Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Dostrzegasz że twoi poplecznicy rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym wale czyli finansowaniu z zagranicy kampani
  3. @Rafał S zgadzam się w 100%. Rubiconom doborze robi takie prowadzenie.
  4. A ktoś wtedy protestował, że PiS wygrał wybory parlamentarne 2023? https://bsky.app/profile/gfkot.bsky.social/post/3lsis5znhnk2a Nemo iudex in causa sua.
  5. Today
  6. Zwykle potrzebny jest jakiś kompromis. Nie samym AC/DC człowiek żyje, a jak dźwięk jest zbyt twardy, szorstki i konturowy, to wokale i instrumenty akustyczne mogą na tym tracić. Szczególnie, jak się podepnie taki piec do paczek o równie sportowym charakterze. Nie każdy ma muzykalne Dali.
  7. Rozumiem - po prostu z ogólnodostępnych rozwiązań tylko Yamaha ma bezprzewodowy surround (ale tak jak pisalem raczej nie Atmos). Są oczywiście adaptery do przesyłania dźwięku na odległość ale one zazwyczaj wymagają własnego zasilania a gniazdek na suficie raczej nie masz...
  8. Odnośnie punktu 3 to niekoniecznie musi być Yamaha. Jeśli będę chciał pójść w 5.1.2 to i tak czeka mnie wymiana amplitunera, bo RX-V385 nie obsłuży Atmosa. Pytanie było bardziej ogólne czy bezprzewodowe głośniki sufitowe są realne i mają sens. Jeśli tak to za tym miało pójść pytanie jaki amplituner i jakie głośniki ewentualnie.
  9. Inżynierowie Teac też. Nowa końcówka AP-507 jest rozciągnięta zmiękczona i wygładzona. Jak czytam opisy o "audiofilskim kremowym brzmieniu" to mnie się niedobrze robi, bo jak AC/DC może tak brzmieć. 505 trzyma reżim zwartości i konturu z dozą szorstkości.
  10. W Naimie też mają taką/takie osoby. Coś o tym pisali na swoim forum. Z drugiej strony nasz znany na całym świecie recenzent p. W.P. twierdzi, że w audio jak w ubraniach, nastają po sobie mody na dany charakter brzmienia, producenci dostosowują się do danej mody i właśnie skończyła się moda na brzmienie jasne, detaliczne a wraca na to prawidłowe czyli ciemne, ciepłe, analogowe, które redaktor uważa za właściwe.
  11. No i wylądował, znaczy się zacumował . W nocy dało się dostrzec kapsułę i ISS, ale mnie się to niestety nie udało. https://tvn24.pl/tvnmeteo/polska/slawosz-na-polskim-niebie-wyjatkowe-nagranie-st8528824 Sławosz tu, Sławosz tam, strach otworzyć lodówkę. Chociaż, z drugiej strony, miło zobaczyć polską flagę w takich okolicznościach.
  12. Ad. 2. Nie ma wiekszego sensu. Ad. 3. Raczej nie ma takiej opcji (Yamaha moze zrobic bezprzewodowe surround ale ztcp nie Atmos).
  13. O nie... Dla przykładu inżynierowie marki Marantz mają specjalistę od dźwięku tzw. sound master, w przypadku Modelu 60n Y. Ogata i on decyduje w jakim kierunku stroić brzmienie. Obiera kierunek, a reszta ekipy idzie za wskazówkami. Link
  14. Jaja będą jak producenci ładują do wzmacniaczy to, co mają aktualnie pod ręką, albo jakieś losowe elementy. Dźwiękowo co wyjdzie, to wyjdzie, po złożeniu się zobaczy. A my dorabiamy potem do tego jakieś filozofie na forum i rozkładamy na czynniki pierwsze, wierząc w ich magiczne zdolności strojenia dźwięku
