Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
ArturGrabek zaczął obserwować Impresje laika
-
Szanowni Mam prośbę o wyjaśnienie zjawiska, które dziś zaobserwowałem. Do zestawu który posiadam philips black tulip 22ah280 i 22ah380 połączonego z kolumnami sansui spx-7700 głośnik niskotonowy 16 cali ok 41 cm i skuteczności 97dB, dokupiłem cyfrowy amplituner kenwood kr w8000scd. Budżetowa zabawka, której celem było przede wszystkim uporządkowanie cyfrowych źródeł dźwięku TV, streaming, podcasty etc. Wracając do black tulipa i kolumn - sprzęty w pełni sprawne. Grają w sposób który lubię, ciepły nieco rozmyty dół, który przede wszystkim sobie cenię. Z racji średnicy głośnika bas jest mocny, dobrze wypełnia pomieszczenie już przy niewielkiej mocy. 1 wat w peaku pozwala w pełni cieszyć się z muzyki i wszelkich nuansów, ruchu palców po gryfie kontrabasu etc. Słucham z włączonym loudness (+10dB dla 100Hz) i przeważnie dorzucam +3 na korekcji niskich tonów zgodnie z opisem na przedwzmacniaczu 250Hz moc jak wspomniałem około 1W, przy głośniejszych odsłuchach peak 30W schodzę do +2. Swego czasu do tego zestawu próbowałem dołączyć korektory bodajże 10 i chyba 14 zakresowy z klasycznymi podziałami, głw w celu dołożenia dołu, do którego mam słabość. Zmiany były słyszalne ale szału nie było, więc korektor sobie odpuściłem. Dla jasności eq był wpięty pomiędzy przedwzmacniacz a końcówkę mocy. Co się stało po załączeniu kenwooda (który sam z siebie gra beznadziejnie. Płasko, bez życia i energii)? Otóż podanie sygnału na przedwzmacniacz z jednoczesną korekcją maksymalną dla niskich tonów ustawioną na kenwoodzie bez żadnych zmian w ustawieniach na przedzmacniaczu wydobyły z tych kolumn energię o jaką nigdy ich nie podejrzewałem. Zachowując charakter ciepłego grania, zyskały drugie tyle co miały sprężystości i uderzenia. Wjechało mocno bardzo niskie pasmo, to z tych bardziej odczuwalnych niż słyszalnych. Choć wcześniej nie byłem w stanie tego wysterować przez eq w przedwzmaku czy ten zewnętrzny. Działa to niezależnie od źródła dźwieku, radio fm, internetowe, spotify. Czy chodzi o siłę sygnału wejściowego, choć w komplecie mam też tuner cyfrowy ah180, przy którym mogę regulować siłę wychodzącego sygnału i nie zauważyłem przy nim takich atrakcji. Czy też może kenwood ma jakąś specyficzną częstotliwość podbicia dołu, która weszła w synergię z tą korekcją podawaną przez przedwzmacniacz? Czy też może przedwzmacniacz, który zapewne wymaga recapingu dostał na tyle mocny sygnał, że zagrał jak nowy? Dziękuję za wszelkie wskazówki Za swoją, ewentualną ignorancję z góry przepraszam Pozdrawiam
- Today
-
-
Też nie mam fejsa, ale możesz to obejrzeć bez logowania. Kliknij w link, potem kliknij w krzyżyk w górnym prawym rogu białej planszy, i normalnie obejrzysz film, czy cokolwiek innego.
-
Tak, brzmi to fantastycznie. Syntezator gitarowy jest wymieniony w instrumentarium Pata, co prawda obok syntezatora i klawiszy ale zgadzam sie, że akurat tej solówki nie zagrał na niczym innym, jak na gitarze z przystawką. A propos syntezatora gitarowego to ponoć ten gitarzysta jest specem - Nguyen Le, choć akurat nie na tej płycie i nie dla niego jej dziś slucham, lecz dla arcymistrza subtelnej perkusji - Petera Erskine'a...
