RoRo Napisano 22 października 2017 Udostępnij Napisano 22 października 2017 Od pewnego czasu coraz więcej jest sprzętu wykorzystującego wzmocnienie w klasie D. Temat pojawia się co jakiś czas - m.in. w niedrogich zestawach kina domowego typu All In One ("naleśnikach" - klasa D) albo na wręcz przeciwnym biegunie cen (np. drogie i w pełni cyfrowe modele T+A). W czasie wakacji wątpliwość pojawiła się w wątku o sprzęcie firmy CYRUS i ich najnowszym wzmacniaczu Cyrus One (powrót do nazwy ich starego wzmacniacza) pracującym w klasie D. A ponieważ potocznie mówi się "cyfra" już na sprzęt w klasie D (najczęściej spotykanej i najtańszej) mimo że szczegółowe wyjaśnienia (opisane np. w Audio) inaczej to określają i nie zaliczają klasy D jako rzeczywistych (czytaj: stuprocentowych) wzmacniaczy cyfrowych, to i pojawiają się nieporozumienia. Na rozpoczęcie tematu - krótkie artykuły z AUDIO dostępne są pod takimi adresami:http://audio.com.pl/vademecum/faq/stereo-wzmacniacze/18383-jakie-sa-podstawowe-typy-wzmacniaczy-cyfrowych http://audio.com.pl/vademecum/faq/stereo-wzmacniacze/18384-czy-wzmacniacze-cyfrowe-mozna-zaliczyc-do-sprzetu-wyzszej-klasy http://audio.com.pl/vademecum/faq/stereo-wzmacniacze/18385-czy-do-wzmacniaczy-cyfrowych-mozna-podlaczyc-gramofon-analogowy Na początku ceny dobrze grających urządzeń były w okolicach 20 tysięcy ... dolarów. Dziś już jest znacznie mniej, ale i tak dobrze grające np. T+A to koszt około 20 tysięcy - tym razem już złotych (tańsze T+A grają gorzej). Są też sporo tańsze modele Made in Poland i to całkiem niezłe (na kościach B&O). Jest więc nowe miejsce do wymiany Waszych doświadczeń z wzmacniaczami cyfrowymi - oraz tymi w klasie D i podobnych rozwiązaniach. Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek75 Napisano 23 października 2017 Udostępnij Napisano 23 października 2017 (edytowany) Ciekawy temat, przyszłościowy, bo ta forma się rozwija, czy tego chcemy, czy nie... Zastanawia mnie czy firmy mają za sprawą jakiejś dyrektywny obniżać pobór energii swych wyrobów, chyba raczej nie. O ile lodówka chodzi cały rok i klasa oszczędności B , względem A++ jest namacalna, to co ( dla mnie) za różnica czy amplituner bierze mi 300W, czy 40W ? Ciekawym byłoby gdyby oferowano ten sam model w wersji zasilacz standard i opcja zasilacz impulsowy, wtedy klient mógłby porównać brzmienie i podjąć decyzję co chce i czy warto teoretycznie zaoszczędzić na prądzie kwartalnie te 2 zł A tak , lipa. Można odnieść wrażenie, że na siłę producenci eksperymentują na kliencie oferując dość często nie do końca dopracowane rozwiązania. Tak jak piszesz klasa D, może być zaimplementowana w różny sposób, krótko rzecz biorąc pełny lub, okrojony. Nie wdając się w techniczne zawiłości, na efekt końcowy, a więc to czy wzmacniacz gra lepiej, lub gorzej ma jak sądzę klasa/jakość zasilacza impulsowego, jak i oczywiście reszty elektroniki tego urządzenia. Często wspólnym mianownikiem zasilaczy impulsowych jest mało korzystny S/N. O ile zasilacz impulsowy w mikro wieży nie jest jego główną pięta achillesową, bo jest tam cała masa innych kompromisów. Zasilacze impulsowe z racji swej małej wielkości są wręcz świetne do mini wież, czy midi wzmacniaczy typu Cyrus, Marantz HD-AMP1, gdzie z racji lepszej jakości sprzętu są też lepiej filtrowane, ale co do sensu użycia ich w dużych wzmacniaczach mam wątpliwości. Miałem styczność z wzmcniaczem Pioneer A50 ( swego czasu 1990zł.) grał dość przeciętnie, teraz do modelu dołożono nawet niezły jak wynika z opisu DAC i mamy model Pioneer A50dac za niemal 3800zł , gra jednak nadal tak samo, średnio nawet jak za 2 tys. Według mnie temat klasy D lepiej zaimplementował już HK w modelu sieciowym, bo gra przyjemnie i dynamiczniej. Za cenę Pioneer A50 można kupić także doposażonego w daca Nad 356 , Yamaha a-s801 z