Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Dla mnie, właśnie ta płyta jest jedyną, która mi od PF sie podoba.
  3. Byłem na koncercie Watersa w Herning w Danii. Odebrałem średnio. Jego głos mi odpowiada, ale bardziej wolę Gilmoore. A Knopfler, moim zdaniem, jak wino - im starszy tym lepszy:)
  4. Co kto lubi, mnie muzyka albo kręci, albo nie. Nie zwracam uwagi na składy. Poza tym Waters też ma swoje odpały... Dla mnie nie jest żadnym autorytetem.
  5. Nie wiem, ale czytałem, że żadne THD nie są korzystne dla jakości. Mimo to, te parzyste powodują, że muzyka brzmi bardziej eufonicznie Czy technicznie rzecz ujmując można debatować o psychoakustycznych doznaniach? Nie wiem, ale wiem, że mnóstwo użytkowników chwali lampowe brzmienie czymkolwiek ono jest. Naturalnie? Nie sądzę. To kwestia upodobań i oczekiwań bardziej. Po to między innymi inżynierowie dźwięku w postprodukcji stosują wtyczki do nasycania nagrań dodatkowymi harmonicznymi. Skoro ktoś wymyślił dla rynku pro takie gadżety to znaczy, że jest zapotrzebowanie na taki przekaz. Pozdrawiam. M
  6. Mnie Floydzi bez Watersa jakoś bardziej nudzą od Knopflera. Jak ostatnim razem włączyłem "Division Bell" to ledwo przebrnąłem przez całość.
  7. A co z nieparzystymi? Jaka musi być ich wysokość przy - 55dB (druga). Jak druga sięga dajmy -77 dB to jaki musi być poziom trzeciej, żeby brzmiało naturalnie? Jaki jest przelicznik, wzór (proporcje) na brzmienie naturalne. I czemu cytowany wyżej piec Canor w klasie A z niskimi harmonicznymi gra naturalnie i delikatnym ciepłem na średnicy a nie chłodno, sucho, neutralnie ?
  8. Sami sobie robicie kawę. Na pewno smakuje. A jak smakuje Wam kawa przyrządzona przez znajomych, rodzinę, kawiarnia? Mam tak czasem, że tak mi smakuje „inna” kawa, że przez dzień, dwa na swoją nie mogę nawet patrzeć.
  9. Tyle? To mój SET. Druga harmoniczna ok. - 55dB. Nasyca harmonicznymi więcej niż "poprawnie skonstruowane" wzmacniacze i jak ktoś się wsłucha to słychać. Szczególnie jak zapodasz 20Hz z generatora. Normalnie ja tej częstotliwości nie słyszę ze względu na percepcję, ale pojawia się druga i trzecia harmoniczna i to już słychać. Czasami czytałem o innym basie z lampowców. To jest przyczyna. Więcej słyszalnych harmonicznych powoduje, że jest wrażenie jego większej ilości. Oczywiście na innych zakresach wrażenia są odmienne, czasami mniej lub bardziej słyszalne. Zależy od reszty
  10. KWF

    Magnat mr780

    Funkwerk były produkowane przez VEB Kombinat Mikroelektronik w Erfurcie. Ta samą fabryka produkowała także lampy pod marką RFT. W swoim MR780 wymieniłem fabryczne JJ na Valvo i scena otworzyła się, rozdzielczość lepsza, ale bas stał się łagodniejeszy. Wymiana lamp jest banalna, ale nie należy słuchać głosów mówiących o odkręcaniu/luzowaniu przedniego panelu. Wystarczy odkręcić 8 śrubek obudowy i ją ściągnać. Następnie należy odkręcić śrubki mocujące płytkę z lampami i ją całą przesunąć w stone tyłu obudowy o jakiś 1cm. Teraz można odkręcić osłonę lamp i wyjdzie ona bez problemów. Po wymianie lamp składamy w odwrotnej kolejności.
  11. Luz, nie ma sprawy :)
  12. 2-3 late macchiato, szklanka izotermiczna 330 ml.
  13. OK, przepraszam.
  14. Adam, prośba. Nie wypowiadaj się proszę w moim imieniu. Nie jestem żadną wyrocznią ani wyznacznikiem jakości. Mój sprzęt pomiarowy to też nic specjalnego. Nie mam nawet własnego UMIKa.
