Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. @Kraftmasz tu odpowiedź na swoją ironię. Myślę że.
  3. Nie chodzi o samego wykonawcę,bo to Jej ulubiony głos, choć bywa fajnie muzycznie i jakieś celne spostrzeżenie w tekście się znajdzie. Natomiast, poranny klimat bezcenny,cisza jaka panowała po 7,blask rozgrzewających się baniek i nawet źle ustawione kolumny nie kolą w ucho ,gdy słuchasz tylko w weekend i też nie każdy 😁
  4. Jak to nie wiemy? Alan Shaw to chyba już wyjaśnił.
  5. Tak akustyka jest jaka jest. Z dźwięku jestem średnio zadowolony i wiem, że w dużej mierze wynika on z pomieszczenia więc dirac albo inne narzędzie mocno kusi. Dzięki za odpowiedź
  6. Ale czy nie jest to mocno losowe: trafimy albo nie trafimy? (Tylko pytam - wiecie, że nie mam suba).
  7. Witam. Warunki mieszkaniowe się u mnie zmieniły więc poszukuję jakiś podłogówek do pokoju 17m. W tej chwili mam : Wzmacniacz Rotel A11 Tribute Kolumny Elac Debut B6.2 Dac Topping E30 II CD Sony (chyba 591 został w starym mieszkaniu więc teraz nie sprawdzę ) Generalnie te Elac się u mnie sprawdziły z Rotelem, jest synergia grają nie dużo gorzej jak wiele innych których słuchałem do 3000 więc chwilowo zostały. Teraz chciałbym zrobić krok naprzód i dokupić jakieś podłogówki. Zależy mi trochę na lepszym niższym basie i nieco spójniejszym brzmieniu w średnicy. Oczekuję czystego dźwięku przy średnim poziomie głośności. Słucham wszystkiego poza Pop i Hip-hop. Lubię stary rock, metal, symphony metal, blues. Ważny jest czysty wokal i dobrze oddana gitara akustyczna. Z tego co pamiętam Indiana Line Tesi 6 często zgrywają się dobrze ze wzmacniaczami Rotela ale może forum jeszcze coś podpowie. Nie chce wydawać więcej niż 3000 jak nie muszę.
  8. Zgoda, tak to ogólnie wygląda tylko nie wiemy na jakim wzmaku konstruktor nadawał ostateczny szlif swoim głośnikom i w jakiej akustyce były „strojone”.
  9. A potem, jeszcze na etapie kupowania zestawu, audiofil z pomocą sklepu dobierają do nich taki wzmacniacz, by te nastawy konstruktora na wstępie skorygować (czyli do chłodnych kolumn ciepły wzmacniacz, a do ciepłych chłodny). Dalej są próby zmiany brzmienia kolumn źródłem, kablami i kolejnym wzmacniaczem. Na koniec... zmienia się kolumny. I to tyle o poszanowaniu pracy konstruktora kolumn;).
  10. Poranek po powrocie z delegacji,trzy kawy na dzień dobry! 😁 Po pierwszej,Jura domagała się zasypania, więc nastąpiła zmiana gatunku z lavazzy na orlenowską arabikę,a wraz z tym radykalna zmiana smaku naparu na łagodniejszy. Czyli zabawa w poszukiwanie smaku rozpoczęta.Przy okazji na życzenie pomysłodawczyni kupna ekspresu wypróbowaliśmy funkcję parzenia z mniejszej ilości kawy i w niższej temperaturze- light brew- i ten sposób bardziej jej odpowiada, także poznajemy się z Jurą dalej.
  11. Wojtuś, proszę Cię nie naginaj rzeczywistosci :). Wartosci graniczne glośnikow eliminuje się zmianą ustawienia źrodła dźwieku. Czyli w tym przypadku subwoofera/ów. Czyli cala idea subwoofera. Nie zamierzam robic tego eqalizacją. Pamietaj, ze mam na to caly pokoj. Choć wolalbym nie walczyć z opoźnieniami. Ta teoria z dostawianiem wielu źródeł w celu zasypywania dolkow jest mocno naciagana ;). Przyznaj się sam to wymyslileś?