dackeim sabre, CA cxa60, Marantz pm 7005,( a w promocji modele wyższe) a A50 gra cóż gorzej. Z chęcią posłucham nowych wzmacniaczy w klasie D od Nada model 368 i 328, ciekaw jestem. Co do Hiendu który wspominasz to chyba czołowym prekursorem zasilaczy impulsowych od lat jest Davialet. Edytowano 23 października 2017 przez jacek75 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 23 października 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 października 2017 Devialet jest genialny w swojej uniwersalności i możliwości rozbudowy. Trzeba tylko uważać z uaktualnieniem softu gdy dopasuje się już kompletny zestaw, bo potrafi się zmienić jego brzmienie. Czy klasa D jest dobrym rozwiązaniem? Trudno powiedzieć, bo na przykładzie Harmana widać, że firma straciła na popularności wchodząc w taką technologie w sprzęcie stereo i kd. Co do Cyrusa - to mimo jego niewielkiej szerokości głębokość jest już odpowiednia, więc ja bym go nie przyrównywał do mini czy midi wieży. Tym bardziej że możliwości rozbudowy są olbrzymie. Poza tym dopiero ostatnio i jedynie w kilku modelach znalazły się końcówki klasy D (oprócz nowego "One" z 2016 roku jest jeszcze końcówka mono X300 oraz końcówka stereo 200). Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1777 Napisano 3 grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 grudnia 2017 Hypex twierdzi, że już wie jak zrobić dobrą jakość w D. Marantz i Theta również zaczęli produkcję w klasie D. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 6 grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 grudnia 2017 Po pierwsze mianem wzmacniaczy cyfrowych określa się wzmacniacze impulsowe, czyli takie w których tranzystory mocy działają na zasadzie przełączników. Na skutek bardzo dużej szybkości przełączeń po odfiltrowaniu ponadakustycznych składowych przebiegów prostokątnych mamy sygnał całkowicie analogowy na wyjściu do zasilania kolumn. Rodzaj zasilacza niema z tym nic wspólnego. Upowszechnienia się zasilaczy impulsowych upatrywałbym gdzie indziej. Kiedy podzespoły elektroniczne i koszt zbudowania z nich zasilacza był wyższy niż zasilacza z transformatorem, nie było zbyt dużego sensu ekonomicznego ich stosowania. Spadek cen elektroniki i taniość układów elektronicznych o wysokiej sprawności sprawia ze przy relatywnie wysokiej cenie miedzi potrzebnej do budowy transformatorów producenci skłaniają się do użycia nowocześniejszych rozwiązań impulsowych. Współczesne zasilacze impulsowe, do których produkcji używa się dobrego filtrowania i półprzewodników o bardzo wysokich częstotliwościach przełączeń, mogą mniej siać zakłóceniami niż te stare i marnej jakości. Transformatory również nie są pozbawione wad. Ich rozproszone pole elektromagnetyczne powoduje brumienia, a diody również powodują szumy na skutek ich przełączeń. Zasilacz impulsowy może mieć również zaletę w postaci lepszej stabilizacji napięcia wyjściowego. To sprawia ze wzmacniacz wyposażony w taki zasilacz gra dynamicznie bez dużego zapasu mocy. Z prawdziwym wzmacniaczem cyfrowym mamy do czynienia, jeśli do procesora generującego cykle przełączeń tranzystorów mocy dostarczamy sygnał w postaci cyfrowej. W dobie popularnych cyfrowych mediów staje się to bardzo praktyczne. Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki wzmacniacz wyposażyć w przetwornik analogowo-cyfrowy aby móc posłuchać czegoś ze źródeł analogowych. Wtedy można podłączyć nawet gramofon. Problemem staje się wtedy dylemat audiofila czy tak można. Analogowy gramofon do cyfrowego wzmacniacza ? No chyba nie. No bo jak ? To kłoci się z filozofią analogowości. I tu producent gramofonów produkuje wzmacniacze impulsowe PRO-JECT Stereo Box S2 . Technologia wzmacniaczy impulsowych ma sporo zalet i wad. Mówienie ze każdy wzmacniacz impulsowy jest dobry lub zły z zasady ma tyle