  15. Bywa i tak. Powodzenia w poszukiwaniach i fajnie że dzielisz się na forum swoimi odczuciami. Czekamy na więcej 🙂
  16. Miałem wycieraczkowca od Accuphase, więc wiem jak to z tą mocą jest. Słuchałem zazwyczaj z mocą około 0,1W. 1W to już było dość głośno. 10W tylko okazjonalnie. Miałem natomiast wrażenie, że już ten 1W to był wysiłek dla Accu, a po przekroczeniu 10W to chwila moment i już się pojawiały zniekształcenia czy może raczej: brak kontroli, zbitka dźwięków. A on miał chyba dwa razy 80 czy 100W i na pomiarach sinusem wszystko cacy. Złożony sygnał muzyczny to chyba jednak inna para kaloszy i z takim sygnałem i do tego z obciążeniem LCR wzmacniacze szybciej tracą rezon, niżby to wynikało z obliczeń i przemyśleń.
  17. Zaproszenie cały czas aktualne
  18. Faktycznie, dzięki 👍 Brakuje informacji kiedy?
  19. Hehe jest siła spokoju, szacunek
  20. Zgoda. I nawet na ucho Wojtek potwierdził, że brzmienie wybitne, a zwłaszcza średnica. Masz się przeprowadzać, blisko. Poczekamy. Wojtek chłonie wiedzę mając wsparcie w Mariuszu więc lipy nie będzie.
  21. Adam, jesteś łebski gość. Ja i Wojtek mamy szumy w uszach, a Ty doskonale wiesz, że pomiary można wykonać na „odległość”. A co z interpretacją, wnioskami. Czy dasz radę?
  22. Naprawiło się po tym jak wsadziłem łapę do Heresy i zamieniłem przewody przy tweeterze bo miałem celowo odwróconą polaryzację. Wróciłem do oryginalnego stanu. Tam są takie wsuwki metalowe i ich docisk oraz stan utrzymania stanowią o tym jaką wartość rezystancji zestykowej tworzą. Myślę, że coś nie stykało wystarczająco dobrze i rezystancja zestyku tworzyła realną wartość obniżającą poziom dB SPL ok. 1 dB w jednym kanale. W drugiej kolumnie styk był mocniejszy. Prawie pokaleczyłem paluchy przy zsuwaniu przewodów. Balansem w Eversolo mogłem wyrównać środek przesuwając cały kanał o 0,7 dB względem drugiego. Na oscyloskopie też było widać różnice amplitud w kanale i ten pomiar dał mi do myślenia bo tylko na wyższych częstotliwościach był spadek. poprawiłem styk i jest OK. Czy sprawdziliśmy do jakich poziomów dB SPL Wojtek podkręcił słuchając swoich kawałków? Nie. a czy możliwe, że wzmacniacz grał już dla mocy 0,5W (1W)? Tak. więc generowały głośniki ok. 80 dB SPL (83 dBSPL) dla efektywności 88dB/2,83Vrms/1m . Co się działo? Żeby przy tej głośności RMS wzmacniacz odtworzył dobrze transjenty musiałby mieć przynajmniej 5W mocy, a ma tylko 3W. Było słychać kompresję? Wg mnie tak. Za głośno było dla tego cuda na tych kolumnach. U mnie gra z 99dB/1W/1m. Inne doznania są Pozdrawiam. M
  23. Roman, a kto założył wątek „Co z tą Polską?”, krasnoludki? 😉 Jeżeli nie był to wątek prowokacyjny, to dopuściłeś do strollowania własnego wątku przez tzw. prawactwo - mimo posiadania uprawnień moderacyjnych. Z tego co widzę, to takiemu @marcinmarcin przeszkadza wszystko i atakuje adwersarzy ad personam - co powinno być bezwzględnie karane, do wyrzucenia z forum włącznie. Jest funkcja Ignoruj, z której on świadomie nie korzysta i zamiast tego, wprowadza ferment na forum. Nie dajmy sobie narzucić jakiejś profaszystowskiej narracji, trzymania osób o poglądach demokratycznych za mordę. Tym bardziej, że jest to karalne. https://arslege.pl/propagowanie-nazizmu-komunizmu-faszyzmu-lub-innego-ustroju-totalitarnego/k1/a292/
  24. Dowody to będą jak zaprosisz mnie i Wojtka z jego sprzętem pomiarowym. Sprawdzimy, oczywiście jak wyrazisz zgodę na pomiary, czy faktycznie masz tak elitarnie jak twierdzisz. I czy jest ta mityczna przeźroczystość na muzykę o jakiej mówisz, te transjenty, te przetworniki takie najlepsze i ten bas o którym nie masz z kim rozmawiać. Może tak jest ale to już pokażą pomiary.
