Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
@monika sz konkretne modele warto, aby polecili sprzedawcy, bo mają rozeznanie na rynku. Tylko bardzo dokładnie trzeba im powiedzieć czego koleżanka oczekuje, jakiej słucha muzyki, jakie ma ograniczenia co do wymiarów głośników, sposobu ich ustawienia oraz w jakim budżecie wszystko musi zamknąć się. We Wrocławiu są przynajmniej 4 salony audio. Z własnego doświadczenia mogę polecić ten przy Braniborskiej. Co do wielkości oferty, chyba żaden z wrocławskich salonów nie może równać się z Q21.
-
Denon DP-300F jest aż tak złym gramofonem?
topic odpisał Polonka na Borek w Technika lampowa i analogowa
Brzmi to tak, jakby Twój egzemplarz miał faktycznie jakiś defekt, bo DP-300F nie gra wybitnie, ale też nie powinien brzmieć aż tak źle, zwłaszcza z Red i zewnętrznym preampem. Jeśli kilka różnych torów daje ten sam dramatyczny efekt, to coś jest ewidentnie nie tak z samym gramofonem — albo z ramieniem, albo z fabrycznym preampem, który w DP-300F często potrafi narobić bałaganu. -
Właśnie wypożyczyłem ostatni MI na Amazon, za całe £2.99 😁
-
A czy przypadkiem ART nie opiera się w zasadzie na działaniu aktywnych pułapek basowych?
-
Genialny sposób na zwiększenie ilości sprzedawanych kanapek. Jednak... Polak potrafi 😎 Ps: to nie błąd, a raczej celowe "zagranie"
- Today
-
Hmmm klipsch spl-120 2089zl media expert, Magnat rs12 od 1299zł można kupić nowy.
-
Ok, czyli elektronika to Twoim zdaniem tylko to co jest w torze audio. Trochę to uproszczenie i wręcz dyskryminacja bo czymże sie różni aktywna pułapka od dodatkowego subwoofera.
-
Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
-
Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
-
Nie wiem.
-
Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
-
Widzisz, kiedyś kupiłem zestaw "kina", skalibrowałem i było ok, grało to ok, były małe dzieci więc też się nie korzystało, teraz się człowiek zainteresował i dopiero poznaje w 100% ten sprzęt😂
-
To akurat normalne i wręcz potrzebne zachowanie. Przypisuje inny profil korekcji w zależności od źródła. Całkiem wygodne np. przy różnych krzywych w Dirac.
-
Zdjęcie z salonu Nautilusa?
-
A u mnie odwrotnie, włączyłem muzykę z telefonu, odpaliłem ustawienia amplitunera i zrobiłem zdjęcia, potem puściłem to samo z tv i się zdziwiłem bo ustawienia audyssey były zupełnie inne, inne filtry itd. Poszedłem krok dalej i porównałem sobie ustawienia podczas oglądania filmu przez różne aplikacje i się zgrywało, nie mam kabla za parę setek ale już taki "lepszy i polecany"🙃 Nie powiem, trochę się zdziwiłem że kalibracja amplitunera do którego jest wszystko wpięte nie “odpala" tych samych ustawień🫣
-
Coś o Sansui, tych starszych. Potrzebny będzie Google Tłumacz. https://www.ecoustics.com/articles/iconic-sansui-amplifiers/
-
W rzeczywistym czasie "pracy" też? Jesli nie znasz odpowiedzi, to podaj link do opracowań Pozdr.
-
Dobra, jak pisałem tak zrobiłem, kupiłem nowy amplituner, będzie w środę, przez ten cały czas oglądałem, czytałem i kupiłem Denona AVR X3800H 😂 Mam nadzieję że będę zadowolony i moje kolumienki mnie zaskoczą chociaż powoli przeglądam sobie co i za ile mogę kupić 🫣 Jeszcze jedna kwestia, będę robić 5.1.2 więc chce kupić 2 kolumny atmosowe, wstępnie patrzyłem po: Dali oberon on wall - drogo ale niby ładnie grają. Heco ambient 11f - cenowo spoko i dobrze grają Cambridge minx 12 lub 22 - jeszcze lepsza cena, polecane ale najsłabszy wygląd Niestety kolumny muszą ładnie wyglądać bo będzie to wisiało w salonie i Żona musi zaakceptować 😄 Strop betonowy, prawie 2.9m wysokości, kolor BIAŁY.
