Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Miałem.w.domu 803d i niczym mnie nie przekonała, a ultra jest przyzwoite jako transport , dla mnie samo ,gra slabo . Posłuchaj jakiegoś Haiku . Pzdr
  3. Tak z ciekawości zapytam, ile mamy osób na forum, które zleciły od początku do końca przygotowanie pokoju przez akustyka? Czy w salonach audio, w których wiadomym jest, że za cały projekt, wykonanie salki odpowiada akustyk Waszym zdaniem nie da się słuchać muzyki bo coś jest zwalone przez wykonawcę? Z tego co pamiętam w Q21 pokoje przygotowywał akustyk. W Poznaniu chyba też jeden salon (Audioplaza) korzystał z usług akustyka. Jak tam się słucha muzyki, lipa jest?
  4. Today
  5. W pełni się zgadzam. Wiem, że mam mało profesjonalne podejście ale właśnie ten kierunek wybralem. Oczywiście pomiar ma plusy, bo jak coś źle brzmi, to jego wynik może pomóc to zdiagnozować. Z drugiej strony jak czytam te wpisy, że komuś wybija coś na 53 albo 71 Hz czy inne takie, to podejrzewam nerwicę natręctw lub coś podobnego. Ja nie mierzę bo po pierwsze nie umiem, po drugie nie mam czym, po trzecie i najważniejsze bardzo wątpię w rzetelność tych amatorskich pomiarów. Ale rozumiem, że jak ktoś się zna i ma narzędzia to niech sobie tej płaskiej linii szuka. Ja to biorę na słuch i albo mi brzmi albo nie. Nie mam zresztą za grosz cierpliwości do takich rzeczy. A modyfikacje stopniowe polecam, bo właśnie one prowadzą nas co prawda powoli ale w dobrym kierunku. Odpowiadając na Twoje ostatnie pytanie: chyba nie, bo tu leży istota problemu. Tzn. w opisaniu przy użyciu obiektywnych pojęć skrajnie subiektywnych odczuć. To jak opisywanie który kolor to czerwony albo co jest miękkie lub głośne. Dlatego chyba musimy sami, a przykład opisany na wstępie calego tematu jest chyba dobry. To trochę jakbyś poprosił kogoś, żeby Ci posolił jajecznicę. Każdy wie o co chodzi ale każdy posoli inaczej.
  6. Super. Jak w tym względzie wypada model 7000a? Były jakieś problemy z zasilaniem? Pozdrawiam. M
  7. Potrafi, potrafi. Kortez to tylko przykład. Generalnie wokale brzmią naturalnie, nie sterylnie. No i chyba ta Yamaha gra bardziej “V” niż CA. Jakoś lepiej leży strojenie. CA mi się podobał dopiero po ustawieniu “V” na WiiM EQ. Co ważne - jak sobie testuję A/B na dwóch wejściach LINE DACi z Ultra i potem SMSL SU-1, to te wokale naturalniejsze są właśnie na SMSL. Co ciekawe, przełączanie pomiędzy ma wpływ też na bas. Przy tym samym ustawieniu Yamahy SMSL już na godzinie 12 gra obszernie na Menuetach. Natomiast DAC z Ultra by mu dorównał musi być nieco bardziej podbity niż na godzinie 12. No i DAC z Ultra bardziej taki sterylny właśnie jest i jasny.