  12. Bo we wszystkich innych coś mi nie pasowało i wyszło na tle eliminacji
  13. Przecież są RN. Od 600 do 2000.
  14. @michaudio znajomy przedsiębiorca opowiadał mi kiedyś o codzienności swego kolegi,właściciela Ferrari: kolega twierdził,że tak jak w każdym aucie ,w Ferrari ma dwa kolory ikonek serwisowych, żółte i czerwone, żółta to 15.000 w górę,czerwona 30.000 w górę i dodawał: zawsze jakaś się pali😁
  15. Rozważam jeszcze starsze modele jak Elac 244 lub 510 z 18cm subem. Znowu ograniczeniem może okazać się wzmacniacz. Chyba, że spróbuję z tymi B&W 685s2, jak się trafią w atrakcyjnej cenie. Moje krótkie doświadczenie było z mniejszym 686. Większy sub moze pokryje część wysokiego pasma. Szkoda że Yamaha nie poszła śladem serii MCR-N670/870 także w wyższych modelach np. A-S701 z rozwinięciem modeli CD-N301/500 i dodanym systemem musiccast
  16. Today
  17. Problem jest w tym że baza jest praktycznie 2 x mniejsza od odległości do słuchacza. Ale to jest raczej nie do przeskoczenia. W tym wypadku "fantomowy centralny" nie wiadomo jak wypadnie, uważam że głośnik centralny niczego nie zepsuje a przynajmniej wykorzysta "moce przerobowe" amplitunera i może uzyskać dźwięk przestrzenny 5.1 - idealnie nie będzie. W przypadku stereo też jest ten sam problem, scena na pewno nie będzie ani szeroka ani poukładana jeżeli siedzisz w odległości dwukrotnej bazy. Ale skoro już masz amplituner kina to ja zrobiłbym 5.1 albo więcej jeżeli możesz pokusić się o głośniki na suficie. Wzmacniacz stereo przy tym stosunku bazy do słuchacza nic genialnego nie zrobi. Ja nie jestem zatwardziałym fanem trójkąta równobocznego w stereo (L, R słuchacz), ale @kujon u Ciebie to jest zdecydowanie za daleko, ewentualnie jak możesz to kanapa bliżej TV.
  18. Jeżeli masz na myśli inną konfigurację głośników w menu to pamiętaj że obecne filtry i kalibracja zostaną zresetowane. Jeżeli inne krzywe to jak najbardziej można próbować i modyfikować je nawet samemu. Jedno mnie tylko zastanawia - ustawienie Atmos o którym piszesz, nie ma takiego trybu, Dolby Atmos jest włączany automatycznie gdy ścieżka która przychodzi do amplitunera jest zakodowana w formacie Atmos. Jeżeli do amplitunera trafia np. Dolby 5.1 to czy Ty nie masz na myśli trybu Dolby Surround i rozszerzenia sygnału np. 2.0 / 5.1 na wszystkie głośniki?
  19. Klepią frajerstwo za granicą żeby u nich było taniej 😛
  20. Kolego @valantor, przy takim ustawieniu kolumn i dość oszczędnej "akustyce" jeden i drugi zapewne będzie dobrym wyborem, bo obydwa mają Diraca. I zdaję sobie sprawę, że zapewne powiesz, że z dźwięku jesteś zadowolony ale dysponując sprzętem z tak zaawansowanym narzędziem, warto z niego skorzystać.
