim budżetem)) który po podłączeniu do amplitunera napędzał by mi tylko fronty. Ja nie bardzo też się orientuję do końca jaką jest różnica między końcówką mocy a wzmacniaczem. Wiem, że wzmacniacz musi mieć wejście „main in” poproszę o pomoc i poradę.
-
Pięknie to wygląda. Piękna para różnie grających wzmacniaczy. Czy każdy z tych wzmacniaczy wpinasz w ten sam tor?
-
-
Dzisiejsze tematy