Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


10 192 tematów w tym forum

    • 3 odpowiedzi
    • 5,1k wyświetleń
  1. AVR 1908 i bi-amping

    • 3 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
  2. KD 5.1 - 60% koncerty, 40% filmy

    • 3 odpowiedzi
    • 586 wyświetleń
  3. Impedancja głośników

    • 3 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
  4. Jaki amplituner wybrac?

    • 3 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 656 wyświetleń
  5. Czy warto za 4100,- ???

    • 3 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
  6. kolumny podłogowe

    • 3 odpowiedzi
    • 927 wyświetleń
  7. amplituner KODA AV-502

    • 3 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 522 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 895 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  8. kino domowe samsung

    • 3 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
  9. DVD Onkyo

    • 3 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Na początku zaznaczę, że porównanie nie może być traktowane zbyt naukowo z kilku powodów - pomiary wykonywane byly w pewnym odstępie czasowym (brak czasu aby usiasc na kilka h, kręcić gałkam, liczyć i analizować. Sama inicjalizacja projektu w ART na laptopie z Core i7 10 gen dla systemu 5.3.4 to kilkana-kilkanaście minut), pomiary bez ART (z DLBC) były dodatkowo wykonywane w konfiguracji 5.2.4. Głośność systemu też była odrobinę różna - jak znajdę chwilę spróbuję odkręcić gałkę o te kilka dB więcej, żeby sprawdzić jak system sobie radzi. Pomieszczenie to salon z aneksem kuchennym ~31 m^2, 84 m^3 bez żadnej specjalnej adaptacji akustycznej. Zastosowanie - głównie kino domowe. Skupiałem się na niskich tonach. Stąd brak pomiarów powyżej 120 Hz.  1.  Ostatnie pomiary z 5.2.4 i korekcją DLBC. Opadanie powyżej 80 Hz nie było dla mnie istotne bo crossover w tej konfiguracji wychodził coś ok 70 Hz.        2. Kalibracja z ART (5.3.4) - tutaj doszedł dodatkowy subwoofer (niezbyt mocny, wszystkie subwoofery to konstrukcje zamknięte). Nie wiadomo więc na ile wygładzenie krzywej to efekt nowych algorytmów czy też dodatkowego źródła - tzn. ja nie podejmuję się określenia tego.    No i spektrogram na któym bardzo ładnie widać, że powyżej 50 Hz (ART kompensuje w przedziale 50-150 Hz, suby od 20 Hz) jest mniej pików i są zdecydowanie krótsze.    Tutaj trochę pobawiłem się podziałem wsparcia między głośniki wg dostępnych poradników/rad w sieci. Tj. ograniczyłem wsparcie głośników surround i Atmos od 70 Hz, żeby nic im się nie stało. Wyłączyłem głośnik centralny z grup wsparcia (podobno pomaga w klarowności dialogów, nie weryfikowałem A/B. Na pewno jest lepiej w porównaniu do wcześniejszych algorytmów (DL/DLBC). Ustawiłem wsparcie subów na -24dB czyli mocniej w stosunku do wyjściowych -18 dB.   
    • Końcówka mocy jest najważniejsza bo ona ma bezpośredni kontakt z kolumnami, odpowiada za napędzenie i kontrolę, jednak ma najmniejszy wpływ na zmianę charakterystyki kolumn. Jeśli porównasz dwie końcówki które dobrze wysterują Twoje kolumny to różnic w brzmienie nie będzie.   Wyrazy współczucia.
    • Spadł z TIRa kontener z obudowami Fyne? Wszystko aktualnie do kupienia za 1500 zł para.  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...