Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Ja tu widzę jeden podstawowy błąd Unitry. Jeśli to jest ich flagowy wzmacniacz to można zrozumieć cenę itp. Ale po drodze powinni zrobić też coś bardziej budżetowego. Np wzmacniacze za 5tys, 10tys i 15tys. Dla różnych grup społecznych i dla różnego klienta. Wtedy ludzie zainteresowani mogliby sprawdzić ich sprzęt nie wydając fortuny. Wzmacniacz Yamahy można kupić za 2tys nowy i za 30tys. Jeśli ich budżetowe sprzęty grałyby poprawnie lub dobrze to i klient chciałby iść wyżej. Pylon też ma kolumny drogie ale te drogie najczęściej kupują użytkownicy którym granie tańszych serii odpowiadało. Ich system ewoluuje. Naturalna sprawa wydawałoby się. Wg mnie jest to niezrozumiałe. 

Napisano

@kaczadupa ja też bym chętnie posłuchał,tak egoistycznie nawet😁. Są też inne przeszkody: 

Czas. Pojechałem w delegację na tydzień,dwa,leci właśnie trzeci miesiąc 😁. Jak wracam na weekend czekają zaległości,wczoraj złapałem godzinę z hakiem na słuchanie,może i dziś się uda w międzyczasie 😁. Mam jeszcze rozgrzebany temat wzmaka lampowego w dziale DIY i nie ma kiedy przywieźć i słuchać. 

Logistyka. Taga tylko przyjmuje sygnały,ma jedynie wyjście na suba. Musiałbym zorganizować źródło z DAC do UNITRY na odpowiednim poziomie. Do lampiaka kupię używane CD, które potem sprezentuję właścicielowi.Ale najpierw to trzeba wrócić z delegacji😁

No i jeszcze by się zdało do takiego odsłuchu tak przysiąść, trochę nasiąknąć tym graniem, żeby coś sensownego napisać,a nie tylko posłuchać- za mało wytrenowane mam ucho

 

Napisano
28 minut temu, Artur Charicki napisał:

Ale po drodze powinni zrobić też coś bardziej budżetowego. Np wzmacniacze za 5tys, 10tys i 15tys.

Właśnie ja i inni dystrybutorzy ratujemy firmę , która przeinwestowała. Zwiększenie asortymentu to duże koszty. Jak chcesz mieć tańszy produkt to musisz iść w masówkę , a jak masówka to linie produkcyjne , dodatkowi ludzie , energia , kredyty ....a więc znowu koszty. No i trzeba ocenić target. Jaka jest konkurencja w danej grupie cenowej , i jaką statystycznie część obywateli będzie stać na produkt. Nikt cenowo nie pobije chińczyków , mają zbyt małe koszty produkcji w stosunku do nas , zawsze ktoś będzie oferował taniej . Ja podziwiam ludzi , którzy reaktywowali markę , której jedynym atutem był sentyment starszego pokolenia. Trzeba mieć jaja !

Napisano
2 godziny temu, kaczadupa napisał:

Zakup podstawowego modelu kosztował  dystrybutora w przeliczeniu na złotówki - 2,4kzl a wersji specjalnej 2,9 kzł. Cena dla nas to odpowiednio 4kzł i 8kzł. 

Ale to chyba b. rzadki przypadek. Zwykle za wersję SE dopłacamy 25-30% ceny podstawowego modelu. 

Napisano

Pokusiłem się o małą symulację , Unitra wg. internetowych źródeł w zakładach warszawskich , gdzie produkowane są wzmacniacze zatrudnia 115 pracowników. Zakładając , że wszyscy zasuwają za najniższą krajową / co w warunkach W-wy jest nierealne/ trzeba mieć m-cznie 646 484,00 zł na same pensje + składki. Do tego czynsz , media , podatek , marketing , transport , dystrybucja , zakupy podzespołów , kredyt , nie chce się bawić w proroka, ale wg. mnie to te 3-4 mln. trzeba obrócić m-cznie , żeby wyjść na zero.

Napisano (edytowany)
3 minuty temu, Kraft napisał:

Czyli muszą sprzedać z 250 sprzętów. Wydaje się realne.

Nie znamy ceny fabrycznej , ale tak. Dlatego jeszcze jeszcze są na rynku :) 

Po za tym tak jak większość większych firm , bazują bardziej na rynku zewnętrznym niż krajowym. Pamiętasz Jarek rozmowę w Pylonie z właścicielami ? O przejęciu i rezygnacji z Altusa i podparcie się rynkami dalekowschodnimi ?

Edytowano przez tomek4446
Napisano
3 godziny temu, tomek4446 napisał:

której jedynym atutem był sentyment starszego pokolenia.

@tomek4446 bierz pod uwagę, że stare pokolenie, osłuchane i zazwyczaj dysponujące większym zasobem środków materialnych, jest w stanie i skłonne wydać duuużo więcej na sprzęt niż młody klient, dla którego najważniejszą sprawą jest , czy sprzęt łączy się przez blutooth i nie interesuje go , czy odtworzy pliki w hi-res. Tak, więc uważam, że nalezy liczyć się też i z tym segmentem klientów. Bo sumarycznie to włąśnie ten segment jest w stanie zapewnić większe zyski niż młody klient, który właśnie zaczyna myśleć o mieszkaniu na kredyt i związanych z tym wydatkach. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...