  21. Może i u nas jest drożej, ale przynajmniej produkty są gorszej jakości.
  22. Myślę że dopóki nie mówimy o kolumnach stworzonych w taki sposób by ich "ścianki też grały", to chyba będą sprawy pomijalne🤔
  23. Od biedy może być srebrny
  24. Panowie uważajcie o czym marzycie. Bo te gwiazdy filmowe, jak Astony w Bondach wydają się być niczym spełnienie snu. A potem właściciele prawdziwych Astonów dostają rachunki za przegląd serwisowy w wysokości 40-60 tysięcy PLN. W zestawie mają parujące reflektory, obłażący z plastikowego grilla niby chrom i tym podobne atrakcje. To i tak tanio w porównaniu do Lamborghini. Bo do wymiany oleju w aktualnych modelach Lambo trzeba rozebrać pół auta, wyjąć z niego silnik i przy okazji wsadzić wiele nowych części i elementów które nie mają żadnych zamienników, a ich żywotność wystarczą tylko na okresy pomiędzy serwisami. Tu rachunki zaczynają się od 100 tysięcy złotych. I wiecie co jest najgorsze? Jakość i trwałość tych aut nie powala. Miewają absurdalne usterki. Są delikatne, łatwo je uszkodzić lub nawet spalić od zbyt długiej przegazówki na postoju. To w przypadku Lambo zasługa nieprzytomnie wyżyłowanych jednostek napędowych, które w sekundę rozgrzewają kolektory wylotowe do blisko 1500°C. Jeśli pojawi się najmniejsza nieszczelność wydechu.... To po dziesięciu minutach pozostaje już tylko wspomnienie po marzeniu. Lepiej podziwiać je z daleka, niż przekonać się jak mogą być koszmarne w bezpośrednim kontakcie. Polecam dobrej jakości modele w skali 1:18, najlepiej bez ruchomych części. Choćby Norev. Można nacieszyć oczy nie wpędzając się w finansową studnię bez dna.
  25. A, ok 😉 Słyszę, że mam dobre zejście, bo podbicia zżera wełna w ścianach.
  26. No, małpiarnia ma problem! Największa. Większa IMO od detalu.
  27. Wczoraj
  28. Wkardł mi się błąd w kącie, poniżej wrzucam poprawione, kąt tylnego atmosa wynosi w tej konfiguracji 116*, reszta pomiarów jest ok.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • @Kraftmasz tu odpowiedź na swoją ironię. Myślę że. 
    • Nie chodzi o samego wykonawcę,bo to Jej ulubiony głos, choć bywa fajnie muzycznie i jakieś celne spostrzeżenie w tekście się znajdzie. Natomiast, poranny klimat bezcenny,cisza jaka panowała po 7,blask rozgrzewających się baniek i nawet źle ustawione kolumny nie kolą w ucho ,gdy słuchasz tylko w weekend i też nie każdy 😁
    • Jak to nie wiemy? Alan Shaw to chyba już wyjaśnił.
    • Tak akustyka jest jaka jest. Z dźwięku jestem średnio zadowolony i wiem, że w dużej mierze wynika on z pomieszczenia więc dirac albo inne narzędzie mocno kusi. Dzięki za odpowiedź
    • Ale czy nie jest to mocno losowe: trafimy albo nie trafimy? (Tylko pytam - wiecie, że nie mam suba). 
    • Witam.  Warunki mieszkaniowe się u mnie zmieniły więc poszukuję jakiś podłogówek do pokoju 17m. W tej chwili mam : Wzmacniacz Rotel A11 Tribute Kolumny Elac Debut B6.2 Dac Topping E30 II CD Sony (chyba 591 został w starym mieszkaniu więc teraz nie sprawdzę )  Generalnie te Elac się u mnie sprawdziły z Rotelem, jest synergia grają nie dużo gorzej jak wiele innych których słuchałem do 3000 więc chwilowo zostały.  Teraz chciałbym zrobić krok naprzód i dokupić jakieś podłogówki. Zależy mi trochę na lepszym niższym basie i nieco spójniejszym brzmieniu w średnicy.  Oczekuję czystego dźwięku przy średnim poziomie głośności.  Słucham wszystkiego poza Pop i Hip-hop. Lubię stary rock, metal, symphony metal, blues. Ważny jest czysty wokal i dobrze oddana gitara akustyczna.  Z tego co pamiętam Indiana Line Tesi 6 często zgrywają się dobrze ze wzmacniaczami Rotela ale może forum jeszcze coś podpowie.  Nie chce wydawać więcej niż 3000 jak nie muszę. 