-
To jeszcze pytanie odnośnie dźwięku Atmos, bo przy odpaleniu tego pliku testowego Dolby Atmos Test Tones 5.1.2 z komputera https://www.demolandia.net/downloads.html?id=2259505 To ogólnie wszystko gra pojedynczo, Głośniki przednie, centralny, atmos, subwofer, ale przy surroundach jest coś takiego, że jak gra lewy to równocześnie tak jakby 50% grał też przedni lewy i analogicznie dla prawej strony, ktoś wie czy to tak ma być? Jak robiłem test sygnału na samym amplitunerze to każdy głośnik grał osobno.
-
To dostaniesz z SCM11. Dobry pomysł a potem porównaj bezpośrednio z Leema Tucana 2.
-
Mprezi zaczął obserwować Jaki sens używać DAC-a
-
Witam, planuje takie polaczenie wiim ultra jako streamer i osobny dac Fiio k11 r2r. Z Dac analogiem do Naima. Moje pytanie czym połączyć najlepiej Wiima i Fiio, usb, coax czy optyk?
-
Kurna tyle to teraz ludzie chcą na olx za 3 letnie sztuki Fakt że też dość długo wiszą więc chyba chętnych za dużo nie ma Dzięki za podpowiedzi, w sumie jutro podzwonię bo może da się coś wykombinować
-
Moje doświadczenia. Może komuś pomogą. W którymś momencie z 7.1 chciałem zrobić 5.1.2. Zmieniłem konfigurację we wzmacniaczu i z tylnych głośników za kanapą zrobiłem Atmos. Ale nie było dobrego efektu (na początku). Mój pokój to prostokąt jak w kinie. Wymiary to około 6x3,80. Na węższej ścianie przede mną jest ekran 2:35 o wielkości 3,5m do projektora laserowego w technologii DLA. Posiadałem zestaw różnych głośników ze starych czasów w tym Perfekt 150 jako przody. Jestem na etapie wymiany wszystkiego na Klipsch z serii RP II. Kombinowałem jak mogłem z tym Atmos ale efekty były nijakie. W którymś momencie głośniki z tyłu, położyłem na uchwytach i skierowałem je w górę aby dźwięk odbijał się od sufitu. Po konfiguracji na wzmacniaczu, w sumie było odrobinę lepiej. Ale to nadal nie to. W końcu zapadła decyzja że wymieniam wszystkie głośniczki surround i back surround (skonfigurowane jako Atmos) na głośniki Klipsch RP-500SA II. Kanapa oddalona jest od tylnej ściany o 1 m. Surroundy są na bocznej ścianie trochę za mną i troszkę ponad linią głowy. Tylne surroundy były odrobinę wyżej na tylnej ścianie (kiedyś w 7.1) teraz jako Atmos w 5.1.2. Położyłem nowe Klipschy jak zaleca producent - skierowałem je w górę a "suwak" ustawiłem na Atmos i mimo zaleceń odcięcia 150 Hz ustawiłem 120 Hz żeby grały bardziej z sercem. Sufit idealny wg zaleceń. I co? Jak myślicie? Niestety nadal słabo, ale odrobinę lepiej niż na poprzednich głośnikach. Kombinuję nadal. Postanawiam powiesić je najwyżej jak się da, na bocznych ścianach (sufit odpada) do dziś mam awersję po montażu projektora, gdzie musiałem wiercić się w zbrojony strop). Zrobiłem testy i wybrałem miejsce. Umieszczam je wysoko na bocznych ścianach pod sufitem - lekko w linii przede mną (przed kanapą, ale nie symetrycznie do siebie - jeden z nich jest lekko dalej od drugiego). Konstrukcja tych Klipsch jest niesamowita, ścięta pod kątem, nie trzeba używać uchwytów by je skierować w dół w stronę słuchającego. Wieszasz na jednym kołku i wygląda do świetnie. Sala kinowa. Suwak przełączam na Surround a odcięcie ustawiam na 90 Hz. Konfiguruję odległości na wzmacniaczu, ustawiam je jako Top Rear i odpalam pierwsze fragmenty filmów. Słuchajcie, efekt super!! To jest to. W końcu wszystko co mam słyszeć z góry, słyszę z góry. Jest mega świetnie. Czyli żadne odbijanie dźwięku o sufit - tylko wieszanie u góry daje moc. Dreszcze jak się tego słucha! Kiedyś dokupię jeszcze dwie pary tych Klipsch i zamontuję z przodu jako druga para Atmos Top Front (też u góry w okolicy frontów, ale lekko przed nimi, bliżej mnie) - tu użyje uchwytów by je skierować w stronę kanapy. I przywrócę surround back robiąc wtedy 7.1.4. Polecam zabawę i dobrych wrażeń podczas oglądania filmów z Atmos!