  8. Odinstaluj wszystko (sprzęty z Musiccast i Tidal) i zrób ponownie. Zobaczymy czy nastąpi poprawa.
  9. Jak jesteś chętny na PX8, to zapraszam na priv. Co może podziałamy, extra z ceną Jak kupować, to z satysfakcją
  10. https://www.olx.pl/d/oferta/kolumny-bowers-wilkins-684-s1-CID99-ID15tNd7.html Za 1400 zł para, kolumny B&W 684... bardziej mi się podobały a niż 601. W dodatku były "wdzięczne" jak dostawiałeś do nich dobrych kompanów. Polecam
  11. Brałem je w Action. Testowałem, są spoko Ale wymagają idealnie prostych ścian. Jeśli mamy jakieś nierówności i mniej pewne podłoże to od siebie polecam (do lżejszych paneli ze styroduru) takie taśmy z grubszych rzepów - https://www.action.com/pl-pl/p/3205640/samoprzylepny-rzep/ Taniocha. Za niespełna 5zł dwa metrowe odcinki. Choć na sufit dawać ich bym się chyba nie odważył. No lipa z tym jest. Też to przerabiałem. Mocujesz, a potem okazuje się, że jest kicha z graniem i Ci się nie podoba, bo wcięło za bardzo np. górę pasma i zabrało życie z muzyki. Aby można było panele wymienić na inne lub zwrócić bez stresu, najlepiej na początku je ustawiać, opierać jakoś tymczasowo do testowych odsłuchów. Trzeba kombinować. ---------------------- W ogóle pod pewnym względem nie rozumiem kwestii związanej z samym procesem adaptacji pomieszczeń. Piszę to tylko na podstawie własnych doświadczeń. Dlaczego profesjonalni akustycy jak i amatorzy, często decydują się na drastyczne zmiany pod względem adaptacji, ładując do pomieszczeń ile tylko się da. Raz, a porządnie? Czy nie warto czasami rozbić tematu z ustrojami na mniejsze etapy lub dać po prostu tego wszystkiego ilościowo mniej? Montujemy część. Słuchamy. Pasuje kierunek zmian? Dodajemy kolejną. Nadmiar może zaszkodzić i nie każdemu może się podobać efekt końcowy (przykład: autor wątku). Patrząc na swoje preferencje brzmieniowe, sam nie wiem czy nie wolałbym mieć żywego pomieszczenia do granic możliwości niż takiego przygłuszonego z martwym dźwiękiem. Akustycy - wiadomo, kierują się przede wszystkim pomiarami. Choć muzyki to tak za bardzo nie słuchają, o czym można było przeczytać chociażby tu na forum. Wyciągnąłem to też od kilku z nich podczas rozmów, np. na różnych targach. Liczy się wykres i tyle. Ze skrajności w skrajność. Oczywiście takie etapowe podejście to też koszty zmian projektu, zaangażowania i czasu. Obejrzałem sobie np. taki film od Darko Audio: Chuop miał pusty pokój, gołe ściany. Nawalił więc wszystkiego i wszędzie, gdzie tylko się dało. Do tego dojdzie jeszcze zagracenie pomieszczenia meblami, sprzętem audio i innymi bibelotami. Oczywiście, jako że materiał sponsorowany, to z efektu przed/po zadowolony. Czy posłuchał muzyki w trakcie? Nie. Czy próbował zmieniać umiejscowienie paneli, ustawiać je jakoś próbnie? No też nie. Zaaranżowane to bardziej tak, aby ładnie wyglądało. No i koniecznie od razu dużo. Wykres wypłaszczony, gra muzyka. Echo trzepoczące, nadmierny pogłos pewnie zażegnane. Ale co z całą resztą? Czy jeśli klient wie czego chce, ma swoje sprecyzowane oczekiwania, preferencje brzmieniowe i potrafi je w zrozumiały sposób przedstawić, to czy profesjonalny akustyk kierując się jedynie pomiarami jest w stanie im sprostać?
  12. Szkoda, że nie wsadziłeś do bass reflex gąbki🫣 - sporo by się zmieniło...
  13. https://www.tophifi.pl/oferty-specjalne/outlet/yamaha-musiccast-50-bialy-outlet.html Yamaha Musiccast 50 - biały, niedrogo Dostępny w Tophifi Bydgoszcz
  14. Ok, To żebyś mógł w sposób miarodajny to ocenić, to koniecznie sprawdź to we własnych, domowych warunkach. Moja propozycja na początek, to subwoofer Bowers & Wilkins ASW610 https://www.tophifi.pl/glosniki/subwoofery/bowers-wilkins-asw610.html Wydajny, mocny, w obudowie zamkniętej. 200 Wat mocy ciągłej, bardzo dobra kontrola w całym paśmie.
  15. Jednak uważaj, m6si generuje 2x280W przy 4ohm, kolumny mogą bezpiecznie przyjąć 160W. Podłączyć jak najbardziej możesz, z kręceniem gałki ostrożnie.
  16. Zdecydowanie zamienię jak w tytule Zapraszam na PW
  17. możesz zrobić zrzut ekranu z tym błędem?