    • Zgoda, tak to ogólnie wygląda tylko nie wiemy na jakim wzmaku konstruktor nadawał ostateczny szlif swoim głośnikom i w jakiej akustyce były „strojone”. 
    • A potem, jeszcze na etapie kupowania zestawu, audiofil z pomocą sklepu dobierają do nich taki wzmacniacz, by te nastawy konstruktora na wstępie skorygować (czyli do chłodnych kolumn ciepły wzmacniacz, a do ciepłych chłodny). Dalej są próby zmiany brzmienia kolumn źródłem, kablami i kolejnym wzmacniaczem. Na koniec... zmienia się kolumny. I to tyle o poszanowaniu pracy konstruktora kolumn;).
    • Poranek po powrocie z delegacji,trzy kawy na dzień dobry! 😁 Po pierwszej,Jura domagała się zasypania, więc nastąpiła zmiana gatunku z lavazzy na orlenowską arabikę,a wraz z tym radykalna zmiana smaku naparu na łagodniejszy. Czyli zabawa w poszukiwanie smaku rozpoczęta.Przy okazji na życzenie pomysłodawczyni kupna ekspresu wypróbowaliśmy funkcję parzenia z mniejszej ilości kawy i w niższej temperaturze- light brew- i ten sposób bardziej jej odpowiada, także poznajemy się z Jurą dalej.
    • Wojtuś, proszę Cię nie naginaj rzeczywistosci :). Wartosci graniczne glośnikow eliminuje się zmianą ustawienia źrodła dźwieku. Czyli w tym przypadku subwoofera/ów. Czyli cala idea subwoofera. Nie zamierzam robic tego eqalizacją. Pamietaj, ze mam na to caly pokoj. Choć wolalbym nie walczyć z opoźnieniami. Ta teoria z dostawianiem wielu źródeł w celu zasypywania dolkow jest mocno naciagana ;). Przyznaj się sam to wymyslileś?
    • Bo we wszystkich innych coś mi nie pasowało i wyszło na tle eliminacji 
    • Przecież są RN. Od 600 do 2000.
    • @michaudio znajomy przedsiębiorca opowiadał mi kiedyś o codzienności swego kolegi,właściciela Ferrari: kolega twierdził,że tak jak w każdym aucie ,w Ferrari ma dwa kolory ikonek serwisowych, żółte i czerwone, żółta to 15.000 w górę,czerwona 30.000 w górę i dodawał: zawsze jakaś się pali😁
    • Rozważam jeszcze starsze modele jak Elac 244 lub 510 z 18cm subem. Znowu ograniczeniem może okazać się wzmacniacz. Chyba, że spróbuję z tymi B&W 685s2, jak się trafią w atrakcyjnej cenie. Moje krótkie doświadczenie było z mniejszym 686. Większy sub moze pokryje część wysokiego pasma. Szkoda że Yamaha nie poszła śladem serii MCR-N670/870 także w wyższych modelach np. A-S701 z rozwinięciem modeli CD-N301/500 i dodanym systemem musiccast
    • Problem jest w tym że baza jest praktycznie 2 x mniejsza od odległości do słuchacza. Ale to jest raczej nie do przeskoczenia. W tym wypadku "fantomowy centralny" nie wiadomo jak wypadnie, uważam że głośnik centralny niczego nie zepsuje a przynajmniej wykorzysta "moce przerobowe" amplitunera i może uzyskać dźwięk przestrzenny 5.1 - idealnie nie będzie. W przypadku stereo też jest ten sam problem, scena na pewno nie będzie ani szeroka ani poukładana jeżeli siedzisz w odległości dwukrotnej bazy. Ale skoro już masz amplituner kina to ja zrobiłbym 5.1 albo więcej jeżeli możesz pokusić się o głośniki na suficie. Wzmacniacz stereo przy tym stosunku bazy do słuchacza nic genialnego nie zrobi. Ja nie jestem zatwardziałym fanem trójkąta równobocznego w stereo (L, R słuchacz), ale @kujon u Ciebie to jest zdecydowanie za daleko, ewentualnie jak możesz to kanapa bliżej TV.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...