-
Zdefiniuj "adaptacja akustyczna"... bo wiesz sa aktywne pułapki basowe. Z drugiej strony z modami w najniższym zakresie raczej ciezko sie walczy pasywny ustrojami w warunkach domowych.
-
Naim nie jest dla każdego ( w sumie to nic nie jest i nie każdy Naim jest milusi i z małą ilością góry - patrz Uniti Star - twardy skurfu…n z dość odważną górą ) ale mam coś co powinno się Wam bardziej spodobać. Również ustawienie paczek zdecydowanie lepsze.
-
Można tak uznać i to będą na pewno (chociaż dziwne) preferencje. Najlepszą walką z modami i innymi niedoskonałościami jest adaptacja akustyczna, elektronika pomoże, ale fizyki nie przeskoczy. Tyle że z tymi "referencjami" jest różnie, bo Audyssey ma inne, YPAO ma inne, Dirac też ma inne - itd. które są prawdziwe? Referencje, czy też zakres działania są takie jakie ustalili autorzy oprogramowania. Czyli można powiedzieć każdy producent systemu korekcji przyjął jakieś założenia i odniesienie, które jego zdaniem jest referencją. Jedne systemy "robią robotę" lepiej inne gorzej. Dlaczego Dirac jest tak wysoko lokowany?, może ma najlepszy (najbardziej zaawansowany w warunkach domowych) algorytm, faktycznie z tych co dotychczas spotkałem jako system kalibracji/korekcji jest super, może też ma na to wpływ pewnego rodzaju "promocja" przez mnóstwo pozytywnych komentarzy zarówno w branży (w końcu nie powiedzą źle o tym co sprzedają) jak i użytkowników. Ale moim zdaniem użytkownicy głównie chwalą go za elastyczność i łatwe ingerowanie w to co zrobi sam z siebie. Skoro praktycznie każdy użytkownik po pomiarze "kombinuje" z krzywymi (a to wgram Harman-a, a to Storm Audio, a to jeszcze wersja +6 albo +10dB, a to może coś innego), z zakresem działania, aż po ręczne korygowanie samej krzywej - no to która jest tą referencyjną? I chyba nikt nie zostawił Dirac-a z korekcją taką jaką zrobił sam z automatu. Więc moim zdaniem też trudno nazwać to referencją.
-
Dzisiejsze posty
-
@monika sz konkretne modele warto, aby polecili sprzedawcy, bo mają rozeznanie na rynku. Tylko bardzo dokładnie trzeba im powiedzieć czego koleżanka oczekuje, jakiej słucha muzyki, jakie ma ograniczenia co do wymiarów głośników, sposobu ich ustawienia oraz w jakim budżecie wszystko musi zamknąć się. We Wrocławiu są przynajmniej 4 salony audio. Z własnego doświadczenia mogę polecić ten przy Braniborskiej. Co do wielkości oferty, chyba żaden z wrocławskich salonów nie może równać się z Q21.
-
Brzmi to tak, jakby Twój egzemplarz miał faktycznie jakiś defekt, bo DP-300F nie gra wybitnie, ale też nie powinien brzmieć aż tak źle, zwłaszcza z Red i zewnętrznym preampem. Jeśli kilka różnych torów daje ten sam dramatyczny efekt, to coś jest ewidentnie nie tak z samym gramofonem — albo z ramieniem, albo z fabrycznym preampem, który w DP-300F często potrafi narobić bałaganu.
-
Przez il Dottore · Napisano
I kolejna polska jazda Jajco 5 w benzynie: I kolejna! -
Przez il Dottore · Napisano
Mówi, że na nowo odkrywa stare płyty. -
Właśnie wypożyczyłem ostatni MI na Amazon, za całe £2.99 😁
-
A czy przypadkiem ART nie opiera się w zasadzie na działaniu aktywnych pułapek basowych?
-
Przez Chyba Miro 84 · Napisano
Genialny sposób na zwiększenie ilości sprzedawanych kanapek. Jednak... Polak potrafi 😎 Ps: to nie błąd, a raczej celowe "zagranie" -
Hmmm klipsch spl-120 2089zl media expert, Magnat rs12 od 1299zł można kupić nowy.
-
Ok, czyli elektronika to Twoim zdaniem tylko to co jest w torze audio. Trochę to uproszczenie i wręcz dyskryminacja bo czymże sie różni aktywna pułapka od dodatkowego subwoofera.
-
Musiałeś ? Gratuluję wujkowi.
-
Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
-
Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
-
Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
-
-
Dzisiejsze tematy