  18. No to pobierałem w pierwszej kolejności i wali błąd na niebiesko ,że z tym Windows nie obsłuży
  19. Dobra, już chyba wiem co się dzieje. Ty pobierasz procesor Dirac, nie o to chodzi. Pobierz Dirac Live z tego linku
  20. Dzisiaj już odpuszczam ,jutro dalej podziałam i sprawdzę system
  21. Sprawdziłeś jaką masz wersję Windows?
  22. Już wspominałem, że wiem o możliwościach Q21 (rozważam skorzystanie z tej opcji tak na marginesie). No ale teraz to się nie obrażaj Zaskoczyły mnie po prostu Twoje odp. na moje proste pytanie. Peace Adamie. Ponawiam - czy ktoś z szanownych kolegów miał okazję posłuchać ELEX MK4 z MA Gold we własnym środowisku odsłuchowym, gdzie źródłem był analog? Będę dźwięczny za info
  23. Gdybyś był faktycznie zainteresowany to telefon do Q21 i na majówkę masz w domu demo Elexa. Bardzo ale to bardzo chętnie wysyłają sprzęt ze swojej dystrybucji. Mają też zaadoptowane akustycznie pomieszczenia i możliwość bezpośredniego porównania Cambridge z Regą, mają też MA, możesz zapytać. No ale już nie przeszkadzam...
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Miałem.w.domu 803d i niczym mnie nie przekonała,  a ultra jest przyzwoite jako transport , dla mnie samo ,gra slabo . Posłuchaj jakiegoś Haiku . Pzdr  
    • Tak z ciekawości zapytam, ile mamy osób na forum, które zleciły od początku do końca przygotowanie pokoju przez akustyka?  Czy w salonach audio, w których wiadomym jest, że za cały projekt, wykonanie salki odpowiada akustyk Waszym zdaniem nie da się słuchać muzyki bo coś jest zwalone przez wykonawcę?  Z tego co pamiętam w Q21 pokoje przygotowywał akustyk. W Poznaniu chyba też jeden salon (Audioplaza) korzystał z usług akustyka. Jak tam się słucha muzyki, lipa jest?
    • W pełni się zgadzam. Wiem, że mam mało profesjonalne podejście ale właśnie ten kierunek wybralem. Oczywiście pomiar ma plusy, bo jak coś źle brzmi, to jego wynik może pomóc to zdiagnozować.  Z drugiej strony jak czytam te wpisy, że komuś wybija coś na 53 albo 71 Hz czy inne takie, to podejrzewam nerwicę natręctw lub coś podobnego. Ja nie mierzę bo po pierwsze nie umiem, po drugie nie mam czym, po trzecie i najważniejsze bardzo wątpię w rzetelność tych amatorskich pomiarów.  Ale rozumiem, że jak ktoś się zna i ma narzędzia to niech sobie tej płaskiej linii szuka. Ja to biorę na słuch i albo mi brzmi albo nie. Nie mam zresztą za grosz cierpliwości do takich rzeczy.  A modyfikacje stopniowe polecam, bo właśnie one prowadzą nas co prawda powoli ale w dobrym kierunku. Odpowiadając na Twoje ostatnie pytanie: chyba nie, bo tu leży istota problemu. Tzn. w opisaniu przy użyciu obiektywnych pojęć skrajnie subiektywnych odczuć.  To jak opisywanie który kolor to czerwony albo co jest miękkie lub głośne. Dlatego chyba musimy sami, a przykład opisany na wstępie calego tematu jest chyba dobry. To trochę jakbyś poprosił kogoś, żeby Ci posolił jajecznicę. Każdy wie o co chodzi ale każdy posoli inaczej.
    • Super. Jak w tym względzie wypada model 7000a? Były jakieś problemy z zasilaniem? Pozdrawiam. M
    • Potrafi, potrafi. Kortez to tylko przykład. Generalnie wokale brzmią naturalnie, nie sterylnie. No i chyba ta Yamaha gra bardziej “V” niż CA. Jakoś lepiej leży strojenie. CA mi się podobał dopiero po ustawieniu “V” na WiiM EQ. Co ważne - jak sobie testuję A/B na dwóch wejściach LINE DACi z Ultra i potem SMSL SU-1, to te wokale naturalniejsze są właśnie na SMSL. Co ciekawe, przełączanie pomiędzy ma wpływ też na bas. Przy tym samym ustawieniu Yamahy SMSL już na godzinie 12 gra obszernie na Menuetach. Natomiast DAC z Ultra by mu dorównał musi być nieco bardziej podbity niż na godzinie 12. No i DAC z Ultra bardziej taki sterylny właśnie jest i jasny.