-
Elektronikę trzeba umieć stosować i odpowiednio dozować. Utwory z jej nadmiarem szybciej się starzeją i szybko zaczynają brzmieć groteskowo. Posłuchaj Pat Metheny, Secret Story, utwór #12: “The Truth Will Always Be” od 5m 50s. Kwintesencja odpowiedniego wykorzystania przystawki Rolanda. Na klawiszach tego tak nie zagrasz nawet będąc wirtuozem i mega wprawionym w obsłudze manipulatora “Pitch Bend”. Wydaje mi się dzisiaj - choć pewności nie mam - że taką przystawkę używał Robert Smith w swojej gitarze basowej podczas koncertu “Orange” (pewnie gdzieś można to zweryfikować). Barwa jego basu była tam świetna, ale wzmocniona i lekko syntetyczna. Nie zdziwiłabym się gdybym miał rację. Jeżeli mam, to podałem dwa przykłady moim zdaniem świadczące o sporej wartości dodanej płynącej z poprawnego użycia tego “efektu”.
-
No gwarancja jest na pewno, tylko prawdopodobnie trzeba by go odsyłać wtedy do Niemiec. Ale czy trzeba zakładać ze zaraz coś się popsuje. Mam jednego allinone już 9 lat, SA30 miałem 4 lata i teraz Qudrala mam prawie dwa lata i nigdy nic się z żadnym złego nie działo. Podzwoń popytaj w salonach o cenę, podaj za ile możesz kupić w Niemczech. Zacznij od Audio Format, tam gość zawsze sporo opuszczał. SA30 to parę osób wysłałem i kupiły go po 7500 i taniej gdy normalna cena była po 8999zl. Moze Q21 też da dobra cenę, u nich był kupowany mój SA30 też za 7500 zł.
-
Tak, właśnie to wczoraj widziałem stąd ten pomysł w sumie na zmianę na SA35 a nie używane SA30 W sumie nie pytałem bo taka cena mi się wydawała nierealna, ale jeśli jest możliwa i u nas to zawsze lepiej lokalnie Bo w sumie nawet nie wiem jak z gwarancją
-
Sylwester P. dołączył do społeczności
-
Ale jaja ,myslalem ze to jakkis insekt imitowany programowo ,okazalo sie ze to motyl co fizycznie lazil mi po monitorze . Jak to czasem człowiek zbacza idac za swoimi zmyslami albo domyslami.
-
Ano tak że nie jednym składem żyje. Prócz disco polo zdarzy mnie się wiele.
-
ok ,strasznie mi zaimponowales kolego ,pozytywnie . Poszukam bo to niejest w kij dmuchał historia. Kurde ,tu jakis karaluch łazi ... OK Zawsze aktualna sensacyjno-komedia stara .....Stara .....Bardzo stara ....Satarożytna .... Złoto dla zuchwałych ...... Boska jazda historyczna bez trzymanki z świetnymi aktorami .Plejada gwiazd . Jeden z najlepszych filmów wszech czasów . rozrywkowych .
-
Tak tylko nie każdy ma fejsa...
-
https://www.filmweb.pl/film/Kręgosłup+diabła-2001-32011 Do zassania musisz poszukać...