  15. Od strony technicznej to sztuczna inteligencja potrafi. Schemat toru sygnałowego – wpływ na scenę stereo [Źródło cyfrowe: USB / LAN / Coax / Optical / Bluetooth ▼ 🎧 Teac NT-505-X — DAC / Pre / Streamer / Dual Mono ┌─────────────────────── │ 🎚️ DAC ESS ES9038Q2M x2 (L/R niezależnie) │ │ 🧠 Własne filtry cyfrowe (możliwość strojenia przestrzeni/sceny) │ │ 🔧 Dual Clock (44.1 & 48 kHz bazowe — niski jitter, precyzja) │ │ 🌀 Dwa transformatory toroidalne (osobno dla analog i cyfrowego toru) │ │ ⚡ Sekcja zasilania z diodami Schottky i niskoszumowymi regulatorami │ │ 🔋 Kondensatory audio-grade Nichicon / Elna (czystość i separacja) │ │ 🔉 Zbalansowane wyjście XLR (oddzielne ścieżki L/R) │ └─────────────────────── │ 🔌 Symetryczne XLR (niskie przesłuchy) ▼ 🔈 Teac AP-505 — końcówka mocy dual mono, klasa D (Hypex Ncore) ┌─────────────────────── │ 🔧 Modyfikowany moduł Hypex Ncore (autorski tuning TEAC): │ │ • wyselekcjonowane komponenty audio (kondensatory, rezystory) │ │ • zmodyfikowana pętla sprzężenia zwrotnego → lepsza scena │ │ ⚡ Duży toroidalny transformator z osobną sekcją zasilającą kanały │ │ 🔋 Kondensatory elektrolityczne o niskim ESR (Nippon Chemi-Con) │ │ 🔌 Preamp klasy analogowej z dyskretnymi elementami TEAC │ │ 🔗 Dual mono: pełna separacja kanałów (ścieżki zasilania i sygnału) │
  16. Patrząc do środka wzmaka wydaje się, że to takie proste w budowie urządzenie. Jak znam życie to Jarek już zaczął czytać i się nie podda
  17. Mam dwie pierwsze z wymienionych pozycji (niestety tylko w PDF) i nawet kiedyś zacząłem czytać. W sumie to ok 1400 stron Kolejne "niestety" - literatura techniczna w j angielskim mnie pokonała i skapitulowałem. Samo czytanie było męczące, a książki w treści raczej poważne.
  18. Ok, to mam dalsze pytania: 1. Jaki centralny polecalibyście gdyby poszedł w jego wymianę? 2. Czy wymiana efektowych na inne niepodłogowe ma sens czy też nie będzie różnicy w efekcie za bardzo? 3. W przypadku pójścia w 5.1.2 czy jest możliwość aby głośniki sufitowe były bezprzewodowe a jeśli tak to czy to efektowo ma to sens? Cały parter mam świeżo po gruntownym remoncie i umieszczenie kabli w ścianach to dużo większy problem niż tylko wykucie bruzd a każda próba skończy się albo rozwodem albo moim pogrzebem 😉
  19. Cześć, a miałeś okazję słuchać takiego zestawu? Lub jakiegokolwiek? W niewielkim budżecie sprawdziłbym na pewno WiiM Ampa, kolumny Polk Audio, Pylon Gramofony bardzo fajne w takich cenach ma Argon Audio W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuchy
  20. Teraz musimy wylosować kogoś do przeczytania tych opracowań. Może jest ochotnik ?
  21. Mi napisał tak: Tak, istnieją podręczniki oraz literatura techniczna i hobbystyczna dotycząca strojenia i projektowania wzmacniaczy audio Hi-Fi, w tym takich aspektów jak: scena stereo (szerokość, głębia, lokalizacja źródeł dźwięku), barwa dźwięku (ciepło, jasność, neutralność), transparentność i rozdzielczość, wpływ topologii układu i zastosowanych komponentów. Książki i źródła godne uwagi: 📘 Douglas Self – "Audio Power Amplifier Design Handbook" Bardzo znana książka w środowisku audio DIY i inżynierskim. Omawia szczegółowo różne topologie wzmacniaczy, zniekształcenia, sprzężenia zwrotne itp. Choć skupia się głównie na pomiarach technicznych, to rozdziały o zniekształceniach i intermodulacji są kluczowe przy projektowaniu pod kątem sceny stereo. 📗 Bob Cordell – "Designing Audio Power Amplifiers" Konkurencyjna wobec Selfa, bardzo techniczna, ale przystępna. Omawia niuanse projektowania klasy AB i innych topologii, w tym elementy wpływające na "przezroczystość" dźwięku. 📙 Jean Hiraga – artykuły w "L’Audiophile" Podejście bardziej subiektywne, znane z promowania minimalizmu w torze audio. Hiraga promował prostotę i "magiczne" brzmienie wzmacniaczy SE (single-ended). Jego artykuły często odwołują się do jakości sceny i emocjonalnego przekazu dźwięku.