  25. Today
  26. Mam dowody w archiwum. Zawszę odradzam lampy. Nie idźcie tą drogą, dodaję. A nawet na PW unikam tych tematów a jak nalegają, to kończę szybciutko. Im mniej ich właścicieli, tym bardziej elitarnie.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Dla mnie, właśnie ta płyta jest jedyną, która mi od PF sie podoba.
    • Byłem na koncercie Watersa w Herning w Danii. Odebrałem średnio. Jego głos mi odpowiada, ale bardziej wolę Gilmoore. A Knopfler, moim zdaniem, jak wino - im starszy tym lepszy:)
    • Co kto lubi, mnie muzyka albo kręci, albo nie. Nie zwracam uwagi na składy. Poza tym Waters też ma swoje odpały... Dla mnie nie jest żadnym autorytetem.   
    • Nie wiem, ale czytałem, że żadne THD nie są korzystne dla jakości. Mimo to, te parzyste powodują, że muzyka brzmi bardziej eufonicznie   Czy technicznie rzecz ujmując można debatować o psychoakustycznych doznaniach? Nie wiem, ale wiem, że mnóstwo użytkowników chwali lampowe brzmienie czymkolwiek ono jest. Naturalnie? Nie sądzę. To kwestia upodobań i oczekiwań bardziej. Po to między innymi inżynierowie dźwięku w postprodukcji stosują wtyczki do nasycania nagrań dodatkowymi harmonicznymi. Skoro ktoś wymyślił dla rynku pro takie gadżety to znaczy, że jest zapotrzebowanie na taki przekaz. Pozdrawiam. M  
    • Mnie Floydzi bez Watersa jakoś bardziej nudzą od Knopflera. Jak ostatnim razem włączyłem "Division Bell" to ledwo przebrnąłem przez całość.  
    • A co z nieparzystymi? Jaka musi być ich wysokość przy - 55dB (druga).  Jak druga sięga dajmy -77 dB to jaki musi być poziom trzeciej, żeby brzmiało naturalnie? Jaki jest przelicznik, wzór (proporcje) na brzmienie naturalne. I czemu cytowany wyżej piec Canor w klasie A z niskimi harmonicznymi gra naturalnie i delikatnym ciepłem na średnicy a nie chłodno, sucho, neutralnie ?
    • Sami sobie robicie kawę. Na pewno smakuje. A jak smakuje Wam kawa przyrządzona przez znajomych, rodzinę, kawiarnia? Mam tak czasem, że tak mi smakuje „inna” kawa, że przez dzień, dwa na swoją nie mogę nawet patrzeć.
    • Tyle? To mój SET. Druga harmoniczna ok. - 55dB. Nasyca harmonicznymi więcej niż "poprawnie skonstruowane" wzmacniacze i jak ktoś się wsłucha to słychać. Szczególnie jak zapodasz 20Hz z generatora. Normalnie ja tej częstotliwości nie słyszę ze względu na percepcję, ale pojawia się druga i trzecia harmoniczna i to już słychać. Czasami czytałem o innym basie z lampowców. To jest przyczyna. Więcej słyszalnych harmonicznych powoduje, że jest wrażenie jego większej ilości. Oczywiście na innych zakresach wrażenia są odmienne, czasami mniej lub bardziej słyszalne. Zależy od reszty  
    • Funkwerk były produkowane przez VEB Kombinat Mikroelektronik w Erfurcie. Ta samą fabryka produkowała także lampy pod marką RFT. W swoim MR780 wymieniłem fabryczne JJ na Valvo i scena otworzyła się, rozdzielczość lepsza, ale bas stał się łagodniejeszy.  Wymiana lamp jest banalna, ale nie należy słuchać głosów mówiących o odkręcaniu/luzowaniu przedniego panelu. Wystarczy odkręcić 8 śrubek obudowy i ją ściągnać. Następnie należy odkręcić śrubki mocujące płytkę z lampami i ją całą przesunąć w stone tyłu obudowy o jakiś 1cm. Teraz można odkręcić osłonę lamp i wyjdzie ona bez problemów. Po wymianie lamp składamy w odwrotnej kolejności.
    • Luz, nie ma sprawy :)
    • 2-3 late macchiato, szklanka izotermiczna 330 ml.
    • Adam, prośba. Nie wypowiadaj się proszę w moim imieniu. Nie jestem żadną wyrocznią ani wyznacznikiem jakości. Mój sprzęt pomiarowy to też nic specjalnego. Nie mam nawet własnego UMIKa.
    • Bywa i tak. Powodzenia w poszukiwaniach i fajnie że dzielisz się na forum swoimi odczuciami. Czekamy na więcej 🙂
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...