samo sensu jak twierdzenie że każdy wzmacniacz w klasie AB musi być dobry lub zły. Wzmacniacze tzw cyfrowe coraz częściej spotkać można w sprzęcie przenośnym, gdzie sprawia ze może on działać dłużej na bateriach lub akumulatorze w który takie coś jest wyposażone i tu okazuje się ze takie układy mogą grac nie gorzej niż ich odpowiedniki analogowe w tym sektorze cenowym. Jednak nie tylko same podzespoły półprzewodnikowe maja wpływ na to jak to zagra. Na wyjściu potrzebne są filtry analogowe w postaci cewek i kondensatorów. I tu pojawia się problem w bardzo tanich urządzeniach. W tych które są wyposażone w scalone układy mocy w klasie AB nie są niezbędne i to sprawia ze mimo wszystko dość często stosuje się tańsze rozwiązanie całkowicie analogowe AB. Jednak gdy chodzi o dużą moc to tym co wpływa na koszt wzmacniacza jest zasilacz. Wzmacniacz impulsowy przy większej sprawności może zaoferować więcej mocy na tym samym zasilaczu lub taniej można zbudować wzmacniacz o tej samej mocy. Jakiś czas temu sporą furorę zrobił wzmacniacz cyfrowy NuForce DDA-100. Bez zadęcia na wielką moc i rozmiary obudowy. Niewielki wzmacniacz dobrym brzmieniu i mocy zupełnie wystarczającej do napędzenia prawie każdych kolumn w warunkach domowych kosztował 2 tys. Jego nowa wersja jest wyższa o połowę. Wzmacniacz o takiej mocy nie musi być wyposażony w duży radiator i zasilacz to płytka niedużych rozmiarów. Szacuje ze w masowej produkcji cały taki wzmacniacz mógłby kosztować o rząd wielkości mniej. Dlatego powstaje coraz więcej tego typu konstrukcji. O różnych mocach i różnych cechach brzmienia. Bardzo często zasilacze umieszcza się na zewnątrz. To w dużej mierze rozwiązuje problem zakłóceń generowanych przez nie. Niskie ceny takich wzmacniaczy pracujących w klasie D lub T mogą budzić zdziwienie i podejrzenia co do ich jakości. Okazuje się że mała ilość materiałów i użycie dobrych podzespołów elektronicznych może dać dobrej jakości wykonanie, dobre brzmienie w połączeniu z niska ceną przy dużej konkurencji producentów. Ale może też być z tym różnie. Właśnie w tym kierunku widzę przyszłość zastosowania takich rozwiązań. Jak już napisałem wzmacniacz tego typu nie musi mieć dużego zapasu mocy do dobrej pracy. Wzmacniacze impulsowe o bardzo dużych mocach mają sens w zastosowaniach estradowych. Tam ich niewielka waga stanowi również spora zaletę przy ich ciągłym przemieszczaniu. Dla przeciętnego audiofila sporym problemem jest to że coś co ma sensownie grać musi być duże, ciężkie i musi dużo kosztować. Bez pewnej dozy snobizmu niema ,,prawdziwego'' audio ... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 @RoRo dziki za link. Faktycznie mimo miłośników pomiarów i nowinek temat kompletnie martwy. Ja bardzo mocno rozważam zakup klasy D najprawdopodobniej monobloków. Lorkę niestety muszę sprzedać mimo że grałem na niej krótko to wiem że będzie ciężko ją zastąpić... ale na siłę wyższą nie ma rady. Deko już poczytałem, deko porozmawiałem z ludźmi i zwracam się ku Pascalowi choć wiele obecnie robionych wzmacniaczy ma dobre opinie. JR który u mnie gościł wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie. Jeden Kolega polecał mi właśnie Pascala z pre MBL 9010 jak rewelacyjny duet. W zasięgu finansowym rozważam Bel Canto, VTV, Nord Acoustic i Jeffa Rowlanda. Ciekawe czy macie jakieś doświadczenia i opinie i tych i innych wzmacniaczach D klasy? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 (edytowany) Moja klasa D się buduje i trochę to trwa... Tu możesz poczytać jak ja chcę do tematu tego rodzaju końcówek podejść. Bardzo wielu producentów w przypadku klasy D korzysta z gotowych modułów czy to Hypex czy Bang&Olufsen, więc można zamiast kupować pierońsko drogie gotowce, spróbować samemu coś do obudowy włożyć. Edytowano 1 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 54 minuty temu, HQ150 napisał: więc można zamiast kupować pierońsko drogie gotowce, spróbować samemu coś do obudowy włożyć. Tyle że nie każdy potrafi samemu złożyć taki sprzęt lub zwyczajnie nie zna dobrego elektronika żeby to poskładał. Dlatego gotówce są właśnie droższym wyborem i często mają odpowiednie komponenty dopasowane do siebie choćby regulacja głośności. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 (edytowany) Jasne. Tylko bardzo często te końcówki w klasie D to gotowe moduły do których tylko trzeba kable do odpowiednich gniazd doprowadzić. Ja nie twierdzę, że to jest najlepsza droga dla każdego, tylko, że ta klasa D to ogromne ułatwienie dla chcących coś swojego zbudować. Popatrz jak wygląda np. budowa końcówki Apollon Edytowano 1 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 Zgadza się są gotowe zestawy z obudową kablami wszystkim co potrzeba do samodzielnego montażu. Sam nawet takie coś rozważam 😉 HQ150 powiem troszkę inaczej każdy znajdzie coś dla siebie czy to gotowiec czy do składania a Twój projekt widzę że nabiera rumieńców gra już? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 Niestety jeszcze nie. Jeszcze trochę do zrobienia zostało. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanŻak Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 @RLC @HQ150 A co z gotowców polecacie? Poszukuję właśnie jakiejś końcówki mocy w klasie D, tylko nie bardzo jest w Polsce wybór. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 19 minut temu, JanŻak napisał: A co z gotowców polecacie? To zależy jaki masz budżet. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shureido Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 15 minut temu, JanŻak napisał: @RLC @HQ150 A co z gotowców polecacie? Poszukuję właśnie jakiejś końcówki mocy w klasie D, tylko nie bardzo jest w Polsce wybór. Nie strasz, że aż tak źle 😧 Również rozglądam się za D class Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 4 minuty temu, shureido napisał: Nie strasz, że aż tak źle 😧 U sąsiadów jest większy wybór. https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier-c-6306.html Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shureido Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 8 minut temu, RLC napisał: U sąsiadów jest większy wybór. https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier-c-6306.html Dzięki, Nie ograniczając się do terytorium PL, to raczej jest problem ilości, z której trudno zdecydować się na wybór 😬 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 maja 2021 Udostępnij Napisano 1 maja 2021 Jest jeszcze Ali 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 maja 2021 Udostępnij Napisano 2 maja 2021 Lutowanie to nie jest wielki problem w sumie, są też gotowe KITy, ale wolałbym wzmacniacz że tak powiem gotowy. Rozmawiam sobie z firmą VTV mają na Pascalu monobloki T pro1 ale jeden znajomy poleca mi zakup Pro2 i zmostkowanie że dźwiękowo jest zdecydowanie lepiej. VTV piszą że zmostkować mogą ale dobrze by impedancja nie schodziła poniżej 4 ohm. Cenowo nie jest opcja gotowca najtańsza, ale za dwa monobloki wychodzi 5.2 tyś z dostawą że Stanów, sądzę że to nie najgorsza cena. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 maja 2021 Udostępnij Napisano 4 maja 2021 Zgodnie z sugestią @HQ150 przeniesiemy rozmowę o klasie D z polskich produktów by bałaganu nie robić. Wczoraj jak wspomniałem stałem się nabywcą polskich końcówek mocy Hattor audio. Końcówki dokładnie te: http://www.hattor.com/nc500_mono.html chyba moja wersja jest deko starsza ale parametr mocy jest ten sam. Szukałem czegoś na Pascalu gdyż jeden znajomy bardzo je zachwalał, ale w sumie prócz firmy VTV nikt nie robi gotowców na Pascalu. Hattor szczególnie używane mają bardzo atrakcyjną cenę choć