    • Odinstaluj wszystko (sprzęty z Musiccast i Tidal) i zrób ponownie. Zobaczymy czy nastąpi poprawa.
    • Jak jesteś chętny na PX8, to zapraszam na priv. Co może podziałamy, extra z ceną Jak kupować, to z satysfakcją  
    • https://www.olx.pl/d/oferta/kolumny-bowers-wilkins-684-s1-CID99-ID15tNd7.html Za 1400 zł para, kolumny B&W 684... bardziej mi się podobały a niż 601. W dodatku były "wdzięczne" jak dostawiałeś do nich dobrych kompanów. Polecam
    • Brałem je w Action. Testowałem, są spoko Ale wymagają idealnie prostych ścian. Jeśli mamy jakieś nierówności i mniej pewne podłoże to od siebie polecam (do lżejszych paneli ze styroduru) takie taśmy z grubszych rzepów - https://www.action.com/pl-pl/p/3205640/samoprzylepny-rzep/ Taniocha. Za niespełna 5zł dwa metrowe odcinki. Choć na sufit dawać ich bym się chyba nie odważył. No lipa z tym jest. Też to przerabiałem. Mocujesz, a potem okazuje się, że jest kicha z graniem i Ci się nie podoba, bo wcięło za bardzo np. górę pasma i zabrało życie z muzyki. Aby można było panele wymienić na inne lub zwrócić bez stresu, najlepiej na początku je ustawiać, opierać jakoś tymczasowo do testowych odsłuchów. Trzeba kombinować. ---------------------- W ogóle pod pewnym względem nie rozumiem kwestii związanej z samym procesem adaptacji pomieszczeń. Piszę to tylko na podstawie własnych doświadczeń. Dlaczego profesjonalni akustycy jak i amatorzy, często decydują się na drastyczne zmiany pod względem adaptacji, ładując do pomieszczeń ile tylko się da. Raz, a porządnie? Czy nie warto czasami rozbić tematu z ustrojami na mniejsze etapy lub dać po prostu tego wszystkiego ilościowo mniej? Montujemy część. Słuchamy. Pasuje kierunek zmian? Dodajemy kolejną. Nadmiar może zaszkodzić i nie każdemu może się podobać efekt końcowy (przykład: autor wątku). Patrząc na swoje preferencje brzmieniowe, sam nie wiem czy nie wolałbym mieć żywego pomieszczenia do granic możliwości niż takiego przygłuszonego z martwym dźwiękiem. Akustycy - wiadomo, kierują się przede wszystkim pomiarami. Choć muzyki to tak za bardzo nie słuchają, o czym można było przeczytać chociażby tu na forum. Wyciągnąłem to też od kilku z nich podczas rozmów, np. na różnych targach. Liczy się wykres i tyle. Ze skrajności w skrajność. Oczywiście takie etapowe podejście to też koszty zmian projektu, zaangażowania i czasu. Obejrzałem sobie np. taki film od Darko Audio: Chuop miał pusty pokój, gołe ściany. Nawalił więc wszystkiego i wszędzie, gdzie tylko się dało. Do tego dojdzie jeszcze zagracenie pomieszczenia meblami, sprzętem audio i innymi bibelotami. Oczywiście, jako że materiał sponsorowany, to z efektu przed/po zadowolony. Czy posłuchał muzyki w trakcie? Nie. Czy próbował zmieniać umiejscowienie paneli, ustawiać je jakoś próbnie? No też nie. Zaaranżowane to bardziej tak, aby ładnie wyglądało. No i koniecznie od razu dużo. Wykres wypłaszczony, gra muzyka. Echo trzepoczące, nadmierny pogłos pewnie zażegnane. Ale co z całą resztą? Czy jeśli klient wie czego chce, ma swoje sprecyzowane oczekiwania, preferencje brzmieniowe i potrafi je w zrozumiały sposób przedstawić, to czy profesjonalny akustyk kierując się jedynie pomiarami jest w stanie im sprostać?
    • Szkoda, że nie wsadziłeś do bass reflex gąbki🫣 - sporo by się zmieniło...
    • https://www.tophifi.pl/oferty-specjalne/outlet/yamaha-musiccast-50-bialy-outlet.html Yamaha Musiccast 50 - biały, niedrogo Dostępny w Tophifi Bydgoszcz  
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...