-
Fantastyczna płyta... Ongiś wpadło mi w ucho "Saltarello", zaciekawił mnie i poszukałem co to i kto to . Zostało mi do dziś. @rajdek ale jak ta muza się ma do Twojego awatara ??
-
ta sama reka ? zapodaj namiary na film.
-
Odchodzą ludzie których ceniliśmy .To naturalne . Może nie dziś ale wcześniej odszedł wielki artysta David Lynch . Twórca wyjątkowy oraz osoba która kochała Polske . Jeden z artystów który został filmowcem . Cały czas był artystą ale robił filmy wybitne . Odszed David Lynch wielki artysta .........Filmowiec , muzyk , malarz , rzeżbiaż . Pamietacie to ,....to on to uczynił . I o wiele wiecej.
-
Dalsza część to "Kręgosłup diabła". Może za dużo powiedziane "dalsza" ale w ta sama ręka i klimaty.
-
============ Niewiem czy takie filmy oglądają audiofile .....Są też ataki na audifili z necie ze sa snobami i tak dalej Nawet że audiofile nieznają sie na muzyce itp . Bo są zbyt zmanipulowani . Ja jestem Audiofilem i nie wstydze sie .
-
No tak zakup przez internet jest wygodny jak coś nie tak to zwyczajnie zwrot towaru.
-
Dzisiejsze posty
-
Przez ArturGrabek · Napisano
Szanowni Mam prośbę o wyjaśnienie zjawiska, które dziś zaobserwowałem. Do zestawu który posiadam philips black tulip 22ah280 i 22ah380 połączonego z kolumnami sansui spx-7700 głośnik niskotonowy 16 cali ok 41 cm i skuteczności 97dB, dokupiłem cyfrowy amplituner kenwood kr w8000scd. Budżetowa zabawka, której celem było przede wszystkim uporządkowanie cyfrowych źródeł dźwięku TV, streaming, podcasty etc. Wracając do black tulipa i kolumn - sprzęty w pełni sprawne. Grają w sposób który lubię, ciepły nieco rozmyty dół, który przede wszystkim sobie cenię. Z racji średnicy głośnika bas jest mocny, dobrze wypełnia pomieszczenie już przy niewielkiej mocy. 1 wat w peaku pozwala w pełni cieszyć się z muzyki i wszelkich nuansów, ruchu palców po gryfie kontrabasu etc. Słucham z włączonym loudness (+10dB dla 100Hz) i przeważnie dorzucam +3 na korekcji niskich tonów zgodnie z opisem na przedwzmacniaczu 250Hz moc jak wspomniałem około 1W, przy głośniejszych odsłuchach peak 30W schodzę do +2. Swego czasu do tego zestawu próbowałem dołączyć korektory bodajże 10 i chyba 14 zakresowy z klasycznymi podziałami, głw w celu dołożenia dołu, do którego mam słabość. Zmiany były słyszalne ale szału nie było, więc korektor sobie odpuściłem. Dla jasności eq był wpięty pomiędzy przedwzmacniacz a końcówkę mocy. Co się stało po załączeniu kenwooda (który sam z siebie gra beznadziejnie. Płasko, bez życia i energii)? Otóż podanie sygnału na przedwzmacniacz z jednoczesną korekcją maksymalną dla niskich tonów ustawioną na kenwoodzie bez żadnych zmian w ustawieniach na przedzmacniaczu wydobyły z tych kolumn energię o jaką nigdy ich nie podejrzewałem. Zachowując charakter ciepłego grania, zyskały drugie tyle co miały sprężystości i uderzenia. Wjechało mocno bardzo niskie pasmo, to z tych bardziej odczuwalnych niż słyszalnych. Choć wcześniej nie byłem w stanie tego wysterować przez eq w przedwzmaku czy ten zewnętrzny. Działa to niezależnie od źródła dźwieku, radio fm, internetowe, spotify. Czy chodzi o siłę sygnału wejściowego, choć w komplecie mam też tuner cyfrowy ah180, przy którym mogę regulować siłę wychodzącego sygnału i nie zauważyłem przy nim takich atrakcji. Czy też może kenwood ma jakąś specyficzną częstotliwość podbicia dołu, która weszła w synergię z tą korekcją podawaną przez przedwzmacniacz? Czy też może przedwzmacniacz, który zapewne wymaga recapingu dostał na tyle mocny sygnał, że zagrał jak nowy? Dziękuję za wszelkie wskazówki Za swoją, ewentualną ignorancję z góry przepraszam Pozdrawiam -
Tak, brzmi to fantastycznie. Syntezator gitarowy jest wymieniony w instrumentarium Pata, co prawda obok syntezatora i klawiszy ale zgadzam sie, że akurat tej solówki nie zagrał na niczym innym, jak na gitarze z przystawką. A propos syntezatora gitarowego to ponoć ten gitarzysta jest specem - Nguyen Le, choć akurat nie na tej płycie i nie dla niego jej dziś slucham, lecz dla arcymistrza subtelnej perkusji - Petera Erskine'a...