  22. Słuchał już ktoś? Jak wrażenia, opowiadać !
  23. Czat się trochę zna, ale przecież to bezrozumna maszyna liczącą. Nie słyszy tego co my nawet jak mu się zaimplementuje dwa mikrofony za uszy 😉 Cytuję: "Za tworzenie i jakość przestrzeni w dźwięku ze wzmacniacza audio — czyli tzw. sceny dźwiękowej (stereo imaging, soundstage) — odpowiada kilka kluczowych parametrów technicznych i konstrukcyjnych. Poniżej zestawienie najważniejszych z nich: 🔊 1. Separacja kanałów (Channel Separation / Crosstalk) Im większa separacja kanałów, tym precyzyjniejsze lokalizowanie źródeł dźwięku na scenie (lewo–prawo). Wyrażana w dB. Wysoka wartość (np. > 80 dB) oznacza, że sygnał z jednego kanału praktycznie nie „przecieka” do drugiego. Niska separacja może spłaszczać scenę i powodować „klejenie” dźwięków do środka. 📉 2. Niski poziom szumów i zniekształceń (SNR, THD, IMD) Wysoki SNR (np. > 100 dB) i niskie THD (< 0,01%) oznaczają, że wzmacniacz nie wprowadza zniekształceń maskujących delikatne informacje przestrzenne. Szczególnie ważne w cichych fragmentach — gdzie mikrodetale (pogłos, ambiance) budują głębię sceny. ⚡ 3. Wysoka szybkość narastania (Slew Rate) i pasmo przenoszenia Wzmacniacz musi sprawnie reagować na szybkie zmiany sygnału, by zachować kontury i detale (szczególnie transjenty). Slew rate rzędu > 10 V/μs (dla tranzystorów) pozwala lepiej oddać przestrzenne informacje z nagrania. Szerokie pasmo przenoszenia (np. 10 Hz – 100 kHz) umożliwia lepsze zachowanie nieliniowych harmoników, które wpływają na wrażenie „otwartości”. 🎚️ 4. Precyzyjne dopasowanie kanałów (Channel Balance & Matching) Szczególnie istotne w sekcji przedwzmacniacza i regulatora głośności (np. drabinki rezystorowe zamiast potencjometrów). Nierówności powodują przesunięcie sceny lub utratę stabilności obrazu stereo. 🔌 5. Stabilność w napędzaniu obciążenia Wzmacniacz musi pracować liniowo przy różnym obciążeniu impedancyjnym, by nie zniekształcać sceny. Ma to znaczenie przy kolumnach o niestabilnej impedancji (jak Klipsch Heresy III). 🎛️ 6. Jakość toru sygnałowego (topologia, komponenty, HDAM-y itd.) Krótki, symetryczny tor sygnałowy i dobrej jakości komponenty (np. kondensatory foliowe, niskoszumowe op-ampy) sprzyjają przejrzystości. Moduły typu Marantz HDAM również mają wpływ na mikrodynamikę i przestrzeń. 🧠 Uwaga: psychoakustyka i reszta toru Wzmacniacz nie działa w próżni: źródło, kolumny i akustyka pomieszczenia mają większy wpływ na przestrzeń niż sam wzmacniacz. Przykładowo: dobre kolumny szerokopasmowe z szeroką dyspersją + odpowiednie ustawienie = lepsza scena niż najdroższy wzmacniacz w złym pokoju. Chcesz, żebym porównał pod tym kątem konkretne modele wzmacniaczy? Albo omówił wpływ Twoich Heresy III na przestrzeń?" Skąd Chat wie, że słucham na Heresy? 🤣
  24. co do kolumn, producent niedbale opisał specs. jakie faktyczne mają pasmo: Frequency response 30Hz - 25kHz taki wpis nie wiele mówi o tym jaki jest spadek w dB w paśmie i liniowość przenoszenia pasma. Unikaj kolumn gdzie w specs. nie podają pełnej specyfikacji ... +/-dB. Gramofon może ten: audio-technica at-lp120-usb, Pozostań przy typowym wzmacniaczu, nie znam tej Yamaha A-S201, ale ktoś z forum się wypowie na jego temat. Pozdr.
  25. Cześć Wyżej wskazano w sumie większość opcji, które miałem w głowie, ale i tak je napiszę Na pewno sprawdziłbym Audiovectory QR 1 SE, niestety droższe Monitor Audio Gold 100 6G, Dali Rubikore 2, czy właśnie nowe Arie Evo X N1. Przeskok względem poprzedniej serii jest moim zdaniem fajny, ale pytanie, czy dla Ciebie bedzie wystarczający W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuch
  26. Cześć Jak wyżej, też uważam, że niezbyt to ma sens. W budżecie 2-3 tys PLN nie zrobisz wielkiego przeskoku względem Pearli 25. Znacznie lepiej pomyśleć nad innym centralnym moim zdaniem
  27. Ta płyta tak jak wygląda, tak brzmi. Lady Blackbird.... .... ale chyba bardziej na wieczór to pasuje.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...