VtV po przeliczeniu wychodzą cenowo jeszcze lepiej ale pojawił się delikatny problem w postaci impedancji po zmostkowaniu gdzie producent zalecał by kolumny nie wchodziły poniżej 4 ohm, a kolumny moje 6 ohm mogą w niższe regiony schodzić. Co do wykonania Hattor nie mam im kompletnie nic do zarzucenia jeśli chodzi o wygląd i jakość wykonania. Solidna ciężka skrzynka, włącznik zasilania jest z tyłu oraz frontu, mamy przełącznik XLR/RCA, gniazda wysokiej jakości, głośnikowe rewelacyjne jeśli chodzi o siłę docisku(nie wyginają kabla tylko ładnie go ściskają), gniazdo zasilania Furutecha (czy coś wnosi czy nie to miła opcja). Budowa wewnętrzna na stronie producenta można podejrzeć. Dźwięk narazie to takie wróżenie z fusów. Nie mam na razie dobrego pre jak pisałem gra na Matrixie, grają dopiero drugi dzień także potrzeba czasu. Brzmienie na pewno w kilku aspektach jest inne niż przy Jeffie Rowlandzie. Na bieżąco będę dawał znać co z dźwiękiem wyłapuje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 @Sanwing i jak to rozwój sytuacji z klasą D u Ciebie? Ja od paru dni mam przyjemność słyszeć ją u siebie i jestem pod wielkim wrażeniem. Moc, dokładność każdego wybrzmienia i jego wyraźne wypełnienie od ataku po samo wykończenie robi wrażenie. Do tego idealnie czarne tło co daje niezwykłe zarysowanie sceny. U mnie klasa D w połączeniu z pre lampowym zdecydowanie położyła na łopatki, jak Słowacja naszych dzisiaj trampkarzy, mojego starego Accu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 Hej. Na razie rozwojowo. Miałem od Audiowita pre Absolutora Pana Markowa i przyznam że grało bardzo dobrze. Nie wpadam w zachwyty bo to chyba już nie te czasy ;). Miałem początkowo wiele uwag, ale po dłuższym czasie i przesłuchaniu sporej ilości płyt jest już bardzo dobrze obecnie gram z pre z Matrixa, ale na dniach będę miał lampowe pre zbalansowane wtedy kilka tygodni posłucham i skrobnę coś więcej. Narazie jest oki, ale nie powala mnie to na kolana, może tak to ujmę:). Trzeba trochę popracować nad torem i sądzę że zagra system na dobrym poziomie. Przypomnij jakie moduły u Ciebie siedzą? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 Klasa D to przyszłość. Słyszałem już dobre wzmacniacze min BO. Z tym, że dodałbym właśnie pre lampowe. BO ma charakterystyczne szare brzmienie. Dla mnie nie jest to minus. To punkt wyjścia. Jeszcze wpadłem Michał na jeden pomysł. Można by sprawdzić jeszcze jedną konfigurację. Ale mówię sprawdzić, bo matrixa się nie pozbędziesz:). Mam doskonale pre w tym dać, który widziałeś w salonie. Tfu... nie myślałem, że powiem kiedyś, że pre cyfrowe jest doskonałe. No dobra, najlepsze jakie słyszałem:) Np grałem nim kiedyś bezpośrednio na pliniusie i mytek manhattan szybciutko zwinoł się do kogoś innego. No ale aktywne pre jednak rozdało karty. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 17 minut temu, Sanwing napisał: le na dniach będę miał lampowe pre zbalansowane wtedy kilka tygodni posłucham i skrobnę coś więcej. No u mnie właśnie tor od DAC-a po końcówkę jest w pełni zbalansowany i pre jest lampowe nawet z zasilaczem lampowym. 18 minut temu, Sanwing napisał: Przypomnij jakie moduły u Ciebie siedzą? ICEpower 1200AS2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 Przed chwilą, HQ150 napisał: ICEpower 1200AS2 Czyli końcówka na jednej płytce. Ja słuchałem wersji na 2. Zresztą u forumowego kolegi. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 14 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 14 czerwca 2021 (edytowany) Tak na jednej. Myślę, że u mnie te prawie 600W na kanał już wystarczy. Co ciekawe spotkałem się już z opinią, że ten 1200 AS2 zagrał lepiej niż dwa 1200AS1. Nigdy jednak tych mono-modulów nie słyszałem. Edytowano 14 czerwca 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.