-
To jeszcze pytanie odnośnie dźwięku Atmos, bo przy odpaleniu tego pliku testowego Dolby Atmos Test Tones 5.1.2 z komputera https://www.demolandia.net/downloads.html?id=2259505 To ogólnie wszystko gra pojedynczo, Głośniki przednie, centralny, atmos, subwofer, ale przy surroundach jest coś takiego, że jak gra lewy to równocześnie tak jakby 50% grał też przedni lewy i analogicznie dla prawej strony, ktoś wie czy to tak ma być? Jak robiłem test sygnału na samym amplitunerze to każdy głośnik grał osobno.
-
To dostaniesz z SCM11. Dobry pomysł a potem porównaj bezpośrednio z Leema Tucana 2.
-
Witam, planuje takie polaczenie wiim ultra jako streamer i osobny dac Fiio k11 r2r. Z Dac analogiem do Naima. Moje pytanie czym połączyć najlepiej Wiima i Fiio, usb, coax czy optyk?
-
Kurna tyle to teraz ludzie chcą na olx za 3 letnie sztuki Fakt że też dość długo wiszą więc chyba chętnych za dużo nie ma Dzięki za podpowiedzi, w sumie jutro podzwonię bo może da się coś wykombinować
-
Przez Sylwester P. · Napisano
Moje doświadczenia. Może komuś pomogą. W którymś momencie z 7.1 chciałem zrobić 5.1.2. Zmieniłem konfigurację we wzmacniaczu i z tylnych głośników za kanapą zrobiłem Atmos. Ale nie było dobrego efektu (na początku). Mój pokój to prostokąt jak w kinie. Wymiary to około 6x3,80. Na węższej ścianie przede mną jest ekran 2:35 o wielkości 3,5m do projektora laserowego w technologii DLA. Posiadałem zestaw różnych głośników ze starych czasów w tym Perfekt 150 jako przody. Jestem na etapie wymiany wszystkiego na Klipsch z serii RP II. Kombinowałem jak mogłem z tym Atmos ale efekty były nijakie. W którymś momencie głośniki z tyłu, położyłem na uchwytach i skierowałem je w górę aby dźwięk odbijał się od sufitu. Po konfiguracji na wzmacniaczu, w sumie było odrobinę lepiej. Ale to nadal nie to. W końcu zapadła decyzja że wymieniam wszystkie głośniczki surround i back surround (skonfigurowane jako Atmos) na głośniki Klipsch RP-500SA II. Kanapa oddalona jest od tylnej ściany o 1 m. Surroundy są na bocznej ścianie trochę za mną i troszkę ponad linią głowy. Tylne surroundy były odrobinę wyżej na tylnej ścianie (kiedyś w 7.1) teraz jako Atmos w 5.1.2. Położyłem nowe Klipschy jak zaleca producent - skierowałem je w górę a "suwak" ustawiłem na Atmos i mimo zaleceń odcięcia 150 Hz ustawiłem 120 Hz żeby grały bardziej z sercem. Sufit idealny wg zaleceń. I co? Jak myślicie? Niestety nadal słabo, ale odrobinę lepiej niż na poprzednich głośnikach. Kombinuję nadal. Postanawiam powiesić je najwyżej jak się da, na bocznych ścianach (sufit odpada) do dziś mam awersję po montażu projektora, gdzie musiałem wiercić się w zbrojony strop). Zrobiłem testy i wybrałem miejsce. Umieszczam je wysoko na bocznych ścianach pod sufitem - lekko w linii przede mną (przed kanapą, ale nie symetrycznie do siebie - jeden z nich jest lekko dalej od drugiego). Konstrukcja tych Klipsch jest niesamowita, ścięta pod kątem, nie trzeba używać uchwytów by je skierować w dół w stronę słuchającego. Wieszasz na jednym kołku i wygląda do świetnie. Sala kinowa. Suwak przełączam na Surround a odcięcie ustawiam na 90 Hz. Konfiguruję odległości na wzmacniaczu, ustawiam je jako Top Rear i odpalam pierwsze fragmenty filmów. Słuchajcie, efekt super!! To jest to. W końcu wszystko co mam słyszeć z góry, słyszę z góry. Jest mega świetnie. Czyli żadne odbijanie dźwięku o sufit - tylko wieszanie u góry daje moc. Dreszcze jak się tego słucha! Kiedyś dokupię jeszcze dwie pary tych Klipsch i zamontuję z przodu jako druga para Atmos Top Front (też u góry w okolicy frontów, ale lekko przed nimi, bliżej mnie) - tu użyje uchwytów by je skierować w stronę kanapy. I przywrócę surround back robiąc wtedy 7.1.4. Polecam zabawę i dobrych wrażeń podczas oglądania filmów z Atmos! -
Elektronikę trzeba umieć stosować i odpowiednio dozować. Utwory z jej nadmiarem szybciej się starzeją i szybko zaczynają brzmieć groteskowo. Posłuchaj Pat Metheny, Secret Story, utwór #12: “The Truth Will Always Be” od 5m 50s. Kwintesencja odpowiedniego wykorzystania przystawki Rolanda. Na klawiszach tego tak nie zagrasz nawet będąc wirtuozem i mega wprawionym w obsłudze manipulatora “Pitch Bend”. Wydaje mi się dzisiaj - choć pewności nie mam - że taką przystawkę używał Robert Smith w swojej gitarze basowej podczas koncertu “Orange” (pewnie gdzieś można to zweryfikować). Barwa jego basu była tam świetna, ale wzmocniona i lekko syntetyczna. Nie zdziwiłabym się gdybym miał rację. Jeżeli mam, to podałem dwa przykłady moim zdaniem świadczące o sporej wartości dodanej płynącej z poprawnego użycia tego “efektu”.
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
No gwarancja jest na pewno, tylko prawdopodobnie trzeba by go odsyłać wtedy do Niemiec. Ale czy trzeba zakładać ze zaraz coś się popsuje. Mam jednego allinone już 9 lat, SA30 miałem 4 lata i teraz Qudrala mam prawie dwa lata i nigdy nic się z żadnym złego nie działo. Podzwoń popytaj w salonach o cenę, podaj za ile możesz kupić w Niemczech. Zacznij od Audio Format, tam gość zawsze sporo opuszczał. SA30 to parę osób wysłałem i kupiły go po 7500 i taniej gdy normalna cena była po 8999zl. Moze Q21 też da dobra cenę, u nich był kupowany mój SA30 też za 7500 zł. -
Tak, właśnie to wczoraj widziałem stąd ten pomysł w sumie na zmianę na SA35 a nie używane SA30 W sumie nie pytałem bo taka cena mi się wydawała nierealna, ale jeśli jest możliwa i u nas to zawsze lepiej lokalnie Bo w sumie nawet nie wiem jak z gwarancją
-
Ale jaja ,myslalem ze to jakkis insekt imitowany programowo ,okazalo sie ze to motyl co fizycznie lazil mi po monitorze . Jak to czasem człowiek zbacza idac za swoimi zmyslami albo domyslami.
-
-
Dzisiejsze tematy